Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut . Am un astra Clasic 2 1.7 dti . cod motor y17 dt .
Problema este legata de ventilator de racire a antigelului . nu mai porneste .apa crescand aproape de temperatura 100 grade .
Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic despre masina asta .
Am verificat cele doua sigurantele de 40 si termostratul .si sunt bune . la fel si mufele .
Aerul Conditionat nu functioneaza .nu are scurgeri de freon .am incarcat cu freon si a esit totul ok pe robot , dar racoare tot nu baga . tevile de pe compresor ard .nu sunt reci .cum erau odata.
A intampinat cineva probleme asemanatoare ?
motorul se incalzeste greu daca nu o forjez .dar .temperatura continua sa creasca neramanand constanta .( temperatura optima . sunt nevoit sa dau drumul la caldura in masina sa mai scada apa putin .. asta find insuportabil .
daca ma puteti ajuta .va rog ! .. help~!
Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
pai doua lucruri ai de facut sa verifici pe direct cu doua fire + si - motorul si daca se invarte atunci, posibil sa fie senzor de temperatura (bulbul),defect ,
  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Verificai . pusei pe direct . functioneaza ventilatorul . ma si speriai Smile)))) .
bulbul ala unde e situat ?
  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Update . mai desfacui cateva mufe pe langa radiator & descoperii utmatoarele . un senzor ciudat in fata radiatorului Ac .are sigla simens si Gm pe le . atarna pe acolo neinfipt in nimic . poza cu el aici

apoi scosei o mufa din radiatorul Ac si pusei contactul sa vad daca se aprinde martorul ,dar surpriza dupa cateva secunde pornira ambele ventilatoare . poza mufa aici

Skip ads

  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
primul este senzorul de temperatura exterioara iar acolo unde ai umblat a doua ora nu facea contact bine
  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Contactul de acolo il verificai e nou .nu are mizerie sau praf.oxid etc .Sad(
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai daca ai pus contactul cu a doua mufa scoasa asa face. este senzorul de presiune de la clima...
primul este tenzorul de temperatura si in bara din fata la mijloc undeva mai in jos in fata radiatoarelor are un locas in care se pune.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
trebuie sa mergi la cineva cu tester sa vadã dacã da comanda directa dacã pornește, sunt multe cauze din care nu merge ,
Skip ads

  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
E posibil ca , calculatorul de racire sa fie defect ?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@razvan.c.I in primul rand apa de la radiator nu ar trebui sa se incalzeasca la 100 grade, acesta este pornit si controlat de termocupla care se afla pe radiatorul de la apa.Scoate-i mufa si fa un sunc sa vezi daca iti porneste ventilatorul. Daca nu-ti porneste ventilatorul inseamna ca nu-ti vine plusul si atunci trebuie sa incepi cautarea problemei de la releu. Ventilatorul de la clima iti porneste presostatul de la clima care verifica daca ai min 1.2 bari la freon (sper ca nu gresesc cu presiunea). Daca este atunci in mod normal iti porneste prima treapta la ventilator iar dupa cateva secunde trece la a doua treapta. Ca sa verifici si ventilatorul de la clima (cel din fata radiatorului) o tragi mufa jos si la fel faci un sunc si trebuie sa-ti porneasca ventilatorul. Daca iti porneste atunci este stricat microcontactul de la presostat. Incalzirea tevilor este iarasi un fenomen normal deoarece nemergand ventilatorul de la radiatorul de clima nu poate sa-si faca condensarea (adica racirea prin radiator) si atunci se incinge .Aici pot sa ai urmatorea problema, daca lasi pornit aerul conditionat se incalzeste freonul iti creste presiunea in sistem si prin supapa de siguranta o sa-ti sufle afara tot. succes
  • razvan.c.l

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Nu gasesc acea termocupla pe radiator . are doua mufe radiatorul de apa . ambele amplaste pe ventilator . una ce il alimenteaza . si alta ,ny stiu ce rol are dar ambele au o rezistenta ca asta
cele doua de pe radiatorul asta

iar radiatorul pentru AC are doar una . asta

+ cea pe care am scoso iar cand am pus contactul au pornit ambele ( poza 2 mai sus)
ce inseamna a face un sunc /si /presostatul ?
cred ca masina asta nu are termocupla ptr ca nu o gasesc .
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Nu mai cauta termocupla pentru ca nu o sa o gasesti. Termocupla se folosea la masinile din anii '90 , la tine comanda ventilatoarelor vine din ECU pe baza semnalui ECT.
Deci cam astia ar fi pasii de urmat:
-verficat sigurante.
-verificat releu (e o cutiuta mica in dreapta sus cu vreo 4 relee). desi daca iti pleaca ECT e bun inseamnca ca si astea sunt bune.
-verificat bloc rezistente.( ori de dezlipesc ori se rup)
-ECM in ultima instanta
Parerea mea sa te axezi pe modulul de racire ECM posibil sa aibe lipituri reci vesnica problema la Astra G.Daca era vreun releu ,siguranta sau contact imperfect nu pleca deloc cand scoteai senzorul de temperatura.
Cat despre blocul de rezistente de radiator ... verifica-l . Prima treapta vezi ca e rezistenta aia spiralata si de obicei aia se duce.Celelalte 2 de obicei de dezlipesc singure si cad Smile .
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@razvan.C.I vezi ca @XEP are dreptate iar eu am gresit cu termocupla,intr-adevar am confundat cu o masina mai veche,
  • gridangtg

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
ai rezolvat aceasta problema
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Sunt 2 ani...sigur a rezolvat-o fii si tu atent la data ultimei postari.....sa nu credem ca vrei sa faci ...mesaje !
  • gridangtg

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am vazut de cand era eram doar curios de rezolvare
  • wili
  • *
  • 5 mesaje
  • din 04 Sep 2011
  • Astra 2002 y17dt
  • Bucuresti
  • wili

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Calculatorul pentru clima (contacte oxidate,defect,etc) il gasesti in bara stanga fata.
  • paka

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Am intampinat aproximativ aceesi problema, apa urca pana la 95 de grade si ventilatorul de pe radiator nu porneste, dupa care trebuie sa pornesc ventilatia din habitaclu pentru a raci apa,care scade sub 90 de grade.Am verificat: sigurante, senzor temperatura, termostatul si ventilatorul( pe care la-am pus pe direct) si toate functioneza. Imi este frica sa las sa urce temperatura mai mult, deoarece nu as dori sa schimb garnitura de chiuloasa. Va rog daca ati intampinat asa ceva sau stiti care ar putea fi problema, lasati un comment. Multumesc anticipat.
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Sub bara fata in stanga ai modulul de racire.Datorita amplasarii proaste este posibil sa gasesti fire rupte oxidate,mufele cocsate.Incearca sa faci o diagnoza il gasesti sub denumirea de HACM.Heating air con module. vezi ce erori ai.punele aici.Foloseste functia de cautare a siteului si documenteazate..Nu esti primul cu asemenea probleme.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
paka a scris:... aproximativ aceesi problema, apa urca pana la 95 de grade si ventilatorul de pe radiator nu porneste...

In primul rand ventilatoarele trebuie sa plece pe la 98-100 de grade. Las-o sa mai urce nitel.
Masoara continuitatea pe mufa ventilatorului de racire si vezi daca ai rezistenta arsa.
Fa o diagnoza si testeaza treptele de plecare ale ventilatoarelor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR