- mircea v
- **
- 164 mesaje
- din 01 Mai 2010
- Vectra 1998 x20dth
- Brasov
mircea v
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2010
- Mesaj Privat
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
LDivora a scris:@JOHN_13: Aici e vorba de Y20DTH, pentru Y17dti cauti sau deschizi un topic nou!
Pentru LDivora si Uragan
Daca se prefigureaza incalzirea multasteptatei primaveri - m-am gandit indemnat si de niste zgomote la pornire - sa schimb cureaua de accesorii si odata cu ea sa pot verifica si acel celebru intinzator
Intrebarea este: acel intinzator in cate suruburi este prins?
Am inteles ca detensionarea se face invers orar - dar cat?
Care surub il dau jos ca sa extrag acel intinzator
Trebuie neaparat dat scutul jos?
Cum desfac surubul carcasei filtrului de aer cel dinspre blocul motor? (presupun cheie lunga de 10)
Cureaua este pentru Vectra 6KP1900?
Sa inteleg ca aceasta poza reprezinta intinzatorul pe spate , deoarece nu se vede acea piulita de care se detensioneaza intreg ansamblu ca sa poti scoate cureaua.
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
1. Este prins in 2 suruburi: unul pe care se roteste placa intinzatorului si unul la capatul intinzatorului propriuzis.
2. Folosesti o inelara cu cot de 19 si tragi de ea la maxim.
3. Ambele suruburi de care am spus mai sus.
4. Normal ca trebuie dat scutul jos, ca sa te poti misca pe acolo.
5. Pentru ce sa dai carcasa fitrului de aer jos? Daca lucrezi din rampa, nu e nevoie.
6. Nu stiu ce curea ai tu la Vectra.
7. Nu stiu de ce nu apare in foto (intinzatorul este in pozitia in care il vezi spre motor), hexagonul pe care se pune inelara de 19 pentru a slabi cureaua.
2. Folosesti o inelara cu cot de 19 si tragi de ea la maxim.
3. Ambele suruburi de care am spus mai sus.
4. Normal ca trebuie dat scutul jos, ca sa te poti misca pe acolo.
5. Pentru ce sa dai carcasa fitrului de aer jos? Daca lucrezi din rampa, nu e nevoie.
6. Nu stiu ce curea ai tu la Vectra.
7. Nu stiu de ce nu apare in foto (intinzatorul este in pozitia in care il vezi spre motor), hexagonul pe care se pune inelara de 19 pentru a slabi cureaua.
- URAGAN
- ****
- 2,810 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,810
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
URAGAN a scris:
@mariano. 6KP1900. Insa n-ar strica sa te uiti in EPC sau alt soft cu informatii auto. Si la un magazin auto daca le dai codul VIN, vor trebui sa-ti dea cureaua potrivita. In rest sunt excelente sfaturile date de maestrul LDivora.
LDivora a scris:6. Nu stiu ce curea ai tu la Vectra.
@mariano. 6KP1900. Insa n-ar strica sa te uiti in EPC sau alt soft cu informatii auto. Si la un magazin auto daca le dai codul VIN, vor trebui sa-ti dea cureaua potrivita. In rest sunt excelente sfaturile date de maestrul LDivora.
Am gasit, intr-adevar este 6 PK 1900 - marca Conti 70 de lei cea mai ieftine de pana acum.
Si da, poza de la intinzator reprezinta spatele acestuia, nu fata unde are turnat acel hexagon pentru detensionare.
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- k_meleon4u
- *
- 12 mesaje
- din 31 Oct 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Constanta
k_meleon4u
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare prieteni am si eu un opel vectra b motor de 2.0 y20dth an 2001 si am si eu o intrebare care stie cum se schimba cureaua de la alternator si daca se poate sa imi expicati va rog mult ca a mea sa rupt astept raspuns
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
2011-06-02 02:38:50
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
2011-06-02 02:38:50
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Astazi am schimbat si eu cureaua de accesorii la Vectra B Y 2,0 DTH. Imi pare rau ca nu am avut cheia torx potrivita ( eu m-am luat dupa un coleg care a spus ca ar fi surub de 8 cu torx exterior) - dar de fapt este Torx E12. Ei bine , eu nu l-am avut si din aceasta cauza m-am rezumat doar la o inspectie vizuala, gresaj cu WD 40 si poze.....
cureaua pe care am scos-o avea codul de mai jos:
Cod curea veche 6 KR 1900
Detensionarea este relativ usoara cu ajutorul cheii de 19 - in sens antiorar
Pozele le-am postat pentru cei ce incearca pentru prima data sa schimbe cureaua de accesorii.
Eu am schimbat-o in 5 minute - 30 de minute mi-a luat pana am ridicat masina cu rotile din fata pe doi calapozi din lemn si a demontat scutul de protectie de dedesubt.
De aceea imi pare rau ca nu am avut cheie sa pot demonta si intinzatorul de curea.
cureaua pe care am scos-o avea codul de mai jos:
Cod curea veche 6 KR 1900
Detensionarea este relativ usoara cu ajutorul cheii de 19 - in sens antiorar
Pozele le-am postat pentru cei ce incearca pentru prima data sa schimbe cureaua de accesorii.
Eu am schimbat-o in 5 minute - 30 de minute mi-a luat pana am ridicat masina cu rotile din fata pe doi calapozi din lemn si a demontat scutul de protectie de dedesubt.
De aceea imi pare rau ca nu am avut cheie sa pot demonta si intinzatorul de curea.
- Alexandres
- *
- 28 mesaje
- din 08 Dec 2010
- Astra 2001 Y20DTH
- Iasi
Alexandres
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Citind acest articol, m-am apucat sa schimb singur cureaua de accesorii din cauza ca s-a rupt, in mers, pe lungime...
Am o problema....nu pot ridica pistonasul pentru a pune surubul de jos (am pus o poza cu surubul).... am incercat cu toate intrumentele sa ridic de el dar aluneca si nu pot pune surubul...
Niste idei daca aveti mi-ar fi de mare folos...
Citind acest articol, m-am apucat sa schimb singur cureaua de accesorii din cauza ca s-a rupt, in mers, pe lungime...
Am o problema....nu pot ridica pistonasul pentru a pune surubul de jos (am pus o poza cu surubul).... am incercat cu toate intrumentele sa ridic de el dar aluneca si nu pot pune surubul...
Niste idei daca aveti mi-ar fi de mare folos...
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca te-a mancat sa dai intinzatorul de curea jos, nu?
In momentul in care ai scos suruburile pistonul s-a detensionat, nu ? Deci arcul care sta in acel piston a iesit afara impingandu-ti si manseta de protectie, acel cauciuc din capatul pistonului. Cam asta inteleg din cele spuse de tine.
Este ciudat deoarece in poze piesa noua nu are probleme de detensionare
Deci aceasta este imaginea rolei, ma rog este privita din cealalta parte cea care vine spre motor. In mod normal ea nu ar fi trebuit sa se detensioneze, fiind calibrataastfel incat detensionata sa o poti monta fara probleme, iar apoi pentru a creea tensiune trebuie rasucita cu cheia de 19 antiorar montand in acest fel si cureaua. In momentul eliberarii rolei, ea tinde sa revina in pozitia initiala de montaj, intinzand cureaua.
In concluzie - Rola detenionata sau in repaus este calibrata sa nu arunce arcul afara din piston. Probabil la tine s-a umblat mai inainte pe acolo si cineva a scos arcul l-a detensionat sau inlocuit cu un arc mai lung de unde si forta excesiva cu care acest intinzator forteaza cureaua impingand-o in danturajul fuliilor - rezultand de aici o uzura rapida si fortata si a curelei dar si a flancurilor fuliilor.
In momentul in care ai scos suruburile pistonul s-a detensionat, nu ? Deci arcul care sta in acel piston a iesit afara impingandu-ti si manseta de protectie, acel cauciuc din capatul pistonului. Cam asta inteleg din cele spuse de tine.
Este ciudat deoarece in poze piesa noua nu are probleme de detensionare
Deci aceasta este imaginea rolei, ma rog este privita din cealalta parte cea care vine spre motor. In mod normal ea nu ar fi trebuit sa se detensioneze, fiind calibrataastfel incat detensionata sa o poti monta fara probleme, iar apoi pentru a creea tensiune trebuie rasucita cu cheia de 19 antiorar montand in acest fel si cureaua. In momentul eliberarii rolei, ea tinde sa revina in pozitia initiala de montaj, intinzand cureaua.
In concluzie - Rola detenionata sau in repaus este calibrata sa nu arunce arcul afara din piston. Probabil la tine s-a umblat mai inainte pe acolo si cineva a scos arcul l-a detensionat sau inlocuit cu un arc mai lung de unde si forta excesiva cu care acest intinzator forteaza cureaua impingand-o in danturajul fuliilor - rezultand de aici o uzura rapida si fortata si a curelei dar si a flancurilor fuliilor.
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
YMHY
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
GabiB77 a scris:
Mda, ramane discutabil... dar acum ca tot am verificat la mine, eu pe 1870 merg... E probabil diferenta anul fabricatiei... asta nu contest...
ldivora a scris:@gabib77: De acord, PK scrie pe cutia curelei. Daca vei cauta insa profilul curelei de accesorii, vei gasi PV5, PV6, PV8, PV4+PV5, etc. In general la compresoarele A/C, este specificat si la fulie profilul (de ex la mine la compresor Sanden SD6V12-1440F este specificata fulia 105mm curea PV6. In ce priveste cureaua, eu am luat de la ProMotor (Agricultori) cu 72 RON, Lamforder 6PK-1875, conform Opel EPC, Win, etc,etc... S-a potrivit perfect dupa remedierea defectului intinzatorului. Nu m-a costat manopera, am rezolvat totul singur.
Mda, ramane discutabil... dar acum ca tot am verificat la mine, eu pe 1870 merg... E probabil diferenta anul fabricatiei... asta nu contest...
daca mi permiteti o mica clarificare referitoare la lungimea curelei: practic lungimea e aceeasi, doar difera in functie de producator (lamforder ... etc) in domeniul pieselor auto sunt echivalente intre aceste cifre. scuze, daca a fost nepotrivita interventia
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Aici te contrazic. Nu e aceeasi lungime. Lungimea este cea specificata pe cutie. Daca scrie 6PK-1875, apoi 1875mm este lungimea. Daca scrie 6PK-1870, este 1870mm. Ca se poate pune una mai scurta, nu contest, dar uneori e riscant, intinzatorul fiind prea comprimat si nu-si mai face cursa. In alta ordine de idei, daca citeai cu atentie, Gabi, la vremea aceea, avea Y20DTH cu PSG5, iar eu Y20DTH cu PSG16 si e posibil sa fie curele de accesorii diferite.
YMHY
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
posibil, dar atunci trebuia sa scrie si producatorul. eu vorbeam din punct de vedere comercial. daca ceri intr un catalog 6 PK 1870 iata care i raspunsul:
Fulltext search: 6pk1870
Multiribbed belts CONTITECH 6PK1870
Multiribbed belts BOSCH 1 987 946 077
Length [mm]: 1870.00
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1873
Length [mm]: 1873.00
daca ceri 6 PK 1875:
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1875
Multiribbed belts CONTITECH 6PK1873
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1873
Length [mm]: 1873.00
[b]
Fulltext search: 6pk1870
Multiribbed belts CONTITECH 6PK1870
Multiribbed belts BOSCH 1 987 946 077
Length [mm]: 1870.00
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1873
Length [mm]: 1873.00
daca ceri 6 PK 1875:
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1875
Multiribbed belts CONTITECH 6PK1873
Multiribbed belts DAYCO DAY 6PK1873
Length [mm]: 1873.00
[b]
- LDivora
- OP
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat