Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat rulmentul pe fata-dreapta, manifestarea celui defect era ca cea descrisa de tine, oferta este foarte variata cu preturi intre 100-500 lei. Eu am ales marca FAG pret 150 lei.
Am preferat sa-l schimb intr-un service deoarece imi trebuia presa pt. demontat si nu aveam chef sa bat cu ciocanul in fuzeta si butuc.
Skip ads

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In mod normal, da. Un huruit care creste in intensitate odata cu marirea vitezei. Pe fosta Dacie l-am confundat cu sunetul de toba sparta. Smile
  • cciureanu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
claudiuflorin a scris:Salut,

Am si eu o intrebare. A schimbat cineva un rulment la roata din fata? Cat costa unul ? si daca stie cineva codul. Cum se manifesta? se auzea un huruit? cum creste viteza huruitul devenine mai accentuat, cum scadea vitea huruitul scadea din intensitate. Vreau sa stiu pt ca acesta problema o am si eu, deci la relanti masina nu face nimik totul e ok, face doar cand pornesc cu ea de pe loc si cum ia viteza se aude acest huruit, am testat-o chiar si la viteza apoi si am scos-o din viteaza in care era deci am lasat-o la liber si tot se auzea huruitul scazand din intensitatate ca volum. Multumesc mult.



Salut, eu am schimbat astazi rulmentul fata stanga. Simptom- facea ca o moara stricata. Ala se monteaza cu o presa si se vede ca presand a fortzat in capul planetarei ca mi-a rupt o siguranta tip seiger. Dupa 15 minute de mers am auzit un tacanit regulat. Cand am oprit , am bagat din nou in viteza, masina nu pleca din loc. A cazut planetara. (nu ma exprim tocmai tehnic ca nu cunosc mecanica). Maine trebuie sa ma duc sa-l strang de gat pe ala. rulmenul fata Agila costa 120 RON
  • reboot

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Vreau sa schimb si eu rulmentii pe fata. Ma poate indruma cineva cum se face acest lucru? MULTUMESC!
Skip ads

  • cciureanu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
reboot a scris:Salutare. Vreau sa schimb si eu rulmentii pe fata. Ma poate indruma cineva cum se face acest lucru? MULTUMESC!


Din cate am inteles pentru a schimba rumentii de la roti e nevoie de o presa daca nu vrei sa bati cu ciocanul. ( asta mi-a zis mecanicul meu)
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
astazi am schimbat placutele de la Agila tatalui meu Very Happy

130 RON
cu senzor acustic






Comentariile sunt de prisos oricum le gasiti in prima pagina a acestui topic.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am un scartait usor pe fata in momentul in care virez in mers stanga sau dreapta. Se aude pe tot parcursul virajului pana intru in linie dreapta. Placutele de frana le-am schimbat toamna trecuta si nu sunt uzate pentru ca in general folosesc frana doar cand vreau sa ma opresc si sunt ca noi.
Credeti ca e o defectiune ce trebuie remediata urgent sau se datoreaza faptului ca sunt prea tari placutele?
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.

Rog pe cineva care-i mai destept ca mine, sa puna in acest topic schita in care se gaseste ansamblul pedalier si modulul servofrana. Mi-i rusine, dar lucrez in IT si nici pana acum nu mi-am dat seama cum functioneaza TIS, programel pe care il am instalat pe calculator merge bine-merci.
Ma intereseaza sistemul de prindere in mode special.

Cu stima,
Csongor
Skip ads

  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Imi ramae franata frana dreapta fata! Am desfacut..curatat...pistonul care impinge placutele nu se retrage deloc. Asa trebuie sa fie?Nu ar trebui sa fie niste cleme care resping placutele de pe disc? Mentionez ca placutele mai au ,una 5mm si cealalta 2mm...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu. Nu e bine. Ia set de placute noi si fugi la service ca nu are rost. Se verifica si starea discurilor. Se schimba la ambele roti odata, nu se fac pe rand indiferent de starea placutelor. Ale tale s-au uzat tare de s-a blocat si pistonasul. Daca vrei sa-ti bagi nasul vezi ca nu e de joaca.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Pistonul se retrage doar daca il imping cu forta inapoi..Presupun totusi ca asa e normal,e facut doar sa impinga..nu vad cum ar putea lichidul de frana sa faca vacuum. Placutele ar trebui cumva sa il impinga. De schimbat placute,le schimb..oricum tre sa fac ITP-ul in august.Chiar nu au placutele un arc de respingere?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Placutele nu au nici un arc de respingere. In momentul in care se inceteaza franarea presiunea din instalatia
de frana dispare, pistonul retragandu-se extrem de putin catre inapoi datorita elasicitatii garniturii (oringul
din santul etrierului) si datorita micilor oscilatii ale discului de frana (planul discului de frana este f. putin diferit
de planul placutelor, in plus mai apar f. mici ,,fulaje" ce imping pistonul in etrier).

Exceptand cauze extrem de rare in care ar putea ramane presiune reziduala in etrierul cu defect eu zic ca
toata problema provine din mizeria acumulata pe piston si cilindrul din etrier.

Ar mai trebui curatate f. bine degajarile port-etrierului acolo unde se sprijina capetele metalice ale placutelor
precum si verificarea starii si buna functionare a glisierelor (atentie: toate astea dau de gandit datorita uzurii
inegale a placutelor 5mm fata de 2mm).

Important: Nu ne-ai spus daca pistonul a fost scos complet din etrier, sau a fost curatata doar portiunea ce iesea din etrier.

Si mai important: Fiind vorba de un subansamblu al autoturismului a carui functionare defectuoasa
poate pune in pericol viata pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic recomand sa il depanati personal
doar daca stiti foarte bine ce faceti !
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pistonul din etrier se impinge la deget inapoi, daca merge greu altul si la revedere.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat doar partea care iese in afata la etrier. Ma temeam ca daca iese de tot sa nu scape lichid de frana. Se poate asta? Sa il scot de tot? Unul din pistonasele pe care le-am scos era foarte ruginit(*5).Ma refer la cele doua pistonase in care se infileteaza suruburile
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cand spuneti ,,pistonase" cred ca va referiti la glisiere.
Imi dau seama ca pistonul etrierului nu a fost demontat si curatat, daca nu este corodata suprafata si sunt doar
gume si mizerie depusa se poate salva cu succes etrierul.
Oricum mergeti la un mecanic bun, deoarece imi dau seama din posturile dvs. ca nu va pricepeti.
O sa va trebuiasca un ,,kit reparatie etrier" care trebuie sa contina garnitura pistonului si burduful de protectie,
precum si lichid de frana.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu imi pot permite mecanic.ma chinui cum pot,doar sa imi spune-ti daca scot pistonul la etrier ar fi normal sa curga lichid de frana? Daca da,nu as putea obtura furtunul de mai de sus sa nu curga?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Indiferent cat de repede o sa va miscati cu obturatul furtunului si chiar daca o sa umpleti etrierul reparat cu
lichid inainte sa il montati tot o sa intre o cantitate de aer in circuit.
Nu stiu daca agila dvs. este prevazuta sau nu cu ABS (in primul caz treaba se poate complica) eu zic sa apelati
totusi la un mecanic familiarizat cu astfel de sisteme de franare.

In viitor si eu vreau sa schimb lichidul de frana din instalatie dar inca nu mi-am facut temele despre cum se face
operatiunea la agilele care au modulator ABS.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Azi am desfacut cealalta roata si etrierul....nu se compara deloc cu seamana ei.Placutele erau egale ca grosime,chiar daca si la asta pistonul nu se retrage prea usor. Am impins pistonul ceva mai tare afara cu ajutorul pedalei de frana si a scapat ceva lichid de frana pe langa garnitura.E normal?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Andrei, tu ai mai facut ceva istorii cu debitmetru, ECU, throttle, linistete-te ca la frine nu te joci. Tie iti tebuie glisiere, burdufe glisiere, suruburi, garnituri piston etrier ca sunt varza dupa cit am inteles de la tine. Varianta ieftina ar fi sa dai o fuga la Tasca la Marius si sa-ti cumperi glisiere si burdufe. Daca pistonul e cu urme de rugina cumperi de la el etrier complet. Garniturile etrier le cumperi noi, demontezi, montezi cu grija, umpli cu lichid frina si aer tot o sa ai, greu scapi de el. Ca sa il scoti se foloseste o instalatie care baga sub presiune lichid, am vazut una artizanala dar facea treaba, un vas care se mufa la rezervor lichid frina, se turna lichidul, se punea capacul, se racorda la un compresor aer, avea un robinet...se apasa pedala frina, dat drumul la robinet, se dadea drumul la aerisitor si iesea lichid si aer, cind iesea numai lichid se inchidea aerisitorul, pare banal dar saracii au muncit destul la vas, aveau tot felul de racorduri facute....
Daca vrei am un etrier intreg dar aerisitorul e rupt in el...pistonul nu stiu in ce stare este si altlele nici atit, nu a fost pe masina mea, daca ai nevoie il demontez sa vad starea exacta si iti fac un pret.

PL500 aerisirea (inlocuire lichid) la cele cu ABS se face la fel, nu ai treaba. Incepi cu degripant la aerisitoare vreo doua zile, la desfiletare folosesti o tubulara lunga neaparat. Aerisirea se face clasic, incepi cu spatele, se umple rezervorul pina sus, se fac pedale, se da drumul, se stringe , iar pedale etc pina vine lichid nou, se vede la culoare, pe aerisitor se monteaza un furtun transparent care merge intr-o sticla cu putin dot4 pe fund, scie in Haynes cum se face, oricare Haynes ca principiul e la fel. In TIS nu cauta ca iti spune de instalatia care baga sub presiune, e valabil doar pentru cazul lui Andrei.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat placutele de frana cu Ferodo(110lei).Inainte de asta am curatat tot ce era rugina,inclusiv am luat la flex buza de disc formata si rugina pe cantul discului. Am scos toate suruburile...curatat ,uns,siliconat..aproape noi. Am montat placutele si tot tacamul,dupa care am supus masina la teste de frana la care s-a comportat excelent. Noutatea ar fi ca la viteza mare si frana brusca se aude un scartait super groaznic de masina de curse.Doua zile s-au auzit unele fluieraturi la roti dar au disparut. Apropo..un schimb de placute la noi costa 50lei...e cam exagerat...eu raman dator agilistilor din acest forum. Multumesc mult(chiar daca fac istorii)!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR