Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Inteleg, nu te contrazic ca poate stii mai bine dar e curios cu schimbul pana la 40.000 km. Un mecanic mi-a zis odata: uleiul cel mai bun e cel care ii place masinii adica cel pe care nu-l consuma si daca l-ai gasit nu mai face experimente.
Skip ads

  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
In 8200 km nu a mancat deloc sau insesizabil pe joja, Mobilul 1. A mea are 114.000 km reali si e din 2009. Tu spui ca nici ti-e nu ti-a papat LM-ul, asa ca sunt curios sa vad cum se comporta cu GM, dar oricum e mai galagios decat cu Mobil, desi dupa update s-a redus si zgomotul motorului si sunetul lui. Voi trece pe LM toptec 4600, daca va fi ok raman pe el. Oricum cel mai bine e sa schimbam orice ulei la 1 an sau 10.000 km, eu cred ca orice ulei, oricat de bun ar fi isi pierde din proprietati dupa 10-12 mii km.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Aviz amatorilor care cred ca norma dexos 2 5w30 (pentru DPF) e sfanta si nu pot folosi alta norma. Uitati-va aici si vedeti ca norma dexos 2 e cu mult sub norma VW50700 ;

origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html.

Dexos 2 e mai slaba la sludge (depozite in motor de la ulei) si decat VW50501 (se poate verifica in link-ul de mai sus), care e medium level (se poate verifica in link-ul de mai jos). A se vedea si normele ACEA, cu cat sunt mai recente cu atat e mai bun uleiul.

Uleiul cu norma VW 50700 e QUALITY LEVEL dupa cum se vede in documentul de mai jos;

http://www.docstoc.com/docs...nes-SOKossmehl-VW

Cel mai mare producator de pachete de aditivi pentrut fabricantii de uleiuri din lume LUBRIZOL, certifica faptul ca uleiul 5w30 cu norma VW 50700 e Quality Level.

http://www.lubrizol.com/eng...e-performance.pdf
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@borsy, intradevar norma VW50700=C30 este peste norma Dexos2 cam la toate capitolele
Dar daca luam exemplul oricarui ulei cu minin norma Dexos2, sa zicem GM5W30 Dexos2 , vedem ca acest ulei (ca si altele) indeplinesc pe langa Dexos2 si BMW longlife-04, WV505.01 si MB229.51. Daca luam aceste norme (pe care uleiul trebuie sa le indeplineasca cumulativ) si le punem pe paianjen, acesta va arata cam asa:
Daca comparam paianjenul uleiului respectiv cu paianjenul normei VW50700, vom vedea ca uleiul sta mai bine la depunerile de funingine si la economia de combustibil, si sta mai prost la uzura si la compatibilitatea cu DPF, restul fiind egale. Sa nu uitam ca aceste norme sunt minimale, iar un ulei le poate depasi.
Eu aici am folosit comparatia intre un ulei des folosit la Opel si norma VW50700 (care repet, e clar mai buna decat Dexos2), pentru a vedea ca un ulei Dexos2 care mai respecta si alte norme, nu e chiar departe de norma VW50700.
Asteptam sa apara norma Dexos3.
Poate discutia nu ar trebui sa aiba loc in topicul asta, dar...
Numai bine,
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Singurul care salveaza cat de cat situatia din ce ai postat, e norma MB 229.51. Daca e sa luam asa, un ulei cu cu norma VW 50700 (care e quality level, fata de VW 50501 care e medium quality, dexos 2 facand parte din aceiasi categorie), cu norma 229.51 e peste toate normele adunate la un loc. Si cel mai important (dpmdv) VW50700 sta cel mai bine la uzura, plus restul.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
...daca tot s-a adancit discutia, vin cu o intrebare: Castrol EDGE 5w-30 FST Formula(manufactured in EU, bla bla) sau Motul Specific Dexos2 5w-30(made in France) pentru Insignia a20dth?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Din specificatii pare mai bun Castrol EDGE 5w-30 FST Formula, indeplineste normele C30 si VW50400/50700.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Personal nu as merge pe nici unul, dar intre cele doua as alege Catastrolul (asta daca imi garanteaza cineva ca ce scrie in fisa tehnica e si in bidon, iar ca precizare, vascozitatea la 100 gr C nu e 12mm/s, ci 10.9mm/s), ambele sunt uleiuri grupa III, hidrortatate sever.

De ce nu un Fuchs Titan GT1 Pro-C3 cu tehnologia XTL (include si norma VW 50700):

http://www.fuchs-europe.com/xtl/xtl-technology.html

si cateva detalii despre ei http://www.fuchslubricants.com/quality

Iar daca se circula mult in oras pe distante scurte, mai ales ca vine iarna, se poate folosi un RAVENOL Arctic Low SAPS ALS 0W-30, e C3, din pacate nu include norma VW dar o include pe MB 229.51. Are un VI foarte mare, un PP scazut si e low saps.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ceva lectura pentru cei care cred ca pot baga un ulei cu orice vascozitate http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/oil_viscosity_explained.htm

pt motoarele Euro 4 si 5 cu DPF se recomanda uleiul 5w30 http://www.yacco-lub.ro/ghid-practic-de-alegere-lubrifianti.html
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Pt ca yacoo recomanda uleiul lor 5w-30, eu nu as extinde asta ca o regula, mai degraba parerea lor (si a ta) personala.
Cine mai sunt si yacoo astia? Se compara cu extraordinarul Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30?
  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu unul de 4 schimburi bag Motul 5w30 sunt multumit, nu am nici un plan sa il schimb pe viitor
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
mic info pentru cei care vor sa schimbe ei filtrul / uleiul - inarmati-va si cu un spray de curatat ( 10 lei se merita...) la mine cel putin.. a curs pest tot bratul...si in timp cu praful si mizeria ce se aduna ....la urmatoarea revizie...va fi tragic se le cureti.
de asemenea...tot ma intreb de recomandarea prin care se cere sa se inlocuiasca si surubul de la baia de ulei?
la mine arata bine...( l-am inlocuit totusi daca asa zice "cartea ")...dar totusi care sa fie motivul...doar garnitura aia mica...care nu mai etanseaza?
bafta va doresc..
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:Pt ca yacoo recomanda uleiul lor 5w-30, eu nu as extinde asta ca o regula, mai degraba parerea lor (si a ta) personala.
Cine mai sunt si yacoo astia? Se compara cu extraordinarul Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30?


Niste pacalici ce produc uleiuri de doar 92 de ani......o nimica toata, nu? http://www.yacco-lub.ro/istoric.html

"La ultima generatie de motoare pe benzina cu catalizator si Diesel cu filtru cu particule (DPF) fabricate dupa anul 2002 cele mai bune rezultate pentru prelungirea duratei de schimb si economie de carburant se obtin folosind ulei cu specificatia MB 229.51, folositi................5W30 (sintetic Low SAPS)."

Asta inseamna ca s-au facut teste ca sa se ajunga la o concluzie de genul asta........nu presupuneri. Si sunt convins ca produsele lor sunt cu mult peste Cacastrolul sau alte posirci de raft din RO.

@stefanmatasaru, se fisureaza partea de metal in care intra cheia (sper ca s-a inteles la ce m-am referit).
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
In final am ales sa pun Motul Specific Dexos2 5w-30....dupa aproximativ 30 km parcursi, nu pot sa zic ca este vreo diferenta sesizabila fata de Castro EDGE 5w-30 FST Forimula.(tind sa cred ca acum motorul este foarte putin mai silentios. Dar asta e impropriu spus pentru ca uleiul vechi avea deja 15.000 km). Maine urmeaza un drum de 200 km...sa vedem apoi .

P.S.: nivelul este la maxim...sa incerc sa scot vreo 100-200ml sa ajunga la jumatate pe joja?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:..... Se compara cu extraordinarul Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30?


Uite aici colegu sa vezi ce uzura are pe cama si cilindruhttp://www.optikat.ro/lubrifianti/pdf/valvoline/SynPower_Xtreme_TECH-Optikat.pdf........ACEA da 100 micron uzura pe cama si cilindru, iar Valvoline SynPower are cu 70% mai putin........restul sunt povesti.

Departe de mine de a convinge pe cineva sa schimbe uleiul ce il foloseste, doar ca e bine sa fim cat mai informati.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Uleiurile cu norma ACEA-C4 pot fi folosite in motoarele noastre care cer ACEA-C3?
Vad ca norma C4 e mai mult legata de Renault RN0720.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Se poate folosi, singurul avantaj e acela ca are cenusa sub 0.5%, in rest e mai slab la toate capitolele



  • atlantistm

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Dar de uleiul TOTAL Quartz INEO MC3 5W30 cu specificatie DEXOS 2 poate sa zica cineva ceva?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ulei semi sintetic, medium quality, punct congelare scazut, in rest e ok. Bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR