Ai uitat parola?


  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
sal am o problema intro zii ma pomenesc cu masina iesea fum din gaurile de aerosire s nu mai merg treptele 1,2,3 dar 4 merge unde se afla pozitionata rezistenta aceea sa o schimb ?
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,738
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
La ce trepte te referi, la ventilatia AC, sau la electroventilator, sunt doua lucruri diferite.

Daca nu e vorba despre ce se discuta aici, poate te intereseaza de fapt topicul asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=96756
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
la ventilatie ac daca stii exact unde se afla? ms
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
deci nu stie nimeni unde se afla rezistenta de la treptele de la ac ?
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,738
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ti-e lene sa citesti? Ti-am dat topicul cu subiectul rezistenta, sau daca ti-e lene uite copy-paste de acolo, mura-n gura:

"desfaci cele 4 suruburi torx de la torpedou ,dupa care desfaci cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen,scoti filtrul de polen afara si o sa vezi rezistenta acolo. impingi de ea in sus cu putina forta ca este clipsata acolo bine si scoti mufa. timp de lucru maxim 10 min. (demontat montat) "


Si daca la Corsa difera pozitia fata de Astra, mai cauta si tu, ca exista google.
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc harnicule mai lamurit mai mult in ultimele 2 randuri citisem ce ai trimis puteai sa te abtii, la corsa filtru d polen e afara restu o iau pe ghicite nu te mai grabii sa dai raspunsuri ms oricum
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,738
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z18XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Nu e greu sa iti dai seama ca rezistenta la toate opelurile din anii aia e pe langa aeroterma. Mai bine desfaci si te uiti decat deloc.

Si mai important, vezi motivul pentru care s-a ars, probabil trebuie umblat la motorasul aerotermei (degresat, reparat etc).

Si pe viitor specifica din prima ca e vorba de corsa, mai ales ca aici se discuta de cu totul alta rezistenta.
Bafta.
  • filipcarmin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2014

  • Garaj Mesaj Privat
ok multumesc cred mai mult ca sigur de vina a fost filtru d polen infundat dar prea tarziu observatia.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Îmi poate spune cineva cate spire are rezistența de la modul?
Dacă a măsurat cineva, sau o poate face, să îmi spună ce diametru interior are spira.

Mă refer la motorul Z16XEP, cel cu o singură rezistență.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am aceasi problema si eu, am vazut pe youtube ca s-ar putea inlocui aceasta rezistenta cu una bobinata, dar nu pricep de cati watti trebuie, ce amperaj, etc. Este un coleg pe forum, mai priceput, care ne poate da niste informatii suplimentare daca aceasta solutie este de lunga durata?
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=y_Q8ci2wX3g

O alta solutie ar fi sa punem un bec la vreo 25w-30w intre electroventilator si alimentare, care sa inlocuiasca aceasta rezistenta.
Video aici - http://www.youtube.com/watch?v=

Astept pareri si alte solutii Smile
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am fost la un magazin de profil electric si am cumpărat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouă...si totul merge perfect.
Se poate cumpăra si spirala aia separat daca o are careva ruptă. A mea arata foarte bine.
Bafta!

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,003
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
la cum vad eu acolo lipiturile si avand in vedere temperatura de 144°C esti sigur ca mai functioneaza ce ai lipit tu acolo (siguranta termica)? verifica ca sa fi sigur...
la lipirea sigurantelor termice se face o lipitura cat mai scurta si mai rapida cu o prindere a unei bucati de metal pe pinii sigurantei pentru ca, caldura de lipire sa nu se transmita la siguranta in sine si sa topeasca fuzibilul din ea...
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Și mie mi se pare dubioasă lipitura. Dar dacă funcționează nu mai contează.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Nu-s expert in materie dar va confirm ca functioneaza. Daca voi avea probleme pe viitor, o inlocuiesc si voi avea grija sa fac o lipitura mai finuta Wink
  • p1ra7

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
alexz.style a scris:Am fost la un magazin de profil electric si am cumpărat rezistenta 10A 250V si 144°...a costat 5,5lei.
Am slefuit rezistenta de pe ventilator, am degresat, am lipit rezistenta nouă...si totul merge perfect.
Se poate cumpăra si spirala aia separat daca o are careva ruptă. A mea arata foarte bine.
Bafta!

e ok ce ai facut cu acea rezistenta termica. dar ca sfat pe viitor cand mai ai de sscimbat astfel de rezistente iti vand un sfat foarte util: imveleste rezistenta intr-o bucata de servetel/hartie igienic, udo bine si dupaia bago in congelator.... procedura asta iti da un plus de siguranta ca in momentul in care te apuci sa lipesti siguranta respectiva nu o sa se arfa din cauza temperaturii ciocanului de lipit.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Ai procedat tu așa când ai făcut lipituri electronice? Este pentru prima dată când aud si îmi sună foarte dubios.
Dar nu contrazic fiindcă nu este specializarea mea.
  • p1ra7

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
stiu si eu am parut dezgustat de idee prima data cand am auzit... dar dupa ce am ars una am incercat si varianta asta si a functionat de fiecare data. am folosit metoda asta doar la lipiturile rezistentelor termice si eventual compunentele sa nu fie alimentate deoarece exista riscul sa curga apa (oricum eu curat zona dupa ce fac lipituri cu alcool izopropilic pentru o inspectie vizuala mai buna) si nu sunt kamikaze sa ma detonez singur Smile)
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,231
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Avind in vedere rezultatul OK,eu nu comentez metodele folosite... Ca fapt divers,la lipituri ce pun in pericol componenta,eu folosesc pe post de sunt termic,un cleste patent(spitz) cu virfuri ascutite cu care prind terminalul intre componenta si punctul de lipit,in asa fel incit caldura va migra in scula(virfurule spitz-ului),protejind componenta de temperaturi distuctive...
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Asta sună mai profesional, dar așa cum spui, finalul contează indiferent de metoda. Felicitări amandorura pentru ingeniozitate.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
În urma unor verificări și probe practice am ajuns la concluzia că, majoritatea electroventilatoarelor de răcire pot fi reparate. Atât cele cu 3 pini, cât și cele cu 4 pini. Atât cele cu rezistență ceramică, cât și cele cu rezistențe din sârmă. Am întâlnit aceste probleme la Zafira A, Astra G și H, Vectra B. Probabil, pot fi prezente și pe modelele Corsa D și Meriva.

I. Modelul cu 4 pini și rezistență ceramică - fie se înlocuiește cu un alt ventilator cu rezistențe din sârmă, fie se înlocuiește rezistența ceramică cu două rezistețe din sârmă.
II. Modelul cu 3 pini și rezistență ceramică - fie se înlocuiește cu un alt ventilator cu rezistență din sârmă, fie se înlocuiește rezistența ceramică cu o rezisteță din sârmă.
III. Modelul cu 4 pini și două rezistențe din sârmă - se înlocuiesc rezistențele.
IV. Modelul cu 3 pini și o rezistență din sârmă - se înlocuiește rezistența.

Așa arată o mufa cu 4 pini a cărei rezistență ceramică a fost schimbată cu două rezistențe din sârmă - funcționează toate cele 3 turații.

Rezistențe se găsesc de vânzare pe OLX, Lajumate, Pieseauto.ro, clubopel.com și alte site-uri

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata