Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Vladut

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ce uleiuri mai respecta specificatiile producatorului?Uleiula fost schimbat acum 4 ani cand am luat masina dar nu stiu ce ulei au pus cei din service si ce vascozitate avea.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Orice ulei API GL-5, 75W80.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca trebuie sa fie API GL-4...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am spus API GL-5 intrucat e o clasa superioara.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Asa este, dar citisem pe undeva ca in unele situatii un ulei cu specificatia API GL-5 nu ar fi tocmai benefic pt o cutie care necesita GL-4. Detalii despre specificatii: http://www.opieoils.co.uk/p...pecifications.pdf

In alta ordine de idei, multi proprietari de Astra cu cutie M32 din Anglia au folosit cu succes uleiul Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (GL-5). In urma schimbului de ulei operarea cutiei (in special in treptele 1 si 2) s-a schimbat mult in bine. Aici este topicul in cauza: http://www.astraownersnetwo...php/t-140637.html
  • Vladut

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit Liqui Moly si Mobil 1 ambele respecta API GL-4 .Mobil 1 este mai scump,undeva la 52 de lei/litrul parca.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
O sa postez mai jos cu copy paste impresiile a doua persoane de pe acel forum din UK care au schimbat uleiul din cutia M32 cu Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (GL-5):
changed gearbox oil at weekend to fuchs titan sinto fluid 75w 80 . and what a difference silky smooth .

A day after changing my gearbox oil, driving around all through the gears and onto the motorway. I must say changing gear is a lot smoother; gears just slide into place with very little resistance. Biggest difference is with 1st to 2nd which normally first thing in the morning is quite clunky to get into gear; this has now greatly improved.


Ma gandesc serios sa il schimb si eu cu acelasi ulei de la Fuchs (masina are 50k km); cutia nu are probleme, dar ma deranjeaza exact acea trecere din treapta 1 in treapta 2 pe care o are mai toata lumea. Si la rece intra cam greu in treapta 1 de cand si-a intrat iarna in drepturi.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
La mine e deranjanta aceasta problema deja, cat e rece masina, refuza sa intre in treapta 1, sau foarte greu, dupa circa 10-15 minute cand se incalzeste oleaca, intra normal. Asa e la toata lumea, sau nu prea. E nasol daca e problema, o cutie desfacuta nu mai e la fel oricum
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Aparent schimbarea uleiului cu cel amintit de mine mai sus imbunatateste simtitor comportamentul cutiei, fiind si un ulei care asigura o functionare foarte buna la rece. Nu e cazul de desfacut cutia.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
E normal sa intre mai greu in viteza la rece, uleiul e mai vascos, plus ca treptele 1 si 2 sunt cele mai solicitate si dpdv al frecventei cu care se folosesc si dpdv al solicitarilor intrucat sincronizarea presupune decelerarea sau accelerarea arborelui primar la valori mai mari (diferenta de turatii dintre arborii de iesire si intrare). D-aia in treptele 1 si 2 sunt folosite inele sincroane duble sau chiar triple cum e in cazul cutie in discutie.
Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (GL-5) are specficatii OPEL.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Puteti sa imi spuneti modul in care se schimba uleiul din cutie, detaliat, precum si un tip ulei original, cat mai apropiat de specificatii fata de cel existent in cutie deja. Stiti cum e cu mecanicii, tot eu trebuie sa le explic pe unde, cum etc!
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna
In cutia M32 si M20 , adica opel 6 trepte intra 2.4L 75W80 API GL-4
Cutia are buson de umplere , respectiv buson de golire si se actioneaza cu imbus de 10.
Despre marca si calitatea uleiului se poate vorbi la infinit fara a ajunge la o concluzie.
Ce pot za va zic sigur e ca orice marca ar fi , daca respecta normele de mai sus nu o sa vedeti nici o diferenta pe termen scurt.
Cutia se comporta fix la fel cu oricare , diferenta de calitate fiind vizibila doar la uzura pe termen lung.
Problemele cu intratul mai greu in treptele 1-2 vin de cele mai multe ori de la timonerie sau ambreiaj.
Nu va recomand sa va schimbati uleiul in cutie acasa fara scule si un minim de cunostinte pt ca de cele mai multe ori cel care vrea sa se simta barbat mesterind la masina in fata blocului strica in loc sa repare.
Aveti aici o imagine cu busoanele de ulei.
Pentru orice informatii referitoare la cutiile de viteze manuale va pot raspunde aici.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Un tutorial cu poze aveti aici: http://www.vxronline.co.uk/...changing-gear-oil

Din cate vad exista un buson pt umplere, unul pt golire si inca un orificiu pt nivel de umplere, pe unde va incepe sa curga ulei in momentul in care cantitatea este suficienta.

@andreixyz un ulei 75W-80, care respecta specificatiile Opel: 19 40 182, 19 40 757, 19 40 768, 19 40 776 dar este GL-5 banuiesc ca este ok pt cutia asta? Foarte multi l-au folosit cu rezultate foarte bune (pe termen scurt si lung).
Si inca o nelamurire: cu o curatare/gresare/reglare/ timonerie s-ar rezolva cu intratul mai greu in treptele 1 si 2?
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
GL-4 e recomandarea minima iar GL-5 e superior deci in principiu mai bun.
Ce pot sa-ti zic sigur e ca nu se simt rezultate imediate in comportamentul masinii oricare dintre ele este in cutie.
Cei care au simtit rezultate imediate ori au mai lucrat ceva pe la timonerie odata cu schimbul uleiului ori e pur si simplu autosugestie.
Eu am desfacut multe cutii de viteze si am vazut principiile de functionare ale mai multor marci.
Daca ar fi sa aleg eu ce ulei sa pun in aceasta cutie as folosi cu succes ulei ATF.
Cel mai indicat e sa folosim indicatiile producatorului, insa nu trebuie sa alergam dupa cai verzi si sa cautam ultimul detaliu in specificatii.
De departe cel mai important lucru pt uleiul din cutie e cantitatea.
Verificati de fiecare data cand aveti ocazia sa intrati intr-un service si nivelul uleiului din cutie.
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Si inca o nelamurire: cu o curatare/gresare/reglare/ timonerie s-ar rezolva cu intratul mai greu in treptele 1 si 2?[/quote]

De cele mai multe ori asta e rezolvarea.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Ce presupune aceasta reglare a timoneriei? Sa inteleg ca problema cu intratu greu in treapta 1 la rece nu are treaba cu sincroane sau alti rulmenti existenti in cutie? Eu doar la rece si doar treapta 1, si mars-arriere, dar scrie si in carte ca actionezi butonul si astepti circa 3 secunde, sau dubla actionare..
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Atunci cand masina sta pe loc si cuplezi treptele 1 si R in cutie nu se invarte nici un ax deci nici sincroanele(inelele de franare) nu lucreaza. Daca intra greu in 1 si R problema vine de la ambreiaj. Acesta nu decupleaza complet si poate lucra diferit la rece sau cald de ca caz la caz. Daca intra greu in 1 si 2 de vina e timoneria care are jocuri sau cabluri dereglate si nu merge destul in partea stanga.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Tot kitul ambreiaj- volanta, a fost schimbat anul trecut, au aproximativ 20 000 km!
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@Andreixyz - referitor la problema cu rulmentii, este totusi un defect de fabricatie al cutiei in sensul ca rulmentii sunt prost dimensionati si nu rezista la forta necesara, sau a fost vorba de loturi de rulmenti defecti din fabrica?
Daca este defect de fabricatie si design al cutiei, inseamna ca la cateva zeci de KM va trebui sa tot schimbam rulmentii?
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
In principiu unul dintre rulmenti e prost dimensionat. Cel din capatul vitezei a 6 a de pe trenul mobil. E prea mic pentru forta care apasa pe el. Despre calitate nu pt sa ma pronunt. Sunt rulmenti Timken deci o marca buna. Insa prea mici poate prea strans montati.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR