Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am tot citit pe forum despre o problema des intalnita la astra H si anume cutia de viteze in 6 trepte M32.
Sunt schimbate la nr de km impresionant de mic si se pare ca, calitatea lasa de dorit.
Oare sa fie un defect de productie sau nu sunt folosite corespunzator?

Atasez niste filmulete ca sa va dati si voi cu parerea. Mjoritatea sunt in limba germana.

https://www.youtube.com/watch?v=XEC7Zfreg2o In acest caz cutia a fost schimbata la 68.000 km iar cutia noua deja scoate un sunet ciudat in viteza a 5-a si a 6-a! Ceea ce vedeti acum este cutia noua dupa ce a parcurs 100 km ! Shocked

https://www.youtube.com/watch?v=Kfh4GladS6E La fel si aici!

https://www.youtube.com/watch?v=WFn8_Mi4c6c Aici este vorba despre o cutie M32 de pe o Insignia 1.8 benzina. Carcasa cutiei urmeaza sa fie schimbata din cauza rulmentului care s-a bulit si a stricat si carcasa !

https://www.youtube.com/watch?v=xxHlaQXeakU Aici puteti sa vedeti o cutie complet stricata din cauza unui rulment.

https://www.youtube.com/watch?v=hpw1hXAwLSA Aici este vorba despre un rulment care a reusit chiar sa sparca carcasa cutiei!

Daca doriti mai vin cu filmulete si materiale despre acest tip de cutie.
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ma sperie tare ce am vazut referitor la cutiile noastre.
Eu nu am ce sa i reprosez la cutie momentan doar ca la rece agata usor cand dau pe-a doua, nu deranjant, dar stiu ca majoritatea cam agata asa....
cat ulei intra in cutie si are buson de nivel pentru ca intentionez sa comletez sau sa l schimb integral.
era uzat uleiul din cutie?
a mea din 08.2008 are 100k in bord dar nu garantez cred ca mai degraba 200k este din Olanda adusa si are un an la mine.
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Normal uleiul de cutie nu se schimba. Daca vrei sa faci asta ar fi bine sa-l schimbi pe tot. Din cate imi aduc aminte intra cam 2,5 litrii. Daca tot cumperi ia ceva de calitate.
Eu am bagat si un aditiv. Cutia de pe masina mea facea un zgomot tare ciudat, mai ales in viteza a 5-a si a 6-a. Dupa ce am bagat aditivul zgomotul s-a diminuat dar nu a disparut de tot!
Cutia are buson de umplere si de golire. Cel de umplere este situat intr-un asa fel incat sa iti dai seama cand nivelul uleiului este suficient. Cel de golire este chiar sub cutie si faciliteaza golirea completa a cutiei. pentru aceasta operatiune ai nevoie de elevator si scule corespunzatoare. Nu incerca sa desfaci decat cu chei potrivite. Daca strici inetriorul busonului il vei desface doar dupa ce '' injuri'' una buna!
  • Andrei Tza

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Z17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare...si eu am aceste probleme cu cutia de viteza m32.La relantiu se aude un `vajait` iar in 1,2,5,6 la fel si arunca si schimbatoru exact ca in video postat de Florin. Am fost cu ea la un mecanic care se pricepe ,am desfacut cutia si am observat ca rulemti erau dusi...Am cautat mai bn de o saptamana acei rulmenti pe la tot felul de distribuitori,si iam gasit cu greu. Astept sa imi vina vineri si sa ii montez pe masina dupa care o sa mai revin pe forum pentru raspunsuri...
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Deci se pare ca e o problema raspandita in cazul acestor cutii.
Posteaza codurile de piesa pt rulmenti casa ajutam si alti colegi!
  • Andrei Tza

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Z17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Eu le-am cautat peste tot dupa coduri inclusiv la opel...si nu am reusit sa gasesc nimic.
Le-am gasit doar dupa cotele rulmentilor.
-2 rulmenti sunt la fel : Timkeno, NP854792, TZ0423 --cotele (25 in/55 ex/14in /10 ex /)
-alt rulment:Timkeno,NP797735,TZ0423 --cotele (28/55/14/10)
-Iar la acest rulment nu am decat cotele ( 25/51,5/14/10 )
In cutie sunt 6 rulmenti in toatal ,ceilalti 2 sunt pentru a 3 a 4 si masalier ,iar acestia sunt mai mari si se pare ca suporta mai bine sarcinile.
  • AlxSchumy

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am gasit pe internet un site care are si service auto si acolo este Kit rulmenti pentru cutie viteze M32
Set, contine cei 6 rulmenti din cutia M32 si costa din cate vad in acest moment 1170lei
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
OOOAAAAUUUU! 1170 lei?! Pune un link sa vedem si noi! Dar din ce sunt facuti de sunt asa de scumpi?
  • AlxSchumy

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DTJ din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
nu am voie ( cred ca se considera reclama ) dar daca o sa dai un search pe google "Kit-rulmenti-pentru-cutie-viteze-M32" este primul link !
sunt GM probabil ca daca se gasesc si de la alti producatori pretul ar fi mai mic la concurenta
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna
Am pe stoc rulmenti pentru cutia m32 si orice alta piesa pentru aceasta cutie.
Va sfatuiesc sa nu mai aruncati banii pe aditivi atunci cand cutia incepe sa faca zgomot pentru ca vine de la rulmenti si nici un aditiv nu poate sa-i repare.
Eventual puteti pune aditiv dupa reparatie.
  • varulea

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2012

  • Garaj Mesaj Privat
acel zgomot il am si eu in cutie in viteza 5 si 6,dar am abservat ca zgomotul se aude sub 1800 de rotatii in viteza 5 si 6.
cutie-m32
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Rulmentul e.
  • bog15dan

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra z13dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
cred ca ma incadrez aici cu o cutie m20, fix asa facea pana intr-o zi cand s-a spart cutia , ( din cauze necunoscute de mine pana in acest moment). Am luat cutie second , de vreo 2 ani fara probleme , schimbatorul nu se mai misca inainte si inapoi, si daca va arat gaura facuta prin cutie o sa va mirati
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Si nu o mai ai pe cea sparta ? O cumpar eu
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, am si eu tot cutie M32 pe un Astra H din 2010, 50k km reali. Am vazut filmuletele postate de Florin in primul post, si nu se misca levierul, nu face zgomote sau chestii de genul asta. Dar face alte doua probleme:
- in momentul in care vreau sa plec de pe loc si cupleaz treapta 1 se simte o smucitura usoara, masina parca zvacneste putin, de parca nu ar debraia complet, desi pedala este calcata pana jos
- doar in mers, treapta a doua agata (dupa ce trec cu levierul de punctul mort)

Vreau sa va intreb daca s-ar rezolva ceva cu o aerisire a circuitului sau o reglare/gresare de timonerie. Posibil sa fie vreun tampon cutie/motor de vina? In afara de aceste probleme nu sunt si alte simptome.

Multumesc.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Intre timp am mai citit despre cutia M32 si pe cateva forumuri din Marea Britanie si se pare ca problemele sunt cauzate in principal de un rulment subdimensionat care nu poate sa reziste foarte bine la stresul la care este supus, mai ales cand cutia este montata pe masini cu motoare 1.9 cdti, care au un cuplu mare. Rulmentul pacatos este cel de la viteza a sasea. Din pacate simptomele care indica probleme cu acest rulment sunt acele zgomote in special in treapta a cincea si a sasea si bineinteles miscarea levierului. Se recomanda inlocuirea rulmentului si eventual a altor piese care au fost afectate cat mai repede posibil pt a nu deteriora si alte componente, facand astfel operatia una extrem de costisitoare. Din cate am inteles exista o versiune imbunatatita a acelui rulment care ar rezolva problema, dar alte detalii nu am putut sa gasesc. Poate andreixyz are mai multe detalii. Se mai recomanda si inlocuirea uleiului din cutie cu unul mai bun calitativ decat cel de la GM. In mai multe randuri am vazut feedback foarte bun pt Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, cu toate ca acesta are specificatia API GL-5, iar pt cutia M32 este nevoie un ulei ce respecta specificatia GL-4.

Eu nu am niciuna din aceste probleme, doar cele enumerate in postul anterior. Dar nu m-a linistit deloc ce am aflat despre aceasta cutie.
  • costicimpy

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
si eu am fix aceleasi probleme ca ale tale, nimic in plus.
am citit si eu f multe neplaceri cauzate de M32 si ma port destul de elegant cu ea sa nu ajung prea curand la "doctor".
  • andreixyz

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Intradevar rulmentul din vecinatatea vitezei a 6 a e problema principala la aceste cutii . Pe langa faptul ca e slab mai e si foarte scump (240ron) si mai are un coleg identic pe axul vecin care de multe ori e uzat si el. Mai grav insa e atunci cand rulmentul se sparge si incepe sa rupa dintii pinioanelor. Pinioanele nu se pot cumpara la fel ca rulmentii pt ca nu se produc pt piese de schimb. Cel mai frecvent afectat e pinionul de a 6 a. Recomandarea mea e sa reparati cutia de la primele semne pt ca e mult mai dureros cand se sparge rulmentul. Dureros inseamna cam 200-300 euro in plus la reparatie.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Multumim pt lamuriri andrei. Nu prea ma pricep, dar daca se evita folosirea vitezei a sasea acel rulment (si colegul de pe axul vecin) nu ar trebui sa fie solicitat si sa se uzeze, nu?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,167
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am folosit treapta 6 de doua ori tot anul, doar cand am ajuns pe cele doua autostrazi romanesti! In rest chiar daca mai mergi mai tare e mai comod doar treapta 5, oricum franezi ca e curba, caruta, groapa etc
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata