Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multi mecanici sunt dar putini se baga la facut motoare. Cine a tot facut motoare stie toate chitibusurile si verifica tot nu doar ce ii spui tu sa schimbe. Iti segmenteaza motorul OK dar dupa aia poate sa iti zica ca aia nu mi ai zis. am dat un exemplu. La un mecanic bun nu mai trebuie sa ii zici nimic . El stie ce are de facut.
Skip ads

  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Asa e, iĆ® dau dreptate colegului.eu mi am luato prima oara, a doua oara am fost la altul care stia ce are de facut nu a trebuit sa-i spun nimic.si dupa 2 ani consum zeroooo de ulei.bafta tuturor
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Sa va spun o chestie: la serviceul unde fav itpul este un mecanic destul de bun si cautat, a avut oferte si de la serviceul dealerului renault din oras dar nu a vrut sa plece. Tot acolo, directorul serviceului este un inginer auto cu facultate de specialitate(mai in varsta cand nu erau motoarele astea dar...) .
Acum fata inginerului are un opel pe benzina, nu stiu sgur motorizarea care cica papa ulei. Au lucrat de doua ori la ea si mecanicul supravegjeat de inginer si probabil toti cei de acolo si dupa ce s-a schimbat in motor tot ce trebuia (segmenti,simeringuri, supape ) tot mananca ulei. Concluzia este ca unele motoare nu se pot face au defectul asta din fabrica. E o loterie asta cu segmentarea. Mai ales la z16xe. Trebuie sa te imapci cu gandul,sa completezi (in cazul in care nu consuma exagerat) sa ai ulei in portbagaj si sa te bucuri de masina. Oare si un mecanic bun si chiar un inginer mecanic sa nu poata repara propria masina?
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Se poate.eu stiu ca meanicul meu cand a facut aceasta operatie a facut rost de anumite cote la care trebuie puse piesele.cred ca mai conteaza si calitatea pieselor poate motorul avea uzura(blocul motor ) SI atunic din cate stiu nu se mai meriat sa se faca reparatia.pot fi multe cauze.Poate chiuloasa nu a fost facuta cum trebuie...
Skip ads

  • mim

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
azi am luat masina de la segmentare reconditionare chiulasa. merge super. ce i-am facut? de ce? bea ulei mai mult ca benzina, parca era trabant. nu aveam fum nimic. am dat jos chiulasa si am trimis-o la planat si reconditionat scaune supape inlocuit ghiduri si semeringuri- pret 460 lei+ transport 100 lei(copsa mica - tg. mures), inlocuit cuzineti biela, segmenti, distributie, pompa apa, termostat, curea accesorii, filtre, bujii, spalat clapeta de acceleratie, galerie de admisie, baie ulei, curatat EGR remontat tot pornit 4 ore cu o turatie de 1700, a doua zi cu turatie de 1700 2 ore si dupa care mecanicul mi-a recomandat 2000 de km turatii de 2500- 3000 si fara incarcatur mare. cost total? 560 chiulasa+ transport, 700 manopera, 1200 piese. timp de lucru 1 saptamana. drumuri bune tuturor.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sa ne mai ti la curent cum merge motorul dupa ceva timp si cum e nivelul uleiului pe joja. si eu saptamina viitoare fac aceasta operatiune
  • cosmin_82

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare.haideti sa va povestesc si eu pataniile mele cu motorul meu z16se care are in jur de 205000 km.cu aproximativ un an in urma i-am facut segmentarea pt ca mi se parea ca imi consuma cam mult ulei (aprox 2 l la 10000).cumparat segmenti,simeringuri pt supape,tot tacamul insa dupa reparatie am parcurs 1000 km,am verificat uleiul siii SURPRIZA ! consuma de rupea.ca sa va faceti o idee 1l la 1000 km.exageraaat de mult.am fost la mecanic i-am povestit cum stau lucrurile...mi-a zis ca probabil s-au aliniat segnentii,ca nu stiu ce...in fine.Dupa un an am reusit sa pun de-o parte ceva banuti,am schimbat mecanicul ...si impreuna cu acesta am hotarat sa imi fac motorul de la ZERO.adica alezat bloc motor,pistoane,segmenti,rectificat chiuloasa,totul sa fie facut cum trebuie.astept sa vad ce-o iesi.va tin la curent cu rezultatul si costurile
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Cosmin_82 asteptam sa vedem ce iese.sper sa iasa treaba buna.bafta !
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@cosmin ai verificat sa vezi daca nu ai pierdut pe undeva uleiul? nu este normal sa consume atata dupa o reparatie capitala la motor... eu mergeam la mecanic sa imi dea banii inapoi
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
La un mecanic bun nu trebuie sa ii spui aia aia , el trebuie sa stie tot si sa faca o lucrare buna ca tu client sa nu vii inapoi la el sa ii bagi aia , aia de vina.
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am segmentat recent motorul si cam dupa 1000km am observat ca imi luase cam o liniuta pe joja ceea ce inseamn cateva sute de grame.folosesc 10w40 mobil.am mai avut o corsa noua cu doar 40km rulati si si la 1000km imi consumase la primul schimb 500ml.as vrea sa stiu acum cat e de normal consumul asta,si daca ar fi indicat un alt ulei?
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Motorul e z16se 2001
Skip ads

  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut pai tu ce ulei iai pus acum ?normal nu ar trebui sa consume nici macar 200 gr.a mea in 10.000 km nu a scazut nici o liniuta
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2014

  • Mesaj Privat
De la mobil10w40
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu am pus tot 10w40 dar cadtrol.nu ar trebui sa mai consume deloc la tine.poate ceva nu este in regula
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Da stiu si treaba naspa e ca am bagat ceva bani...o sa mai fac ceva km si sigur imi voi da seama.o sa trec si eu pe castrol daca tot mai ciupeste ulei.ce sa zic ionut,drumuri cat mai lungi fara necazuri!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa schimbi uleiul si pune unul sintetic. eu iti recomand da incerci cu GM 5W30 Dexos 2 si vezi apoi cum stai cu consumul. Cand faci urmatorul schimb sa ii faci un flush la ulei (gasesti de cumparat in magazine) ca asa este bine cand schimbi tipul uleiului. Dupa segmentare normal ar trebuie sa consume maxim 100ml la 10.000km. Succes
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am inceput operatiunea segmentarea de citeva zile la motor X16XEL vectra B 97. Dupa desfacerea motorului sau constatat urmatoarele : semeringuri supape praf, segmenti de ungere blocati, calamina pe pistoane si supape cit cuprinde. Cilindri is OK , cuzineti OK , ghiduri supape OK.
  • cosmin_82

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
haideti sa va spun si continuarea.intr-un final,dupa 10 zile de asteptare mecanicul mi-a asamblat motorul,dupa ce a venit de la honuit,cu pistoane si segmenti noi;ghiduri,supape si simeringuri noi la chiuloasa...totul facut cum trebuie.distractia a costat asa:pistoane cu segmenti 350 ron/ bucata
alezat(honuit) 400 ron ,chiuloasa-planeitate,ghiduri,supape simeringuri , scaune supape: -700 ron ,manopera 1500 ron ,plus garnitura chiuloasa,plus simeringuri axa came,plus simeringuri arbore,plus garnitura capac axa came....total ~ 4500 ron.
Motorul merge brici,nu i-am dat talpa ca sunt in rodaj Smile) .Am parcurs cam 500 km ,incetisor 80-85 km /h ,schimbat viteza la 2500 rot,esapamentul s-a curatat ca era negru de la uleiul pe care il papase motorul.
va tin la curent .bafta!
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:

Am si eu o intrebare. Cam ce ar avea asa deosebit un z16se ca motor de ar fi nevoie de un mecanic bun. Din mai multe postari citite vad ca acest motor da batai de cap multora si nu vad motivul, pentru ca daca pui piese noi si bune orice macanic in motoare (mecanic si nu carpaci) ar trebui sa il rezolve. Are anumite secrete la montaj, tolerante, etc pe care alte motoare nu le au? Eu nu cred. .


Am sa enumar eu citeva motive ( am facut citeva segmentari sau motoare dar nu la Opel).

1- blocul si piesele ce se pastreaza, se curata/spala dumnezeieste ! Dar e nasol sa tot freci cu batul si cu nasul in solventi , multi mecanici curatind doar zona de lucru iar in rest ,, las' ca merge si asa,,

2- montarea se face in mediu curat, ferit de praf si vant ( in nici un caz segmentari in spatele blocului) avand mereu mainile vesnic unse cu ulei proaspat ( sau port de manusi) iar piesele ce urmeaza sa se imbine , la fel mereu unse cu ulei inainte de orice manevrare pentru evitarea uzurilor premature. E suficient pe segmentul asezat pe masa sa asezi un ciocan, un patent si alte scule pe care sa le manevrezi neglijent si deja au inceput uzurile premature.

3- ca vorbim de segmenti , pentru montare trebuie folosit acel cleste special si nu improvizatii stil tabla cilindrica crestata sau , mai grav, tensionarea lor directa cu mana.
Chiar daca toate teoretic sint la cota asta nu inseamna ca in realitate chiar si sint asa ! Inainte de montare segmentii se compara cu locasul unde vor fi montati urmarindu-se jocul lor , iar dupa montare se verifica toleranta fantei data de fabricant ...plus evident, evitarea montarii lor cu fantele in linie.
Pentru linia vibrochenului vorbind de cuzineti , pe langa masuratorile cu un micrometru se poate verifica cu o foita de indigo fiecare cuzinet cum ,,calca,, urmarindu-se punctele de presiune ( sau pasta de tusat) iar in cazul anomaliilor se cauta cauza.
Chuloasa nu se rectifica plan din start doar din considerente de siguranta si evitarea batailor de cap ! Initial se curata, se spala si se verifica planitatea. Cartea admite niste valori de deformare ce vor fi ,,absorbite,, de garnitura de chiuloasa. Peste aceste valori se trece la rectificare.
Indiferent ca vorbim de masinile de rectificat arbori cotiti sau chiuloasa , trebuie stiut ca nu exista masina perfecta ! Orice masina de genul asta are o marja de eroare si trebuie tinut cont de asta. Si cel mai performant CNC are o abatere de 0,001 ( a mia parte dintr-un mm) ce sa mai vorbim de niste utilaje care toata ziua asta fac - rectifica arbori si chiuloase !
Inchiderea supapelor pe scaunul lor se poate verifica turnand in fiecare camera de ardere putin diluant. Eu las vreo 3-5 minute si daca nu scapa consider ca supapa e ok. Uneori din lipsa de diluant am folosit benzina.

4- sigur ca mai sint si alte aspecte dar nu voi insista ....vreau doar sa mai fac o observatie asupra unui aspect unde gresesc multi si anume ca dupa montare, baga in motor un ulei prost sau neconform afirmand ca ,,oricum il arunc dupa perioada de rodaj si o sa bag atunci un ulei bun,,. Gresit ! Viata motorului depinde colosal de primele ore de functionare cind piesele noi aflate intr-o prima tangenta isi fac primele ajustari.
Cei care au avut curiozitatea sa vada cum arata un schimb de ulei facut la un motor dupa reparatie capitala ce a rulat 1000 km , a putut observa ca in lumina soarelui uleiul straluceste fiind plin de microparticule de span ( asemanator cu Lunar, acea vopsea pentru plite si sobe)

5 - si nu in ultimul rand , dupa ansamblarea motorului nu va puneti la liniute prin oras si nici nu carati soacra cu 2 vecine la piata. Eu cel putin las motorul sa mearga la relanti 30 minute cu 3 ore pauza timp de o zi .... abia apoi incep sa rulez cu viteza moderata evitand fortarile ( pasageri multi, pante de urcat, borduri, tractari, viteza)

Respectarea acestor minime conditii plus a mulor altora fac diferenta intre carpaci si mecanic ,,bun,,. Poate ca motorul de 1.6 benzina de la Opel o fi facut din materiale ceva mai slabute calitativ decat la alte motorizari dar in nici un caz chiar atat de slabutze incat sa i-a nastere folclorul ca aceasta motorizare e sortita definitiv si ireparabil consumului exagerat de ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR