Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara.
Am un opel astra H 1.7 CDTI de 101 cp si in seara asta mergind cu masina s-au aprins check engine si masina cu cheita( pina acum merge normal fara osicilatii la relanti etc).Pot sa precizez ca am avut probleme cu ea (nu se tura tot timpul peste 3000 rot/min).Acum de cind s-au aprins cei 2 martori masina trage mult mai bine si se tureaza peste 3000 rot.
Ce ar putea avea?

P.S. Am facut testul (calcat frina si au aparut urmatoarele erori : ECN 227911 si ECN 2345 A ).
Skip ads

  • raculea

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Iti spun ce am facut la a mea (astra g 1.7 cdti z17dtl)
1. masina cu cheita = sistem antidemaraj . Am curatat sorbul din rezervorul de motorina + schimb filtru motorina (rezolvat)
2. check engine . Am curatat EGR ul + schimb filtru aer (rezolvat) Si eu pateam sa nu treaca de 3000 rotatii / min
  • dobreionut1993

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara .Am un opel astra g din 2001 cu 75 cp .Mereu ami sta aprins martorul masina cu cheie .Acum ceva timp am incercat sa ma dau in spectacol cu ea o turam ,intr-un final incercam sa ma invart cu ea cu frana de mana si de atuncea mia ramas masina cu cheie aprins in bord ,cand calc frana martorul se stinge daca turez se aprinde dinou de la ce ar putea fi ? Va rog ajutatima plz !
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu am scapat de erori (am fost la tester si le-am sters).Masina acum merge normal si se tureaza peste 3000 rot fara probleme.Am facut testul de EGR ,electrovalve etc si au iesit bine.La mine din cate am inteles de la baiatul cu testerul erorile puteau fi de cind am schimbat turbina.Sper sa nu mai am probleme.
Skip ads

  • raculea

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2012

  • Mesaj Privat
sper sa fi rezolvat de tot . de obicei simptomele cu turatia apar si dispar !
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Azi am curata EGR -ul si conducta care merge pe galerie.In urma cu citeva zile masina avea toane(idaca mergeam cu ia peste 3500 ort 1-2 km,dadea in nas si nu ma mai lasa sa o turez mai mult de 3000 rot).Apoi am schimbat electrovalva turbo si aceleasi simtome.Pe loc daca o turam mergea si la 4500 rot ,dar dupa aproximativ 10-15 sec se limita la 3000 rot.Dupa curatare masina ale aceeasi boala.Ce sa fac?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Verifica ce erorii ai cu un op-com,sau prin metoda cu pseudo-agrafa.Si eu am avut cam aceeasi problema,am schimbat electro-valva turbo in reprezentanta acum 4 ani,si nu era problema de la ea.
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pina acum nu aveam nici o eroare .dar azi dupa ce am desfacut si curatat au aparut erorile ECN 02345A. 007071 00707F, 050074..Am avut o problema cu bateria care nu este foarte buna(am pornit masina cu cabluri).

Si cum ai rezolvat problema "viorel_bce"?
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La mine era intepenita tija de la geometria variabila,avea cursa foarte mica.
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cit a costat acesta operatiune si cum au procedat ?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut cipy.
Asa cum ti-am zis si eu am avut aceeasi problema ca tine ,cum incercam sa merg putin mai tare aparea masinuta cu cheie si limitare de putere.
Am fost in reprezentanta la opel si mi-au schimbat de 2 ori electro-valva turbo,dar problema aparea din nou,dupa care au descoperit tija de la geometria variabila care era intepenita.
Nu mai tin minte cit m-a costat,dar am platit numai electro-valva.
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
In seara asta am incercat sa o turez si s-au aprins din nou check engine si masina cu cheita .Am verificat erorile prin metoda calcat frina si acceleratie si am urmatoarele erori: ECN 02345A. 007071 00707F, 050074.210870 si 213970.Ultimele oua ce inseamna?
Skip ads

  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Azi am fost la mecanic si dupa multe verificari (schimbate electrovalve si pus tester) am constat ca.tija de la turbina are o cursa foarte mica (max 1-1.5 cm dupa spusele mecanicului).Se poate repara sau curata ca sa nu mai fie blocata?Cum se poate debloca?
Astept si eu raspunsuri, sfaturi(nu doresc sa dau iar bani degeaba).
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca te ajuta dar am sa-ti spun rezolvarea mea la y17dti/2002. La 130 km/h respectiv 3000 ture intra in ,,limp mode,, evident , cu masinutza cu cheita pe retina. In timp mi-am dat seama ca fenomenul apare si la viteze mai mici dar tot la turatie de 3000. Dupa tot felul de sugestii si banuieli , de verificari debitmetru, electrovalve, furtunase vacum si suspectari de turbina + 2 diagnoze cu raspuns ca ,,nu apare nimic,, , am ajuns la o a 3-a diagnoza la un service unde mi-au curatat senzorul MAP din galeria admisie care citea prost presiunea generata de turbina si informa ECU la fel de prost , care actiona in consecinta , adica prost. Platit manopera curatare senzor , platit motorina , de atunci masina fluiera !

PS - din cite am mai citit/vazut pe forum , cursa de 1-1,5 cm e o cursa normala . Dar astea sint parerile mele.
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzorul MAP si face la fel.
Astep informatii cum si daca se poate debloca tija de la geometria variabila.
  • ASB
  • Suspendat
  • 9 mesaje
  • din 28 Nov 2013
  • Astra 2006 Z17DTL
  • Bacau
  • ASB

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2013

  • Mesaj Privat
cipy2007 a scris:In seara asta am incercat sa o turez si s-au aprins din nou check engine si masina cu cheita .Am verificat erorile prin metoda calcat frina si acceleratie si am urmatoarele erori: ECN 02345A. 007071 00707F, 050074.210870 si 213970.Ultimele oua ce inseamna?

Salut. Erorile respective inseamna :
1. P0234= Boost pressure negative/positive deviation (codul pe care trebuie sa te axezi pentru problema ta)
2. P0070=Ambient senzor temperature malfunction.
3. P0500= Vehicle speed signal range /performance.(fara inflenta in mersul masinii)
Ultimele 2 probabil nu le-ai citit corect deoarece nici macar in TIS nu exista ca si coduri de eroare.
1.Ca si rezolvare in prima faza ar trebui curatat senzorul de boost.
2.Verifica etanseitate dupa turbo (vezi daca fluira ,suiera, intercooler-ul daca are urme de ulei pe exterior).
Daca pct 1 si 2 sunt ok , verifica tija care actioneaza geometria variabila sa se miste usor , daca agata ai pus-o Smile.
Geometria variabila (paletii care isi modifica unghiul) ) se poate BLOCA de la mersul subturat iar actuatorul nu mai poate actiona rapid. Am vazut si gemoetrie variabila care agata deoarece paletii pur si simplu au facut sant pe platou pe care ar trebui sa culiseze.
La turbosuflanta ta, reglarea presiunii de supraalimentare se face prin modificarea unghiului geometriei variabile iar cand nu mai functioneaza ok presiunea creste/scade peste/sub limita (aprox 1.2 bar) si logic intervine limitarea (blocarea la 3000 rpm).
Cursa tije trebuie sa fie aprox 2 cm dar cum am mai zis ea trebuie sa faca cursa usor fara sa agate.
Fenomenul de blocare /agatare a gemeotriei apare cand se merge muult timp subturat ,iar majoritatatea posesorilor de cdti care merg in oras exact asta fac deoarece 1.7 -ele cdti este un motor zgomotos si evita turatiile normale de exploatare.
Masina trebuie sa mai vada si jar 3000-4000 in treptele 3-4 tocmai pentru evitarea depunerilor din admisie...
Incalzeste motorul la peste 80 de grade si mergi vreo 2-3 minute cu treapta 3 la vreo 3500-4000 rpm poate isi da drumul singura.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ca sa deblochezi depunerile de calamina se alterneaza turatiile mari cu cele mici la un drum intins si se merge cu peste 3500 rot/min apoi se scade la 2000 si se urca pana la 4000 si tot asa pe un drum de minim 10km si daca sunt depuneri se curata (atentie motorul sa fie inainte de a face asta la temperatura de lucru)
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Merci pt raspunsuri,dar sunt interesat cum se deblocheaza tija aia ca este cam intepenita(culiseaza foarte putin)
  • tudormihai_84

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut!

Mi se aprinde martorul ''masina taiata de cheie'' cu binecunoscutul efect de limitare a turatiei cand depasesc 3000-3500 rotatii dar numai in treptele 4, 5 si 6. in treptele 1, 2 si 3 pot ajunge si la 5000 rotatii. La inceput mi se aprindea la rece in orice treapta, daca depaseam 70-80 km/h. Acum nu se mai intampla in felul asta ci asa cum am spus la inceput. I s-a mai intamplat cuiva? Mersi

PS: masina despre care vorbesc este un opel astra 1.3 cdti
  • cipy2007

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu sper ca am scapat de acesta problema( mecanicul a dat jos turbina si aveam ceva probleme la geometria variabila si a schimbat-o cu tot geometria cu una aproape noua).Apoi am stat cu ea turata pe loc la 4000-4200 rot si nu a mai intrat in limitare .iar tija are o cursa normala.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR