Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Pentru a monta modulul de check control trebuie demontate ceasurile de bord, consola centrala, torpedoul, acel mic torpedou ce acopera sigurante, iar blocul de sigurante trebuie tras in jos pentru a avea acces in spatele lui. In primul rand se decupleaza bornele bateriei. Deoarece exista informatii despre demontarea ceasurilor de bord, consolei centrale si a torpedoului pe forum, voi explica doar cum se realizeaza accesarea blocului de sigurante fara a demonta coaja bordului.
In primul rand va trebui desfacut suportul ce tine mufa ceasurilor de bord. acesta se impinge, dinspre sofer catre motor, cat se poate de mult, in acelasi timp tragandu-se de acest suport in jos. apoi se desface surubul de impamantare din spatele ceasurilor de bord., surub ce este prins pe traversa metalica (a se citi teava) din spatele bordului. Apoi ne mutam la panoul de sigurante. acesta este prins cu 2 suruburi torx T20, ce se pot observa privind de sub bord, prin gura de vizitare a panoului de sigurante. Dupa desfacerea celor doua suruburi se elibereaza clema ce tine panoul de sigurante in pozitie oblica, aducandu-l in pozitie verticala, si se impinge dispre sofer catre motor pana se elibereaza din sistemul de prindere mai sus mentionat cu cele 2 suruburi. Apoi se trage de panou in jos, oblic, cu spatele catre usa soferului, pentru a avea acces la firele din spatele panoului.
Apoi ne apucam de tras fire, dupa cum urmeaza:
1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35
2: negru galben ->MID pin 18 fi 0,35
3: liber
4: liber
5:maro ->masa fi 0,75
6: galben -> siguranta 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
7: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
8: negru galben -> stop frana stanga fi 0,75
9: gri negru -> sig 25 10A fi 0,75
10: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
11: gri negru ->sig 25 10A fi 0,75
12: negru galben -> MID pin 15 fi 0,75
13: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
14: galben -> sig 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
15: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
16: negru galben ->stop frana dreapta fi 0,75.

A se citi "1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35" inseamna ca firul numarul 1 din modulul de check control are culoarea alb verde se conecteaza la MID pinul 17, avand grosimea de 0,35 mm.
Pentru sigurantele 7, 25 , 6 , 24 sau 7, 25 , 43 , 44, in funtie de nivelul de ehipare al masinii, cu sau fara xenon, se va proceda in felul urmator: in spatele blocului de sigurante demontat inainte, firul ce pleaca de la siguranta, deci firul din stanga, se va taia, lasand o bucata rezonabila de fir inspre blocul de sigurante, capetele astfel rezultate unindu-se cu pinii corespunzatori din modulul de check control.
Astfel, dupa cum urmeaza, pentru siguranta 6 spre exemplu, dupa taierea firului ce pleaca de la siguranta, unul din capetele rezultate se va lega la pinul 7 al modulului de check control, iar celalalt capat se va lega la pinul 15 al modulului.
Pentru a conecta pinii 8 respectiv 16 ai modulului check control vor trebui trase 2 fire pana la fiecare tripla in parte, unde va fi taiat firul ce intra in tripla, acesta, adica firul ce intra in tripla fiind conectat cu firul ce pleaca de la modulul de check control.
Modulul de check control este montat in spatele torpedoului de la pasager, in partea din stanga, in doua urechi metalice prinse de traversa din spatele bordului. In lipsa suportului original de fixare a modulului se pot folosi coliere de palstic.
Toate legaturile electrice se vor efectua cu bornele de la baterie deconectate, folosindu-se cu incredere banda izolatoare de calitate si varnis termocontractabil.

Aceasta este modalitatea in care am conectat eu modulul de check control. Nu imi asum responsabilitatea pentru eventualele pagube create prin montarea incorecta, neatenta, sau prin folosirea altor materiale inadecvate conditiilor de folosire. Nu recomand realizarea acestei lucrari in stare de ebrietate.
Skip ads

  • mihaixxx89

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Alin eu personal te felicit si iti multumesc ca ai facut acest tutorial! Poate faci un tutorial si cum ai montat Mid-ul ala de vectra.Stima!
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pune poze din timpul montajului......
  • mihaixxx89

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Si eventual niste poze cu Check-Control-ul sa vedem si noi cum arata!
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@mihaixxx89 o sa pun si un tutorial foarte usor si pe intelesul tuturor, adica sa intelega si bunica, despre modalitatea in care se poate monta mid. si pun si poza cu acest modul.
@claudiu poze nu am facut, din prostia mea, deoarece m-am apucat de montaj pe la 7 seara si am terminat pe la 10. sincer doar de poze nu am mai stat.



deoarece acum am vazut ca ceea ce am explicat eu cu legarea firelor la sigurante, respectiv la stopurile pe frana este cam greu de inteles, adaug 2 desene care sper ca vor usura intelegerea tutorialului( scuzati lipsa talentului la desen).

1. modalitatea de legare a firelor ce pleaza de la modulul de check control la sigurante.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-chenarul SIG reprezinta siguranta din tabloul de sigurante
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce este intrerupt, capetele fiind conectate cu firele corespunzatoare ce pleaca din modulul de check control.


2. modalitatea de conectare a firelor ce pleaca din modulul check control la stopurile de frana.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce va fi intrerupt, capatul firului dinspre bec fiind conectat cu firul corespunzator ce pleaca din modulul check control.

  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Merge ceck control de la vectra b la astra g?Este compatibil cu midul de astra g?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
in principiu nu ar avea de ce sa nu mearga

LE: sigur merge... chiar si cel de Omega
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos kay! Dar ce face mai exact ceck controlul? Verifica si senzorul de nivel de antigel sau spalatoare parbriz sau este doar pentru becuri arse?
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
doar pentru becuri
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Si pentru a arata in comp bord cand nu mai este solutie la spalatorul de parbriz ce mai trebuie montat?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
senzor pe vas
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ce becuri verifica chek controlul? Eu vad ca este legat doar faza scurta si stop frana stanga dreapta
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mai verifica si pozitiile
NU verifica faza lunga si frana din mijloc
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Deci schema de mai sus este buna sa inteleg? Adica daca leg firele cum sant mai sus o sa am ferificare si pe pozitie?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ar trebui sa fie corecta, din cate stiu Alin are schema de la mine si i-a reusit montajul
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ce nu inteleg eu de unde ai vine semnalul de stop frana daca ai tai firul?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
firul care exista in cazul in care nu ai CC se duce la toate stopurile din spate. Dupa CC va trebui sa tragi fire separate de la CC catre X1 apoi de la X1 catre stop tripla stanga si catre stop tripla dreapta; cel existent ramane la stopul central.
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Offf nu mai inteleg nimic! Sant in ceata si la noi in oras nu se baga nimeni sa instaleze cc si cb. In schema de mai sus nu apare x1.
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ce fire din ck mai trebuie duse in x1?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pinul 8 si 16 care se duc la stopuri trec prin X1; poti sa le tragi si direct fara sa le treci prin x1
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR