Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pentru remedierea problemei cititi intregul mesaj!

Simptome:
Dimineata, cand se aprind bujiile incandescente porneste IMEDIAT.
Daca se raceste motorul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iar bujiile (6-10grade), porneste mai greu (adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde).
Cand e cald porneste super (la sfert).

Nu postati in acest topic daca:
- martorul de bujii se aprinde insa motorul porneste tot greu sau deloc - incercati aici
- motorul e cald insa porneste tot greu sau deloc - incercati aici

Inainte de a posta in acest topic, efectuati urmatoarele teste:

1. Intr-una din diminetile cand nu intra preincalzirea si porneste greu, opriti motorul imediat dupa pornire. Apoi porniti iar motorul. Si tot asa de 3-4 ori. Daca:
- motorul porneste rapid, chiar daca prima oara a pornit greu => este dezamorsare
- motorul porneste tot greu si a doua, si a treia oara = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.

2. Lasati peste noapte masina inclinata, o data cu botul in sus, a doua oara cu botul in jos. Daca:
- atunci cand e lasata cu botul in sus porneste mult mai greu (sau deloc) decat atunci cand este lasata cu botul in jos => este dezamorsare
- nu conteaza cum e lasata, la fel de greu porneste daca nu intra bujiile = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Atentie, testul este irelevant daca rezervorul e aproape gol!

3. Scoateti mufa de la senzorul de temperatura (e schema in acest topic). Daca:
- porneste la fel de greu => este dezamorsare
- porneste la sfert = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.

Remedii incercate:
- toate cele legate de dezamorsare, cum ar fi inlocuire furtunase de retur, garnituri la filtrul de motorina, instalare supapa unisens, oringuri injectoare, etc;
- inlocuit senzor de temperatura;

Cauza:
Nu se cunoaste.
ECU decide ca nu e nevoie de bujiile incandescente.
Motorul este rece.
Se da la automat intre 3 si 10 secunde ca sa porneasca (daca bateria e obosita, porneste FOARTE greu).

Solutie:
Update cu software original (unde e posibil) sau cu unul modificat.

Workaround (improvizatie, solutie temporara):
Se creste rezistenta citita de ecu pentru termistorul de antigel, prin una din metodele:
- cea mai eleganta solutie: https://www.clubopel.com/vie...?p=510542#510542. Fara erori, fara efecte secundare, fara batai de cap.
- inseriere termistor cu (rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi in paralel cu comutator): se actioneaza comutatorul cateva secunde dimineata, ECU vede rezistenta mai mare, adica temperatura scazuta, actioneaza bujiile. Nici in acest fel nu apar erori.
- inseriere termistor cu rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi - nu se recomanda utilizarea indelungata! ECU are impresia ca motorul e rece!
- intrerupere circuit - se scoate mufa senzorului sau se inseriaza cu un comutator. Genereaza eroare de senzor.




Cititi si Pornire manuala bujii Y20DTH - tutorial in limba engleza

editat de maiandrei
Skip ads

  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
nu mi se pare mult 4-5-6 secunde pentru ca sa porneasca motorul. trebuie sa tinem cont ca e diesel si chiar daca bujiile incalzesc amestecul, tot se aprinde mai greu. Ma intreb cum ar fi sa fie -20 de grade?

bujiile astea de incandescenta nu se pot verifica?
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
5-6 secunde e enorm pentru un motor relativ nou. nu discutam de roman-diesel.
spun asta pentru ca, in aceleasi conditii, astra cumnatului meu, 1.7 DTi 2001 (dar cu vreo 50000 km in plus) porneste la sfert.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
a mea cand e rece se aprin bujiile, porneste super repede.
doar atunci cand nu-s aprinse si e motorul rece ( cam de la 5 grade pana la 10) prneste greu.
daca e cald, iarasi porneste bine.
si nu cred ca are cum sa fie povestea cu dezamorsatul pompei pt ca dimineata, chiar si la -10 grade porneste bine. altceva ce ar mai putea fi...?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
la problema mea nu-si spune nimeni opinia??:Sad((
"dimineata, cand se aprin bujiile incandescente porneste ok. daca se raceste mototul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iat bujiile ( 6-10grade), porneste mai greu( adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde). cand e cald porneste super.
si am schimbat toate filtrele."
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
de pornit greu, face numai dimineata sau dupa ce ai lasat-o cateva ore ?
cand e frig ?

daca nu are legatura cu frigul si si face si dupa ce ai pornit-o dimineata si ai lasat-o catava ore ... atunci se dezamorseaza... cauti pe furtune umezeala sa vezi pe unde trage aer (nu e sigur 100% dar e cel mai repede).
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pai de ce nu se dezamorseaza si dimineata...? ca atunci porneste bine
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:pai de ce nu se dezamorseaza si dimineata...? ca atunci porneste bine

Daniel, de cand iti face asa ? de cand a venit iarna ? Ce motorina pui? poate nu e cea mai buna si cand e frig si nu se incing bujiile ea e gelatinoasa si porneste mai greu... Incearca sa schimbi motorina. Eu pun RomPetrol Euro3
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
intre 6 si 12 grade. si doar atunci cand nu se aprind bujiile. ca dimineata la prima ora porneste in aprox 1-2 sec. motorina pun de la OMV sau lukoil.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
poate te ajuta asta ...

  • bau33

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salut
Am si eu o problema cu pornirea: citeodata porneste la sfert (-5 C) si cate-o data tre sa dau 5-6 secunde la demaror sa porneasca (in ambele cazuri cind o las de seara pina dimineata). Chestia-i ca nu stiu ce poate sa fie: cum se poate ca la -5 sa porneasca la sfert si la +1 sa trebuiasca sa dau 4-5 sec la demaror? La fel cind sunt temperaturi apropiate: azi la -2 o ia la sfert si miine tot la -2 tre sa tin 5-6 sec pe demaror. mi se pare forte ciudat. Are cineva vreo idee?
mersi
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
In legatura cu bujiile incandescente. In cazul in care una dintre ele este arsa, fenomenul nu este semnalizat la bord (ma gandeam ca ar trebui sa ramana aprins martorul de test al electronicii motorului)?
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca este minim o bujie arsa se aprinde becul cu "o masina si o cheia de reparat".
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
vedeti ca s-ar putea unele modele sa nu aiba becul respectiv, care e separat de check engine. Am pus poze cu bordul de la astra
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=766
pt vectra nu am pus, poate pune cineva...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
am citit in cartea tehnica a masinii si scria ceav de un circuit de preincalzire a fitrului de mororina. exista si asa ceva...? sau e vorba doar de bujiile incadescente ...?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
avem si de ala Smile)
vezi ca la filtrul de motorina vin niste fire de alimentare
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Problema lui Daniel o am si eu si cred ca suntem mai multi in aceasta situatie: Cand iti arata la bord ca se aprind bujiile incandescente, motorul porneste imediat. Daca insa:
- afara e frig, dar motorul n-a apucat sa se raceasca suficient incat ECU sa decida aprinderea bujiilor, dai la cheie 4-6 secunde sau
- afara e racoare (cateva grade peste 0), motorul rece, ECU decide sa nu aprinda bujiile, iar dai la cheie

Cred ca problema asta o rezolva motorina aia aditivata de care zicea VectraDTI in alt topic

Care este temperatura de prag? In seara asta, temperatura exterioara afisata pe TID 6.5 C, bujiile s-au aprins, pornit la sfert.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
e adevarat ca exista si un circuit de preincalzire a filtrului de motorina...? daca da, cum se poate verifica daca functioneaza...? da bujiile cum se verifica?
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Care este temperatura de prag? In seara asta, temperatura exterioara afisata pe TID 6.5 C, bujiile s-au aprins, pornit la sfert.

Eu am observat ca in toamna, cand temperatura indicata era pe la 4-5 grade, bujiile nu porneau, abia cand s-a mai racit si indica cam 3 grade porneau, insa acuma, iarna, vad ca pe la 5-6 grade porneste sigur bujiile la prima pornire dimineata.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
gred ca la mine s-a rezolvat. m-am hotarat intr-un final sa-mi verific bujiile incandescente. aveam una arsa. le-am schimbat pe toate. rezultat: la 10 grade s-a aprins indicatorul de bujii si a pornit imediat. la 12.5 grade, nu s-a mai aprins becul dar motorul a pornit la fel de repede. in ambele cazuri era dimineata si motorul era rece.

o bujie, daca o scoti, trebuie sa aiba 1ohm. daca pui aparatul intre ea si partea de sus a motorului ( partea de aluminiu de langa busonul de ulei) indica 180-200 ohmi. acum is fericit. nu se mai aprinde nici becul ala cu cheita pe el..Smile)))
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR