Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Voi merge in cel mai scurt timp la service sa vad care e problema. Sper sa nu ma coste atit de mult cit costa inlocuirea rulmentilor din cutie.
Este necesar sa dau cutia jos daca totusi e problema in cabluri? Nu cunosc, nu ma pricep si intreb ca sa ma documentez sa nu ma duca de nas mecanicul si sa imi zica ca trebuie de dat jos ceea, apoi de schimbat cealallta....si tot asa.
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Problema descrisa este de la rulmentii celor doua trenuri mobile.
Probabil cei din capac.
Ai modelul vechi, cel cu problema cunoscuta........
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca e de la rulmenti, cum se face ca dupa ce e scoasa si reintrodusa in viteza nu mai trepideaza?
Daca e joc, ramane acolo indiferent ce ii faci.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
E un pic mai greu de explicat, dar incerc.....
Cele doua trenuri mobile sunt pozitionate in partea de jos a CV, iar trenul fix este intre ele, dar mai sus.
In partea din spate (capac), ele au punct de sprijin doar in rulmentii conici.
In partea din fata (spre motor), ele au punct de sprijin in rulmentii conici, dar in momentul in care axele trenurilor se deplaseaza spre spate datorita uzurii rulmentilor, raman sprijinite pe coroana diferentialului (aflata sub ele) prin intermediul pinioanelor din capatul lor (pinioanele care transmit miscarea la coroana).
Datorita uzurii rulmentilor conici:
- in momentul in care trenurile mobile se deplaseaza in fata, nu mai au un punct de sprijin bun in rulmentii din spate (capac) si trenurile mobile sunt cel mai descentrate.
- in momentul in care trenurile mobile se deplaseaza in spate, au punct de sprijin mai bun in rulmentii din spate, nu mai au punct de sprijin bun in rulmentii din fata, dar se compenseaza putin deoarece raman sprijinite pe coroana. In aceasta situatie, trenurile mobile sunt mai putin descentrate.
Poate m-am facut inteles......
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si totusi, daca rulmentii capata joc, la accelerare si decelerare, ele trebuie sa se miste: de ce, odata stabilizata treapta de viteza, nu mai vbreaza/se misca schimbatorul?
Daca rulmentii fac joc, miscand trenul mobil, misca furca si implicit schimbãtorul.
Am avut curiozitatea sa studiez o cutie desfacuta si, cele spuse mai sus, se confirma.
Ca sa simplificam, e ca la un sistem de parghii: misc una, se misca a doua, samd.
Unde gresesc?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Vad ca ai raspuns singur:
Cand se accelereaza si se decelereaza, arborii se misca inainte-inapoi, iar cand viteza este stabilizata si constanta, sunt si ei mai echilibrati si nu se mai misca inainte-inapoi.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si omul spune ca nu se mai misca nimic orice i ar face. Se joaca din acceleratie oricat si schimbatorul rane ferm.
Mai mult: vibratia dispare dupa ce a scos si reintrodus in vitezã, apoi nu mai apare daca accelereaza sau decelereaza.
Daca rulmenti ar avea joc, s-ar misca in continuare.
De asta spun ca e o problema pe partea de cuplare: ori un sincron nu culiseaza corect si la soc se duce pana la capat, ori furca nu face cursa completa sa impinga pinionul la locul.

Daca jocul apare la orice accelerare / decelerare, da, rulmentii au joc sau tampoanele cutiei sun praf. Altfel, eu cred ca nu.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Bine: NU E DE LA RULMENTI!
Scuze

Hai sa oferim info corecte, totusi....
Sincronul nu culiseaza, ci se invarte si are rolul de a egaliza turatia pinionului treptei de viteza in care se doreste sa se cupleze cu turatia arborelui trenului mobil.
Daca mansonul de cuplare nu ar cupla complet pe dantura de cuplare a pinionului unei trepte de viteza, ar sari din viteza imediat.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa te superi: daca stii mai multe, e bine sa explici.
Legat de sincron, pinionul este impins de furca si trece peste el, impingand-ul sa franeze axul pt a il aduce la aceeasi viteza. Are o miscare mica, dar exista.
Un sincron cu probleme, poate duce la o cuplare incorecta, daca doua roti dintate nu se ating pe toata suprafata, pot aparea acele vibratii deoarece nu "curg" fluent una peste alta.
Te rog sa ne explici daca nu e asa: nu e cazul sa ne certam care are dreptaate. Important este sa invatam unii de la altii.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Daca suprafata conica interioara a inelului sincron este uzata nu se mai produce frictiune intre ea si conul pinionului treptei de viteza.
Sincronul este impins inainte de catre manson pana atinge cu buza lui laterala buza danturii de cuplare a pinionului treptei de viteza si nu mai "sincronizeaza" turatia pinionului cu cea a arborelui trenului mobil.
In acest caz nu apar vibratii in trenul cutiei de viteze si nici in maneta schimbatorului de viteze, ci va ntra mai greu in viteza, cu "scartait din dinti".......
Sincronul care nu este uzat are o miscare inainte-inapoi foarte mica (max 1 mm) si nu creeaza probleme.
Daca mansonul de cuplare nu cupleaza complet pe dantura pinonului treptei de viteza datorita jocurilor din furca sau datorita crabotilor, va sari imediat din viteza.
Sare din viteza, dar nu imediat, si daca cupleaza bine dar crabotii sunt uzati si permit ca mansonul sa fie aruncat inapoi de pe dantura de cuplare a pinionului.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Astea sunt ok, le-am inteles.
Insa: de ce dispare jocul dupa prima miscare?
Daca rulmentul are joc, se misca si a doua si a treia oara, samd.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Daca lroblema este de la rulmeti, asa cum banuiesc eu avand doar informatiile furnizate si fara sa verific personal masina, eu iau in calcul o mica uzura a rulmentilor.
Nu ma gandesc ca sunt praf, eventual cu role sarite din ei........
Jocul fiind mic, are momente cand arborii sunt echilibrati si jocul nu se face simtit.
Am explicat in prima mea descriere.....
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca la partea cu sincroanele pot gasi o logica, nu pot intelege cum, un ax care are doua puncte de sprijin instabile (joc in rulmenti), se poate invarti perfect in jurul axei sale.
O miscare cat de mica a unui capat, duce la o rotire eliptica a acelui capat si implicit bataie/vibratie in ansamblu.
Poate ca ai dreptate. Dar mie mi se pare impotriva fizicii.
Sa mearga colegul la service si sa lamureasca misterul Smile
  • GMihai212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salutare grup.are cineva idee ce poate sa fie treapta 2 și 3 agata foarte puțin și ãsta este vizibil când e foarte frig afara.când e cald merge foarte bine.ce poate sa fie?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Nu are nimic, stai linistit.
La trecerea din tr 1 in tr 2 si din tr 2 in tr 3, sincronizarea turatiei arborilor trenurilor mobile cu turatia pinioanelor treptelor 2 si 3, antrenate de trenul fix, se face un pic mai greu (cu un mic delay) decat se face la treptele superioare 4,5 si 6.
Se intampla datorita diferentelor mai mari de rapoarte intre tr 1 - tr2 si tr 2 - tr 3, comparativ cu tr 3 - tr 4, tr 4 - tr 5 si tr 5 - tr 6.
Coroborat cu vascozitatea foarte mare a uleiului in conditii de ger, care impiedica alunecarea usoara a mansoanelor de cuplare pe dantura si craboti, conduce la ceea ce ai constatat...........
Toata lumea a constatat acelasi lucru!
  • GMihai212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Mersi mult Tai-Pan pentru rãspuns.îmi stãtea pe creier chestia asta.mã gândeam sa îi fac și un schimb de ulei la cutie cu toate ca am doar 60.000 de km.o zi buna.
  • alcatrazcj

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2013 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Daca se schimba uleiul din cutie oare scapam temporar de agatat?
  • GMihai212

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Și tu ai acceiasi problema alcatrazcj?Îți agata treapta 2 și 3?o sa îl schimb eu și o sa revin sa iti zic dacã sa schimbat ceva.
  • alcatrazcj

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2013 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2017

  • Mesaj Privat
La mine face in felul urmator:
Agata:
-daca se face trecere din 1 in 2 si din 2 in 3 cu motorul rece in sarcina
Nu agata:
-daca se face trecere din 3 in 2 si din 2 in 1
-daca se face trecere din 1 in 2 si o las ~1 secunda in punctul mort Smile)
-daca motorul este cald
-daca masina sta pe loc pot sa schimb cum vreau ca nu are nimic

Am fost si la reprezentanta si au zis ca este ok. Sa ma anunti si pe mine daca rezolvi ceva
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare
Am un astra j din 2011 motor a17dtj.
Am acel joc la schimbator(1 si 5) plua un suierit. Acel auierit dispare in momentul cand apas ambreiajul.
Am inlocuit astazi uleiul din cutie. Arata foarte bine cel vechi si nu e niciun gram de span.
Masina are 166mii km.
Ce firma de reconditionat cutii recomandati?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR