Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Sa o luam cu problemele pe rand:
- Z16xe am si eu si am tot scris despre experienta mea cu xcess 5w40 pe care il am in motor. Nu mai reiau ca ar insemna sa fiu ridicol. Ultima mea postare de aici cuprindw tot ce am scris pe forum in 2-3 topicuri despre uleiuri si consum de ulei la motoare benzina. Ce am scris mai sus e un fel de rezumat.
- Exista benzinare care primesc C3 prin prisma faptului ca au turbo. Ex 2.0 turbo benzina.
- In ceea ce priveste consumul de ulei cred ca ar consuma la fel si cu w30 ca si la w40. Nu sunt specialist dar spun din experienta. In trecut am bagat gm 5w30 C3 din greseala adica din prostia vanzatorului si estiinta mea de atunci. A consumat tot cat cu Aral 10w40 spre ex. Tot cam acelasi consum il am acum cu motul xcess 5w40 doar putin redus dar cred ca datorita calitatii uleiului si nu a vascozitatii. Inclin sa cred ca cu un motul cu w30 ar papa la fel dar ramane nelamurirea aceea cu C3. Cat de rau poate face un C3 lui Z16xe.
- in cartea masinii mele scrie orice acea a3/b3 cu vascozitati de la 0 la 10 inainte de w si apoi dupa w se permite pana la 50. Deci pt z16 xe se permite o plaja aproape totala de vascozitati nu cum zic unii pt motoare mai noi ca 10w nu ar fi permis.
Deci...multe posibilitati dar nu stiu ce sa zic de C3 si C2.
Mai astept pareri despre fiabilitatealui Motul, depuneri si daca e sau nu sigur sintetic.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai daca in cartea masinii tale , implicit Z16XE scrie A3/B3 , atunci CLAR , nu are ce cauta un C3 in motor.
Si atunci raman la ideea ca daca un detinator de Z16XE vrea fix si numai Motul in masina , merge si X-cess 5W40. Oricum e A3/B4 dar B4 nu ne intere' in cazul asta . Si chiar daca ne interesa , tot era in regula.
GM a trecut pe langa X-Cess dar a zis ca numai diesel dar nah , macar l-a avut in fata ochilor .......Cei de la Porshe au sarit cu A40 si au zis ok, liber dreapta ....Fiatu' il baga la ambele motorizari ...nu vad de ce ar tusi un Opel Z16XE cu X-cess !

@remus-gabriel ...banuiesc ca vorbind de fiabilitatea lui X-cess , eu nu sint interesant pentru tine avand diesel......
Un lucru stiu clar - daca era sa am depuneri pe blocul motor in interior , 100% aveam si in capacul motor ! De fapt sus pe chiuloasa se fixeaza cel mai bine depunerile. Ori la mine capacul motor pe interior e curat dupa 3 schimburi cu X-cess !
Nu prea cred sa fie motorul plin cu rahat argintiu cum am citit intr-o postare anterioara si axul cu came , capacul , tachetii etc - toate sa fie curate ! La fel cum la schimbarea uleiului in lighean acasa tot ar trebui sa gasesc ,,lunar,, sau ceva de genul ......Dar uleiul e chiar curat ...ma rog , e negru el mai ales ca a uns un diesel.

Varianta ca la diesel sa nu faca depuneri si un benzinar sa-l inece in jeg .....asta mi se pare chiar amuzant ! Smile
  • kappy666

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Se da urmatoarea problema:
Motor benzinar Opel Z16 XE , fabr 2004 si neaparat vreau ulei Motul. In consecinta cei de la Motul pe site-ul lor mi-au recomandat urmatoarele variante:
- Motul X-Clean 5W30
-Motul Specific Dexos 2 5W30
...ambele insa au norma C2-C3.

Ok , inteleg ca de aceasta norma ( C) trebuie sa se tina cont la diesel cu sau fara filtru de particule dar cei de la Motul zic ca merge si la benzinare de inalta performanta. Adica ? ...ca sint si benzinare supraalimentate , turbina , figuri, etc. Care ar merge mai bine la modelul de motor amintit ?

O alta nelamurire ar fi daca ar merge la aceasi motorizare Motul X-cess 5W40. Da , nu are norma GM pentru benzinar dar cica merge la benzinare plus ca norma Porshe A40 mie mi-ar spune ca nu-i chiar asa rau fara norma LL-A-025.

Ca nu e W30 ci W40 ...nah ...motorul in cauza are vreo 150 mii km si exista temerea ca ar incepe sa consume dintr-un W30. ( lucru care insa nu e sigur)

De ce varianta X-cess ? Pentru ca in cautarile mele pe internet despre ce inseamna C2 si C3 am dat mereu peste avertizarea sa consult manualul masinii. Am incercat sa gasesc pe undeva sa vad ce recomanda producatorul pentru motorizarea in cauza dar avand probleme cu PC-ul , am renuntat.

PS - da , stiu sint alte variante inclusiv de la Valvoline Smile ...ok ..dar eu vreau Motul... Smile)[/quote]

normele C1,C2 SI C3 (pt diesel cu DPF) se refera la low sau midium SAPS:continut scazut de sulf,fosfor despre care se stie ca protejeaza motorul dar sunt poluante si infunda filtrul de particule.
odata cu cerintele acestor norme,producatorii de ulei au scazut concentratiile de sulf,fosfor,etc, pt a fi mai putin poluante,compensand insa uzura motorului cu "aditivi moderni antifrictiune"?!...
cum reteta este secreta ,ne incredem in marketingul lor
oricum de ce te incapatanezi sa iei cu norma c2,c3 si nu iei cu a3/b4(TBN mai mare,sulphated ash mai mare,implicit protectie anti uzura mai buna)?

  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
@13nicu , ai dreptate. Stiu ca B3 e pt diesel dar am scris asa pt ca in general astea doua norme sunt scrise impreuna.
In ceea ce priveste depunerile si mizeria, am observat si eu ca parca a mai curatat negreala usoara care se depusese pe capetele suruburilor de la lagarele axelor cu came ce se facuse de gm si aralul dinainte.
Repet in general am fost mutlumit de Motul, ma steptam sa reduca mult mai mult consumul mai ales ca in prima mie nu a luat deloc, chiar credeam ca am scapat.
Dar asta e, sunt realist, pana la urma am vestitul „mancator de ulei”. Bine ca nu depasesc sau sa ating consumul dat in carte.
De la o vreme ma cam uit la emag si vad Wolf Vitaltech 5w40 la pret de 89 lei si im pare a fi o varianta mai ales ca e la jmate de pret fata de Motul. Nu stiu cum o sta cu aditivii si curatarea.
Ca si vascozitati, indice de vascozitate, etc in fisa tehnica sta chiar mai bine decat Motul.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@remus-gabriel - M-am uitat si eu la fisa in cauza , cea a lui Wolf ...mda , pare ceva mai bunuta ....dar cit e marketing si cit e real ? Asta cred ca nici producatorul nu stie ....eventual inginerul de pe banda care baga compusii realizand uleiul !

In alta ordine de idei , nu mi se pare benefic schimburi succesive de marci intr-un motor si asa cam ,,slabit,,.. Ok , bagam Motul .....stai ca nu-i asa bun ! ....incercam Wolf ...pai de fapt parca mai bun era Motul .....apoi trecem pe Valvoline ......mda , e bun Valvoline doar ca parca Wolf-ul nu stiu ce ....si de fapt Motul nu stiu ce ! Smile

In alta ordine de idei .....pe tine ce te doare de fapt cu benzinarul tau ? - Consumul de ulei ! - Ok ..... mi se pare o alegere destul de buna Motul daca zici ca s-a redus consumul comparativ cu alte marci. Crezi ca Wolf ar scoate ,,un timp mai bun,, ? Chiar cu fisa in mana e greu de zis....
Pe mine cu diesel tractoras euro 3 , ce ma doare vorbind de uleiuri motor ? Clar , sound-ul ! Si Motul deocamdata s-a comportat cel mai bine pana acum. Ca sint uleiuri cu o fisa mai buna ca Motul ? Pai clar ca sint ....adica banuiesc ca sint ........si eu ce sa fac in cazul asta ? Scot saptamanal cite o fisa de pe net sau forum si-mi fac schimbul de ulei ? Si cum ramane cu chestia aia ca teoria ca teoria dar practica ne omoara ? Adica e posibil sa am in baie un ulei performant conform fisei de pe net dar motorul sa faca ca naiba ! Si atunci ? ...sa nu mai vorbesc de aspectul financiar.

Eu n-as vrea ce-i mai bun pentru masina mea ? Pai as vrea ! ......si atunci daca citesc pe forum ca AZI e Valvoline pe val , ce sa fac , sa arunc Motul-ul din motor si sa bag Valvoline ? Da, poate e mai bun si ca sound si ca orice ...dar daca nu ? Pe cine sa strang de gat atunci ca am aruncat 200 lei ?
Si in ultimul rand ...da , stiu, pretul nu intodeauna reflecta calitatea .....dar mi greu sa cred ca la un pret de nici jumate din Motul vei avea parte de o calitate superioara fata de acesta din partea Wolf sau orice ulei ar fi !

Parerea mea.

@kappy666 - multumesc pentru sugestii si informatii. Problema in sine nu era a mea , eu avand diesel dar cel interesat cu siguranta a tras niste concluzii din postarea ta.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Intr-adevar e nesigura calitatea wolf-ului vazuta prin prisma pretului. Ma gandesc ca pe undeva poate au fost scosi ceva aditivi.
Nu consumul ma intereseaza acum cel mai mult. Oricum intre timp m-am lamurit si impacat si cu asta. Acum vreau sa am ungere buna si teva curata(sincer Motulul imi sigura asta deocamdata). Ma atargea insa si pretul.
Oricum Motul are abia 3000 si nu imi da mana sa I'll scot si sa expaerimentez altceva deocamdata.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Ptr cine are bani si vrea ulei de top in dieselul lui, recomand acest ulei de mai jos, are si norma de flota MB228.5 !
Aprobari si Specificatii: MOBIL 1 5W-40 are urmatoarele aprobari API CJ-4, CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/CG-4/ SM/SL/SJ Diesel Turbo, Mercedes Benz 228.5, 228.3 si este Recomandat pentru orice motor auto sau echipament Diesel, Turbo si Bi Turbo Diesel - Motoare TDI , TDCI, indiferent de farbricant - American, European sau Japonez, si este recomanda INCLUSIV pentru autoturisme cu Filtru de Particule.
SAE Grade 5W-40
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 100ºC 14.5
@ 40ºC 97.9
Viscosity Index 153
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 0.95
Phosporous (ASTM D4951) 0.11
Total Base #, mg KOH/g (ASTM D2896) 10.7
HTHS Viscosity, mPas @ 150ºC (ASTM D4683) 3.8
Flash Point, ºC (ASTM D92) 215
Density @15.6 ºC g/ml (ASTM D4052) 0.85

Cine n-are bani,ii recomand un ulei mai ieftin Divinol Syntolight 5w40
Ulei sintetic de motor, special conceput pentru cele mai exigente cerinte ale motoarelor VW-TDI (Pumpe-Düse Dieselmotoren).Bun si pentru motoarele diesel aspirat si turbo diesel. Avantajul folosirii acestui ulei il reprezinta: excelenta stabilitate termica, consumul redus de carburant, precum si proprietatile de curatare imbunatatite si un grad de uzura mai redus.

Specificatii:
API SJ/CF/EC; VW 500.00 + 505.00, VW 505.01
ACEA A3-98/B3-98
ACEA A3/B3/B4; Porshe A40
.
Densitate la 150C kg/m3 855 DIN 51 757
Vâscozitate/ 400C mm2
/s 86 DIN 51 562
Vâscozitate/ 1000C mm2
/s 13,88 DIN 51 562
Vâscozitate aparenta CCS/-300C mm2
/s 5320 ASTMD 5293-04
Indice de vâscozitate 164 DIN ISO 2909
Punct de inflamabilitate 0C > 224 DIN ISO 2592
Punct de curgere 0C <- 36 DIN ISO 3016
Volatilitate Noack % 8,5
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cu sinceritate . Primul , adica Mobil 1 ( iar Mobil ? ) prea e bun la toate. Cam ca prea la tara ! ...si cu filtru particule , si fara , si injectie directa diesel , si indirecta ( din moment ce e bun la toate ) ...si tot ce sperai de la un ulei ...

Al 2-lea , adica Divinol , abia a descoperit pentru benzinare nivelul J cand majoritatea uleiurilor au ajuns la SN . CF insa e valabil pentru diesel. Dar sa nu uitam amendamentul - pentru bani putini. Atunci e ok.
Skip ads

  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Masini de flota van noi in garantie,care folosesc uleiul 5w40 divinol ,cu peste 70 mii km folosind acest ulei, inca se prezinta tzipla la motor. Masini care fac tara carand marfa. Inca odata viata bate filmul !
  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Vanzare placuta. Subiectul este legat de un alt ulei.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
este Motul mobil 1
e noul produs Motul
Motul delavaci inca nu a aparut.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Subiectul este Motul.
...aaaaaaa , sa incep iar cu X-cessu' meu ? Smile .....Cred ca nu-i necesar.

Dar astept cu interes noi experiente cu Motul ....dar nu de la tastatura ci de la volan.
Skip ads

  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Am si eu in Z16SE Motul E-xcess 5W40. La inceput m-a uimit, motorul devenise foarte silentios, fara vibratii. Acum dupa aprox 3000 de km cu el parca ceva s-a schimbat, motorul este din nou putin zgomotos....
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
z18xe cu e-xess 5w10- ok inainte aveam castrol si avea muzica, acum nu mai are asa taredar tot este..
x16xel(reconditionat) cu e-xess 5w40- foarte ok.

De unde am tras concluzia ca difere FOARTE MULT si starea motorului. daca ai lautari in motor si pui motul nu inseamna ca iti pleaca lautari...
Ca paranteza pe toate masinile voi merge si merg si motul pentru ca este mult ca ok ca celelalte testate de mine. costa mai mult...dar na..sunt mai grijului de fel.
sPor
  • Florin1995

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o intrebare, cat ulei intra in baie si filtru schimbat la un opel astra H 1.6 Twinport , m am informat , iar pe alte site-uri unii spun 4litri , altii 5 litri, altii4, 5litri.. chestia asta ma baga in ceata... ma gandesc ca cei care spun ca intra 4 litri nu le-a fost bine scurs uleiul din baie.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
iaca zice in manual
nu-ti zic pagina
https://www.opel.ro/content/...a_h_MY11_6_ro.pdf
  • alex_mih

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2011 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Va salut colegilor. Am un astra j 1.6 A16XER . Pana la urma vreau sa trec si eu laun uleimai bun decat cel GM. M-am gandit la Motul 5w30 dexos 2 .Deci pana la urma e bun sau nu ? Chestiunea e oarecum diferita pt ca eu am pus gpl pe masina ,si m-ar interesa un ulei bun. Din cate am observat cu mersul pe gpl cand schimb uleiul , acesta e mai curat decat atunci cand masina a fost pe benzina.
  • alex_mih

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2011 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Eventual poate imi spune cineva de un ulei foarte bun de la motul ( sau alta firma ) care sa mearga bine si cu gpl-ul .Ideia este ca fac multi km cu masina si as cauta un ulei sa ma tina cel putin 15000km , .Multumesc anticipat
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
E un topic dedicat in care ti se poate recomanda altceva, dar ca si idee, nici un ulei nu te tine mai mult de 12-13k km in RO.
  • alex_mih

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2011 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR