Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Apai aici nu stii dupa cine sa te iei.
Asa mi-au zis si mie, unii ca pe loc, altii ca in mers la o anumita turatie.
Eu am facut si asa si asa Smile la relanti am tinut-o vreo 20 min (nu am tinut mai mult pt ca am zis sa nu ma omor Smile ) dupa care in mers, stiu ca am postat pe aici ce si cum, un nr de km 500 parca la 2000 rpm, dupaia la 2500 si rareori in 3000-3500 (eventual cand aveam de facut o depasire).
Si la ora actuala merg tot in plafonul de 2500 rpm si la nevoie 3000-3500 macar primii 3000km.
Acum am 1200 km daca nu gresesc, iar nivelul la ulei nu a scazut.
Ulei de rodaj tot 5w40 am pus si eu, aici toata lumea asa mi-a recomandat.
Skip ads

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ce-a mai mare prostie cu rodajul pe loc...
Acest lucru dauneaza segmentilor si ii aliniaza...

Eu cand am segmentat motorul(x16xel) acum ceva timp am mers dupa...am schimbat uleiul dupa 2500 km( mers 90% pe autostrada la 100 km fix) cam asa si talpa...merge parfum...ulei nu mai mananca, consumul de benzina a scazut considerabil si tot asa...
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am comandat cuzineti biela si azi mi-au venit. Sunt Kolbelschmidt, scrie pe ei made in Germany dar ce ma surprinde este ca toti au undeva intr-o parte cate o gaura (nu pe centrul lor). Cica unii fabricanti asa ii fac. Nu au si canalul acela ca si cei de palier.Se potrivesc perfect pe biele. Sunt buni, ii pot monta?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Si cei de pe masina cum sunt, pune doua poze sa facem o comparatie intre cei vechi si cei noi.
Si pe biela unde vin cuzineti mai are ceva gauri? - pana acum nu am vazut una desfacuta.
Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu am mai avut timp sa fac poze. Pe cutie scrie "Con-rod bearing Astra G 1.6 STD" si inca niste coduri. Arata f. bine si cum am spus se potrivesc perfect.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Sambata seara am terminat si eu motorul z16se (8v). Dupa un pic de chin la punearea la punct a distributiei deoarece eram singur am reusit pana la urma. Am scos releul de la pompa de benzina, am dat la automat 3 reprize de cate 7-8 secunde pana s-a amorsat pompa de ulei si am vazut ca se stinge becul in bord. Am lasat apoi 5 minute contactul pus pana ce clapeta si-a facut reglajul am pus releul la loc si apoi a pornit la sfert. Tachetii s-au amorsat cam in 10-15 secunde apoi liniste. Motorul toarce ca un motan, se aud doar injectoarele. Termostatul a deschis corect, ventilatoarele au pornit normal. Nu vreau sa ma laud dar am o satisfactie deosebita deoarece nu am segmentat niciodata un motor pana la asta. Nu e nici usor dar nici foarte greu. Trebuie respectate datele din manual si TIS si nu ai cum sa gresesti. Acum ii fac rodajul si o sa va tin la curent cu rezultatele. Nici cheltuielile nu au fost mari de aceea pun o lista cu ce am folosit poate este necesara si altora ca idee.

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru lucrare...

Da intradevar este o satisfactie mare, plus ca asa il cunosti mai bine punctele: slabe sau bune...
Cum ai ales dimensiunea la segmenti... si cum ai strans suruburile de chiuloasa... pana la urma au fost buni cuzineti la biela....

Felicitari inca o data pentru reusita ! Cool Laughing Cool
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu am avut uzura la cilindri asa ca am ales segmenti standard. Fanta la segmenti am verificat-o cu lera la cotele din TIS si nu au fost probleme. Cuzinetii de biela au fost buni, am verificat catalogul producatorului:

m-am mai interesat inca o data la 3 furnizori de piese si la un mecanic care a mai facut opel-uri.
Suruburile la chiulasa le-am strans in spirala de la centru spre exterior ca in TIS si nu conform schemei din pachetul in care a venit garnitura. Cuplu 25 Nm apoi 85*+85*+20*. Am facut totul ca la carte de aceea mi-am cumparat si dinamometrica. Nu este profesionala dar am verificat-o cu una "de firma" si s-a potrivit la fix.


Ultima modificare facuta de gigatel30 la Lun 31 Aug, 2015 8:39 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Felicitari.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Revin și eu cum am promis. Pt 1500 km totul a fost perfect,chiar am mers vreo 500 km și cu turația peste 3000,maxim 3600. Problemã gravã a fost ca dupã 1500 km a cedat ceramica de la bujia 1 marca beru. Bujiile aveau maxim 50000 km. Aceea bujie m-a fãcut sã înlocuiesc motorul pt ca fãcuse 4 zgârieturi pe blocul motor în cilindru. Am mers vreo 100km în 3 pistoane pt ca nu am avut încotro. Asta e, ghinion. Acum mã laud cu un motor cu 100 000 km reali care merge ceas. Am fãcut deja 1500 km cu el și la vitezã de 140km/h pt câteva minute și în rest numai la 3500 ture medie. Nu a consumat nici gram de ulei motorcraft 10w40 pt ca așa a pus mecanicul italian. Mi-a recomandat sã îl schimb la 5000 și iarna sã îi bag 5w40. Așa ca atenție la calitatea bujiei și modul de folosire. Drumuri f lungi sau scurte. Acum mi-a pus ngk cu 2 sau 3 electrozi. Totul e ok. Pânã la urmãtoarea distribuție ar trebui sã fiu liniștit Smile bafta va doresc și segmentarea se meritã dacã cilindrii nu au uzurã de bãtrâni sau pur și simplu.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am pierdut banii plãtiți pe cuzineți,simeringuri,segmenți și garnituri Sad am rãmas cu distribuția doar Smile
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am stat si eu cu frica mare deoarece inainte sa umblu in motor, in perioada cand se daduse tare la ulei, am gasit si eu o bucata mare de ceramica lipsa la una din bujii. Cred ca a fost aruncata pe evacuare dar curios lucru nu am gasit bucata nici in motor, nici in catalizator si nici nu am gasit zgarieturi pe nici unul din cilindri.
Acum am pus bujii noi pentru ca oricum cele vechi care nu aveau decat 30000 aratau jalnic de la consumul de ulei. E o loterie si cu piesele astea.
Multa bafta cu noul motor si cat mai multi km.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mihaidarie a scris:Revin și eu cum am promis. Pt 1500 km totul a fost perfect,chiar am mers vreo 500 km și cu turația peste 3000,maxim 3600. Problemã gravã a fost ca dupã 1500 km a cedat ceramica de la bujia 1 marca beru. Bujiile aveau maxim 50000 km.

La cata cheltuiala si munca a fost chiar bani de 4 bujii noi nu erau ? In mod normal se inlocuiesc daca se scot, saiba de etansare nu este decat odata stransa, pe urma cum este ea tasata nu mai stii de cuplu si altele. Deci curatat scaun, filet si strans la la mana daca ai dinamometrica in incheietura, daca nu cu cheie dino si daca tot nu si nu apelezi la unul care le schimba legat la ochi Laughing
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Bujiile nu au fost scoase. A fost demontata chiulasa. Mecanicul a întrebat dacã am cumpãrat bujii și nu aveam cumpãrate pt ca nu am știut de ele. I-am zis ca au 50000 km și a zis ca mai merg puțin. Urma sã le schimb ulterior... Asta e învãțãturã de minte și voi învãța pe oricine. Drumuri bune sã avem!


Ultima modificare facuta de mihaidarie la Joi 03 Sep, 2015 11:57 am
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
50.000? Eu le-am schimbat la 24000 Smile
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Eu am fãcut cu mașina 30000 și ceva de când am cumpãrat-o. Plus km de funcționare de mai înainte, cã nu cred cã a shimbat cel ce a adus-o bujiile când a luat-o. Merge perfect, aș zice cã nu e nevoie sã le schimb dar mã îngrijoreazã trei lucruri:
1. ÃŽmi e teamã și mie de chestia cu ceramica, sã nu se uzeze prea mult bujiile și sã se spargã în timpul funcționãrii,
2.. Cum nu m mai schimbat pânã acum bujii de tipul aesta, deși am chei, sã nu fac vreo greșealã și sã sparg eu ceramica atunci când vreau sã desfac bujia.
3.. Poate nu vor fi la fel de bune bujiile ce le voi pune, poate nu mai va avea același mers.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca le desfaci la rece n-ar trebui sa ai probleme cu ceramica .
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Când desfaci bujia nu se sparge ceramica de pe electrod. La mine s-a rupt în mers la o vitezã de cca 110km/h dupã o distanțã de 1000 km cu pauze de maxim 10 min și dupã ce am alimentat cu benzinã dintr-un peco Petrol din Slovenia. Ca sã desfaci bujiile ușor trebuie sã fie motorul cald. Filetul cald se desființeazã mai ușor decât unul rece. Dacã pui bujii recomandate de producãtor(scrie în carte,bosch și ngk, cazul meu), ar trebui sã fie ok și sã te ținã cât zice cartea. Baftã!
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Scz. Filetul cald se desfileteaza mai ușor decât unul rece. Scuzați tastatura Smile
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Revin dupa 1000 de km parcursi de la segmentare. Motorul merge f. bine consum de ulei 0. Asa ca am ajuns si eu la concluzia ca la un consum mai mare decat in carte se merita segmentarea cel putin prin a scapa de grija de a cara ulei mereu in portbagaj pentru completare. Totusi acel consum permis de fabricant in carte este dupa parerea mea foarte mare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR