Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
1. e normal sa tremure masina cand dai stanga dreapta maxim - lucreaza servo

2. senzorul de la clapeta de acceleratie l-ai verificat/schimbat?

3. pune-i sa se se uite in ECU la Desired Idle Speed - asta se poate seta

4. nu m-as baza pe cei de la reprezentanta foarte mult; sunt genul sa-ti schimbe cu totul o piesa, nu se obosesc sa vada ce ar putea fi...

5. cand am schimbat bateria si mi-au facut testul de incarcare aveam 13,8V cu toti consumatorii pusi(AC, faza lunga, aeroterma); cam atat trebuie sa ai si tu

6. in plus daca poti masura tensiunea pe alternator la 3000rpm aceasta ar trebui sa fie intre 13.5 -14.5V
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Culmea - culmilor - masina mea este dintr-o "serie limitata", cu ECU de generatie mai veche si in Romania NU EXISTA SOFT pentru rescriere ECU. Nu se poate asa ceva. Probabil asta e chestia prin care cei din Constanta au gasit in sfarsit motivul pentru ascunderea neputintei si neprofesionalismului. Cum draku vine asta? Cica ori gasesc un ECU la second hand, dar cu toate datele masinii, ori tre sa cumpar unul nou. Sub 1000 Euro nu exista. Mie oricum nu-mi vine sa cred ca scaderea turatiei este de la ECU, asa ca o sa mai caut totusi un service adevarat.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu zic ca ai doua puncte de plecare:
1. tensiunea de 12.3V cu consumatorii porniti poate fi ori de la sursa de tensiune, ori de la consumatori: nu ne-ai lamurit cum e cu regulatorul de tensiune, ce se intampla fara alternator, ce caderi de tensiune ai pe firele de alimentare (vezi topicul "codul 13 sau 44", go a dat niste sugestii foarte bune)
2. daca da in nas cand accelerezi usor si incepe sa varieze relantiul dupa ce se incalzeste (asta si fara consumatori) poate fi tot de la un fir prost de masa (sau tps, senzor temperatura etc... dar astea zici ca le-ai verificat cumva)
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:Cica ori gasesc un ECU la second hand, dar cu toate datele masinii, ori tre sa cumpar unul nou. Sub 1000 Euro nu exista. Mie oricum nu-mi vine sa cred ca scaderea turatiei este de la ECU, asa ca o sa mai caut totusi un service adevarat.


loool, astia-s tembeli.

am fost eu la reprezentantza (Opel GTT Bucuresti) si n-au putut seta nu's ce la ECU si m-au sfatuit sa-l schimb. am rezolvat problema in alta parte...

nu te lua dupa ei...

verifica ce ti s-a spus in post, inclusiv punctele de masa...
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Toata distractia m-a costat 2,9 mil lei (manopera alternator + diagnoza), si cica mi-au facut un favor, ar trebui sa platesc mai mult ... PENTRU NIMIC!!!!
Treaba e ca masina merge la fel ca inainte, relantiul fluctueaza si cade la consum mare. Draku stie ce-o avea. Punctele de masa sunt verificate si curate. Ma gandesc la relee, releul principal si alte chestii electrice, dar nu stiu de unde sa ma apuc.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Releele de alta putere (A) ar putea "sugruma" intensitatea curentului in instalatie? Ma gandesc sa nu fie cumva schimbate de vechiul proprietar cu unele neadecvate si de aici sa am probleme. Stie cineva care sunt, unde sunt si de ce putere tre sa fie releele de pe masina mea?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cam asa face si a mea dar in limite mai mici... si oricum tensiunea la borne e in jur de 14V cu consumatorii porniti... Oricum nu e normal sa tremure masina cand dai maxim de volan stanga sau dreapta, de unde ati scos-o? iar relantiul tb. sa scada de-abia sesizabil la chestiile astea. Verifica mai bine si bateria (densitate electrolit), s-ar putea sa tb. sa o schimbi.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Releele nu creaza probleme decat daca sunt pt. consumatori mai slabi decat cei in functiune... Ai dotari mai "extra" pe masina (proiectoare, faruri cu xenon, statie audio etc.)?
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Masina are urmatoarele dotari standard:
4 geamuri electrice
oglinzi electrice si incalzite
aer conditionat
4 airbaguri
NU are proiectoare, xenoane sau alte chestii energofage

E simplu - la relanti, daca intra un consumator, turatia scade mult, pe la 500 ture, apoi se stabilizeaza. NIMENI NU STIE DE CE !?!?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai putea incerca cu o baterie care stii ca e buna100%.Eventual sa incerci sa schimbi contactul (de la cheie) cu un second ptr proba Laughing Laughing
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Nu cred ca are vreo treaba contactul cu problema mea, ai ales ca la Astra G exista imobilizator si e mai complicat. Totusi nu inteleg scaderea de turatie la relanti, pentru ca atunci cand cuplez AC, in loc sa scada turatia, asa cum m-am obisnuit, ea creste putin, deci ECU stie cand cuplez AC-ul, dar probabil ca nu stie cand cuplez alti consumatori
  • G-power

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Ai incercat si cu motorul pornit, (fara cureaua pt accesorii) doar pe baterie?Cum se comporta asa? Tot fluctueaza turatia fara sa pornesti consumatorii?.Daca nu, porneste cate un consumator pe rand.
Se comport asa si la cuplarea oricarui consumator sau ai identificat unul ,care duce la acest comportament?
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Am obeservat o chestie: cu motorul rece, turatia de relanti e undeva pe la 1200-1300 ture. Daca cuplez atunci consumatori, turatia scade fff putin. Dupa ce se "decupleaza" shoclul automat, incepe sa fluctueze relantiul si sa scada rau cu consumatori. Concluzia mea este ca in shoclu automat, motorul primeste mai multa benzina in combinatie cu mai mult aer, normal, dar cand se incalzeste, cred ca nu mai are destula benzina astfel incat sa aiba putere in relanti. Suspectez senzorii de temperatura care ar putea da informatii eronate la ECU si acesta nu face amestecul asa cum trebuie, desi in acest caz, sonda Lambda ar da cod de eroare ?(amestec sarac).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
inca o teorie: sa zicem ca o sonda defecta (sau datorita unei tensiuni straine) da informatii de amestec mai bogat decat este el in realitate, atunci ecu va saraci amestecul si se ajunge tot unde ai zis tu.

incerc sa contrazic teoria ta: daca senzorul de temperatura ar fi cauza amestecului sarac, atunci ecu ar corecta acest lucru in anumite limite prin sonda lambda, iar daca n-ar reusi ar da cod de eroare.
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Incerca sa verifici debitmetrul de aer (se face un drum cu masina cu diagnoza cuplata si se citesc valorile debitmetrului sau se ia unul de proba de la un sh sau de la un prieten) si sa mai verifici senzorul de pozitie de la axul cu came.
Atit senzorul cit si debitmetrul sunt responsabil pentru amestecul de benzina si aer si pote aici e problema.
Si la mine s-a intimplat de citeva ori sa imi scada, pina cind aproape a dat in nas masina, la relanti cind cuplam mai multi consumatori si se pare ca am ceva probleme cu senzorul de la axul cu came.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu am debitmetru de aer!!!!
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
off topic: Nu ai debitmetru de aer ? Din cite am inteles eu masina e pe benzina si nu pe motorina. Daca e asa atunci cine e responsabil cu cantitatea de aer care intra in amestec cu benzina?
Oricum incerca sa verifici senzorul de pozitie a axului cu came.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Normal, motorul e pe benzina si NU are debitmetru de aer. habar n-am cine se ocupa de volumul de aer pe admisie. Am doar o sonda de temperatura de furtunul care vine de la filtru si intra in galeria de admisie. Ma gandesc ca daca senzorul de pe axa cu came era defect, aveam cod de eroare instantaneu. Nu?!?!
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
nu ii obligatoriu ... pote ca nu e defect (caz in care aveai cod de eroare) pote doar funcitioneza eronat, caz in care nu ai cod de eroare.

off topic: eu personal cred ca ai debimetru de aer (pote il gasesti sub numele de supapa EGR) si ar merita tetstat ca o functionare deficitara nu insemana un cod de eroare obligatoriu.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
EGR nu e debitmetru de aer, e o supapa care se ocupa de reintoarcerea unei mici cantitati din gazele de evacuare inapoi in admisie, pentru reducerea poluarii. Nu are nici o legatura cu debitmetru. La motorul tau, intr-adevar, exista debitmetru pe conducta de admisie. eu nu am asa ceva.Oricum, EGR-ul meu functioneaza bine, afost curata si nu are probleme. alte sugestii?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR