Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
off topic: stie cineva cum se determina cantitatea de aer la c16nz? stiu ca exista MAP, dar nu cred ca e suficient, n-ar trebui sa existe si o informatie de temperatura? eu n-am gasit vreun senzor de temperatura a aerului (e unul pe galeria de admisie, dar e legat direct doar la indicatorul de bord...) Sad
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ptr ron off topic:Sunt 2 sonde te temp.Una merge la bord arata temp lichidului de racire ( pe galeria de admisie in dreptul primului piston(din stinga spre dreapta).Cealalta pe care cred ca tu o cauti este tot pe galerie sub corpul injectorului(in spate).asta merge la ecu pin c10 parca.(c16nz).Pe baza acestei informatii ( impreuna cu informatia de la MAP , de la sonda lambda (dupa incalzire )si pozitia clapetei de acceleratie)ECU comanda timpul de injectie si IAC-ul.Aerul aspirat nu-l controleaza nimeni ci numai amestecul.Parerea mea :roll:Sper ca la asta te-ai referit
cum se determina cantitatea de aer la c16nz?

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@go: mersi pentru informatii, cam asta ma interesa. dar sunt nelamurit pentru ca daca deconectez mufa senzorului din galerie de sub corpul injectorului, nu mai porneste. eu gandeam ca temperatura aerului e mai putin critica in a determina (macar aproximativ) cantitatea de aer, fata de depresiune. dar asta nu se potriveste cu faptul ca decupland senzorul MAP, porneste (si nu se simte ca ar merge mai rau, dar bineinteles cu codul de eroare corespunzator)... Rolling Eyes
p.s. senzorul MAP e ok, l-am verificat.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Pe Tech2, supapa EGR arata deschidere 0%, asa cum trebuie, de fapt. Ciudat este ca atunci cand acceleram, nu se deschidea. Cei de
la Opel mi-au spus ca doar in mers se deschide putin si ca n-are nici o treaba cu faptul ca-mi fluctueaza relantiul.
Skip ads

  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Asa este, si cred ca are legatura cu fluctuatia relantiului. Probleme am avut si eu cu EGR-ul la fostul Astra G Z16SE si la testare facea acelasi lucru.


Ultima modificare facuta de VectraDTI la Sam 05 Feb, 2005 12:02 am
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
In ce sens ai avut probleme cu EGR-ul? La testare era OK, dar in realitate nu mergea bine? Fara bec galben la bord? Eu stiu ca daca nu merge EGR-ul, instantaneu ai eroare ... sau nu e asa?
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Acum mi-a picat fisa ! S-ar putea sa fie si rezolvarea la tine !
Deci : masina functiona perfect. Din cand in cand (foarte aleator) mi se aprinde becul la bord, iar acul de la turometru incepea sa fluctueze (cam 50 max 100rpm). Treaba asta se intampla o zi, doua sau maxim trei, dupa care se stingea si iar mergea OK cateva zile. Ideea e ca la mine fluctua cand roteam de volan (deci intra pompa de servo) care este tot actonata electric. Deci s-ar putea sa fie ceva, mai mult nu stiu ce sa zic!
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sugestie ptr corneliu panait.Ai verificat etanseitatea circuitului de admisie?
Nu ai cumva ceva furtun fisurat?
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Treaba cu EGR-ul e intr-adevar o chestie de luat in considerare, desi mie nu mi s-a aprins niciodata becul galben.
La admisie am verificat furtunele, totul pare OK, dar cel mai concludent este testul MAP-ului cu Tech2 - merge bine. Si eu suspectez aer fals, dar pe unde trage?
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
vezi pe la galerie. s-ar putea sa fie dusa garnitura. Am mai vazut fenomenul si tragea aer fals la greu si nimeni nu stia pe unde Smile
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
tot la X16XEL sau alt tip de motor?
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
alt tip de motor. dar nu cred ca are importanta
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Aerul fals nu ar trebui sa faca probleme si in turatie? Motorul meu merge super si trage de nu se poate, doar la relanti am aceste probleme idioate si nu stie nimeni d ela ce poate fi. Unii spun ca e prblema electrica, altii spun ca e roblema mecanic si cei de la opel spun ca e ECU defect. De caroserie nu a spun INCA nimeni nimic ! Laughing
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cumpara un spray de vacuum cu care poti verifica daca iti trage aer fals pe undeva. Sau daca nu vrei sa dai banii pe el (desi nu trebuie sa coste mult), mergi la un service de GPL, da-i de o bere unui mecanic de acolo si roaga-l sa iti dea cu niste spray pe la furtune/galerii sa vezi daca nu cumva iti trage aer pe undeva.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
aerul fals in cantitati mici poate face probleme doar la relanti!
dar daca zici ca ai verificat-o cu tech2 trebuia sa se vada daca trage aer fals, printr-o valoare mica a IAC-ului si eventual prin valori peste 128 ale BLM.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Chestia cu contactul am aflat-o si de la Seful de Service DAEWOO din Constanta - cica ar fi masele slabe sau oxidate la firele din bord, care trec prin contact si de aceea am acele caderi de tensiune. Luni dau o fuga acolo sa vedem care-i situatia. Ar fi culmea sa fie un fir nestrans si eu sa-mi fac griji de la ECU.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
cica ar fi masele slabe sau oxidate la firele din bord, care trec prin contact si de aceea am acele caderi de tensiune.

Nu cred ca la tine trec prin contact fire da masa(se intelege minus) numai de +dar este f posibil sa ai contacte de masa oxidate.Fa verificarea :
am legat un voltmetru digital chiar de borna -sub colierul de prindere a conductorilo de minus.Am pornit motorul(fara consumatori) si am masurat o dif de tensiune intre borna _ si sasiu de 180mv !! Apoi am pornit consumatorii(faruri,dezaburire,ventilato) .Dif de tensiune a crescut la ~0,8V.Caderea de tensiune se producea pe bucata de cablu ce leaga borna _ de sasiu(la astra f-cc 93 e deasupra farului stinga)un surub sub care vin papuci.Am curatat toti papucii(nu era de mirare ca nu mai faceau contact caci erau cam oxidati) iar bucata de cablu dintre borna- si Sasiu am inlocuit-o cu totul,papuci cu prindere sub surub (nu din cei capsati cum erau anterior)si cablu nou.Dupa faza asta am verificat din nou dif de tensiune .Din 180mV (fara consumarori )am masurat doar15mV,iar cu cosumatorii porniti din 800mV am ramas cu doar 88mV.cred ca cu o asemenea masuratoare (usor de facut) poate afla oricine cam cum sta cu oxidarea contactelor la firele de la baterie. sa afli daca

Macar ai convingerea ca nu este o problema electrica.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
foarte interesant raspunsul tau, o sa verific si chiar o sa pun fire suplimentare de masa intre baterie si sasiu si intre sasiu si motor. Din greseala, am vazut pe autovit.ro o poza cu un motor identic ca al meu, dar avea un fir de masa suplimentar intre blocul motor si panoul de tabla pe care stau farurile. Mi s-a parut ciudat, dar se pare ca mie mi-ar prinde bine asa ceva, poate rezolv problema.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
undeva pe aici INGINERU a zis bine.regulatorul de 14v sau 14.5v (exista 2 tipuri) trebuie sa tina tensiunea la bornele bateriei la acea valuare indiferent de consumatori.rezolvarea este:ia un cablu litat de 6 mm si fa legatura de masa intre borna (- masa)a bateriei si masa alternatorului.o sa constati o crestere a tensiunii la bornele bateriei cu aprox 1 v ceeace va rezolva problema.
este un defect clasic la masinile germane care nu mai folosesc papuci de cupru ca e prea scump ci de aluminiu.ar trebui cositorite toate cuplele si papucii, dar e prea complicat.
o sa se invioreze si farurile.
verifica pe masurate cit este tensiunea la bornele bateriei la un vecin care are o dacia noua cu toti consumatorii porniti si o sa vezi ca am dreptate
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Cum crezi ca e mai bine sa pun firul de masa:
intre (-) baterie si caroserie
intre (-) baterie si motor
intre caroserie si motor

Am vazut o poza cu un motor identic ca al meu, dar din 2001 care avea un fir de masa vizibil intre motor si caroserie. Nu cred ca era pu de proprietar, parea pus din fabrica.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR