Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • daniel07

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Are cineva cunoștințã de un servis auto serios în care sã-mi pot rezolva problema la ac,la un astrah 2006,am schimbat și radiatorul am bãgat și freon și substanțã ultravioletã dar degeaba îmi spun cã totul e ok,dar aer rece bagã ca în nopțile de varã,adie,puțin rãcit,servisul sã fie în zona Galați,sau Brãila,la Galați servisurile la care am fost sunt Ena,și nea-Ionicã lângã ifr,fãrã astea,mulțumesc.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ai inlocuit si filtrul de polen?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
E greu, eu de cativa ani tot caut, m-am dat batut. Mie imi tine freonul o vara, iar in fiecare an trebuie sa bag iar..
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
colegii da la vaporizator nu vati gandit ca ar putea sa scape freon,pe la imbinari
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Ar putea sa scape prin multe, eu unu m-am saturat de problema asta. Sa scot toata tubulatura e prea complicat
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
N-ai explicat pe intelesul tuturor.Eu unul,cel putin,n-am prea inteles care-i problema.Au bagat freon,dar nu da randament,ori au bagat freon si l-ai pierdut?
Filtrul de polen n-are nici o treaba cu randamentul AC.Cand esti pe circuit inchis,recirculare cum se mai spune,filtrul este egal cu zero,nu trece nimic prin el,deci ar trebui sa raceasca oricum.Pe circuit deschis,cu un filtru polen obturat,nu ai debit de aer,dar ai un randament ridicat la racire.Filtrul polen imbacsit nu-ti aduce decat un miros greu in habitaclu ,umezeala,aburirea geamurilor cand esti pe ECO.
Randament scazut cu instalatie fara pierderi freon se datoreaza in general unei valvule de expansiune defecte,ori unui dezumidificator(uscator) infundat.Sa nu mai adaug conducte obturate/strambe in urma vreunui impact ori mai rar si rapid depistabil,switch-urile prezenta presiune si triplu-switch,caz in care nu-ti cupleaza deloc compresorul.Alt motiv pentru care nu porneste deloc,cu toate ca intruneste restul conditiilor enumerate mai sus,este electro-cupla compresorului,bobina se mai intrerupe in unele cazuri.Si evident,cazul vreunui fir intrerupt la vre-un switch,mufa electro-cupla,siguranta,releu AC...
Cele mai des intalnite pierderi freon sunt ori pe la imbinari conducte,unde ai niste "O"-ring-uri specifice,imbinari conducte compresor,dri-er,valvula expansiune,racitor,etc,inelele de inchidere a corpului compresorului,doua "O"-ring-uri mari,sau efectv semeringul ax compresor,un alt semering specific compresoare AC,care se schimba cam greu,si tot asa de greu este de gasit.Si in primul/ultimul rand,fisura in tubulatura,vaporizator,condensor,dri-er..etc.
Daca ai pierderi,baietii aia care-ti iau banutii la service,ar trebui sa bage niste substanta detectoare si sa le depisteze,nu numai sa-ti incarce instalatia ca apoi sa ridice din umeri.In mod normal,ar fi trebuit macar sa incarce instalatia cu azot,apoi sa reverifice presiunea dupa x timp,sa vada daca se mentine,abea apoi sa bage freon.Majoritatea statiilor de incarcare au autodetectare pierderi presiune(pierderi mari...),caz in care recupereaza freonul si platesti numai pierderea.
Sper ca te-am ajutat macar ... ca idee. Succes!
  • johnut

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Si la mine se pierdea freonul, cu toate ca la verificarea instalatiei cu presiune si incarcare toate pareau in regula. Vinovata era supapa de la incarcare care nu mai tinea presiune si in 4-5 luni pierdeam freonul.
Se verifica foarte simplu:
- se incarca instalatia cu presiunea necesara, si se verifica cu spuma (apa+sapun) supapele de incarcare.

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Cel mai sigur se baga solutie de ,,contrast,, si atunci se vede pe unde pierde!1
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sigur @Tase ! Smile Se vede fain pe la valvula de expansiune,vaporizator si tot ce mai este pe sub plansa de bord... Chesta cu fluorescentul este numai pentru pierderi mari in zone accesibile,vizibile. Pierderile mici... Oricum,omul spune ca-i incarca instalatia "nea' Ionica", dar nu-i raceste,adiere doar.Ceea ce inseamna ca nu-i functioneaza sistemul,nu ca pierde freon.Un compresor obosit/terminat face aceeasi treaba.Pierdere mica ,"de-o vara" am avut si eu la supapa de joasa presiune,ori pe la semeringul ax compresor.Supapa se remediaza,ventilul respectiv arata ca unul de bicicleta,doar ca are alt compozit in partea de etansare.Costa vre-o 5 lei si se schimba exact ca la biciclete.Cu semeringul ax,alta poveste,mai complicata,prea complicata pentru discutiiledintre noi.Por in tubulatura prin zone "ascunse",alta poveste.Toata tarasenia se poate rezolva,indiferent de problema,intr-un service specializat in AC,nu la ne'a Costica,Ionica sau Vasile,care-ti vine cu butelia de freon,furtun si cupla.
Si eu am avut probleme cu AC-ul,apoi,dupa ce am tocat mai mult de 1000 lei cu de'alde ne'a,mi-am achizitiunat butelie,manifold AC,furtune,cuple,mi-am facut aparat de vacumat instalatia,apoi am inceput sa ma joc.Hobby! A urmat rezolvarea compresorului,conversia din AC in climatronic,etc.Asa ca acum i-l halesc pe paine la micul dejun.Si mie mi-a scos peri albi vre-o 3 ani!Deci,la colegul nostru nu cred ca-i problema cu pierderea,ci cu instalatia in sine,ori la cate am enumerat mai sus,ori service unde baietii stiu cu ce se mananca freonul,ori uiti si-i dai pe ventilatie "la greu".Partea naspa,ventilatiile la masini cu AC nu fac deloc minuni.Poate sa fie afara zero grade,ca prin ea ,in habitaclu aerul de afara ajunge cu plus...
Oricum,colegul era la al II-lea mesaj,oriprimul,apoi nu a mai aparut.Asa fac unii,aud ca exista forum Opel doar cand au probleme,apoi,daca si-a rezolvat-o,adio!Ne mai intalnim la urmatoarea problema cu mesajul numarul 3!Noi ...mai facem intre timp conversatie... Smile
  • daniel07

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Mulțumesc colegii ptr ajutor,am bãgat din nou freon,mia verificat instalatia cu vacum,mi sa spus cã nu am probleme cu instalația ac,apropo de substanța fluorescentã datoritã ei am schimbat radiatorul,tot atunci mi sa spus cã nu am probleme cu instalația și totuși am rãmas fãrã freon,acum mia mai gãsit 100gr în instalație,problema e cã acum am gãsit un fost mecanic la reprezentanta opel,care îl cãutam de mult timp dar nul gãseam,își schimbase locul de myncã,aici el ocupânduse si de ac,asa cã în caz de orice problemã mia dat tel sãl sun,dacã dã randament vã zic și locația servisului,acum am ac,mulțumesc ptr ajutor,scuze cã nu am mai dat nici un semn da am fost luat cu treaba.
  • daniel07

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am uitat sã vã spun cã dupã ce am schimbat radiatorul și am încãrcat instalația cu freon am mai folosit mașina cam o lunã dupã care a trecut 2ani pânã am folosito iarã,oare poate fi și din cauza asta,oricum de acum o sã folosesc mereu mașina deoarece am vânduto pe cealaltã.
  • macearoc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salutare.am cumparat o vectra b 2.2 dti de curand si am observat ca nu functioneaza aerul conditionat .am pus freon dar nu mergea compresorul....dupa cateva zile ma duc la un service sa imi remedieze problema si imi spune ca nu am freon. Incarca cu freon si nu mergea decat pe direct compresorul .ma duc la electrician si nici o simptoma. Ma intorc inapoi la service dupa care imi zice ca imi pierde freon compresorul.imi repara compresorul pune freon si functioneaza.dupa doua saptamani nu mai baga rece dar compresorul mergea ma duc la service si era inchis la care nimeresc in alta parte unde ulterior imi constata ca aveam radiatorul de aer spart.repar radiatorul imi pune freon dar aceeiasi problema nu mergea compresorul decat daca il actiona pe direct. Dansul de acolo ma trimite iar la un electrician... ma poate ajuta cineva sa imi spuna de ce am problema asta ? Multumesc.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ti-a spus bine cine ti-a spus,trebuie verificata instalatia electrica,deci,electrician.Bine,unul pe "domeniu"...Sunt cateva conditii ce trebuiesc indeplinite,controlate de niste senzori.Ai pressure switch care controleaza daca ai destula presiune pe instalatie,respectiv freon,altfel nu inchide circuitul.Ai triple switch deasemeni,senzori temperatura ce-ti comanda ventilatoarele,etc.Apoi,nu ai specificat,AC ori climatronic.Pe urma,releul inchidere circuit compresor poate fi problema,fire undeva intrerupte,main AC switch pe plansa de bord,daca este manual,ori blocul comanda la climatronic.Banuiesc sigurantele le-ati verificat deja...Categoric numai un electrician auto cu cunostinte in domeniul AC iti poate verifica instalatia,loco.Asa,pe "bajbaite"...,umplem pagini de sugestii si pareri,schimbi piese care poate functioneaza ori mai rau,strici.Chestia aia "pe direct" nu-i prea recomandata.Si ce sa intelegem,"pe direct"?A alimentat direct clutch-ul /bobina compresorului? Acum la temperaturi mai joase,merge.Dar cand s-o incalzi,sa nu-ti sara supapa de siguranta.... Deci,tot mai bine la un service specializat in instalatii AC.Spor!
  • danip

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2017

  • Mesaj Privat
Salut... Am o astra h twinport, 105 cp, motorul merge bine,trage foarte bine, dar cand pornesc clima, motorul scade mult din putere... aer rece baga, am bagat freon, ulei, de toate in instalatie. Doar cand pornesc AC, scade mult puterea motorului, si m-i se pare zgomotos... Abia pot sa depasesc... stiu ca normal sa scada ceva puterea, cam 10%, dar la mine eu zic ca scade cam peste 30% Aveti ceva idei?
  • GAriton114

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 1998 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Salut tuturor am si eu un opel corsa b model S93 1.4 benzina 44kw din 1998 si problema mea este ca se pierde creionul si nu stiu pe unde.Am schimbat condensatorul(radiatorul) ac nou cu tot cu uscator,compresorul l-am cumpãrat nou,la fel am cumparat si comutatorul de presiune ac inclusiv supapa de expansiune pe care nu am schimbato încã restul cele mentionate mai sus le-am schimbat.
Nu stiu pe unde se pierde acest freon care se pierde in maxim 2 luni.Am verificat cu acel aparat cu care se face schimbul de freon de vidare si curatare a instalației de ac si cu toate acestea eu pierd creionul toti zicandu-mi ca instalația este ok dar din pacate nu este asa si nu stiu ce sa mai fac la ce service sa ma mai duc si unde sa mai caut.
Am inteles din discuțiile voastre de pe forum ca ar mai fi o posibilitate sa se piardã freon pe la acea supapã de expansiune pe care nu am schimbat-o inca si pe la evaporizator.
Va rog daca cineva din voi toti s-a mai confruntat cu aceastã problema sa-mi dea si mie un raspuns cum a rezolvat acesta problema.
De asemeni poate are cineva din voi o poza sau un videoclip unde este acest vaporizator si supapa de expansiune la acest model de opel corsa b S93.
Va multumesc tuturor anticipat pentru timpul acordat.Stima si respect pentru voi toti.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR