Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • vladutz24

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
aparent problema se manifesta si la modelele mai noi ( 2006 ) . La corsa C z13 dt a parintilor am inlocuit azi timoneria .
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
apelez la colegii care au schimbat timoneria si n-au aruncat-o pe cea veche. Eu o am tot pe cea originala, functioneaza bine,dar in spiritul mentenantei preventive azi am desfacut-o sa-i gresez bucsele axului central, si desi nu sunt uzate tare, maine le iau la servici sa fac altele din poliamida. Ce asi vrea sa stiu e diametrul bilelor care intra in nuca tijei de plastic/fier. Asi putea masura eu, dar nu vreau sa fortez scoaterea tijei, asa ca va rog pe voi, cei care binevoiti, sa masurati cat e diametrul. Ma bate gandul la o optimizare ieftina si eficienta daca datele se potrivesc.
Multumesc.
  • madmario

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Buna, va cer o mana de ajutor... Nu mai "gasesc" vitezele la o Corsa C 973cmc, motor Z10X...
undeva pe traseul transmiterii miscarii schimbatorului de viteze spre cutia de viteze se afla un "levier cuport timonerie cutie viteze" , care a pierdut siguranta si astfel a cazut o bucsa, creand un joc care face aproape imposibila schimbarea normala a vitezelor.
Trebuie sa "le cauti" si asta te cam blocheaza in intersectii... + injuraturi, etc.
Piesa arata ca in poza anexata, dar imi lipseste doar bucsa alba. Problema este ca nici mecanicul nu a prea stiut cum se numeste, greu am gasit o poza.
Ma poate ajuta cineva cu bucsa sau piesa ( de la second hand) ? Sau stiti vreun mod de reparare? A mai patit cineva asta?
Va rog, daca puteti sa-mi spuneti care este ansamblul de acolo, cum arata bucsa, din ce este ? (teflon?)
Sau macar o schita cu dimensiunile bucsei, sa incerc sa fac una cat de cat apropiata...

si fotografia cu pozitia levierului in subansamblu:

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Exista un kit de reparatie timonerie. 150 lei. Si CRED ca gasesti acolo ce iti trebuie.
Cauta kit timonerie
Skip ads

  • madmario

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am gasit kitul, dar nu are asa ceva.... Levierul e destul de mare, vreo 30 cm. Se vinde separat dar il aduc baietii la pret mare.
Mie mi-ar trebui doar bucsa... As incerca sa o fac pe undeva, dar nu stiu cum arata... n-am cotele, forma... Sad


Ultima modificare facuta de madmario la Mie 04 Feb, 2015 11:23 am
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cotele sar putea sa fie in tis2000.
Incearca la publicitate la dezmembrari sa gasesti piesa la un pret rezonabil. Eu nu am . Cotele sunt usor de obtinut. Dai jos acea parghie si ai 2 bucse .
mergi ci cealata bucsa la un strung si sa faci piesa din teflon sau material plastic care sa nu se roada. Imi sta pe limba denumirea exacta.
  • alexmag90

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara , de parca n`as fi bagat suficienti bani pana acum in corsa mea , asta seara cand am ajuns acasa mi-a picat schimbatorul , mai exact numai e fixat ( tare ) pe centru sta bleg in orice pozitie el pun , intra in oricare viteza ( adica face cursa ) dar NU CUPLEAZA nici macar una ( ii fac cursa catre marsalier , treapta 1 , 2 etc , face cursa dar nu cupleaza deloc indiferent daca bag in viteza cu motorul stins sau pornit ), practic masina nu pleaca de pe loc ! aveti idee, o fi timoneria ? mentionez ca masina este CORSA C Z13DT FACELIFT ( 2004 ) . Tin sa precizez ca inainte sa se intample beleaua , intra ceva mai greu in treapta 1 , 2 , 3 ( mai ales cand e frig ) . Multumesc anticipat !

P.S Am schimbat uleiul din cutia de viteze ( cu GM original ) acum 500 km ( la maiandrei ) , kitul de ambreiaj + volanta ( este nou si original ) , uleiul de la motor este tot acum 500 km schimbat ( MOTUL 5W30 DEXOS 2 ) . ASTA IN CAZUL IN CARE ARE VREO IMPORTANTA , NU MA PRICEP !


Ultima modificare facuta de alexmag90 la Lun 09 Feb, 2015 1:00 am
  • alexmag90

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
in cazul in care ar fi timoneria , am vazut o la 150 ron TOPRAN sau 330 GM , ce-mi recomandati , eventual cam cat costa montajul ! multumesc mult !
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Vezi ce tia sarit de la timonerie apoi sari in sus:)
Sunt elemente de plastic care puse aiurea sar.Smile
  • rob133

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare ..vin si eu cu niste nelamuriri poate ma ajuta cineva ca ma doare capu. Problema la a mea CORSA 1.2 2000 Z 12XE care ma macina de ceva timp este urmatoarea "la rece" cu motoru oprit si pe loc nu am nici o problema la schimbatu treptelor de viteza decat un mic "prag..agatare"la treapta 1 si 2 cand pornesc motoru si vreau sa schimb vitezele merge foarte foarte greu in treapta 1 si 2 , acest simptom se manifesta cat motoru este rece. La celelalte trepte de viteza nici o problema.
Mentionez ca am fost la mester si am schimbat ulei cutie de viteze ( am gasit 800ml) am pus la recomandarea acestui mester Castrol 80W90 aproximativ 1,6-1,7 L.Tot el a venit cu motivatia ca aceasta problema este de la ambreiaj( ovalizat) deci 8.5-9 milioane + manopera.
Ce trebuie sa fac ? Sa pun ullei GM cum am citit aici sau sa merg cu acest ulei si sa umblu la timonerie sa vad daca este ceva uzat acolo mentionez ca este cea originala .
Multam
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu, am avut un mic joc vertical din cauza bucselor de pe axul pe care e montata timoneria. Bucsele aveau uzura de 0,1-0,3mm, dar era suficient sa-mi agate putin treapta 1 si marsarier la mers cu motor rece. Probabil ca dupa incalzirea motorului bucsele se dilatau suficient cat sa elimine jocul. Le-am scos si le-am facut la strung din polietilena cu toleranta de -0,05mm, si am facut si un capac inchis in locul sigurantei de plastic prins cu doua stifturi filetate din lateral. Asa nu mai intra praf si apa la bucse, unsoarea lucreaza curat. Am scapat de joc, totu-i fain. Recomand operatiunea asta oricui.
Verifica toate jocurile din articulatii si incearca sa le elimini.
Daca timoneria e cea originala(din plastic) mai devreme sau mai tarziu va trebui s-o schimbi, asa ca schimb-o inainte sa te lase in intersectie.. Very Happy

Salut!
  • rob133

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Revin azi mam uitat atent la acea timonerie si surpriza cu toate ca masina este din 2000 angrenaju este metalic.... este normal ca tot angrenaju sa aiba un joc atunci cand il misc cu mana? Sa schimb timonerie sau sa refac bucsele?
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Daca placa aceea care pivoteaza pe axul acoperit cu un capac-siguranta e din fier, ai timonerie schimbata, totusi dupa cum spuneam, daca tragi in sus-jos si are joc poti face bucsele la strung. Sunt doua identice, si ar fi bine sa le schimbi. Vezi in video(de o calitate jalnica, dar e mai mult decat nimic Very Happy )atasat, poate ajuta.



Salut!

PS: in postul de mai sus am scris ca materialul din care am facut bucsele e polietilena, am gresit din cauza oboselii, e vorba de poliamida.
  • alexmag90

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Revin , problema a fost rezolvata . Pentru toti cei carora li s-a blegit schimbatorul ( ca si cum ai invarti facaletul in mamaliga ) s- a rezolvat cu un kit reparatie timonerie original . Cost 340 piesele si 140 manopera . Tin sa precizez ca nu s-a imbunatatit usurinta de a intra in viteza mai deloc . Seara buna !
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am si eu o mica problema. De cand a inceput frigul la pornirea masinii nu intra in viteza( 1,2,3,4 sau 5), dar ,ca prin minune, dupa ce bag in marsarier , cupleaza usor orice treapta (precizez ca in marsarier intra tot timpul, desi agata cu zgomot la inceput). Daca plec de pe loc , timp de maxim 5 minute , si opresc intr-o intersectie si vreau sa dau a-ntaia cateodata intra foarte greu ( impingand mai cu forta de schimbator) sau nu intra deloc si repet schema de mai sus cu cuplatul in marsarier si apoi intra lejer in treapta 1 permitandu-mi sa plec de pe loc (celelalte trepte cupleaza usor, nu agata niciuna). Dupa circa 5 minute de mers, nu mai are nimic cupland usor orice treapta, chiar si daca opresc masina pentru mai mult timp ( 4 - 5 ore).
Tind sa cred ca este de la uleiul din cutia de viteze pentru ca acesta este singurul pe care nu l-am schimbat/verificat de cand am luat masina si cred eu ca ar tine de vascozitatea lui la rece( dau cu presupusul Very Happy).
Ce ziceti? .. a mai patit cineva asa ceva?
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut
Am o intrbare ,stie cineva cum se regleaza timoneria direct din cutie ,am vazut ceva la mecanic ca a umbla pe la cutie langa timonerie este ceva de blocare dar nu am vazut prea bine pentru ca nu prea ma lasa sa vad , nu stiu pozitia in care a puso plus ca a blocat si maneta punand o surubelnita in gaura de langa ea unde se potriveste cu gaura din bratul manetei , mar interesa cum se blocheaza pe mansalier sau pe viteza intaia sau pe liber,Cutia este 17 dti.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
gbl1008: s-a discutat deja, cauta bine pe forum ai ai sa gasesti detaliat exact ce intrebi tu. Eu asa mi-am reglat timoneria singur.
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am cautat dar nu am gasit egzact ce caut eu de aceia te rog dami pagina unde ai gasit ca sunt presat de timp , cand bag in a intaia intra in mansalier si la stop in loc sa plec inainte merge inapoi ,te rog ajutama !
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu pot sa ma apuc de cautat acuma ca nu am timp, nici nu e o treaba de explicat in trei miute.
Ideea este ca stiftul ala cu arc intra in cutie si-o tine oprita acolo numai in pozitia ei neutra, care tebuie aliniata cu punctul mort al timoneriei tale din colierul care strânge timoneria pe tija care vine de la schimbator - asta o vezi undeva pe mijlocul masinii, dupa motor, printre caseta de directie si caroserie daca nu ma insel.
Daca am timp dupa amiaza o sa-ti caut.
  • gbl1008

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut
Iti raman dator pentru ajutor si mii de multumiri cu respect.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR