Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutare baieti. Se da masina: astra h 1.9 cdti 150cp 2008.

Este prima mea masina diesel si am intrebat si eu in stanga si in dreapta si multi au zis ca e normal ca si ale lor fac asa.

Problema sta in felu urmator, ieri am fost la pranz plecat cu masina prin oras, am ajuns la munca am parcato si pana seara dupa ce s.a oprit ploaia nu am mai plecat. Seara cand am plecat la pornire masina a scos ceva fum alb, nu stiam ce sa fac sa o opresc ma gandeam ca a luato pe ulei. Am mers putin cu ea s.a incalzit, am pornit iar nimic. M-am mai fatait pe colo colo, am pornit iar nimic. Nu stiu de la ce sa fi fost, e normal? Multi au zis ca din cauza ca a fost mai rece afara.

Si a 2 nelamurire, atunci cand ii dau talpa masina scoate ceva fum negru. Daca urc normal in turatii nu am nici o treaba, dar daca de la 2000 turatii bag acceleratia in podea scoate ceva fum negru, e normal? Ma gandeam sa ma duc sa fac o curatare de egr si admisie si mai stiu eu ce se curata. Precizez ca masina trage foarte bine pana aproape de rosu, nu am pierderi de putere sau alceva. Doar nelamuririle astea.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ambele culori de fum sint normale in conditiile descrise de tine.
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Are rost sa ma duc sa fac o curatare de egr, clapeta, admisie? Sau sunt bani aruncati degeaba?


Ultima modificare facuta de deleted-93144 la Joi 01 Mai, 2014 7:46 am, modificat de 2 ori in total
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Alexandru.Filip a scris: Precizez ca masina trage foarte bine pana aproape de rosu, nu am pierderi de putere sau alceva. Doar nelamuririle astea.


....are rost sa mergi sa bagi niste motorina si sa te bucuri de masina ! Nu arunca banii aiurea ca nu e cazul ! Daca porneste frumos, trage si urca frumos in ture , de ce vrei sa schimbi situatia asta ? Very Happy

Fumul alb in conditile descrise era doar condens de pe evacuare, nici macar fum.
Fumul alb problematic ne spune despre avans dereglat si draci beti ceea ce la tine nu-i cazul.

Fumul negru e motorina nearsa ! La apasarea brusca a pedalei, evident ca motorul nu apuca sa arda o cantitate marita brusc de motorina ! Ruleaza in spatele oricarui diesel pe sosele si ai sa vezi ca la sprinturi si intrari in depasiri toti scot macar o sharja scurta de fum negru/gri.
Skip ads

  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Mersi de raspunsuri Very Happy mai linistit Very Happy ideea e ca e prima mea masina diesel si nu prea stiu cum sta treaba cu ele...

PS: vitezele eu le schimb pe la 2500-2700, 3000(cateodata) e ok? la benzina le schimbam si la 1500 si nu aveam nici o problema, dar din cate am inteles dieselu e mai pretentios. Smile
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Asta nu stiu, tu iti cunosti masina dar ca parere personala cred ca mergi usor subturat. Eu schimb la 3000 sau peste , niciodata sub. Si mie mi-a fost mila la inceput dar treptat mi-am dat seama ca acolo imi cere schimbare de treapta pe bune.
Da, cind vi de pe benzinare si ajungi la primul diesel , trebuiesc facute niste ajustari in stilul de condus.....

PS - eu dupa ce am cumparat masina , am constatat ca era aproape infundata din cauza mersului subturat. EGR-plin de mazga , galeria admisie aproape infundata asa ca cu tot dragul schimb la 3000 !
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles, o sa o mai turez si eu atunci pana aproape de 3000. Fostul proprietar mi.a zis ca tot la fel schimba 2500-3000 si nu a avut probleme. Mersi de info, o sa o schimb si eu pe la 3000
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa schimbi la 3000 ca asa am spus eu ! .... avem motorizari diesel toatal diferite si mai ales de puteri diferite. Cu timpul vei simti tu cind si la cite ture e momentul sa schimbi treapta.
Pana te obisnuiesti cu masina mai bine sa mergi usor supraturat decat subturat. Cam asta ar fi ideea. Macar se mai curata din depuneri ....

Mai exista ,,italian tuning,, o practica blamata de unii si agreeata de altii.... adica mai ales in perioadele in care freci mult timp masina prin oras, e recomandat sa o scoti macar o data pe saptamana in afara la alergat in ture serioase.
Eu cel putin asa m-am invatat ( oricum in week-end cam tot timpul ies in afara localitatii) ...si atunci de 2-3 ori urc masina la aproape 3500 - 4000 ture cu treapta 3 lasand-o apoi in frana de motor si fac faza asta de vreo 2-3 ori. Bineinteles, am grija sa nu perturb traficul ..... apoi o iau la talpa ( fac acelasi drum in principiu si am o zona liniara fara radare) si o duc pana undeva la 160 km/h chiar daca pentru doar 5 secunde.
Dupa toata manevra asta zici ca am alta masina ....... dar in citeva zile prin oras iar se leneveste ... Very Happy
Skip ads

  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
La diesel e recomandat sa nu schimbi mai sus de 2500 cu motorul rece, cand ajunge macar la 80 de grade temp apei poti usor usor sa urci in ture.
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Va multumesc mult baieti de sfaturi. Chestia cu drumu lung o auzisem si eu si o sa o pun in practica, dar nu merg asa des in oras, ies sambata duminica cand e mai liber in timpu sapt mai putin sau cand am de ajuns urgent pe undeva. Mai auzisem ca dupa ce merg cu ea inainte sa o o presc sa o las vre.un minut 2 sa revina uleiu in baie sa se linisteasca si dupa aia sa o opresc.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
........ eu o las sa mearga 1-2 minute inainte de parcare doar cind am forjalit-o rau ca sa se mai ia din fiebinteala palelor turbinei.

@Alexandru Filip - In rest se linisteste ea oricum iar uleiul in baie daca vrea sa revina , bine ... daca nu , sa ramana unde vrea ! Very Happy

PS - daca circuli doar in exterior sau preponderent exterior si folosesti corect treptele si turatia , n-ai nevoie de ,,italian tuning,, . Oricum e o metoda de compromis pentru dieselurile chinuite in oras cu mers bara la bara.
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi Smile o sa mai revin cu intrebari cand mi so parea ceva ciudat pana invat cum sta treaba vu diesel Very Happy
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu de ce ii spuneti ca e normal sa-i dea cu fum negru, pentru ca nu e, asta arata un amestec sarac. Fumul alb poate fi abur, dar daca te-ai speriat tu ca sofer de el, nu stiu ce sa zic. Un benzinar are si mai mult abur decat un diesel. Eu doar iarna la frig sesisez acest abur, cateva minute. Am avut mai multe masini diesel, dar niciuna nu fumega, iar pe strada in general vad doar la vw mult fum negru dar presupun ca au si peste 300 000 km
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Omul spunea ca daca isi baga piciorul in ea de acceleratie brusc scoate acel fum negru ...care de fapt poate fi de orice culoare de la gri pana la negru. In conditii normale de mers cica e curat in spate.
Legat de abur la diesel , chiar am sesizat si eu acum citeva zile intr-o dimineata. Am parcat seara tarziu, noaptea a plouat binisor , dimineata pe racoare am pornit masina si cind am dat cu spatele sa ies din parcare , nu stiam ce abur trece pe langa mine ! Chiar m-am dat jos sa ma uit mai bine ca parea cam stufos. In citeva minute s-a linistit.

PS - din considerentul ca aveti aceeasi motorizare si daca consideri ca masina in cauza are o problema , spune-i omului ce sa faca. Oricum, esti mai in masura ca mine. Eu nu vad sa fie o problema dar poate ma insel.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
hai sa intervin si eu cu niste precizari...
la motorizarile diesel mai ales common rail sau cele care au turbina cu geometrie variabila si nu numai (nu stiu daca prezenta uneia inseamna obligatoriu si prezenta celeilalte) e bine sa schimbi undeva pe la 3000. sa nu faci greseala sa schimbi la 1500 sau 2000 ca la benzinare. turbina intra oarecum si la turatii joase insa ungerea acesteia nu este optima, de aici aparand si uzuri premature...

legat de "fumul" alb, daca dupa ce se incalzeste motorul (eg 85 de grade si deschide termostatul) inca persista si are o oarecare tenta de albstrui atunci poate fi un consum de ulei (dar nu e sigura treaba asta, trebuie verificate mai multe chestii).
daca dispare dupa ce motorul se incalzeste atunci e abur de la condens (de la vremea ploioasa sau iarna).

fumul negru la talpa e normal la orice diesel.
cand ii dai talpa injectoarele baga mai multa motorina pentru ca masina sa poata sa se accelereze insa din cauza ca turbina are o oarecare intarziere nu poate baga aer in intercooler suficient, amestecul din cilindru devine sarac in aer, motorina nu se arde toata, fumul iese negru.
similar este cand parchezi masina de exemplu, dai cu spatele dar de lene nu mai dai si un sprit mic si lasi electronica masinii sa accelereze singura (sa tina turatia de mers in gol constanta).
turatia scade la 500 de rotatii sa zic, injectoarele imping mai multa motorina in piston ca sa mentina turatia de 850 de rotatii, aerul este insuficient deoarece turbina nu are cum sa bage mai mult
in aceste situatii te trezesti cu o mica sobita sub capota care fumega...
insa mai poate fi si din cauza faptului ca EGR nu se inchide complet (de exemplu un defect sau din cauza mizeriei adunate de-a lungul timpului).
eu cand am cumparat masina mergea foarte bine, nu dadea semne ca ar avea probleme insa cand am demontat clapeta de accelerateie si EGR am ramas uimit de cata mizerie era acolo...


legat de curatare, ce poti face e sa te apuci singurel sa cureti clapeta de acceleratie si egr (sunt tutoriale aici pe forum foarte bine facute) si cu putina atentie nu ai ce sa strici.
la galeria de admisie e prea mult de demontat (daca nu ma insel trebuie sa demontezi tevile de la injectoare si teava de la rampa comuna si inca cateva chestii) si cred ca e oarecum riscant sa o faci singur (mai ales daca nu te pricepi)
ca si timp de lucru pentru curatarea clapetei de acceleratie si a EGR-ului (ambele deodata) pentru cineva care nu a mai facut asta vreodata as zice cam 4-5 ore (demontare, curatare si montare).
eu le-am curatat cu carburol (pentru ce era gros) si un spray de curatat carburatoare (am luat 2 dar cred ca imi ajungea unul singur)

uite si un video tutorial pentru z19dt (insa diferenta fata de z19dth nu e enorma):
http://www.youtube.com/watch?v=g-6aegQj-Gg

tutorial de curatare egr z19dth:
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles, multam de sfaturi.

O sa ma duc in iunie sa ii fac schimbu de ulei, uleiu din cutie, distributie, sa vad cum rezolv cu vesnica problema cu tija swirl ca o am cazuta din pacate si cred ca o desfintez de tot, fac curatare de egr si clapeta, si poate si admisie. Pana atunci vad ca masina nu zice nimic si trage bine. Sa vedem dupa operatiunea asta cum o sa fie Very Happy.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Sigur ca sint bine-venite orice operatii de curatare la un diesel care se stie ca sint cam ,,porcoase,, dar daca masina functioneaza responsabil , las-o frate, nu-ti fa de lucru ! Eventual cu ocazia unor alte interventii ....da, daca tot s-a intervenit si s-a desfacut se poate zice ....,,hai sa dam putin cu mopul !,,

In alta ordine de idei , cine tine mult la ,,sobita,, lui ( mi-a placut comparatia ! ) - si cine nu tine ? ...... si citeste topicele de pe forum , o sa aiba senzatia ipohondra ca si masina lui sufera de toate afectiunile expuse aici !

Asa ca @Alexandru - da-i motorina buna ( nu TIR , nu la galeata in parcari dubioase) , ulei potrivit in motor, schimba la 3000 sau usor peste .... si talpa ! Dieselul e motorul care necesita sa-i mai dai cite una peste ceafa sa priceapa ca nu-i loc de intors !
Bafta !
  • deleted-93144

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pai oricum trebuie sa fac schimbu de ulei, filtre si distributie (a fost schimbata la 64.000 acum are 125.000) si daca tot fac asta, le fac si pe restu ca nu strica o mica investitie, rau nu are ce sa faca.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:hai sa intervin si eu cu niste precizari...
.fumul negru la talpa e normal la orice diesel.
cand ii dai talpa injectoarele baga mai multa motorina pentru ca masina sa poata sa se accelereze insa din cauza ca turbina are o oarecare intarziere nu poate baga aer in intercooler suficient, amestecul din cilindru devine sarac in aer, motorina nu se arde toata, fumul iese negru.
similar este cand parchezi masina de exemplu, dai cu spatele dar de lene nu mai dai si un sprit mic si lasi electronica masinii sa accelereze singura (sa tina turatia de mers in gol constanta).
turatia scade la 500 de rotatii sa zic, injectoarele imping mai multa motorina in piston ca sa mentina turatia de 850 de rotatii, aerul este insuficient deoarece turbina nu are cum sa bage mai mult

Motorina nu arde complet datorita cifrei cetanice a motorinei. Cifra cetanica mare= aprindere prin comprimare rapida, nu are loc omogenizarea completa(dupa inchiderea supapei admisie) a amestecului ,aici NU conteaza presiunea de supraalimentare Cifra cetanica mica=autoaprindere tarzie ,perfomante scazute,randament mic, inutil in zilele noastre.
Deci cum o dai nu o nimeresti, pana nu se gaseste unul sa incalce legile fizicii un motor diesel va scoate fum negru.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Explicatia ta e stiintifica inaa fumul negru tot de la amestec sarac in aer vine...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR