Ai uitat parola?


  • marianmatei

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
am schimbat distributia si am scapat de problema
  • marianmatei

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
am schimbat distributia si totul este bune acum.
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare.Am o nelamurire in legatura cu senzorul arbore cotit (Z16XE).Am cumparat unul ca sa l schimb,pe baza de numar VIN,dar cand sal montez observ ca e totul altceva pe motor.Dupa cum stiu este pe dreapta jos(parte dinspre alternator),da senzorul de aici este fixat prin o piulita de vreo 20-22,si are un singur fir.Pe net nu am gasit senzor de acest fel pt motorul acesta.Poate nu am localizat bine?
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
senzorul este in partea din spate al motorului , ai acces la el doar pe sub masina , pe mijloc , deasupra cutiei de viteze , cam in portiunea unde se unesc planetarele
SENSOR,CRANKSHAFT REVOLUTIONS
93178045
6235645
http://www.ecat24.com/opel/...5/6738,6737,6739/

_
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat
se pare ca difera locatia,am gasit in parte din fata-dinspre radiator,era usor de ajuns la el.Insa surpriza,ca am gasit pe varful senzorului scos 3 bucati metalice de 2-3 mm,oare de unde provine?
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
problema este una singura , aici tu ai motor Z16XE , si ai postat in sectiunea Agila , dar tu ai o Zafira , cred ca mai repede dai un search pt Zafira.... http://www.ecat24.com/opel/.../44/582/207/2419/

cod senzor: SENSOR,CRANKSHAFT REVOLUTIONS
10456604
1238938
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat
scuze pt neatentie,am dat search pt senzor c.z16xe si asa am ajuns aici
  • GabyYO9INU

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Apr 2013

  • Garaj Mesaj Privat
petrecila a scris:Bine v-am regasit! Dupa cum aratam la pagina de nou posesor vin acum sa va descriu punctual o problema pe care s-ar putea sa o aveti. Vorbesc de masina mea opel agila motor z10xe. Acum o saptamana plec spre casa de la serviciu ( fac naveta de vreo 50 km) si fiind foarte cald am incercat sa merg onorabil in jur de 90-100. Masina a ajuns la regimul termic normal (aveam circa un sfert de ora de mers) cand pe neasteptate ma pune in nas si vad in fata ochilor totul rosu.Constat ca dupa repetarea operatiunilor de start (scoaterea si reintroducerea cheii) becul masina cu cheita nu mai clipeste si totul ramane inert.Ce este de facut? Ma gandesc la dvs. dupa ce citisem cateva lucruri, si fac ce ar face oricine la disperare adica scot borna plus a bateriei o suntez cu cealalta borna cca 15s astept vreo 20 min timp in care fumez doua tigari si fac fata afrontului unuia cu dacia berlina (ba tot asta e mai buna!) dupa care reconectez ferm borna ma urc si fac operatiune de pornire care URA a decurs normal. O las inca 15 min in relanti fara sa accelerez dupa care plec si ajung acasa. Vreau sa va spun ca tot acest timp eram ca dupa sauna! Peste doua zile vin iarasi la servici, este ora sase si ajung fara probleme dar cu morcov. La plecare in plin trafic in oras aceeasi faza, aceeasi caldura, ma da in nas si SE OPRESTE! De data aceasta sunt pregatit.Nu mai scot borna de la baterie ci pun frumos leptopul si iaca P0335! Resetez codul dau sa pornesc dar nu ma lasa caci revine instantaneu.De data asta am bagat-o pe maneca caci nu am mai plecat decat tras la cravata. Fiind seara am lasat-o in curte sa se odihneasca si a doua zi fuga dupa senzor cranckshaft.Gasesc ceva dar binenteles ca nu pe stoc (nu stiu in ale parti dar la Adjud asa este)asa mai astept o zi pana vine unul de la INTERMOTOR ca FACET este la doua zile iar BOSCH original este prea scump si este peste o saptamana. Asa ca am luat INTERMOTOR pe care l-am montat singur asa:
1.Saltat masina cu cricul pe dreapta suplimentat de o buturuga
2.Se slabeste usor cricul pana pragul se sprijina pe fata buturugii dar nu prea mult sa nu deformati buza pragului care fiind ingusta se poate deforma (buturuga este pentru asigurarea cricului)
3.Puneti un covor de ceva sau o planseta de pal (eu asta am avut) dedesubt ca sa ajungeti pana sub motor in directia amortizorului din spatele sau pe sub planetara din dreapta
4.Nu uitati frana de mana in prealabil trasa ferm bagat in treapta I si pus la roata spate stanga o pana de ceva sau o caramida
5.Pentru mine nu a fost problema sa intru astfel dedesubt.Am 68 kg si sunt suplu.Pentru persoane mai corpolente s-ar putea sa nu mearga si sa cautati un canal sau rampa.Am desfacut senzorul pe care nu il puteti confunda deoarece are cupla inclinata fata de corp,se afla cum priviti din pozitia de sub masina imediat in dreapta amortizorului peste planetara dreapta.
6.Se scoate cupla cu atentie marita prin deblocarea clipsului de zavorare(daca nu merge prin simpla strangere intre degete trebuie sa va ajutati de un varf de surubelnita fina) dupa care trageti usor cupla si iese.Cu o cheie inelara de 8 se desface surubul cu care este prins senzorul in bloc.Daca este mizerie in jurul senzorului in prealabil curatati apoi desfaceti surubul.Trageti prin usoare rasuciri stanga -dreapta senzorul afara.Trebuie sa iasa relativ usor.Mai vedeti odata sa nu aveti mizerie si introduceti noul senzor in aceeasi pozitie de data asta apasand ceva mai ferm si tot prin rasuciri usoare stanga-dreapta pana cand invingeti garnitura ca un inelus si senzorul vine la nivel cu urechea la surub.S-ar putea ca pana potriviti surubul garnitura sa il impinga iarasi in afara.Nu este problema daca ati potrivit surubul se trage de la sine.Atentie la surub trebuie infiletat cat permite la mana si apoi folositi cheia.Nu strangeti sa pocneasca senzorul!
7.Introduceti cupla pana se autozavoraste, verificati integritatea cablului si a izolatiei.
8.Scoateti tot de sub masina scoateti buturuga si coborati cricul.
9.Resetati codul de eroare stocat ultima data daca aveti leptop si interfata daca nu prin scoaterea bornei de la baterie cum am facut mai sus in camp.Va amintiti?
10.Nu accelerati de nici o culoare dupa pornire timp de cca.15 min.Motorul trebuie sa ajunga la temperatura de regim fara a accelera

Si acum sa ne ocupam putin de senzorul pe care l-am scos:

L-am masurat cu ohmetrul si avea intr-adevar 960 ohm dupa cum arata dl.dancuciureanu, dar la temperatura camerei.In apa fierbinte (100grad) el saracu o lua pe aratura pana cand in zece secunde se intrerupea iar pe scala de 200Mohm nu mai arata nimic.Deci ECU nu mai avea ce sa vada si ca atare stoca instantaneu P0335.

Concluziile mele:
-senzorul era bolnav mai demult dar nu m-am prins.De ce cred asta?Pentru ca in functie de temperatura mediului masina mergea uneori bine alteori mai rau (tragea mai bine sau ca un magar)
-teava de esapament afumata ca hogeagul de pe casa bunicii (acum este curata ca la cumparare si la evacuare picura apa de condens)
-masina merge rotund si raspunde binisor (trebuie sa mai vad intr-o zi valva egr si throtle)
-si cam asta-i tot...A, de ce s-a defectat senzorul?Din motivul nenorocit al coeficientilor de dilatare diferiti pentru bobina si miezul magnetic si al rasinei din care este facut corpul senzorului.Regimul de temperaturi al senzorului este cel al blocului motor adica rece-fierbinte iar dilatarile si contractiile suscesive in timp fac ca bobina senzorului sa cedeze.In general la bobine incastrate se rupe o spira care ramane cap-cap la rece iar la dilatare se departeaza capetele si apare intreruperea.
Multumesc ca ati citit! Very Happy
Cool Cool Cool
  • szityi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Meriva Z16SE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pai senzorul are 2 pini, se masoara cu el pe masina sau mai facil daca il demontezi. Daca la tine porneste motorul nu vad de ce vrei sa il masori. In cazul in care iti face probleme la cald (de multe ori asa incepe) il pui intr-un pahar cu apa fierbinte si vezi daca se intrerupe circuitul. La aparatul de masura 1 inseamna rezistenta infinita sau depasire domeniu masura.


Buna ziua.

Am primit de la un vecin un senzor punct mort adica senzor crancshaft (second hand dar original GM) ptr Opel Meriva Z16SE. L-am masurat la temperatura camerei cu multimetrul digital exact cum am vazut si in poza. Imi arata valoarea 1. L-am masurat si dupa incalzire in apa fierbinte si tot 1 arata. Ciudat este faptul ca daca-l las conectat senzorul pe aparatul de masurat si il lovesc usor si repetat de o suprafata din metal pentru o secunda arata diferite valori. 1.248 , 1.098 , etc.
Senzorul este defect? Pot sa-l arunc?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Valoarea lui este sub 1 kOhm...deci muta scala aparatului
  • szityi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Meriva Z16SE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am incercat mai pe toate scalele multimeterului. Nu prea ma pricep la acest lucru asa ca trec aici scala aparat/ valoarea aparuta. Asta la temperatura camerei.
200 Ohm - 1.
2 kOhm - 1.
20 kOhm - 2.25
200 kOhm - 02.0
2 MOhm - .000
20 MOhm - 0.00
200 MOhm - 00.6

Ce parere aveti?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Ca e defect......m-am uitat acum mai bine si e Z16SE....eu ti-am dat valoarea pentru Z10XE Z12XE...etc....pentru ca pentru ele e topicul
La Z16SE valoarea este 2100-2600 ohmi
  • szityi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Meriva Z16SE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Exact. Este vorba despre un motor Z16SE. Atunci aceste valori ce inseamna? Senzor crankshaft bun sau defect?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,766
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Este bun....are 2.25 k ohmi deci 2250 ohmi
  • szityi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Meriva Z16SE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Mersi ptr raspunsuri.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata