Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut tuturor,

Am nevoie de putin ajutor pentru a face conexiunile electrice catre modulul de comanda al carligului de remorcare.
Masina mea (Insignia 2011 160cp) nu a venit cu carlig din fabrica si am achizitionat un carlig original (sh) de pe o alta Insignie. Modulul electric de pe carlig se termina cu 3 fire care au fost taiate de pe masina originala. Fostul proprietar al carligului nu imi poate da informatii de unde au fost taiate firele si nu ma poate ajuta cu conexiunea lor pe masina mea. Cele 3 fire contin un fir rosu (evident plusul) si alte 2 fire care nu stiu unde trebuiesc conectate. Am apelat la un electrician care se pare ca le-a conectat prost pentru ca acum nu imi mai merg senzorii de parcare.
Ma puteti ajuta cu o schema electrica sau un sfat sa pot identifica cele 3 fire care imi ies din modulul electric al carligului si eventual la ce fire ar trebui sa le leg la instalatia masinii ?

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pune cateva poze pentru edificare.

Mie unul imi par cam putine fire,doar trei?
Mufa cum arata,o poza ceva,cati pini are?
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
cam ciudat numai cu trei fire...
la orice remorca...ai sa gasesti cel putin 5 pini activi...doua semnalizari, un stop pe frana, o pozitie, un minus, sa nu mai vorbim ca sunt si remorci cu bec de ceata..
ar trebui sa mai fie...zic..
chiar sunt curios...si pe mine ma bate capul sa montez carlig...poate ne mai ajuta cineva cu informatii...
cineva care a mai trecut prin asa ceva...
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Problema nu e de pini. Mufa de langa cirlig are 7 pini, totul e ok pina aici. Ideea e ca firele de pe mufa duc intr-un fel de releu din care ies doar 3 fire. Acele 3 fire trebuiesc conectate la instalatia masinii. Cele 3 fire au fost taiate de pe celalata Insignia si nu stiu unde ar trebui conectate la masina mea.

Aici e o poza:
http://bytheway.ro/videohiv...lig-remorcare.jpg
http://bytheway.ro/videohiv...ig-remorcare2.jpg
Skip ads

  • IustinMN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Blackwater a scris:Salut tuturor,

Am nevoie de putin ajutor pentru a face conexiunile electrice catre modulul de comanda al carligului de remorcare.
Masina mea (Insignia 2011 160cp) nu a venit cu carlig din fabrica si am achizitionat un carlig original (sh) de pe o alta Insignie. Modulul electric de pe carlig se termina cu 3 fire care au fost taiate de pe masina originala. Fostul proprietar al carligului nu imi poate da informatii de unde au fost taiate firele si nu ma poate ajuta cu conexiunea lor pe masina mea. Cele 3 fire contin un fir rosu (evident plusul) si alte 2 fire care nu stiu unde trebuiesc conectate. Am apelat la un electrician care se pare ca le-a conectat prost pentru ca acum nu imi mai merg senzorii de parcare.
Ma puteti ajuta cu o schema electrica sau un sfat sa pot identifica cele 3 fire care imi ies din modulul electric al carligului si eventual la ce fire ar trebui sa le leg la instalatia masinii ?

Multumesc anticipat.


Mai bine vinde repede carligul.
  • IustinMN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Blackwater a scris:Salut tuturor,

Am nevoie de putin ajutor pentru a face conexiunile electrice catre modulul de comanda al carligului de remorcare.
Masina mea (Insignia 2011 160cp) nu a venit cu carlig din fabrica si am achizitionat un carlig original (sh) de pe o alta Insignie. Modulul electric de pe carlig se termina cu 3 fire care au fost taiate de pe masina originala. Fostul proprietar al carligului nu imi poate da informatii de unde au fost taiate firele si nu ma poate ajuta cu conexiunea lor pe masina mea. Cele 3 fire contin un fir rosu (evident plusul) si alte 2 fire care nu stiu unde trebuiesc conectate. Am apelat la un electrician care se pare ca le-a conectat prost pentru ca acum nu imi mai merg senzorii de parcare.
Ma puteti ajuta cu o schema electrica sau un sfat sa pot identifica cele 3 fire care imi ies din modulul electric al carligului si eventual la ce fire ar trebui sa le leg la instalatia masinii ?

Multumesc anticipat.


Si eu caut un carlig. De aceea spuneam mai bine vinde-l. Tot intreband am aflat ca pentru masinile cu senzori de parcare din fabrica este un alt modul electronic can-bus decat cel folosit in mod normal. Fi atent la aceasta specificatie.
  • stefanmatasaru

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Blackwater a scris:Problema nu e de pini. Mufa de langa cirlig are 7 pini, totul e ok pina aici. Ideea e ca firele de pe mufa duc intr-un fel de releu din care ies doar 3 fire. Acele 3 fire trebuiesc conectate la instalatia masinii. Cele 3 fire au fost taiate de pe celalata Insignia si nu stiu unde ar trebui conectate la masina mea.

Aici e o poza:
http://bytheway.ro/videohiv...lig-remorcare.jpg
http://bytheway.ro/videohiv...ig-remorcare2.jpg


dupa cum zice si IustinMN, sigur cele trei fire sunt de la conexiune CAN ( rosu TX, negru RX, si ..galben Verde de obicei Ground..) iar pentru locatia legaturilor e de sapat..bine..sa vezi unde vin puse..
sunt module cu cate 3 -4 intrari de comunicatie CAN, toate fac acelasi lucru dar cu alta adresa...sutn dedicate altui dispozitiv periferal.....
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Dupa multa umblatura vin cu informatii:
cei care doriti montarea unui carlig pe o Insignia care nu a fost prevazuta din fabrica cu aceasta dotare aveti 2 optiuni:
1. cumpararea unui carlig after market si cuplarea firelor prin intepare in instalatia originala a masinii. Asta e si optiunea pe care o recomand.
2. daca se opteaza pentru carlig si instalatie originala (cum am incercat eu) apar urmatoarele probleme:
- in computerul de bord trebuie adaugata aceasta noua facilitate (se face comanda la Opel si dureaza cam 3 saptamini pina vine softul)
- cele 3 fire care ies din modulul meu de pe carlig reprezinta plus-ul, masa si un cablu alb de comunicare cu computerul de bord. Acel cablu eu nu am unde sa-l conectez motiv pentru care dupa ce mi-ar veni softul de la Opel, trebuie tras un cablu din bord pina la modulul localizat in portbagaj (asta inseamna scos banchete, ridicat mocehta... etc). Toata operatiunea cu resoftarea si tragerea cablului ar fi in jur de 500 lei (la negru).

Avantajele modulului original ar fi:
- decuplarea senzorilor de parcare de pe bara spate in momentul in care este o remorca cuplata,
- semnalizarea in bord a unor becuri arse de pe remorca.

Eu am mers pina la urma pe varianta 1, am renuntat la modulul original si am luat alt-ul after market.
Skip ads

  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Te salut,

pentru cei care doresc sa-si moteze, eu sunt unul poti detalia te rog ce piese sunt set pentru carlig ? Doar ce se vede in fotografie sau mai are contraplaci metalice ceva ?
Cum se monteaza ? Se da spoilerul jos?
La ce trebuie sa fim atenti ?
Daca te intepi in firele stopului nu da eroare in bord ?

La Sport Tourer ai montat-o ?

stima
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut hog33,

Am montat carligul pe o insignia hatchback.
Carligul cumparat after market vine cu bara de metal si separat mufa cu 7 pini care se conecteaza la remorca/rulota. Ce se vede in pozele mele reprezinta setul original. Cel after market arata un pic diferit.
Montajul nu e complicat doar ca ia ceva timp: 4-5 ore. Se da spoilerul spate jos, de demonteaza ranforsarea spoilerului si in locul ei se pune noua bara cu carlig.
Inteparea in instalatia electrica nu are efecte secundare in bord.
Daca doresti iti pot recomanda cu toata increderea service-ul unde mi-am montat eu carligul. Baietii au experienta si tot cu ajutorul lor am descoperit tot ce ar fi fost necesar de facut in cazul in care as fi mers pe varianta cu kit-ul original. Manopera pentru montarea carligului si a instalatiei electrice a costat 250 lei.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 691
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu as vrea cirlig doar pentru suport biciclete.
1. In manual am vazut ceva gen retractabil, adica se ascunde sub bara cind nu trebuie. Problema mea e ca am 2 tobe, are loc ala acolo, e aceeasi prindere la orice insignia ?
2. Cum dezactivez senzorii sa nu simta suportul ? Trebuie musai reprogramat ceva? Ar fi simplu daca s-ar monta doar mecanic.
3. Ca alternativa... E adevarat ca barele de pe cabina deformeaza chederele usii la un moment dat ?
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Crezi ca merita carlig demontabil la 950 ron - pe piata il gasesti olx.tocmai... (mai cumperi o bicicleta)
Carligul retractabil electric nu-l vei gasi pe piata posibil la reprezentanta cu 1000 euro

Instalarea originala este delicata se leaga la magistrala CAN a masini.....opreste senzorii automat etc
Sau se inteapa cu legaturile la firele stopului si gata
Skip ads

  • lbanias

  • Mesaje scrise: 691
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
In cazul asta: E adevarat ca barele de pe cabina deformeaza chederele usii la un moment dat ?
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Atata timp cat se respecta recomandarile maxima de sarcina nu vad ce s-ar indoi. Eu am sport tourer si am bare longitudinale, greu sa le indoie ceva.......la berlina nu stiu
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 691
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu zic de partile metalice, ci de etanseitatea chederului dupa ce usa se inchide peste barele de portbagaj.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Scuza ma, ar trebui sa intervina colegii care au montate barele...
  • MMarius

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salutari, ieri mi-am cumparat si eu un carlig de remorcare pentru al meu Opel Insignia ST, Carligul este marca Bosal, cumparat nou de pe kupplung.de.

Intrebarea mea este: inainte de a monta carligul si partea electrica, trebuie mers la Opel pentru a imi modifica ceva din softul masini?
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
cat te a costat integral ? transport si produs ? Banuiesc ca are sistemul electric original integrat in pret altfel nu pomeneai de service. merci
  • MMarius

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Pai eu l'am luat de pe acel site (kupplung.de) nu stiu cat e de original sau nu, din cate stiu eu cele originale (care vin din fabrica) sunt marca Oris.

Eu am cumparat marca Bosal fiind mai ieftin (245 Euro) si cu carligul fix (ne demontabil, intelegi tu ce vreau sa zic..), carligul mi'a venit cu tot sistemul electric si un modul.

Dar, inainte sa imi cumpar eu kit-ul (carligul + electric) am fost la un atelier sa intreb cat ma costa sa imi comande ei carligul si sa mi'l puna, pret care mie mi sa parut enorm (650Euro), si mi'au spus ca inainte sa duc masina la atelier sa imi puna carligul, sa trec pe la opel sa imi faca nu stiu ce la masina....

De aceea intreb daca trebuie modificat ceva din soft sau nu. Oricum luni merg la Opel si am sa intreb, sa vad ce raspuns primesc....
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Ce zici de astea :

http://olx.ro/oferta/carlig...B.html#6e6024cda6

http://olx.ro/oferta/carlig...B.html#6e6024cda6

Oricum sa te bucuri de el...
Cred ca trebuie sa ti activeze un meniu suplimentar care decupleaza senzorii ...se leaga la magistrala CAN a masinii....dar le poti da un telefon sa-i intrebi apoi sa faci programarea daca te coafeaza, afli de la telefon.

Este buna alegerea cu el fix, am pe alta masina si nu de putine ori m a salvat din a lovi bara sau altii pe mine. E bun, bun sa fie acolo
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR