Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Weekend-ul asta mi-am schimbat termostatul si aveam in plan sa demontez senzorul de turatie sa vad daca e original BOSCH sau ceva aftermarket. Din pacate nu se poate interveni la senzor decat pe dedesupt-ul masinii, obligatoriu saht sau elevator si trebuie demontat scutul motor cu totul. In fine, e cam nasoala pozitia surubului de fixare al senzorului, am demontat furtunul de retur ulei care vine de sus apoi am reusit sa scot senzorul si a fost o usurare, e BOSCH made in Romania, deci cel original al masinii a fost schimbat ceea ce e bine. L-am sters de ulei si l-am curatat cu spay de debitmetre, apoi l-am remontat. Am pornit motorul si se auzea ca de obicei mai avansat, apoi dupa cam 1min de functionare brusc motorul s-a linistit (afara erau +10grade C si banuiesc ca a iesit mai repede din avans automat la rece) deci a inceput sa sune frumos... aproape de cum stiu eu ca trebuie sa se auda motorul asta. A mai ramas totusi un mic tzacanit pe fundal care ar putea fi de la faptul ca am schimbat toate supapele din chiulasa... ele se reaseaza pe scaun si in mod sigur s-a dereglat distanta dintre pastile si axul cu came la cateva din supapele motorului. O sa demontez inca odata prin primavara ca sa-i verific jocul din chiulasa si sa-i fac corectiile necesare.

L.E:
A venit si stetoscopul comandat la eMag, pentru 38lei cu tot cu transport e chiar ieftin. L-am pus la urechi si am ascultat cum se aud injectoarele mecanice de pe Vectra B 1.7TD ISUZU, motorul meu chiar merge rotund si nu se aude nimic in neregula cu urechea libera dar daca am pus stetoscopul direct pe fiecare injector am observat ca unul dintre ele are alta cadenta decat celelalte. E chiar interesant sa folosesti acest stetoscop, amplifica mult sunetele... plus ca la momentul cand l-am pus la urechi si apoi am pus proba in diverse locuri din motor, unii care ma urmareau ce fac pe la masina ,,au ramas cam poker-face,,. Laughing Laughing Laughing

A fost chiar distractiv sa ma joc cu el, inca nu l-am pus pe injectoarele de Astra G 1.7cdti... dar abia astept sa aflu cum si ce se aude direct de pe injectoare si in diverse locuri sus pe capacul motor. Sunt aproape convins ca se poate auzi inclusiv cadenta cu care calca camele supapele din chiulasa.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In mod surprinzator dupa 2.200km de la RK chiulasa + reconditionarea a 2buc injectoare motorul s-a linistit brusc la mersul in relanti dar si in turatie. La rece sau la cald, se comporta la fel.

Deci am alimentat de la Petrom, am pornit apoi motorul si practic nu-mi venea sa cred cat de linistit mergea motorul. Adio sunet de mitraliera la acceleratii pâna in 2.200rpm, sau de avans marit la plecarea de pe loc. Nu stiu ce ,,s-a asezat,, in motor, poate injectorul #4 reconditionat la Buzau, poate supapele din chiulasa, chiar nu stiu exact ce anume. Sper doar sa-i tina naravul si sa ramana asa pe viitor. Tot ascultand acum motorul cum se aude el la relanti, a disparut sunetul din zona injectorului #4 si pare ca acum se mai aude doar un fel de fâsâit/tzacanit fin in partea din fata a motorului. La remontarea chiulasei imi amintesc clar ca am strans suruburile galeriei de evacuare la exact aceiasi valoare de strangere ca si cele pentru galeria de admisie (douazeci si ceva de Nm). Acum înclin sa cred ca se mai aude doar un fel de sunet de pierdere de presiune pe langa galeria de evacuare. Daca stie cineva din experienta proprie care e cuplul ,,REAL,, de strangere pentru galeria de evacuare la 1.7cdti îi multumesc deja anticipat daca mi le poate scrie aici ! Nu ma refer la cuplurile de strangere din manualul de reparatii... caci alea mi se par astronomice ca si valoare data in Nm. Suruburile galeriei de evacuare sunt turnate in chiulasa, dar chiar si-asa sa strang piulitele de pe galeria de evacuare la valoarea data in manual mi se pare o operatie cu risc (valoare de strangere prea mare, undeva la 55Nm daca ma mai ajuta memoria).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi a revenit frigul, la -5grade C am pornit motorul, a pornit bine si se auzea bine, m-am pus in miscare si dupa vre-o 5min de mers cand am accelerat mai serios a revenit zgomotul de avans motor marit. Dupa ce s-a mai incalzit motorul am inceput sa-l aud tot mai mult, as crede ca treaba asta cu avans prea avansat e legata de sensorul de temperatura apa motor din carcasa termostatului. Vad ca chestiunea asta cu avansul marit se manifesta preponderent cand temperatura exterioara scade cu ceva sub zero grade, o sa caut sa fac o proba cu un alt senzor.

Daca are cineva din TIS cum se testeaza acest senzor îi multumesc anticipat.
Nu am gasit decat o corespondenta intre temperatura si rezistenta nominala a sondei de temperatura:
60grade C == 1266ohmi
80grade C == 642ohmi
100grade C == 345ohmi
120grade C == 198ohmi
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Va rog daca stie cineva... cum isi calculeaza ECU/cum face ECU corectia la injectoare ? O face doar în relanti sau si in turatie ? De unde ,,scoate,, valorile astea pe Op-COm gen ,,Cyl. 1 Injection Quantity Deviation: +-x.xx mg/stroke,, ? Intreb pentru ca stiu ca nu exista nicio sonda pe traseul de evacuare care sa faca o analiza a gazelor arse. Si in mod evident nu are nici bujii cu senzor care sa citeasca presiunea din cilindrii motor. [...]

L.E:
Mi-a picat acum o fisa, care cred ca ar putea fi singura explicatie. Dar asta obligatoriu ar presupune ca in corpul injector sa existe un martor care sa compare timpul standard de injectie pentru un injector nou (ceva gen xxx milisecunde per ciclu injector) cu ce raporteaza martorul prezent in injector (timpul scurs din momentul cand efectiv a inceput injectia si pâna la cel la care injectorul s-a inchis complet). Si de aici ar rezulta o diferenta. Si ar avea inclusiv logica faptul ca valorile sunt diferite la rece si la cald. [...].

Dupa explicatiile de aici, se pare ca in solenoidul fiecarui injector exista un (pin) martor care semnaleaza la ECU ca injectorul s-a inchis si care e al naibii de precis. Comparand permanent cu valorile din harta de injectie ECU poate sa faca corectia la injectoare. Pentru ca un injector sa deschida prea repede banuiesc ca explicatia cea mai plauzibila ar fi ca s-a decalibrat arcul intern care-l tine pe inchis, daca inchide prea tarziu ar fi tot din aceiasi cauza (arc decalibrat) sau cel mai probabil datorita mizeriei (depuneri) adunate in timp in corpul injector, asa cum este descris acest fenomen aici. De-aia o curatare interna de injector (cu demontare si curatat ultrasonic) e intotdeauna benefica la injectoarele astea common-rail.
Skip ads

  • Ioan1979

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Salut! Dețin un Opel astra h DTJ injecție Denso merge de 3 ani cu un țãcãnit. Toți mecanici care mai de care cã e motorul, alții nu nu e motorul e un injector.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pune injectoarele pe banc de probe.
Masoara compresia pe cilindri.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR