Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
gyzmo a scris:Din moment ce masina "tragea" greu,reiese ca probleme existau,de ce nu au fost semnalizate,...aici este problema.Si eu inclin sa cred ca filtrul avea "probleme" inainte de remap.
La mine dupa remap(in teste)am prins-o la regenerare si chiar am urmarit-o si nu au fost probleme...
Cred ca fost "fortata" avand in vedere ca ai dus-o la 200km/h chiar si atunci cand "tragea" greu,deci evacuarea gazelor era greoaie...
Km sunt reali?
Inainte de remap,cam la ce interval se efectuau regenerarile?
Stiu ca,maiandrei efectueaza un test inainte de remap,pentru a monitoriza anumiti parametrii,ramane sa vedem daca remap-ul a fost cauza...,ceea ce eu unul nu cred(nu esti singurul care a efectuat acest remap si la aceasta limita,toti ceilalti nu au avut probleme,deci...?)
Injectoarele au fost verificate inainte de remap?
Poate vreunul din ele "injecta" mai multa motorina si de aici posibilitatea sa ajunga pe evacuare vapori de motorina... Idea

Sunt convins ca aceste intrebari nu te ajuta acum,insa incercam sa vedem care ar fi fost cauza care a generat acest eveniment neplacut...

Masina asta cu 160cp (asa am inteles eu) fuge cu 218km/h de noua. Nu cred ca la 200km/h avea DPF-ul complet infundat, cred ca la momentul cand a ajuns la 200 deja filtrul luase foc si motorul avea evacuarea libera de orice restrictie, prin gaura din DPF.

Si inca ceva, sunt convins ca fabricantul motorului a luat in considerare inclusiv faptul ca ,,the complete idiot but owner of Insignia diesel with DPF,, fiind el complet paralel cu tot ce tine de masina si indiferent ca e regenerare sau nu, alearga el pe autobahn cu pedala la podea cu 218km/h. Deci, si sa trebuiasca filtrul sa-si faca regenerare, si sa fie cazul in care filtrul deja e terminat, motorul are sigur o protectie-ceva gandita chiar de catre fabricant. Altfel... ai vedea cazuri de-astea direct la ,,Stirile de la ora 17,,


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 26 Jun, 2014 11:00 pm, modificat de 5 ori in total
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Nu prea vad de ce sa fiu influentat,atat timp cat am platit pentru aceasta operatiune(remap),nu a fost gratis,si mai mult de atat in teste(initial am urcat la 205 CP) a cazut turbina,care nu dadea semne inainte de remap,am inlocuit-o,pe banii mei,apoi am coborat nivelul la 190-195CP pentru mai multa siguranta,iar acum masina merge "brici"...
In momentul cand efectuezi un remap trebuie sa-ti asumi anumite riscuri...,toata lumea stie acest lucru... Wink
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
Masina asta cu 160cp (asa am inteles eu) fuge cu 218km/h de noua.


Nu am avut aceasta curiozitate,la 200km/h m-am oprit(nu am efectuat acest remap pentru viteza,ci pentru cuplu),iar din ce am discutat si cu ceilalti colegi care efectuat acelasi remap(in acelasi loc)majoritatea sunt mai "linistiti" si nu vor sa "epateze",insa mai pot fi si exceptii...,cei mai tineri sunt tentati sa apese, putin mai tare,pe pedala de acceleratie...,adrenalina...,etc(nu neg, acest lucru il faceam si eu cand eram mai tanar...,insa erau alte vremuri,alte masini...).

Ramane sa vedem care a fost cauza reala,care a generat aceasta problema... Oare?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Revine intrebarea: DE CE softul masinii nu l-a avertizat cand masina tragea greu (DPF infundat)? Macar un SVS, ceva?
Alta intrebare: De ce era nevoie sa mergi cu 200km/h cand puteai sa mergi in treapta a 2-a sau a 3-a cu 3-3500prm ca sa incerci sa faci regenerare/desfundarea DPF? Eu intuiesc ca e si un teribilism la unii care isi fac remapare (ce naiba, doar d-aia am facut-o, sa o "ard", nu?). Chiar si cu anularea DPF-ului soft& fizic, cred ca urmatoarea piesa care v-a ceda va fi turbina, ca doar d-aia avem vreo 200CP, s-o calcam, nu? In orice caz, ai scapat ieftin, putea fi mai rau.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E si de placere, e si de economie, daca stau sa ma pun in locul colegului care a patit chestia asta. Mie mi-a trecut prin cap sa fi mers cu a 5-a la 3.000rpm constant pe autostrada la o viteza apropiata de cea legala ca sa-si faca motorul toata povestea asta cu regenerarea. Dar se poate si cu a 6-a la 3.000rpm si atunci probabil ai 190km/h, poate chiar 200km/h.

Oricum... si sa fi mers cu 240km/h, chestia asta cu regenerarea se regaseste si la BMW seria 7 care fuge cu mult mai mult, deci undeva la nivel hardware sigur exista o protectie-ceva (gandita de cei ce au inventat sistemul asta DPF nu special de catre Opel ca nu-i inventia lor, dar in acest caz implementata de catre Opel) si care in varianta initiala de soft a masinii este sau tinde spre a fi imbatabila. Acea protectie nu a mai functionat de data asta si se impune o analiza care sa gaseasca o explicatie tehnica a acestei situatii particulare (prima de felul ei aici pe forum). Mai ales ca situatia de stress a fost gestionata corect si totul s-a terminat cu bine, pentru sofer si pentru masina.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Rog faceti poze si cu partea de sus a DPF, si cu palele turbinei (partea de evacuare).
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca apuci sa desfaci motorul, papa expertiza. Si-asa e cu semn de intrebare ca ai dat jos filtrul. Alegerea ta.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si tu acum Liviu. Din cate am inteles masina nu era in teste dupa schimbarea softului. Trecuse de partea aia, deci oricine va spune ca defectul a aparut ulterior si ca la momentul remap totul era in regula, dovada fiind testele.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Hai mai lasa cu cele teste, teste ca ce? S-au facut cumva teste de validare a softului? Habar n-au EDS ce e aia. S-au testat toti senzorii si simulat pentru a verifica functionalitatea?

S-a dat test de talpa si aia e, masina e gata de luat foc.
  • vasilestancu100

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2014

  • Mesaj Privat
liviu 2004 ai grija ca faci pipi contra vantului iar acum o sa te urmareasca motanul ala si cu prima ocazie te suspenda.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Esti offtopic, mai e viata si dupa motani, nu mai pot eu de grija asta.
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Km sunt reali, verificat in istoricul masinii in reprezentanta si pe tester, iar injectoarele au fost verificate inainte de remap. Nu stiu la ce intervale se facea regenerarea. Acum zic eu ca daca apareau vapori de motorina in partea de evacuare, indiferent de motiv: soft, injector defect etc., s-ar fi topit partea superioara a filtrului si nu cea inferioara, sau ar fi avut o gaura in structura interioara pe lungimea lui pana in capacul de jos. Metalul este "ars" doar in partea inferioara. Eu cred ca volumul crescut de gaze combinat cu un filtru partial infundat au determinat desprinderea acelei bucati din el ce a obturat iesirea gazelor. Metalul a fost topit probabil din cauza "jetului" de gaze directionat sau alt efect de curgere a gazelor. Eu zic ca singurul efect al remapari a fost volumul crescut de gaze, si nu este cauza incidentului. Probabil un filtru curat ar fi facut fata fara probleme solicitarii. Totusi aceasta este parerea mea de non-expert. Urmeaza si o investigare mai amanuntita, insa saptamana viitoare am un program incarcat si nu cred ca reusesc sa fac mrea multe in privinta asta. De ce am facut remap? Pt placerea care o am atunci can apas acceleratia in masina mea, indiferent de viteza, ca doar nu merg cu 200km/h mereu. Sa fim seriosi! Sunt putine locuri unde poti atinge aceasta viteza si putine momente! Avem gropi, pietoni, caini, trafic, si multe alte impedimente, plus ca nu-s nici eu idiot sa merg asa pe un drum care nu-l cunosc si conditiile nu sunt optime. Pe langa siguranta altora este vorba si de viata mea! Deci nu vorbiti cu un copil inconstient care "da" in masina de fiecare data. Recunosc ca nu ma pricep prea mult la mecanica si exceptand principiile de functionare detaliile tehnice ma depasesc. Sa ies pe centura mi sa parut o ideie buna in acel moment, s-a dovedit a nu fi asa. Ce am patit eu cred ca este o exceptie si sper ca nu se va mai intampla nimanui. Sa tinem cont totusi ca pentru a exploata o masina nu este nevoie de cunostinte tehnice temeinice si nici de tester permanent pt monitorizarea diferitilor parametrii ai automobilului. Acesta trebuie sa faca fata "abuzurilor" soferului si stilului de mers al acestuia. Nu este nici prima si nici ultima masina care a facut un sprint 0-200km/h, si nu era nici macar in regenerare ca sa stea in turatie constanta etc. Ce am patit eu este un caz izolat, iar ce ma intereseaza pe mine este un mod de rezolvare a problemei si sfaturi priviind verificarile necesare aflarii cauzei incidentului. Despre solutie am ales Dpf-off, partea fizica o fac in buzau iar partea de soft o voi face la Bucuresti la eds, cu care nu am reusit sa vb prea mult datorita programului meu aglomerat din aceasta perioada.
Am atasat poze cu partea superioara a DPF-ului. Pt poze cu palele turbinei va trebuii sa ajung la service sau sa-l rog pe Victor sa le faca el, deci numai luni.
Skip ads

  • cpx

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Asteptam cu interes cauzele incidentului, imi pare rau pentru ce ai patit si sper sa nu pateasca nimeni astfel de lucruri.
Multa bafta in continuare.
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am luat masina din service astazi, am in bord aprins martorul "motor" si mesajul "service vehicle soon". La cateva minute dupa ce plec de pe loc mi se "taie" acceleratia, dar totusi ma pot deplasa cu masina. Am inteles ca e ceva normal sa se comporte asa pana se rezolva si partea de soft, lucru ce se va intampla luni la eds contra 150euro. Am atasat pozele cu palele turbinei, dungile albe sunt urme de degete.

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Este normal atat timp cat nu a fost eliminat si din soft.
Cam multa "mizerie"...si cam ciudatica culoarea... Question
  • Teodor_900

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2013

  • Mesaj Privat
La mine cam asa arata turbina 162300 km....
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
finubv a scris:Am luat masina din service astazi, am in bord aprins martorul "motor" si mesajul "service vehicle soon". La cateva minute dupa ce plec de pe loc mi se "taie" acceleratia, dar totusi ma pot deplasa cu masina. Am inteles ca e ceva normal sa se comporte asa pana se rezolva si partea de soft, lucru ce se va intampla luni la eds contra 150euro. Am atasat pozele cu palele turbinei, dungile albe sunt urme de degete.


Eu zic ca turbina arata bine, e normala funinginea aia pe partea de evacuare.
  • florin_tatty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Salut, acelasi lucru l-am patit si eu numai ca nu am ajuns sa topesc DPF-ul. S-a intamplat dupa resoftare, DPF inrosit, masina a intrat in avarie. Dupa resetare (eroare pe senzor temp DPF) cu testerul masina si-a revenit, am modificat versiunea de soft si acum totul este ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR