Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@robert_luk, ceva noutati?
Skip ads

  • robert_luk

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Inca nu clau70, am renuntat sa continui cu cei de la reprezentanta pentru ca manopera era foarte mare. Eu nu am mai putut sa umblu din cauza serviciului. Tatal meu o sa se ocupe, dar din cauza ca era la tara nu sa putut momentan. Saptamana viitoare am programare la service luni. Cand am primele vesti nu este nici o problema o sa anunt.
  • robert_luk

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salutare, revin cu problema mea, treaba sta in felul urmator. Sapt asta luni am avut programare la un service (nu reprezentanta), am facut iarasi masuratorile cu barometrul si surpriza presiunea uleiului la relanti era 2 si ceva, tatal meu a fost de fata a vazut cu ochii lui. Totul bun pana aici, mecanicul a sugerat sa schimb sonda , asta am facut. Masina am lasat-o peste noapte la ei, urma sa o pornim de dim in ziua urmatoare. Din pacate mesajul de atentionare a reaparaut la fel durata lui aproxim 5 secunde. Au urmat etapele de verificare motor: cuzineti, arbore, pompa de ulei. Tatal meu a fost prezent pe toata perioada procesului. Din fericire cuzinetii si arborele sunt in regula, mecanicul a observat ceva uzura la pompa, nu stiu cat de mare e uzura, repet eu nu am fost de fata ci tatal meu. Acum urmeaza sa achizitionez pompa de ulei care ma va costa aprox 1800 Ron GM. Acum m-am gandit daca tot sa umblat acolo sa schimb si distributia si pompa de apa, pretul kitului este 500 ron + pompa de apa 300 amandoua GM. La sugestia mecanicului mia zis sa cumpar distributia si poma de apa de la un alt producator cu un cost de 500 ron amandoua , ca nu se merita sa iau GM, pentru ca amandoua au garantie de 60de mii Km. Voi ce ziceti sa iau GM sau un alt producator ? Cam asta e povestea mea. Astept cu nerabdare sugestii si propuneri de la voi.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Numai GM. Daca pica cealalta in garantie, sa vezi ce chinuiala ai sa ai.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Presiunea 2 si ceva era la relanti cu motorul/uleiul cald? Daca da, inseamna ca pompa e OK. In turatie ce presiune avea? Deasemenea si senzorul de presiune era bun, daca ai pus altul si iti da acelasi mesaj. Dar de ce dispare mesajul dupa 5 secunde? Ce anume uzura a observat mecanicul la pompa? Totusi sa nu fie din soft. Esti sigur, sigur ca ti-au facut update?
Distributia si pompa de apa le schimbi in functie de cati km are masina cu distributia actuala. Eu am pus originale GM.
  • robert_luk

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Nu stiu de ce dispare mesajul dupa 5 secunde. Mecanicul a observat o mica uzura pe o parte a pompei ca si cum sa frecat cu ceva (din descrierile tatalui meu). Presiunea la turatii era peste 4. Da sunt sigur 98% Smile ca au facut update. Masina este abia luata si de asta vreau sa schimb si distributia.
  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
@robert_luk:
Ma bucur ca nu ai probleme grave, eu ma gandesc ca a fost sonda dar e bine sa schimbi si pompa daca tot ai desfacut tot. In ce priveste distributia , eu am pus Kit Contitech Made in Germany cu pompa Hepu. Frecventez service-ul respectiv de 10 ani, ei merg pe Contitech de 15 ani si nu au avut niciodata probleme. Imi garanteaza 80.000km. Service-ul e intr-un oras mic de provincie deci garantia e foarte reala, nu baliverne ca la 99% din service-urile din Bucuresti. Eu sunt la a IV-a distributie Contitech cu a III-a masina. Nu am avut probleme. Daca nu pui GM, iti recomand cu caldura Contitech (insignia A20JTj -435 lei kit-ul si 200 lei manopera cu factura, bine-nteles).
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
robert_luk a scris:Nu stiu de ce dispare mesajul dupa 5 secunde. Mecanicul a observat o mica uzura pe o parte a pompei ca si cum sa frecat cu ceva (din descrierile tatalui meu). Presiunea la turatii era peste 4. Da sunt sigur 98% Smile ca au facut update. Masina este abia luata si de asta vreau sa schimb si distributia.


Daca masuratorile sunt corecte, presiunea e buna. Dar ca sa fii cu sufletul impacat schimba pompa de ulei.
Oil Pressure - @ Idle Speed @ 90°C (194°F) >100 kPa (>1 bar)
Oil Pressure - @ 4000 RPM @ 90°C (194°F) >400 kPa (>4 bar)
Skip ads

  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
@clau70:
De unde ai luat valorile astea la presiune? La ralanti trebuie sa fie doar >1 ? Eu am gasit undeva pe net >1,5 bar presiune de lucru normala (sursa era chiar GM). De fapt era o marja intre 1,5-2 bar la ralanti presiune normala de lucru a pompei.
  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
robert_luk a scris:Salutare, revin cu problema mea, treaba sta in felul urmator. Sapt asta luni am avut programare la un service (nu reprezentanta), am facut iarasi masuratorile cu barometrul si surpriza presiunea uleiului la relanti era 2 si ceva, tatal meu a fost de fata a vazut cu ochii lui. Totul bun pana aici, mecanicul a sugerat sa schimb sonda , asta am facut. Masina am lasat-o peste noapte la ei, urma sa o pornim de dim in ziua urmatoare. Din pacate mesajul de atentionare a reaparaut la fel durata lui aproxim 5 secunde. Au urmat etapele de verificare motor: cuzineti, arbore, pompa de ulei. Tatal meu a fost prezent pe toata perioada procesului. Din fericire cuzinetii si arborele sunt in regula, mecanicul a observat ceva uzura la pompa, nu stiu cat de mare e uzura, repet eu nu am fost de fata ci tatal meu. Acum urmeaza sa achizitionez pompa de ulei care ma va costa aprox 1800 Ron GM. Acum m-am gandit daca tot sa umblat acolo sa schimb si distributia si pompa de apa, pretul kitului este 500 ron + pompa de apa 300 amandoua GM. La sugestia mecanicului mia zis sa cumpar distributia si poma de apa de la un alt producator cu un cost de 500 ron amandoua , ca nu se merita sa iau GM, pentru ca amandoua au garantie de 60de mii Km. Voi ce ziceti sa iau GM sau un alt producator ? Cam asta e povestea mea. Astept cu nerabdare sugestii si propuneri de la voi.

500 lei chitul si pompa mi se pare lucru prea ieftin si sa nu fie prost. Ai grija, sa nu te zgarcesti unde nu trebuie. Chitul Contitech este 435 lei si pompa Hepu 225, ambele sunt made in Germany. Distributia e f.importanta si poate produce pagube enorme in caz de avarie.
Inca ceva, scoate clapetele de la admisie (daca ai). Ne pot crea probleme grave daca se desprind sau se rup, eu am uitat si imi pare rau ca trebuie sa platesc din nou manopera la distributie.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pe un site care isi face reclama si pe aici, pompa de apa e 249 lei si kit-ul de distributie e 449 lei, ambele originale GM.
eddy andrei a scris:@clau70:
De unde ai luat valorile astea la presiune? La ralanti trebuie sa fie doar >1 ? Eu am gasit undeva pe net >1,5 bar presiune de lucru normala (sursa era chiar GM). De fapt era o marja intre 1,5-2 bar la ralanti presiune normala de lucru a pompei.


De aici: http://workshop-manuals.com...nics_2.0l_diesel_(lcd_lbs_lbx_lby)/specifications/engine_mechanical_specifications_2.0l_diesel_lbs/
Sau copiaza adresa si o pui in browser
workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_mechanics_2.0l_diesel_(lcd_lbs_lbx_lby)/specifications/engine_mechanical_specifications_2.0l_diesel_lbs/
  • robert_luk

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Va salut din nou domnilor. Va prezint pe scurt ce sa mai intamplat cu masinuta mea, pe scurt mai nimic:). Dupa o perioada de asteptare in sfarsit am intrat in posesia noii pompe de ulei originala GM, pret achizitie 1800 Ron. Am achizitionat si noua distributie originla GM impreuna cu pompa de apa HEPU, amandoua cu un cost total de 725 Ron. Sper ca am facut alegerile bune pana acum. Luni urmeaza montarea lor pe masina, astept cu mare nerabdare acest moment. Acum vreau sa va intreb, inainte de a intra cu masina in service am schimbat uleiul cu toate filtrele , uleiuL pus a fost GM 5W30 Dexos2. Uleiul a fost recuperat in mare parte dar as dori sa schimb acest ulei si as merge pe un CASTROL sau ceva mai bun nu stiu, voi ce parere aveti? Ma gandeam sa trec de la 5W30 la 5w40 , maina are aproxim 130 de mii Km, este bine sau sa raman la 5W30? Astept sfaturi si sugestii, multumesc.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru uleiul de motor, vezi ca are colegul @Borsy o recomandare buna, da-i un PM. Daca km sunt reali, stai pe 5W30 C3 pentru economia de carburant ce ti-o ofera aceasta norma de ulei (W30).

In ceea ce priveste distributia si pompa de ulei si apa, eu zic ca e foarte bine ce ai ales. Iti doresc sa ai parte de masina, asta e cel mai important lucru pana la urma, toti ne bazam pe masina si ea TREBUIE sa mearga atunci cand avem nevoie.

DACA poti sa mai faci un test de presiune ulei dupa ce ai schimbat tot (pompa ulei, ulei motor, consumabile) te rog sa-l publici aici (unii colegi cred ca 1bar e suficient pentru un motor de 2L si total 4.5litri ulei in baia de ulei, pentru 30.000km intre schimburi). La motorul meu de 1.7 (f.f. vechi, e drept...) presiunea la relanti trebuie sa fie de minim 2bar, conform manualului de reparatii. DA, erau alte vremuri pe atunci (masinile se faceau pentru un minim 10ani de exploatare intensiva, asadar prefer sa nu-mi imaginez care sunt cerintele de fiabilitate stabilite in caietul de sarcini al inginerilor proiectanti din zilele noastre).
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ramai pe 5W30, norma ACEA C3, Dexos2 sau mai buna C30 (VW 50.700)
ahappyuser a scris:unii colegi cred ca 1bar e suficient pentru un motor de 2L si total 4.5litri ulei in baia de ulei, pentru 30.000km intre schimburi

Daca cumva te-ai referit la mine, sa stii ca nu EU cred ca 1 bar e suficient , ci manualul de reparatii spune ca presiunea uleiului trebuie sa fie MAI MARE de 100kPa (adica 1 bar). D-aia am dat si link-ul. Daca e 2 bar, cu atat mai bine. Si nici nu am spus ca trebuie sa faci 30000km cu 4,5L, cat de fapt e capacitatea nominala de ulei a acestui tip de motor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
NU am nominalizat pe nimeni, doar ca chestia asta cu minim 1bar presiune la relanti pentru un motor de 2l care este uns cu doar 4,5l total ulei in baie mie imi pare a fi oarecum putin. Sper sa ma insel eu si sa vina cineva cu o explicatie detalita (tehnica) de ce este asa, iar daca este asa ,,by default,, care sunt avantajele, de ce s-a proiectat motorul asa si ce s-a urmarit pe termen lung prin acest comportament.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca nu ai nominalizat pe nimeni, dar nici altcineva nu a citat din carte ca presiunea MINIMA trebuie sa fie >1 bar. In fine...
Colegul @robert_luk a spus ca la ultima verificare la care a asistat si tatal lui, presiunea era de peste 2 bar, ceea ce e foarte OK. Si eu sunt curios care va fi presiunea dupa inlocuirea pompei de ulei si daca va mai avea mesajul "oil pressure too low..." Si da, ai dreptate, cu cat capacitatea de ulei a motorului e mai mica, cu atat ungerea si racirea e mai deficitara, iar uleiul se degradeaza mai repede decat daca ar fi fost o cantitate mai mare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cam asa cred si eu, si nu mai pun aici cazul unei avarii : de ex. iti plesneste un furtun de apa la motor. Pai daca cantitatea de ulei e relativ mica si face fata doar la ungerea motorului in conditii bune de functionare, cu ce sa faca pompa de ulei racirea (pe termen scurt) a cilindrilor motor in lipsa apei ? Tu ca sofer, nu mai ai absolut nicio sansa sa opresti la timp motorul si sa chemi o platforma ca sa te duca pâna la service ca sa remediezi aceasta situatie de avarie la modul relativ ieftin.

In ziua de azi totul e proiectat la limita superioara de functionare (putere maxima motor, in conditii optime de lucru, temperaturi de lucru optime, cu piese noi) si fara vreo rezerva de functionare in caz de avarie. Ai o avarie motor, motorul va merge la schrott si tu trebuie sa iei altul. Nou sau vechi, depinde de finantele care le ai si de raspunsul la intrebarea ,,cat de mult ai nevoie de masina ta?,, Trist si adevarat, ambele variante sunt perfect valabile in acelasi timp.

Stai sa vei ce zic cei ce s-au lovit deja de inerentele probleme ce apar dupa un timp la noile motoare (ex. colegul @[editat], ca tot a postat aici in topic).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 24 Oct, 2014 11:43 pm, modificat de 2 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, sunt proiectate cu marje mici, sa scoata mult din putin. Dar pe de alta parte, masinile astea mai noi au tot felul de senzori care te anunta cand a scazut nivelul de apa, cand nu ai presiune la ulei (cazul colegului), cand a scazut nivelul de ulei sub o anumita limita, cand s-a ars o bujie, motorul intra in "safe mode" in anumite conditii... Acum, trebuie sa fii chiar berbec sa nu opresti si sa verifici daca masina te atentioneaza ca ai probleme cu apa, uleiul...
Dar am cam dat-o in Esti OFF TOPIC
  • robert_luk

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salut, revin cu o veste foarte buna pentru mine. Din fericire nu a mai aparut mesajul "presiune scazuta". Pompa a fost schimbata ieri deci astazi a fost momentul adevarului si spre bucuria mea problema este rezolvata. Sa mai facut o verificare de presiune ieri dar cu motorul rece, presiunea sa ridicat in jur de 4 bari la relanti, inainte la relanti era aprox.2 bari. Mecanicul a zis ca nu amorsa bine pompa la inceput, asta a fost problema. Sper ca am fost destul de explicit, repet nu prea ma pricep dar am inceput sa mai invat si eu , asa este cand te lovesti de probleme:) Acum sa va prezint toate operatiunele ce sau facut in caz ca intereseaza pe cineva:
- pompa ulei inlocuita: 1800Ron
- filtru de ulei schimbat: 80 Ron
- schimbat ulei , pana la urma am ramas la GM 5W30 Dexos 2 : 130 Ron
- schimbat distributie + pompa apa: 725 Ron
- scimbat rola transmisie sau alternator nu mai stiu exact: 80 Ron
- manopera: 500 Ron
- TOTAL:3315 RON
Asta a fost toata aventura , pana la urma a iesit destul de bine, in sf. pot sa ma bucur de ea.
Numai bine la toata lumea si fara incidente.
  • eddy andrei

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2014

  • Mesaj Privat
F.bine ca ai reusit sa termini, felicitari si sa o folosesti cu bine.
Presiune 4 bari cu motor rece cred ca tot 2 bari inseamna la 90 grade la ralanti. Chiar daca se pricepe cineva sa ne spuna si noua. Eu am 1,8-2 bari cu ulei tot GM la cald si tare curios sunt sa ne spuna si altii daca au masurat presiunea la ralanti la cald cat le-a iesit lor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR