Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • kempes78

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salutare colegi!
Sunt de cateva luni proprietarul unul Opel Astra 1.7 CDTI si am ceva probleme ce nu i pot da de cap nici cei de la reprezentanta din Bv cei de la Victoria.
Este o motorizare 1.7 CDTI 110 cp an fabricatie 2011codmotor A17 DTR.
Problema a aparut cu eroare cod motor 84 apoi regenerare filtru particule ramasa constant aprinsa.
I am facut regenarare din tester semnalul de pe bord s-a stins.Oscileaza la relantii si nu are motorul putere( se ineaca).Am fost la service cu ea unde mi a spus ca este filtrul de particule infundat.L am schimbat cu unul second hand(am preferat sa-l bypassez dar nimeni din Bv nu are soft ptr modelul asta la momentul respectiv CCa 3luni in urma).
Dupa ce am schimbat filtrul am mers cu ea cca 200 km in oras dupa care s-a oprit instantaneu.Am decis s-o duc la Reprezentanta Opel si aici m i s a spus ca iar s-a infundat filtrul si va trebui curatat.L au curatat 500 ron dupa care alti 300 km aceeasi problema.Nu sta in relantiu constant(oscileaza si nu are motorul putere).
In viteza a 2 a moare motorul daca nu o ambalez.Am dus o iarasi iar acum au spus ca este problema cu turbina nu lucreaza corespunzator si infunda filtrul de particule.Am dus turbina la reparat 1000 ron chit schimbat+1200 ron filtre schimbate aer motorina ulei.Problema a ramas aceeasi ,motorul oscileaza nu are putere si consuma motorina f mult.
Masina are 155000 km si dupa cate am citit pe forum ar fi probleme cu regulatorul de carburant de pe pompa de inalte.
As astepta si din partea dvs pareri caci ca sa merg iarasi la cei de la Victoria si sa si dea iar cu parerea pe banii mei parca m amcam saturat.
Va multumesc o seara buna.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cauza infundari filtrului este consumul exagerat de combustibil,combustibil ce nu poate arde in totalitate si o parte se transforma in fum in loc sa se transforme in lucru mecanic(putere)Oscilatiile,e posibil sa aiba drept cauza diferentele de cantitati de motorina injectate.De regula se incepe cu testarea injectoarelor,privind pierderea in retur,dar in cazul de fata,se pune problema cantitatii injectate in camera de ardere,deci se impune un test pe bancul de testat injectoare(pretul,din ce stiu25-50lei/injector,depinde de cit de mare-i foamea),unde se vor vizualiza toti parametri. Atentie si la debitmetru,ma refer la corecta citire a cantitatii de aer ajunsa in admisie,functie de care este data cantitatea de motorina.Calculatorul motorului nu poate sti(dar poate sti cel ce face diagnoza) daca debitmetru citeste eronat,si de aici pot pleca multe probleme... Trebuie sa se invete meseriasii sa caute cauzele problemelor,deoarece e pacat de atita manopera inutila.
  • kempes78

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Big electro61 multumesc pentru raspunsul tau rapid.
Pentru membri din Bv ,ati avea vre o sugestie de vre un service ce ma poate ajuta cu problema mea?
Va multumesc!
  • ionutzzz07

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Relantiul oscileaza de la regulatorul de presiune si motorina proasta.Daca citesti mai mult pe forum o sa vezi ca e intalnita problema asta..
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cind regulatorul de presiune nu lucreaza corect(conform programului) apare inevitabil diferente de presiune majore intre ce cere calculatorul si ce existe efectiv in instalatie.Urmarea e generarea de coduri de eroare.Colegul nu a precizat de nici o eroare pe aceasta tema,desi a trecut prin service-uri "cu staif"...
  • clarYon

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat regulatoru de presiune si egr curatat si am scapat de problema cu variatiile de la turometru
  • deleted-112870

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua .Am si eu o problema cu o Astra j 17 dtr 125cp,scoate fum negru când accelerez,scoate fum si la relanti,infunda filtrul de particule destul de repede l-am trimis la curãțat de douã ori,masina nu are putere în treapta a doua la turații mai mici trebuie sã o turez mai tare altfel se oprește brusc,nu da erori pe tester.am dat jos injectoarele le-am verificat pe banc,sunt ok.
  • dan.chirita

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@kempes78: din punctul meu de vedere, ADCIEL Zarnesti (Bosch Car Service) e un service ok.

Spor!
Skip ads

  • deleted-112870

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2016

  • Mesaj Privat
kempes78 a scris:Salutare colegi!
Sunt de cateva luni proprietarul unul Opel Astra 1.7 CDTI si am ceva probleme ce nu i pot da de cap nici cei de la reprezentanta din Bv cei de la Victoria.
Este o motorizare 1.7 CDTI 110 cp an fabricatie 2011codmotor A17 DTR.
Problema a aparut cu eroare cod motor 84 apoi regenerare filtru particule ramasa constant aprinsa.
I am facut regenarare din tester semnalul de pe bord s-a stins.Oscileaza la relantii si nu are motorul putere( se ineaca).Am fost la service cu ea unde mi a spus ca este filtrul de particule infundat.L am schimbat cu unul second hand(am preferat sa-l bypassez dar nimeni din Bv nu are soft ptr modelul asta la momentul respectiv CCa 3luni in urma).
Dupa ce am schimbat filtrul am mers cu ea cca 200 km in oras dupa care s-a oprit instantaneu.Am decis s-o duc la Reprezentanta Opel si aici m i s a spus ca iar s-a infundat filtrul si va trebui curatat.L au curatat 500 ron dupa care alti 300 km aceeasi problema.Nu sta in relantiu constant(oscileaza si nu are motorul putere).
In viteza a 2 a moare motorul daca nu o ambalez.Am dus o iarasi iar acum au spus ca este problema cu turbina nu lucreaza corespunzator si infunda filtrul de particule.Am dus turbina la reparat 1000 ron chit schimbat+1200 ron filtre schimbate aer motorina ulei.Problema a ramas aceeasi ,motorul oscileaza nu are putere si consuma motorina f mult.
Masina are 155000 km si dupa cate am citit pe forum ar fi probleme cu regulatorul de carburant de pe pompa de inalte.
As astepta si din partea dvs pareri caci ca sa merg iarasi la cei de la Victoria si sa si dea iar cu parerea pe banii mei parca m amcam saturat.
Va multumesc o seara buna.
Salut.Ai reusit sã o repari ?Si a mea are aceleasi simptome,nici un mecanic nu stie ce are,cineva de la Opel mi-a zis cã turbina ar fi de vinã,ca nu scoate pe evacuare destulã presiune si din aceasta cauza nu duce regenerarea pânã la capãt si din aceastã cauzã infuda filtru de particule ,masina trage bine la turatii mari.Din câte am vãzut tu ai reconditionat turbina si degeaba.Nu stiu ce sã-i mai fac si unde sa o mai duc,cu pãrerea îsi dã toatã lumea de reparat nici unul nu este in stare.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Motoru` asta are 2 puncte slabe, ca sa nu zic foarte slabe
1. Regulatorul de presiune.
2. EGR-ul.
De foarte multe ori sunt prezente ambele defecte, de cele mai multe ori nu se genereaza cod de eroare dar pe de alta parte regulatorul poate fi verificat usor urmarind parametrii.
Cat despre EGR... el poate ramane usor blocat pe deschis 1-2 mm , si ... nu stiu cum dracu este proiectat pontentiometrul din el ( asa zisul senzor de pozitie ) dar nu genereaza eroare. Mai bine zis din cauza depunerilor supapa nu inchide bine pe scaun.
De aici o gramada de probleme... in admisie intra gaze de evacuare...ECU scade usor presiunea generata de turbo . ECU nu stie ca in admisie sunt prezente prea multe gaze de evacuare si ii da motorina "corect". Si dupa cum stiti motorina multa si aer putin= fum negru=motorina nearsa.
Un DPF cu 200 000 km sa zicem este cam in "pioneze" si nu-i trebuie mult sa se infunde, doar o ardere incompleta timp de vreo 200 km.
P.S. Regulatorul de presiune NU da lipsa de putere, el se manifesta prin oscilatii la ralanti, smucituri in mers(aleatorii) si uneori prin oprirea motorului sau pornire grea, aaa ... si bineinteles printr-un "marait" al motorului cand il apuca dracii.
Ca o paranteza de obicei regulatorul in stadiile de "inceput de defect" nu poate fi urmarit live pe tester, adica ECU nu poate furniza parametri live la ms cu toate ca... comunicarea se face pe CAN , spre ex regulatorul agata scurt si des ... in cazul asta apare fenomenul numit " am pus tester, am urmarit parametri " nu stiu ce are , mergi cu masina pana crapa si genereaza eroare. Se poate urmari cu osciloscopul sau mai simplu se demonteaza regulatorul si se observa urmele de frecare pe pistonas.
Aproape nimeni nu cred ca se complica sa masoare sa observe etc... deoarece necesita timp , timp in care service-urile prefera sa repare masini cu defect relativ simplu de identificat= bani multi fara batai de cap ( in speta bataia de cap= masina dvs).
Spre ex un defect nemaintalnit de un mecanic poate sa dureze pana la 8 ore sa dea uin verdict sau daca nu stie ce face poate sa dureze si 2 saptamani si tot nu o face..Dar... daca a mai intalnit defectul timpul de reduce la 1 ora...
P.S. EGR-ul poate nu fie blocat uneori ... dar poate avea joc in pistonas... la test culiseaza inchide/ deschide dar cand vine vorba de "lucrat in etape" agata si merge "in suturi". In cazul asta cam oricarui ECU ii trebuie ca parametrul pe piesa X sa "iasa din plaja" timp vreo minim 3 secunde ca sa dea eroare...numai bine ca defectul dureaza 2 sec si isi da drumul = ciuciu eroare.
Masinile devin din ce in ce mai complexe , mecanici nu prea tin pasul cu tehnologia, in schimb sunt "la zi " cu cursul euro adica bani pentru un kkt de defect stiu sa iti ia.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! Sunt noul posesor al unui Astra J. Am schimbat Astra G cu Astra J. Nu prea are legatura ceea ce spun eu cu problema, dar am vazut titlul si am zis sa intreb: existra Astra J, A17DTR, 110 cp ? Eu am vazut pe Cartea tehnica si pe programele de la magazinele de piese ca A17DTR e numai de 125 cp (92 kw). Sa inteleg ca e si de 110 cp (81kw)?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
A17 DTJ e codul. Eu am acest motor cu euro 4 : z17dtj .
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
A mea e A17dtj de 110 hp.
Pe motor e pansonat a17dtr.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Daniel, exact asa am si eu! In decodarea VIN si pe toate actele scrie 81 KW adica 110 cp, iar pe motor e pansonat A17DTR. Confused Initial am crezut ca e schimbat motorul, cumva, dar e seria cu care a iesit pe poarta fabricii... Acum habar n-am, cand ma duc la magazin sa caut o piesa, sa ii zic aluia ce tip de motor am... Embarassed
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Ii spui 81 kw si e doar un motor. Dtj ul. A e de la euro 5
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mirel B a scris:Daniel, exact asa am si eu! In decodarea VIN si pe toate actele scrie 81 KW adica 110 cp, iar pe motor e pansonat A17DTR. Confused Initial am crezut ca e schimbat motorul, cumva, dar e seria cu care a iesit pe poarta fabricii... Acum habar n-am, cand ma duc la magazin sa caut o piesa, sa ii zic aluia ce tip de motor am... Embarassed

Fizic este acelasi motor, de asta pe toate este pansonat codul A17DTR.


Legat de anularea filtrului in Brasov, nu ai cautat suficient Smile Eu te pot ajuta cu modificarea softului, dar momentan nu te pot ajuta cu citirea si scrierea softului.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Mi se pare o chestie idioata, asta cu pansonarea codului, asa aiurea. In fine!
PS: cred ca legat de anularea filtrului vorbeai cu altcineva, nu?
  • deleted-112870

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua ,în sfârșit am reușit sã gãsesc problema la j-ul meu,dupa doua drumuri si la reprezentanta Opel "Rãdãcini "din Brãila,pus pe tester,180ron concluzia lor a fost ca mașina merge prost din cauza la Sonda lambda si ca trebuie schimbata prețul acesteia fiind "doar" de 1100 ron,daca schimbam Sonda la service-ul lor tester-ul era gratuit(sfat daca vreți sã puneți masina pe tester puteți merge la orice service unde costa în jur de 50 Ron nu 180 Ron ca la reprezentanta unde nu va spune nimic în plus)nu am fost de acord cu "diagnosticul"lor am plecat, am spus cã mã mai gândesc și dacã e o sã mã întorc ,la sfatul unui prieten am ajuns la un mecanic de "garaj", si surpriza pe acest mecanic la dus capul sã facã un test de compresie si din nou surpriza masina avea 8 bari pe pistoanele 1 si 2 si 17 bari pe pistoanele 3 si 4( atenție pânã sã ajung la acest mecanic ,am mai fost la patru service fiecare dandu-si cu pãrerea ba cã e turbina,altul injectoarele,sonda lambda ,piston spart,etc.). Am hotãrât sã desfacem motorul sã vedem problema,si cum era normal am si gasit-o ,garnitura de chiulasa era arsa între pistoanele 1 si 2 ,si sa format un șanț si in chiulasa.Concluzia: poți sã te duci la cele mai mari service,daca tester-ul nu zice ce are masina,mecanicii se blocheazã,acestia fiind "limitați".
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
De asta am ajuns eu sa repar la masina mea singur - ce pot. O poblema mare in Romania e AROGANTA.
De ex: un mecanic studiaza o problema . imediat isi da cu parerea " SIGUR e de la cutare lucru " . Si nu mai ia in calcul alta posibilitate. Asa mi-au spus si mie la un zgomot : vino ca o punem pe tester si SIGUR vedem ce are. Evident ca pe tester n-a aparut " bataia in caroserie" ( oricum tester aveam si eu ) si am platit si 50 ron degeaba. Apoi alt mecanic vroia sa schimbe TOTI suportii motor pentru ca nah...nu parea nici unul stricat dar SIGUR e de la suporti. Altul a zis ca e de la vreun injector afectat. De fapt batea intercoolerul in caroserie cand puneam frana...atingea putin. s-a rezolvat cu putin burete mai dur. Dar acasa, nu la service.
Alt exemplu: medicii. exemplu clar din viata mea. merg cu un prieten la medic pt ca ii amorteau mainile. el folosea carje sub brate. medicul : SIGUR e de la carje. un an de zile i-a facut recuperare si el se simtea din ce in ce mai rau. dupa un an a spus, hai totusi sa facem rmn. Omul avea niste chisturi pe coloana ce ii apasau nervii mainilor. Pentru ca a descoperit prea tarziu , i-a fost fatal.
concluzia : numai aroganti pe aici. de la cele mai nici nivele pana la cele mai inalte.
  • Gabriel04

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salutare membrilor ”deleted-112870”. Am aceeași problema ca a ta. Și eu am fost la 3 testãri (diagnoze) inclusiv la Opel Rãdãcini București, dar nu au descoperit problema, care este exact ca a ta, lipsã compresie la pistoane. Am mașina la un bãiat foarte priceput de douã sãptãmâni, aștept sã mã sune sã o iau. Nu știu cât mã costã, dar faptul cã a descoperit cã motorul nu funcționa cum trebuie, jos pãlãria.
Sã auzim numai de bine
P.S. La Opel Rãdãcini București, un filtru de particule pentru mașina mea Opel Zafira 1686 cmc, 125 cp, diesel, cod motor A17DTR, costa 10.400 lei (fãrã manoperã). Deci oricât ar costa motorul tot ies mai ieftin.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR