Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Sunt posesorul unei astra g din 2001 ,benzina +gpl ,motor Z16 XE , 101 cp.Am observat de ceva vreme , dimineata cand motorul este rece si pornesc la drum cand apas pedala de acceleratie trec cam 1-2 secunde pana cand accelereaza masina ( merge pe benzina pana la temperatura de 40 de grade apoi trece pe gpl ).Acest lucru se intampla pana trece pe gaz.Cand motorul este cald si merge pe benzina masina se accelereaza in mod normal.
Astept parerile dumneavoastra pentru care va multumesc anticipat.
Skip ads

  • ablan

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Pot fi multe lucruri care influenteaza comportamentul asta. Motorul este servisat corect si regulat? Clapeta de accelerati si EGR sunt curatate frecvent?
Incearca sa pui un tester sa vezi eventualele erori, daca sunt erori la pedala sau in ECU, afli cu siguranta in urma unei diagnoze computerizate.
Eventual mergi la intalniri, daca nu o faci deja si poate primesti feedback live.
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Motorul este servisat corect si in service autorizat,clapeta de acceleratie nu am curatat-o pana acum , iar EGR-ul a fost scimbat acum 2 ani cu unul nou.Nu cred sa fie acestea cauzele , pentru ca pa GPL functioneaza foarte bine.Doar cand este rece motorul (pana la temperatura de 35-40 de grade cand trece pe gaz)sunt problemele acestea.Nu ma prea pricep in acest domeniu , dar ma gandesc ca ar fi posibil sa fie din ECU, adica o piesa electronica care sa nu functioneze in parametrii normali cand motorul este rece, doar dupa ce se incalzeste.Este doar o parere.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Deobicei cand se manifesta ECU e invers. Merge bine cand e rece si face figuri cand se incalzeste....
Curata clapeta de acceleratie. Gasesti tutorial pe forum
Incearca dupa ce face 40 de grade sa mergi iar pe benzina sa vezi ce se intampla...
Skip ads

  • ablan

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Curata clapeta si EGR-ul...si te sfatuiesc in continuare sa faci un test. Poti sa-ti cumperi interfata ta, se gasesc aici pe forum destul de accesibil (nu vand eu).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Calculatorul motorului este intors pe dos(bulversat) la trecerile frecvente de pe un combustibil pe altul.Optimizarile se fac functie de combustibilul cu care se merge timp mai indelungat.Compromisul,gaz in loc de benzina,naste si asemenea probleme,care nu sunt facute public de cei ce monteaza asemenea instalatii... Sunt ridicate in slavi calitatile,minusurile sunt in con de umbra...
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am incercat si ce mi-a sugerat colegul catastefan , si spre surprinderea mea cand motorul este cald nu mai am probleme cu acceleratia.Deci numai cand motorul este rece.Treceri frecvente de pe un combustibil pe altul nu fac, de regula dupa ce trece masina pe gaz circul pe gaz.Iar in ce priveste EGR -ul daca de la el ar fi problema nu ar trebui sa persiste si cand motorul trece de 40 de grade ?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cand ai pus testerul ultima oara pe ea?
Incearca metoda cu pedalele pentru citit erori cum este explicat aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Daca gasesti posteaza-le.
Skip ads

  • ablan

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2013

  • Mesaj Privat
iti zic de EGR fiindca este sensibil la motoarele astea si se curata/verifica cel putin anual. Dupa cum ti-am mai spus si eu si iti spune si Stefan, un tester ar putea sa-ti dea multe raspunsuri.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
tomi70 a scris:Iar in ce priveste EGR -ul daca de la el ar fi problema nu ar trebui sa persiste si cand motorul trece de 40 de grade ?
Ai punctat foarte bine cu intrebarea,logic EGR-ul este bun.Comportamentul motorului pe benzina este nemultumitor,cauza fiind un amestec sarac in benzina(cauze multiple).La trecerea pe gaz,e posibil sa-i fi fost setate(harta) cantitati de gaz ce atenueaza acest efect.Nu stiu nici valorile compresiei,care la rece au niste valori(pot fi destul de mici,depinde de uzura).la cald se imbunatatesc(dilatarile) si nevoia de combustibil,cantitativ,scade.La cald merge corect cu aceeasi cantitate de benzina,cu care la rece trepideaza,e lenesa... Ca fapt divers,anul trecut,un prieten,nu mai stia ce sa-i faca motorului,in ideea de a scapa de mersul neregulat,cu trepidatii cit era pe benzina.Pe gaz mergea acceptabil.I-am recomandat sa mearga o luna de zile,numai pe benzina,dar la aproximativ,2 saptamini m-a sunat si mi-a zis ca motorul si-a revenit la functionarea normala.Calculatorul motorului,face in permanenta adaptari,optimizari,functie de tot ce inseamna buna functionare,printre acestea fiind si combustibilul.
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Intr-adevar nu am pus testerul pe masina de foarte mult timp pentru ca nu am avut probleme cu ea.Pentru colegul big_electro61 : sa ti explic cum se manifesta la mine: dimineata cand pornesc cu masina (motorul este rece) apas pedala de acceleratie , motorul se tureaza , masina se pune incet in miscare, dar numai dupa aproximativ 2 secunde ajunge la viteza corespunzatoare turatiei motorului (atunci ia avant masina,parca cineva mi-ar da un impuls din spate).S-ar putea sa fie ,cum zici tu, de la un amestec sarac in benzina, adica motorul fiind rece nevoia de benzina este mai mare decat atunci cand motorul este cald. Poate ar trebui sa pun masina pe tester ,dar as astepta sa se faca mai frig , ca sa poata testa acest lucru un timp mai indelungat pe masina (sa nu se incalzeasca asa repede motorul).
  • g3Rg3

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat problema ?
Skip ads

  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu s-a rezolvat problema.Acum cand este frig cand pornesc dimineata acelasi lucru se intampla.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Timpul rezolva,de regula, probleme subiective,pe cele obiective(tehnice),le rezolva specialistii...
  • mihai19fm

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2016

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cand e motorul rece si nici mecaniciii nu stiu de la ce , egr curatat , saptamana asta curat si clapeta acceleratie sa vad daca e de acolo . tomi70 ai rezolvat cu a ta ?
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut.Am o problema care pana acum s a manifestat rar,dar de asta a fost mai deranjant.La pornire la rece intre temperaturi exclusiv intre 5-10 C-(deloc la minusuri si peste 40),dupa pornire si prima atingere a pedalei se aprinde masinuta cu cheie,si ramane pedala limitata .adica raspunde foarte lent si creste lent turatia.Dupa o repornire disparea martorul si totul revenea la normal.Am avut la indemana scula obd cu bluetooth si android,pe care nu dade eroare,dar puteam sa dau clear si revenea tot la normnal.Astazi dimineta la 7 grade aceeasi chestie,numai ca numai puteam sterge ca s a reaprins intro secunda.Am lasat pe loc sa se incalzeasca si de la cca 70 in sus nu mai era nici o problema.O fii avand legatura cu vreun senzor d etemperatura,sau altceva.Temperaturile masurate de cel de la termostat,si cel de aer aspirat sunt o.k
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Calculatorul motorului te tot avertizeaza prin aprinderea martorului ca exista o problema,ce o poti citi la "erori" si obligatoriu trebuie rezolvata... Dumneata te multumesti sa o tot stergi,cu speranta ca se va rezolva singura...,gresit! Pune-te pe treaba sau la service...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR