Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Tutotialul se refere strict la MONTARE Tempomat pentru motarele z16xe si z16se

Pentru a putea monta Tempomat pe masina trebuie sa stiti:
Daca avem cablaj tras din mufa ECU
Si daca avem switch ambreiaj
Dupa ce v-ati asigurat ca aveti/nu aveti incepeti lucrarea

Pasul 1:
Sa zicem ca nu aveti clablaj(cum nici eu nu am avut) si nici switch ambreiaj, pentru asta trebuiesc urmatoarele piese:
Un switch ambreiaj
O maneta cu functie tempomat:
O mufa de conatare a manetei tempomat este mufa care se leaga firele care sunt trase din ECU
Pini pentru introducerea in mufa de la ECU asa arata sunt rotunzi cu cablu de 0.5mm

Un cablu de 10m de 0.5mm de preferat sa cumparat 2x0.5mm
adica asa
Si schema dupa care veti lucra, schema imi apartine scuzati ziarul cu reclama:D

In aceste 3 scheme gasiti mufa ECU mufa Switch si mufa Tempomat
In ultima poza unde am notat maro-alb etc este din cauza ca am folosit cablu albastru si maro iar firele de la ECU au alte culori DECI TREBUIE SA TINERI ORDINEA evident nu o veti tine numai daca le masurati cu aparat de masura.
BUN.
Pasul 2

Presupune montajul:
Dupa ce aveti toate cele enumerate mai sus va puteti apuca de lucrare.
Scoatem mufa de la ECU are o clema care trebuie impinsa spre interiorul masini
Se scoate capacul mare grija sa nu rupeti piciorusele de plastic foarte fragile
Introducem pinii 61.62.29.44 sa tineti cont de culoare

Dupa ce ii introduceti pe toti firle trebuiesc legate cu cablul care l-ati cumparat si izolate(matisate)

Dupa ce ati matisat cablu faceti mascarea lui, Eu am scuns cablul pe sub baterie pe langa aripa si vasul de antigel pana la dop am dat gaura in jumatea lui si le-am tras in interiorul masini


Dupa ce am tras cablul in interior acum incepe bataia de cap:
Scoatem maneta veche si o punem pe cea cu tempomat

Trebuiesc masurate firele pentru indentificare lor ce spuneam mai sus nu aveti cum sa tineti cont asta daca nu luati cablu propriu-zis cap caoada o singura culoare.
In poza asta vedeti legaturile dupa cum urmeaza si in poza de sus cea cu 61-2-Maro - Negru etc

Trebuie sa montati switchul pe ambreiaj se trage capul rosu din interior si se introduce sus la pedala ambreiaj aici trebuie cu mana stanga sa impingeti pedala la fund dupa se va clipsa atunci a intrat switchul
Acum avem nevoie de masa eu am luat dupa caroserie pentru switch iar pt tempomat am luat de pe switchul de frana

Pasul 3:
Activarea prin OP-com
Aici trebuie sa mergeti la cineva cu un tester pentru activare:D
Dupa activare avem pilot automat.

Spor la treaba.........daca aveti intrebari nu ezitati sa intrebati:P
Atasez si un video cu rezultatul in Trafic
http://www.youtube.com/watc...KiQO2dF4CDBzF80zA


Ultima modificare facuta de Wall02 la Mie 22 Oct, 2014 10:18 pm
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Instalatia electrica in interiorul masinii pentru maneta, switch frana si ambreiaj ai avut-o?
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
NU,nu am avut am si specificat ca nu am avut:D
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Daca aveai instalatia in interior te legai cu firele din ECU in mufa X2 si era mai simplu.
Felicitari pentru reusita !
Skip ads

  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da Csn era o mare bucurie tocmai si deaceea am facut aces tutorial pt ca m-am tot certat cu multi oamneni cate se cred asa de buni in ceea ce fac si nu ii contrazic da niciunul din ei nu a facut in astfel de tutorial sa vada si cel care habar nu are si vrea sa faca
Multumesc pentru apreciere sper sa va fie de folos sa nu va mai chinuiti cu intrebatu pe x si y si sa aveti totul la dispozitie. Stima
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ca si o completare pentru motarele z16xe si z16se pana in 2002.08; din 2003 este alt switch la ambreiaj cu 2fire. Dupa cum ti-am zis mufa de la ecu se mai putea desface si introdusi pinii pe cealalta parte nu ca in poza de mai sus.
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dupa cum ti-am zis daca stiai dc nu ai spus man in tutorialu vostru cu se baga, nu ma intelegr grsit apreciez dar sunteti saracaciosi in detalii eu asa am facut si merge f bine. Stima cum zicea moderatoru " mai faceti si voi astia noi" e uite ca am facut
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Felicitari. Stima.
Skip ads

  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc
  • geo21

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si totodata iti multumesc pentru asa ceva. Cand am ceva timp liber, ma voi uita i la masina mea sa vad daca am sau nu cablajul tras,in caz contrar,il voi face dupa schema ta.
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt apreciere geo sper sa iti fie de folos orice nelamurire ai ma poti contact si voi raspunde. Stima
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez in tutorial Cum se face identificare firelor si masurarea lor dupa ce trage cablu in interior asta daca luati cablu cum am luat eu ca cel din imagine.
Masurarea lor se face in felul urmator:
Unde ai introdus pinii introduceti cate un bold in fiecare pin in parte cu ajutorul restului de cablu ce va ramane dezizolati la ambele capete si pune pe unul din bold un fir si pe celelalt capat aparatul de masura la fiecare pin va avea o valoare diferita si in urma masurilor vei identifica care este pinul 61 si ce culoare are si cu ce fir se leaga la mufa pentru tempomat la fel acceasi procedura su pentru restul firelor
Skip ads

  • Mel
  • **
  • 71 mesaje
  • din 18 Sep 2012
  • Astra 2002 Z16XE
  • Teleorman
  • Mel

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salutare
Felicitari pentru tutorial. Vreau si eu tempomat si cred ca ma va ajuta tutorialul tau ,numai ca nu am switch. Ma poate ajuta cineva?
Wall02 ,poate imi spui de unde l-ai procurat.
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Mel multumesc pentru apreciere daca ai nelamuriri anunta-ma.Vad ca ai tot z16xe este escat aceeasi poveste ca la mine deci vei avea nevoie de acelasi switch care eu l-am cumparat uite-te la poza care am puso cu switchu este prima, l-am cumparat de la un coleg de pe forum.Oricum ai poza ai codul deci iti va fi foarte usor sa cauti, eu cand am cautat nici nu stiam cum arata la pini pt ca este vorba si de cati pini are si mufa neparat cand cumperi switchul trebuie sa il cumperi cu tot cu mufa. Spor la treaba astept rezultatu
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Switch-ul nu trebuie sa primeasca un fir de la ecu(cred ca din pin-ul 44) si un plus de la siguranta f38?la fel si maneta tempomat,ar trebuie sa primeasca plus de la siguranta f38.nu sa fie legate la masa.eu asa am gasit in alt tutorial.stims
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Geo tu sti poveate de la colegii aia nescrisa vad ca nu esti atent am luat plus de pe switchul de frana, daca a mancat unu rahat cu siguranta f38 v-ati molipsit toti, poti lua de oriunde,
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ai zis ca ai luat masa de la caroserie la switch ambreiaj si al doilea fir care l-ai legat la switch banuiesc ca e fir-ul de la pin-ul 44 parca.si ca la maneta ai luat tot masa de la pedala frana.nu am citit eu bn sau nu ai scris tu bn?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandeam ca eu nu am facut bn cand le-am dat plus de la sigyranta f38 ca mie nu imi merge.imi vede tot timpul activ switchul de la ambreiaj si nici butonul de I set nu merge.reset si celalalt merg.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Masa nu e minus domnule?
  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da domnule am sa iti fac o poza, ce sa ito fac eu daca te iei dupa toate sfaturile altora
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR