Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ieri mi-a ajuns uleiul, 10L de GM ATF AW-1, si inca sunt in dubiu dacã sa il schimb sau nu.
Pana una alta ma gandesc sa ii fac nivelul, pentru ca am o mica pierdere pe la conductele care ies din cutie la radiator nu cred cã a pierdut mult pentru ca doar s-au umezit conductele si scutul in zona lor. Vreau sa fac deocamdata nivelul, pentru ca imi trebuie si oringurile de la conducte pentru a opri pierderea si dupa aceea sa ma gandesc la schimb.

Din ce am citit pe aici pe colo va spun cum am inteles eu ca se face nivelul si dacã am inteles gresit sa ma corectati:
- cu uleiul cald se desface surubul de nivel si se lasa sa curgã uleiul ce e peste nivel(in cazul meu nu stiu cat o sa mai curgã);
- se porneste motorul, se pune cutia in D(eu nu am unde sa o suspend deci rotile nu o sa se invarta, intreb pentru ca se spune ca se pune cutia in D, dar nu stiu daca se suspendã masina ca sa se poata invarti rotile?) si se completeazã cu ulei pana curge pe la nivel;
- se pune surubul de nivel la loc si se mai completeazã max 4-5 sute ml ulei, in functie de temperatura uleiului din cutie.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Exact asa cum ai spus tu scrie in link-ul de mai sus... se porneste motorul si se lasa pornit pana la sf operatiunii. Se muta selectorul P-R-D si invers de 2 ori cu pauza de cate cel putin 2 sec in fiecare pozitie (cu pedala de frana apasata), se suspenda sau nu masina ca sa ai acces la surubul de nivel, completezi sau nu cu lichid pana cand nu mai curge pe la surubul de nivel, apoi montezi surubul si completezi cu inca 400ml ulei... apoi opresti motorul.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Am facut nivelul, exact dupa procedura de aici

http://workshop-manuals.com..._condition_check/

Cu motorul pornit, trecut prin toate treptele(PRND) de 2 ori dupã care desfãcut surubul de nivel, a curs cam 300 ml, deci teoretic am avut o pierdere de 200 ml... Gresesc?
Motorul la temperatura de 90 ℃ probabil avea si cutia in jur de 75 ℃ (dupã un drum de 15km ). Am pus surubul de nivel si am pus 500 ml ulei GM ATF AW-1.
Acum:
- are ceva uleiul cu care am completat, o interactiona in vr-un fel cu cel vechi?
- cel vechi avea o culoare maronie, o fi bine o fi rau ? nu stiu, nu era negru tuci cum au gasit alti colegi pe aici, lucru ce ma face sa imi usureze decizia in privinta schimbului..pe care o sa il urgentez...

Am facut cateva poze cu uleiul scos, dar nu stiu cum sa le pun..


Ultima modificare facuta de DCiobanu243 la Dum 06 Aug, 2017 1:11 pm
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ai procedat corect conform procedurii de mai sus.
Daca a curs cam 300ml dupa scoaterea surubului de nivel, inseamna ca era aprox corect nivelul intrucat dupa ce pui surubul la loc mai completezi 400ml, deci aveai 100ml lipsa.
Daca uleiul e inca maroniu, ar trebui sa ii mai faci macar un "schimb".
Pozele le atasezi folosind butonul "previzualizeaza" apoi "adauga o imagine"...
Skip ads

  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Eu am pus 500 ml cat scrie in manualul ãla, uleiul aproape ca ma ars putin, deci avea pe la 75-80℃. Am pozele aici..


Ultima modificare facuta de DCiobanu243 la Dum 06 Aug, 2017 1:33 pm
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Sticla avea o nuanta albastruie, deci mai accentueazã culoarea.
La schimb te referi decat la ce curge din cutie aia 2-3 litri? Eu cred ca o sa schimb pe tot si pe cel ce iese pe la furtunele Ce duce la radiator. Aici am o problema, initial credeam ca pierde doar pe la oringurile pe unde se introduc conductele in cutie, dar din ce am vazut acum cred ca curge si pe unde de îmbinã partea metalicã cu furtunele .. deci trebuiesc schimbate cu totul, daca se poate..Nu stiu o sa fac o vizitã la un service.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cu cat schimbi mai mult ulei cu atat mai bine... daca ai pierderi si pe la furtune, ar trebui sa le schimbi.
http://workshop-manuals.com...hose_replacement/
http://workshop-manuals.com...n_and_connection/
La furtunele astea te referi...
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Exact astea, imi pierde ãla de jos în zona unde se mufeaza pe conducta in ambele capete unde este cspulat, deci trebuie înlocuite. Pierderea de ulei de acolo vine. O sa caut sa le iau si dupa schimb si uleiul.

Inca mai am o strângere de inima la ce se poate intampla, gandinduma la ce au pãtit uni dupã schimb, dar vãzând nuanta uleiului m-am mai usurat putin.
Skip ads

  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:Cum sa nu fie nici o forta cand stai la semafor in D cu frana aplicata? Altfel, nu ai mai aplica frana. Fiind flux mic de lichid forta care tinde sa deplaseze masina e mica, deci iti trebuie o forta mica de franare pentru a tine masina in loc. E ca si cum te-ai opri intr-o bordura sau ai pune o caramida la roata. Masina ar vrea sa "curga", dar e blocata de frana, sau de obstacol. Pentru a invinge acest obstacol, iti trebuie cuplu la roata care se obtine prin marirea turatiei motorului, implicit flux mai mare lichid pe convertor => cuplu marit transmis catre roata. Ca accelerezi ca urci bordura sau ca accelerezi sa pleci de pe loc la semafor, e ca cam acelasi lucru, depinde de rezistenta opusa.
Deci, poti urca o bodura si fara sa accelerezi daca e mica si sa accelerezi daca e mai mare. La fel si in panta, masina poate pleca singura sau trebuie accelerata depinde de inclinarea pantei (daca panta e mare o poate lua si la vale). Deci, totul tine de cuplul care i se opune cuplului transmis la un moment dat prin convertizor.



deci pana la urma cum e mai bine sa astepti la semafor, lasi cutie in D si ti frana apasata sau o lasi in N? eu cand satu la semafor o las in N, citisem pe aici ca nu ar fi bine asa? mi se pare logic ca fie in N pentru ca in D exista o oarecate forta in cutie ca altfel nu ar mai pleca de pe loc decat accelerata, ori ea pleaca imediat ce iau piciorul de pe frana si fara acceleratie.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Depinde de semafor, daca e mai mare de 20-30sec eu o pun in P.
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Levierul se tine in D pana la destinatie.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ok am inteles.. dar am pe aici prin zona si semafoare la care stau si cate 80 secunde. Pana acum o puneam in N, dar vad ca parerile sunt impartite. Deci pana la urmã cum o fi mai bine? In P, N sau in D? Dupa mine "corect", daca pot sa spun asa, e sa o pun in N pentru ca am observat ca aici arata consumul cel mai mic l/h, deci aici in N, cutia opune cea mai mica "rezistenta" asupra motorului, deci frecare mai putina.
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
omefro a scris:Levierul se tine in D pana la destinatie.

Ce se intampla daca la un semafor de 60 de secunde pui cutia in P?
  • Alin Alexandru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
omefro a scris:Levierul se tine in D pana la destinatie.


Poti detalia, te rog, de ce se impune acest lucru?
Multumesc.
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2017

  • Mesaj Privat
În primul rând pentru cã nu e nici o uzura în plus când e ținutã în Drive (contrar la ceea ce se crede), în afara de faptul cã îți amorțește piciorul Smile (desi mai nou sunt cu auto hold).
Pe urmã e uzura prematura a ansamblelor hidraulice la cele cu convertizor (eu așa stiu).
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Eu am spus ce cred, asta nu inseamna ca am dreptate, am intrebat pt a sti si parerea altora cu privire la o expluatare cat mai corecta a cutiei. Atunci pt ce au mai facut N la cutiile automate? Intreb pt ca e prima masina cu cutie automatã pe care o am.
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Se uzeaza mai repede valvele din blocul de valve daca schimbam mereu din N in D si invers. Masinile moderne decupleaza singure treapta 1 de viteza la semafor, dupa cateva secunde, cam 10. Conditia e sa apasam ferm pe frana in tmpul opririi.
Se simte momentul in care decupleaza, pentru ca se elibereaza tensiunea din convertor.
Iar la masinile care au start-stop dispare complet aceasta problema.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Masina mea este o Astra J 2013 facelift 2.0 CDTI. nu stiu daca are start/stop si nu am bagat de seama sa decupleze treapta 1 la semafor daca astepti mai mult. oricum am inteles ca e mai bine sa o lasi in D.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Dar daca o tii in frana, pb la discuri nu pot aparea? Mai ales pe caldurile astea? ( just a thought )
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
WUD, la Rãdãcini Vitan au tot ce trebuie pentru schimbul total de ulei?, sau unde pot gasi pe aproape, sunt din zona Târgoviste, un service specializat pentru aceastã operatiune? In Bucuresti gasesc asa ceva? Aici ma refer la un service care sa aiba pompa aceea pentru schimb si mecanici sa cunoasca procedura de schimb cu verificarea tempereturii si ce mai trebuie..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR