Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu ai comanda din opcom pina pe minusul releului , trebuie verificate firele intre ecu si releu. (pe schema arata ca e maro cu galben)

poti sa pui un fir de proba intre 30 si 87 si ar trebui sa plece ventilatorul pe treapta a 2 a .

vezi poate nu face contact piciorul releului in gaura unde intra, daca te uiti pe gaura se vede papucul metalic?, ca poate s-a impins cumva in jos.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
roaga-te sa fie firul intrerupt sau contact imperfect ca altfel eu cred ca e ecu defect la pinul asta (31)


  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ai modificat si m-ai derutat complet.

cind ai facut testul releul k14 era la locul lui? sau era scos din tablou?

tu faci verificarile cu aparatul si te inseala, masuratoarea de pe 86 e invers decit la k13 deoarece iti ajunge plusul de pe 85 prin bobina releuluipina pe 86.

ramin la parerea ca nu ai minus pe 86, din ecu .
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
SDoruStan a scris:cu releele introduse
la releu k13 cu test activat, ventilator merge
intre 86 si + am 0.16v, intre 86 si - am 11.80v
intre 85 si + am 11,80v intre 85 si - am 0.05v

la releu k14 cu test activat
intre 86 si + am 0v, intre 86 si - am 11.8v
intre 85 si + am 0v, intre 85 si - am 11.8v


cu releele scoase
la releu k13 cu test activat
intre 86 si + am 0.16v, intre 86 si - am 11.80v
intre 85 si + am 11,80v intre 85 si - am 0.05v

la releu k14 cu test activat
intre 86 si + am 0v, intre 86 si - am 11.8v
intre 85 si + am 5v, intre 85 si - am 0v


si o chestie ciudata
cu contactul pus si releele scoase, fara nici un test
la releul k13 intre 85 si + am 12v
la releul k14 intre 85 si + am intre 0.01v si 4v (variaza)
l
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
in acest moment imi pare ecu defect la comanda lui k14 (firul maro galben pe care ti l-am insemnat inpoza de mai sus, daca ai tis il gasesti si tu usor.

poate ai noroc si e ciupit firul pe undeva si atinge caroseria nu foarte ferm, dar nu cred.

ecu de proba de pe undeva?

m-am gindit, daca era rezistenta a doua intrerupta nu ar fi mers nici pe treapta mica de viteza, daca pe treapta mica de viteza merge...
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:ai modificat si m-ai derutat complet.

cind ai facut testul releul k14 era la locul lui? sau era scos din tablou?

tu faci verificarile cu aparatul si te inseala, masuratoarea de pe 86 e invers decit la k13 deoarece iti ajunge plusul de pe 85 prin bobina releuluipina pe 86.

ramin la parerea ca nu ai minus pe 86, din ecu .


stiu, si eu m-am derutat, se strasesera 2 mosi in jurul meu si incepeau sa isi dea cu parerea, acelea de mai jos sunt ultimele

P.S. AC-ul functioneaza daca ii dau test din OpCom, dar cum electroventilatorul nu merge se duce presiunea pana la 1300 kPa si se incinge radiatorul de AC
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
da, e posibil ce ai zis despre ac.

vezi si ce am scris mai sus
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:in acest moment imi pare ecu defect la comanda lui k14 (firul maro galben pe care ti l-am insemnat inpoza de mai sus, daca ai tis il gasesti si tu usor.

poate ai noroc si e ciupit firul pe undeva si atinge caroseria nu foarte ferm, dar nu cred.

ecu de proba de pe undeva?

m-am gindit, daca era rezistenta a doua intrerupta nu ar fi mers nici pe treapta mica de viteza, daca pe treapta mica de viteza merge...


1. Acest ECU are vreun cod sincronizat cu masina ? sau merge ecu de la alta masina identica
2. Poti sa imi pui o poza la cum arata? Am urmarit cablurile si am vazut ca intra intr-o aparatoare de plastic, ajung pana undeva langa telescop, apoi intra in partea de jos al unei unitati aflate in apropierea bateriei la borna de plus
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
1. nu stiu sa-ti raspund, poate intervin si alti colegi
2. eu am zafira y20dth/2002, nu stiu locatia ecu la a ta dar m-am uitat in tis si tolerance data si ambele il dau in acelasi loc



vezi tu in tis, tot aici il arata.

uite si o poza de pe un site de vinzari cu trei litere de la noi, da o cautare cu gogu, e anunt de azi.




nu am pus link sa nu se considere reclama.

cauta cu posibilitate de returnare ca sa nu cumva sa nu fie ecu si sa dai banii degeaba (doar daca esti si tu convins ca e de acolo defectul).
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:roaga-te sa fie firul intrerupt sau contact imperfect ca altfel eu cred ca e ecu defect la pinul asta (31)



la mine diagrama pare asemanatoare. ce as putea face ar fi sa numar pinii de pe mufa ce intra in ecu si sa verific rezistenta firului respectiv,

P.S. Am vazut ca reparatie este intre 50 si 100 euro, nu ar fi mult, daca as stii ca se face treaba buna si nu ar veni mai stricat decat cand l-am trimis. Cunosti pe careva de incredere care face asemenea reparatii?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite si din tolerance data, e la fel, doar notatiile difera, aici sint notate cu B in loc de A.



firul este in mufa asta, vezi ca este vazuta dinspre partea cu firele (scrie pe banda albastra), trebuie sa gasesti un fir galben-maro, cred ca ar putea fi defect (dupa mine, slabe sanse, eu cred ca e ecu dar trebuie sa fim convinsi);



scoti mufa de la ecu si masori intre el si relee cele trei fire (comenzile), ar trebui sa-ti dea aceeasi valoare in ohmi (<1 OHM), daca unul da diferit, vezi care e firul si acela ar trebui sa fie defect - contact imperfect sau izolatie ciupita.

nu stiu pe nimeni care sa repare ecu, eu as cauta unul sh cu posibilitate de returnare in caz ca nu e defectul de aici, pretul la sh am vazut ca e pe la 300 de lei
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:1 nu au importanta prea mare cum sint puse, sint de acelasi tip difera doar amperajul pe care il suporta contactele lor.
2. da test din opcom pe treapta a doua - se va comanda releul k14 pe pinii 85 si 86 si astfel se va face contactul intre 30 si 87 si asa va fi alimentat ventilatorul cu plus in pinul 2 (este un fir alb rosu pe schema)

daca ai plus acolo si ventilatorul nu merge este ce a zis HCJ -rezistenta arsa.

aerul conditionat (compresorul) vedem apoi.


Intre 30 si 87 cu releele puse sau scoase, am 12v si la k13 si la k14
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu are importanțã (îți dã întoarcere prin ventilator).

Scoate releele(le poți scoate pe toate trei), și faci contact cu un fir între 30 și 87 la fiecare pe rind si va trebui sã mearga ventilatorul pe rind pe cele trei trepte de vitezã.

Așa probezi rezistentele si ventilatorul si știi ca circuitul de forțã ( fãrã releu) este bun.
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Da. Ai dreptate. Facand contactul intre 85 si 86 la k13 viteza mica, k14 viteza medie, si ultimul viteza maxima.
1.Am sa incerc sa pornesc aerul conditionat si sa activ ventilatorul manual (de curiozitate)
2. Curios de ce la 115 grade se activeaza doar k13 ( face click)
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
defectul la tine este ca ecu nu mai trimite minus din pinul 31 al lui pina in 86 al releului k14

am citit ce ai scris mai sus, nu intre 85 si 86 ai facut contact ca asa faceai scurtcircuit, trebuie intre 30 si 87!


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 03 Mai, 2020 12:27 pm
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Sigur e ceva la firul maro cu galben al k14, sau un ecu legatira cu acest fir. Cu contactul pus am masurat intre 85 si borna +. Am 12 v la primul si ultimul si la k14 variaza intr-un mod ciudat de la 0.03v urca pana la 2v, apoi scade, iar urca ..dar nu mai sus de 4v. Pare a contact imperfect sau poate chiar o piesa dusa in ECU
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vezi firul maro cu galben,

scoti releul k14, scoti mufa de la ecu, vezi unde e firul maro cu galben in mufa ecu, pui aparatul pe masurat rezistenta, bagi un fir in gaura 86 de la releu si firul celalalt il pui pe piciorusul de la firul maro-galben de la mufa ecu, si trebuie sa dea aparatul o valoare mai mica decit 1 ohm.

daca e mai mare atunci e fir cu probleme si tragi altul de la ecu la releu, de proba.
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:defectul la tine este ca ecu nu mai trimite minus din pinul 31 al lui pina in 86 al releului k14

am citit ce ai scris mai sus, nu intre 85 si 86 ai facut contact ca asa faceai scurtcircuit, trebuie intre 30 si 87!


Da. Intre 30 si 87.
Acum, care ar putea fi acest pin31 ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu se vede pe dosul mufei un fir maro galben?

cred ca e asta, verifica




Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 03 Mai, 2020 12:42 pm
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Mi-e frica sa nu o sparg daca o deschid
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR