Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Prin acest topic vreau sa ajut pe cei dornici sa schimbe bordul kadett cu unul de astra F!
inca nu am bordul dar aprox 2 saptamani (sper), ma duc dupa el!
Nu stiu precis cand am sa termin acest tutorial dar sper ca intr-o luna termin!

pana atuncea am scos bordul vechi sa curat si sa verific cum este prins.


Trebuie data jos grilajul de la motorasul de aeroterma!
este prinsa in 3 suruburi:




Si plasticul ce acopera motorasul trebuie luata jos,intai ghederul,siguranta de plastic(in mijloc),surubul,mare de la stergatorul de parbriz cu care este fixat plasticul.
sub el se gaseste o piulita ce prinde bordul.....din afara doar acolo este prins.






dat jos toate elementele de plastic ce se da jos... la km de bord,de pe consola volan,consola cass,invelitor maneta schimbator...etc(tot ce se misca).in special plasticul ce acopera ECU(in partea dreapta la picioare)...altfel nu se poate desuruba surubul ce sustine bordul.
Se taie sigurantele panglice cu care sunt prinse cablurile de bord:
Dupa aceea se trece la desfacerea suruburile laterale(sus si jos) surubul din spatele ceasului km.

Linia de culoare rosie reprezinta traseul cablurilor.....



Final bordul scos:
(nu va speriati .....original nu are atatea cabluri!!!!!!)



Am sa mai revin cu ceva completari.....
Skip ads

  • Osciompekus

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1989 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ai ceva de munca, dar din cate observ iti si place Very Happy
Cat ai dat pe bordul de F? presupun ca ai alta masina cu care te misti...
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Da imi place,mai ales ca am gasit un bord intact....dar o sa am un pic de lucru sa refac tabloul de sigurante suplimentar,cablarea la alarma,inchidere centrala(nu stiu unde am sa le pun......poate numi ajung firele existente si o sa incerc sa caut cabluri,cu mai multe fire ca asa,nici eu nu stiu unde duce..... Smile )
100ron...numai carcasa fara butoane...fara nimica....(manetele de semnalizator(cu butoane la capat pt BC),stergator,ceasul km,butoanele,instalatia)inca nu miam calculat la cat costa dar cand achizitonez totul am sati spun.
nu am alta masina....un prieten merge saptamana viitoare in germania si eu il duc(cu masina lui) pana la vama....iar cand vin inapi aduc bordul si cemi trebuie.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am adus acasa bordul,inca este incomplet,dar nu am gasit instalatia electrica de la astra F.
Am decis sa nu mai caut si sa astept dupa promisiuni si am cumparat mufele!
Am schimbat mufa de la bord,doar aia mai lunga am utilizato(16pini)ca cealalta mufa serveste pt Check Control.
Nu am taiat firele doar 2 dintre ele(cel pt iluminat bordul si de la martorul "motoras") in rest am scos pini din mufa veche si iam pus in ordune(dupa conectorul de la bordul astra f).
Am sa postez toate conexiunile ce trebuie facute..
Cred ca nici tabloul de sigurante nu se va potrivi si voi fi nevoit sal schimb(deocamdata am sa verific daca ies pini din tablou...daca da atuncea pe loc il si schimb)nu as vrea sa utilizez lipituri si taieri de fire...daca se poate incerc sa desfac mufele.

Cateva poze cu teste:

Bord contact,cu martori aprinsi pt selftest:



Bord motor pornit:



Bord iluminat+ motor pornit:


Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
hey multa bafta
Din cate imi amintesc la a mea am pastrat cablajul de la Kadett datorita pozitiei cutiei de sigurante avand in vedere experienta personala prefer sa fac cat mai putine legaturi noi, in rest asa cum mi-ai scris si pe mail 90% din conectori se portivesc, la cel de la aeroterma este necesar sa schimbi locatia unor pini in aceeasi mufa iar pe cel de la faruri/pozitii am facut "lipituri" pe mufa noua...
Pentru a monta flansa de la Astra a fost necesar sa decupez din partea care sustinea bordul de Kadett aflata pe coloana de directie in dreptul ceasurilor de bord...
Am taiat partile de fixare superioare laterale de la flansa de astra si am pastrat numai punctul de fixare central, numai ca am fost nevoit sa modific gaura din caroserie, ideal ar fi sa il poti fixa cat mai sus (aproape de parbriz) vei vedea tu la fata locului cum se aseaza... pe partile laterale(catre portiere) am confectionat doua bride metalice.
Il rog si pe Beware (emy) sa puna umarul la efortul tau deoarece la el mi-a placut mai mult decat la mine cum a iesit operatiunea Smile
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mersi mult

cu partea electrica am rezolvat,mai ramine la blocul de lumini ..ca nu am mufa completa cu reglaj al intensitati becurilor de bord.
daca reusesc sa fac rost de un tablou de siguranta de la astra si daca imi permite sa scot fiecare separat il schimb fara sa ma mai gandesc...partea mecanica imi pune probleme .... am crezut ca va fi mai simplu dar pana nu reusesc nu ma las...nu vreau sal arunc doar acolo vreau sa fie si estetic si o lucreare de calitate,nu sami zdrangane bordul.

daca as avea desen cu caroseria (kadett si astra f) cu toate dimensiunile atuncea ar fi mai usor pt mine.
la volan am vazut ca numi intra de acel suport in forma de U am sal tau jos!

azi mai fac ceva teste?cu contactul ce ai facut?l-ai schimbat?
si la aeroterma cu furtunele o sa am problema ca nu se potrivesc cele de la astra.
Mam gandit sa le tai in 2 si sa le imbin?sau as putea folosi cel de la kadett?
daca cineva miar face un desen in mare sa vad poate ar fi mai usor.

uite pun o poza cu cel de astra...descarcal si deseneaza partea unde ai taiat.



  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
contactul este cel de la kadett, am modificat "cochilia" de la volan sa vina bine pe bord
aeroterma a ramas tot cea de la kadett insa am anulat aeratoarele centrale
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ce este "cochilia"?
da si eu vreau sa pastrez aeroterma dar la conducte ma refer..ce modificari ai facut?
Am taiat suportul pt vechiul bord dar bordul tot nu lam putut pozitiona ca nu a intrat de contact.
maine am sa decupez buretele cauciucat sa fac loc suruburilor.
A....partea care intra spre parbriz este mai ingusta la bordul astra fata de kadett,lam masurat dar am sal centrez poate nu o sa se vada asa de mult.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"cochilia" este aparatoarea de plastic care acopera contactele de la sterggatoare/semnalizare contactul cu cheie...
la al meu kadett cand am introdus flansa de astra suruburile din partile laterale de sus veneau in dreptul unei dubluri metalice chiar daca as fi reusit sa o perforez nu puteam sa introduc piulitele pentru fixarea bordului, altfel stau lucrurile cu surubul central pentru care exista corespondenta
asa este toata flansa este mai mica cu aprox 1 cm in fiecare parte dar asta ar fi practic singuril dezavantaj
spor la treaba
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
kadett cand am introdus flansa de astra suruburile din partile laterale de sus veneau in dreptul unei dubluri metalice chiar daca as fi reusit sa o perforez nu puteam sa introduc piulitele pentru fixarea bordului,



eu lam gaurit ca nui greu dar ii problema ca nu se "aseaza" flansa calumea...la usa in lateral ramane loc liber (2cm) si nu mai am unde impinge,am dat jos garnitura dar fara succes,nu ea impiedica ci partea aceea pe ce este fixat surubul!
am impins sus flansa pana la linia aceea neagra de pe partea de jos a parbrizului...cam pana unde trebuie sa mai ridic,ca sa imi vina la fix(aprox) partea din plastic de la schimbator?
tu ce ai facut cu partea aceea?
si unde ai prins in alta parte?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eu am taiat partea din spate a bordului in asa fel incat sa se aseze bine pe caroserie(prezoanele laterale )
ideal ar fi ca brordul sa fie lipit de partea inferioara a parbrizului insa nu mai poti fixa surubul central al bordului asa ca ai sa cobori un pic mai jos cu cca 1 cm se va observa rama parbrizului dar acesta ar fi un mic compromis pe care al ales sa-l fac
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am taiat suportul de surub din cele 2 parti ale flansei si am lasat doar acela din centru(si tu asa ai procedat nu?) dar tot nu sa asezat calumea mai am inca am ceva distanta in lateral,,,mai ar trebui sa intre bordul.Mai ai taiat ceva din fata?ca sa intrre mai adanc?am ceva plastic in fata..dar nu stiu daca impiedica sau nu.


cand ai prins din centrul flansei ai schimbat surubul?ai dat jos plasticul acela ce ii pe surub?mie nu cred ca imi va trece surubul in asa fel incat sa pun piulita.

am pus cateva poze:




Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
la prinderea din partea centrala am pastrat surubul original ai sa mai lovesti cu ciocanul in caroserie Wink ai sa muti mai sus gaura... vezi si tu cum se aseaza bordul
te felicit partea mai grea aproape ai terminat-o Smile
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu mia intrat si am decis sa tau si cel din mijloc,vreau sa pun un surub in flansa acolo unde vine prinderea pt kadett.
dar problema cea mai mare este ca nu intra complet bordul mai ramane loc la usa am sa fac o poza sil postez.
cat tia intrat la usa?
ai putea sa postezi ceva poze cum ii la tine la parbriz si in margini?
inca nu am trecut de partea cea mai grea!!!!cand va fi montat bordul si traseele de aer am sa pot spune ca a trecut cei greu!
ps. ai taiat cumva partea din jurul volanului,din flansa?ca aia nu permite sal misc in sus sin jos??am sa pun poze.

mersi mult
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat


Partea stanga usa(nu intra pana in capat)



Partea dreapta usa,tot probleme






am pus cateva poze despre flansa...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Exact asa s-a asezat si la mine ramane un spatiu intre stalp si bord de cca 1 cm ti-am mai scris si mai sus.
Nu cred ca ai facut bine cand ai taiat surubul central va fi mai greu sa rigidezi bordul in planul respectiv Wink
Poze nu mai pot pune deoarece am vandut masina sorry
dar ca idee la mine a durat o saptamana pana cand am reusit
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dar ai astupat cu ceva?nu?ca asa arata urat....mai pot trage de partea de jos a flansei si atuncea scade distanta......dar daca trag flansa se curbeaza, nu va afecta altceva ex.plasticul pe care vine intrerupatorul blocului de lumini...
am sa incerc sal curbez si sa pun o poza ca sa vezi cum iese.
Surubul din mijloc lam taiat ca nu se lasa flansa calumea si nu am vrut sa folosesc ciocanul.......mai bine prind un alt surub in flansa,cam pe acolo unde este prins la kadett...dar pana nu fixex flansa nu am cum sa pun surub
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu l-am lasat asa... aveam altele pe cap... Smile
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
l-a, fixat si am montat surubul....merge perfect mai ii necesar cateva reglaje.
2 panglici de aluminiu am facut pentru prinderile din lateral si mai am 2,maine as vrea sa termin de fixat si apoi ma ocup de furtunele de aer,inca nam idee cum o sa le fixez.original astra are clapeta la aerisirile din mijloc ca si kadettul?nu?ca astia de la dezmembrari miau spus ca ii integrat in aeroterma....nu prea as crede ca am vazut bratul de la clapeta se afla in interiorul tubului.

Unde ai taiat ....(partea fata la bord,acolo in ocul suruburilor laterale) cu ce ai astupat?ca reprezinta traseul de aer pt parbriz....

am sa fac poze ca sa il vezi.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
In mare am fixat flansa,mai imi lipsesc cateva suruburi si la consola centrala partea ce coboara la schimbator nu lam putut fixa din cauza senzorului de sok(alarma) si nu incape.
sper ca saptamana viitoare am sa fac rost de suruburi si sa incep sa refac conducta de aer.
Am folosit 6 puncte de prindere:
-4in lateral(cate 2 pe o parte)am prelungit prinderile originale de la kadett(de pe caroserie) si in flansa am folosit gaurile originale de prindere
-un surub am pus in flansa,in fata spre parbriz ....lam pozitionat exact unde am gaora pe caroserie pt flansa kadett.restul prinderilor originale de pe flansa astra leam taiat ca nu se potriveau in caroserie si tremuia sa fac gauri,dar nici asa nu sa potrivit asa ca am decis sa le tau si flansa sa "emulat" pe caroserie. ...nu perfec dar mai bine nu cred ca puteam.
-o rindere in mijloc,jos la aeroterma unde este prinsa flansa kadett.am tras o panglica si lam prins (pt a consolida...nu este nevoie)

Probleme:

fata flansei ce vine spre parbriz este mai ingusta decat la kadett(de fapt intreaga flansa,dar nu se vede doar acesta),de la stalpul de sustinere se mai ingusta si mai mult ...asta constituie o problema(inca nu am gasit metoda de a ascunde dar mai lucrez),,,,in spatele stalpului spre usa ramane o gaora.

In partea dreapta,flansa ramane la o distanta de 1 cm aprox fata de stalp...(mai am sa incerc sa corectez),in stanga vine la fix ....ii mai bombat si de aceea acopera.

Dupa taierea suruburilor si nivelarea locului unde au fost ramane o gaora,ce poate impiedica aceesul aerului la parbriz si se abureste!trebuie astupat cu ceva ...inca nu am reusit dar mam gandit ca sa folosesc carton subtire (poate 2 straturi) cu aracet sau ceva stofa imbibat in aracet!ceva ce nu ocupa spatiu!









Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR