Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Sabin_seg

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Mi-am curata si eu acum o zi clapeta de acceleratie!vreau sa zic ca se vede o diferenta destul de mare.motorul urca mai bine in turatii iar in viteza a 2-a la rece zmucea putin.acum deloc.pana si motorul e mai silentios!
Skip ads

  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mi-am luat inima-n dinti si am curatat clapeta de acceleratie. Am demontat-o sa pot lucra mai usor insa problema era ca intre perete si acea clapeta erau reziduri, fiind pe jumatate blocat accesul aerului. Am incercat sa mut usor pozitia clapetei, aceasta s-a miscat usor si am reusit sa curat si mizeria de acolo. Acea gaura mica din corpul clapetei care se conecteaza la un furtun de cauciuc era blocata de mizerie dar pana la urma am reusit sa o desfund. Masina a pornit la 2500+ rpm insa la relanti trepida, motorul nu mergea rotund. Am lasat-o jumatate de minut, a inceput sa mearga din ce in ce mai bine pana au trecut vibratiile si acul turometrului statea constant ca si inainte. La urmatoarele reporniri au reinceput vibratiile dar durau mai putin si dupa ce acceleram dispareau complet pana la repornire motorului. Dupa remontarea clapetei de acceleratie am lasat contactul peste 40 de secunde.
Am stricat clapeta cand am deschis-o putin sa curat mizeria?

L.E. Nu am gasit nicio garnitura intre motor (galeria admisie?) si clapeta de acceleratie.
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pentru motorul meu Z16XEP (Astra Classic II), eu am cumparat CarPlan Carb and Throttle cleaner. Instructiunile de pe spate (traduse in Ro de importator) descriu procesul de curatare astfel:
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).

Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla

Ce parere aveti?

E sigura aceasta metoda?

Multumesc
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nicutu a scris:Pentru motorul meu Z16XEP (Astra Classic II), eu am cumparat CarPlan Carb and Throttle cleaner. Instructiunile de pe spate (traduse in Ro de importator) descriu procesul de curatare astfel:
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).

Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla

Ce parere aveti?

E sigura aceasta metoda?

Multumesc


Raspund tot eu. Am dezlipit traducerea in limba romana a importatorului.
In engleza, pentru curatarea Throttle Body, NU se porneste motorul in timpul curatarii. Probabil ca romanul idiot care a tradus nu facea distinctie intre carburator si Throttle Body.

Nicu
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara demontare nu faci treaba si mai mult strici.
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc, cam la concluzia asta ajunsesem si eu. Trebuie sa mai aflu cam cum trebuie demontat/remontat (cuplu etc) la Z16XEP.

Poate a mai facut-o cinva pana acum.

Nicu
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nicutu a scris:Multumesc, cam la concluzia asta ajunsesem si eu. Trebuie sa mai aflu cam cum trebuie demontat/remontat (cuplu etc) la Z16XEP.

Poate a mai facut-o cinva pana acum.

Nicu


M-am lamurit...In TIS se explica clar cum se face. Pentru cine nu are, cuplul de strangere al celor 4 suruburi este 8 Nm
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nicutu a scris:
nicutu a scris:Multumesc, cam la concluzia asta ajunsesem si eu. Trebuie sa mai aflu cam cum trebuie demontat/remontat (cuplu etc) la Z16XEP.

Poate a mai facut-o cinva pana acum.

Nicu


M-am lamurit...In TIS se explica clar cum se face. Pentru cine nu are, cuplul de strangere al celor 4 suruburi este 8 Nm


Astazi am facut si eu operatia. Masina nu are decat 28000 Km, deci clapeta si blocul nu erau foarte murdare. Cu toate acestea, se simte efectul.
Eu am avut o nelamurire, citind forumul. Se tot preciza ca trebuie curatata acea "gaurica pentru purjare vapori". deci am cautat si eu asa ceva.

La Z16XEP blocul respectiv are 3 gauri care merg in 3 conducte: una de intrare agent racire, una de iesire si una care merge spre motor si care pare ca ar circula un fel de ulei (are un mod deosebit de prindere in stut). Cred ca despre asta este vorba, insa nu e deloc o gaurica ci are cam 10 mm diametru.

Daca gresesc, va rog sa corectati.
Skip ads

  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Gaurica aceea are cam 0.5-1mm diametru, e in continuarea uneia din cele patru gauri mai mari.

Revin cu feedback: curatare clapeta de acceleratie + schimb filtru de aer
Masina accelereaza mai bine, au disparut micile "socuri" la schimbarile de treapta si cele care apareau uneori la acceleratiile fine, un fel de mini lag.
  • nightmanbog

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Azi am curatat si eu clapeta de acceleratie. Dar acum imi ramane turata la 1500.De ce?Am pus contactul 30 sec cum ati spus pe forum ,dar tot degeaba..Are vreo idee cineva?
  • godsmack87

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Am desfacut si eu astazi throttle body la o Corsa C Z14xep si l-am curatat intocmai tutorialelor de pe forum (cel facut de domnul Dan la sectiunea Agila). Dupa ce l-am montat la locul lui am pus contactul 30 de secunde pentru invatarea parametrilor. Spre uimirea mea, nu am auzit nici un sunet din zona clapetei throttle. Dupa pornirea motorului am observat ca a ramas aprins martorul "masina cu cheie". Am citit eroare cu metoda pseudo agrafei si a reiesit codul 1256 (P1256 - Pedal Correlation PDS1 and HPDS).
In ciuda erorii, motorul merge bine, dar relantiul este scazut - undeva pe la 600-700 RPM. Am incercat sa sterg eroarea prin deconectarea bateriei pt 30 de minute si apoi am incercat o noua invatare a parametrilor. Rezultatul -> eroarea e tot acolo.
Daca are cineva o idee de rezolvare sau daca stie cineva ce provoaca eroarea asta, as fi fericit sa imi spuna si mie, si eventual altor persoane care au mai avut problema asta.
Va multumesc
  • nightmanbog

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema. Am curatat si motorasul de la relanti si acum sta bine Smile . La 800 RPM
Skip ads

  • davay

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut.Am curatat clapeta la al meu x10xe si dupa curatare motorul nu merge cum trebuie la relanti in sensul ca se tureaza singur la modul regulat,adica la 4-5 secunde se tureaza apoi revine,se tureaza,si tot asa.Ce sa-i fac ? La montaj chiar am fost atent Rolling Eyes
  • nightmanbog

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ai curatat bine si motorasul?Ca la fel facea si la mine , si dupa ce lam curatat bine, nu mai facea.
  • godsmack87

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am revenit cu un update: spuneam ca in urma curatarii throttle m-am ales cu o eroare stocata -> P1256. Imi cer scuze pentru greseala, era vorba de P1526 - Throttle Control Lower Position not Learned. Am reincercat stergerea erorii si dupa aceea a mai aparut un cod de eroare -> P0100 Mass Air Flow (MAF) Circuit Malfunction.
Am ridicat capota si m-am pus pe verificari. Am constatat ca aveam colierul de prindere al tulumbei pe debimetru stricat (se stricase filetul si nu mai strangea), efectul fiind acela ca tragea aer fals, rezultand eroarea P0100. S-a rezolvat cu un alt colier de 2RON. Apoi am desfacut throttle si am mai curatat odata capsula in care se afla motorasul si rotitele dintate ce misca clapeta si am spalat cu detergent rotita din mijloc - avea ceva unsoare pe ea.
La final am reconectat bateria (inainte de toate am deconectat ambele borne) si am facut procedura de invatare. Spre fericirea mea, erorile au fost sterse si nu au mai reaparut. Relantiul s-a imbunatatit putin (acum pot sa stau cu AC-ul pornit fara sa se mai scuture motorul), dar tot nu e foarte ridicat.
Weekendul asta o sa desfac si EGR-ul si o sa-l curat si o sa revin cu impresii.
Multumesc tuturor membrilor (in special domnului Dan pentru tutorialul de curatare si pentru celelalte info) de pe acest forum. Toate informatiile sunt extrem de utile.
O saptamana usoara tuturor!
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
la curatarea gaurii micute, eu am folosit si o seringa cu ac. dupa ce am bagat o lita si am frecat putin acolo, am dat ceva jeturi de decarbusolv cu ajutorul seringii si a iesit foarte bine.
  • ciprianul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salutare bai opelistilor,

Super tare tutorial ce pot sa zic. Aseara nu m-am culcat pana nu am facut clapeta bec. Iar acum abia astept sa o testez. E 7:05 dimineata (vroiam sa ma scol mai devreme, dar...) si chiar ma bucur ca nu am dat banii pe o curatare sau pe alta noua, sigur scapam de 150 ron lejereanu. ''Gaurica'' aia frate era obturata, avea pana si bilute. Dar acum cant la clapeta e luna. Am curatat cu WD 40, merge parfum. Materiale consumate: vreo suta de WD, 20 servetele umede, 2 bureti de spalat, o periuta de dinti, curatenia proaspat facuta din baie.
Urmeaza EGRu Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
"bilutele" sunt carbune de la canistra, cautare Wink
  • Sampei

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 Z16EX
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

am o intrebare : am curatat clapeta de aceceleratie si am vazut cu nu inchide de tot...ramane aprox. 1 mm deschisa...
Este normal? Eu tot am problema de missfire la cil.2 ( am shimbat bujii, bobina de inductie, egr blocat deschis - era blocat inchis).

Va multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E normal 1mm
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR