Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Sampei

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 Z16EX
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt. confirmarea
Skip ads

  • crishu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Am un opel astra g Z16XE 2001 si as vrea sa curat clapeta de acceleratie si motorasul de relanti. Cine ma poate ajuta (contra cost binenteles) sau daca stiti vreun mecanic priceput(n-as vrea sa am problemele enumerate mai sus de colegii care au incercat sa faca operatiunea singuri). Preferabil sa fie cineva din jud Iasi. Multumesc anticipat!
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@crishu
Dan Cuciureanu - user Âși moderator aici.
  • crishu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
crishu a scris:Salutare! Am un opel astra g Z16XE 2001 si as vrea sa curat clapeta de acceleratie si motorasul de relanti. Cine ma poate ajuta (contra cost binenteles) sau daca stiti vreun mecanic priceput(n-as vrea sa am problemele enumerate mai sus de colegii care au incercat sa faca operatiunea singuri). Preferabil sa fie cineva din jud Iasi. Multumesc anticipat!


La recomandarea unui coleg forumist indraznesc sa te intreb ,Dane, daca poti si daca ai timp?(scuza-mi indrazneala, dar chiar nu cunosc pe nimeni care m-ar putea ajuta Sad )
Skip ads

  • dorinelulopelist

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Acesta este sunetul pe care il face motorul cand se opreste.Am demontat corpul acceleratiei,l-am curatat dar in momentul in care il scutur putin se aude un clinchet,ceva acolo in partea capsulata cu motorasul.Altfel miscarea clapetei pare chiar in regula.Mentionez ca motorul se opreste cand pun eu degetul pe furtunasul care vine la corpul acceleratiei de la valva recirculare vapori de benzina din rezervor.Alte simptome: masina are un ralanti crescut pe la 1000rpm iar ca sa pot totusi sa circul cu ea am scos furtunasul care face legatura intre valva recirculare vapori si corpul acceleratiei.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Acel sunet s-ar putea sa fie de la partea electrica a servodirectiei ,alt motoras sincer nu cred sa fie pe acolo
Gaurica minune de la TB ai desfundat-o ?
Relantiul marit poate fi chiar de la acel motoras de relanti (sau supapa ce este ea) ,
Daca desfaci busonul de la rezervor se aude cumva un fasait ? ca si cum ar fi vid sau presiune in rezervor ? atunci poate fi de la canistra de carbon ,care la zafira e in partea dreapta intre spoiler si aparatoarea de noroi ,vezi ca este un tutorial de reparare canistra carbon pe forum
Zafirica mea merge in oras bine, dar daca ies cu ea pe autostrada si o tin constant la peste 90km/h imi taie benzina, si daca scot furtunul dintre corp si valve de purjare merge unsa,
Am desfacut zilele trecute canistra dar din fericire la mine nu e infundata

  • dorinelulopelist

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2011

  • Mesaj Privat
21 mesaje
din 05 Jun 2011
Locatie: Cluj




--------------------------------------------------------------------------------







--------------------------------------------------------------------------------




Postat in Mie 05 Jun, 2013 8:04 pm
Raspunde
Edit


Salut,am o zafira 1.6 cu mot. z16xe, am demontat valva de recirculare vapori ca sa pot face plinul la instalatia de clima iar dupa remontare surpriza valva nu mai merge.Am scos furtunul care merge spre motor si merg asa cu ea cu singura problema ca am un ralanti pe la 1000rpm.Deasemenea am incercat o valva din sh si am aceeasi problema adica motorul se opreste undeva la 1 sec dupa ce a pornit.Daca scot furtunul dinspre motor merge iar daca las valva pe furtun si scot furtunul ce merge la rezervor mot. se opreste cum am descris mai sus.Mentionez ca am la mufa ce intra in valva 12.01 volti deci curent ar fi.... Am fost la un electrician care mi-a spus ca valva nu are rezistenta necesara pentru a lucra,rezistenta masurata de el fiid 20 ohmi(scuze daca am gresit scala) iar valva din sh incercata de mine 20.09 ohmi. Daca stiti ceva de rezistenta asta sau aveti alte idei va rog sa ma ajutati.Multumesc anticipat.
De aici au inceput problemele mele cu sunetul respectiv pe care nu l-am avut niciodata in 2 ani de cand am masina.Gaurica minune nu parea a fi infundata oricum la ora actuala totul arata luna si bec.Probleme cu vid sau presiune in rezervor nu sunt pt.ca am facut toate testele posibile(pornit/mers in gol cu/fara buson oprirea motorului cu/fara buson etc) si una si aceeasi reactie:motorul se opreste cand bransez furtunul ce merge de la corpul acceleratiei la valva recirculare vapori +sunetul respectiv.Problema ar fi clinchetul de care am spus mai sus cand iau corpul acceleratiei in mana si il scutur nitel.(eu cred ca asta este sursa zgomotului care se aude in video) Nu cred ca ar trebui sa sune nimic in mod normal ......Din tutorialul de la agila al domnului Dan am inteles ca avea 2 cleme care prind protectia motorasului dar la z16xe este capsulat si tare as vrea sa stiu daca este imposibil sa scoti protectia respectiva fara sa o distrugi si bineinteles sa o poti pune si la loc.
  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Saluatre! Aseara am curatat si eu throttle body asa cum domnia sa Dancuciureanu a explicat cu lux de amanunte si nu-mi vine sa cred ce schimbare ( in bine ) am observat la felul in care functioneaza motorul... Cand am desfacut capacul parea cat de cat ok, dar pe interior era negru... o mazga ce la zuprafata era ca ceara, apoi cu cat ma apropiam de clapeta devenea din ce in ce mai tare... In 2 ore am reusit sa curat tot si sa fac clapeta sa se miste fara sa agate. am montat ( fara sa-mi ramana piese Smile) ) am cuplate bateria, am pus contactul, am asteptat cam 1 minut, am pornit mototrul si am asteptat sa ajunga apa la 80 fara sa apas pe pedala de acceleratie. Astazi am iesit la plimbare si nu-mi vine sa cred cum functioneaza motorul... as vrea sa curat si EGR dar astept un sfat de la Dan. Am pus si cateva poze cu etapele de cutaratare.
Mai este necesar sa curat si EGR? Aseara am abandonat ideea pentru ca mi sa parut ca este mai mult de demontat.






Skip ads

  • luk

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Salut.
Am dat-o jos sambata trecuta. Smile
Am curatat-o temeinic, "gaurica" era infundata, am desfundat-o... furtunasul catre "gaurica" era ciupit, am pus banda de izolat (solutie temporara), dar comportamentul la relanti nu s-a schimbat simtitor... Sad


kiry a scris:multumesc colegilor pentru timpul acordat crearii tutorialelor si pentru ajutorul pe care ni-l ofera zi de zi. Am folosit tutorialul pentru a curata clapeta de acceleratie si EGR-ul (z16xe) iar diferenta se simte clar, nu stiu exact la ce folosea acea gaurica din clapeta de acceleratie, dar in cazul meu era infundata. Multumesc si felicitari pentru efortul depus!


Throttle body = clapeta de acceleratie !

Care ii acea "gaurica" de la Throttle body ( clapeta de acceleratie ) care trebuie curatata ?

La un Opel Astra G 1.6 16V cod motor Z16XE , la rece porneste normal, dar dupa ce se incalzeste, porneste foarte greu .

Trebuie curatat EGR-ul si clapeta de acceleratie ( Throttle body )

Doar ca am citit ceva de o "gaurica" de la Throttle body . Care ii acea "gaurica" ?

Mai trebuie desfundat ceva furtunas , care s-ar putea sa fie infundat cu mizerie ( funingina / ulei ) ?
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
"Gaurica" ar trebui sa fie vizibila pe interiorul cilindric al clapetei, dar nu exista pe toate throttle body-urile.
  • Radulesc Daniel

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Vedeti ca acea gaurica din corpul clapetei de acceleratie corespunde pe exteriorul clapetei cu un stut unde se racordeaza furtunul de vine de la canistra de vapori de benzina !
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dragi colegi,ce ma fac ca nu pot scoate mufa din ansamblul clapetei? Am tras de chestia gri in afara,in sus in jos,nu mai spun de stanga sau dreapta (nici burice la degete nu mai am). Chiar mi-a stricat ziua mufa asta! Crying or Very sad. A mers totul struna pana la mufa cu pricina, Nu a curs prea mult antigel,suruburile s-au desfacut usor. Am fost nevoit sa fac o treaba de mantuiala stergand cu decarbusol clapeta ,atarnata in cablul respectiv.
Cum se desface blestematia asta? [imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2016-07/100237_6nb2alosb.jpg]
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoti complet chestia gri dupa care apesi pe siguranta sau o cracanezi prin fata si iese. La fel este si la EGR.
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit astazi,la EGR. Am facut orice manevra la mufa de la corpul clapetei(inclusiv scosul sigurantei gri), mai putin sa apas pe clema de sub siguranta. Smile . Multumesc "danciucureanu"!
  • Marius_sky2000

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Pfff....si eu m-am blocat tot la mufa asta...am scos chestia gri da' nu reusesc sa-mi dau seama care e siguranta sau clema de care spunea shoggy...help!
  • Marius_sky2000

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am gasit-o...multumesc!
  • Partnoi Marcel

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Intradevar dupa o curatare , rezultatele apar imediat.Problema ramine murdaria sub clapeta,in galeria de admlsie.Ce simtome da o galerie f.murdara?Voi posta poze cu clapeta inainte si dupa curatare. P.s: Multumesc moderatorilor pentru sfaturi si tutoriale.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Simptome ?
Mers neregulat, variatii de turatie, tacaneala in plus in jona injectoare, coduri eroare etc.
Admisia ta provine din seria 10/12XE https://www.clubopel.com/vie...misie&start=0 dar la XEP au schimbat teava de la EGR in admisie macar sa nu se mai sparga. Problema e la clapetele din admisie la XEP, se blocheaza si ai de treaba https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=102402
Cauza este consum ulei, ulei slab si schimbat la pastele cailor.
  • Partnoi Marcel

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Legat de tija clapetelor de admisie sint deocamdata in stare f.buna,in sensul ca nu am joc aproape deloc intre bolturi si tija. Pe mine ma deranjeaza cel mai mult mizeria pe care incep sa o descopar in motor .Asta e; incep sa culeg roadele unei masini sh.Trebuie sa precizez ca masina am cumparat-o cu 85mii de km ,iar pe caietul de service ,de la 54mii de km s-a inceput a se baga ulei Castrol magnatec 10W40 care dupa parerea mea i-a fost fatal.(f.gros pentru un motor strins).De acolo i se trag si depunerile,mizeriile. Acum am aproape 100mii km si folosesc accelasi ulei si grupa. Intrebarea mea , si sint f.nedumerit, ar fi indicat acum sa bag ceva mai subtire 5W40?De uleiul actual sint destul de retinut in privinta grupei ,desi la 10mii km mi-a papat aproape 200gr.,multumitor vs. ceilalti colegi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune Mobil 1 0W40 ca mai sunt si alti 'prostovani" care pun uleiuri scumpe http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html si https://www.clubopel.com/vie...66&start=1220
Va curata motorul dar mizeria ajunge in sorb, se da baia jos si se curata.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR