Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bunã, mi s-a aprins martorul check engine de doua ori in ultima sãptãmânã, rãmâne aprins dar motorul trage în continuare fãrã probleme. Cu opcom a rezultat eroarea:
P0487 - (A) throttle control malfunction - not present

Deci ceva la clapeta de acceleratie sau egr.
Este vorba de astra g 1.7 CDTI (Z17DTL).
Aveti ceva idei? Multumesc.
Skip ads

  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Vezi ca s au rupt dinti la rotita mare de la clapeta de oprire.Daca esti norocos e doar murdara https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=41246
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
P0487 stiu ca nu e de la dinti rupti. Pentru inceput mergi la un electrician si vezi cum incarca alternatorul. Daca nu incarca cat trebuie ai gasit sursa acestei erori pe throttle. Asta e o varianta, iar a doua chiar sa fie partea electrnica si sa nu scapi decat cu o clapeta noua.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Alternatorul încarcã 13.5 cu luminile aprinse. Bãnuiesc ca aici e problema.
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ok. Verifica atunci conexiunile de la baterie, desfa curata bornele inclusiv firul rosu care se bifurca la plus(acolo e o conexiune cu surub). Apoi vezi daca nu-i totusi chiar alternatorul. Lasa throttle ca eroarea e de la tensiune slaba. Eu asa am rezolvat p0487.
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
...și nu ai mai venit cu rezolvarea...
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Rezolvarea a venit dupã ceva timp (cam un an) , când mi-a picat puntea de diode de la alternator. Înlocuit punte de diode și acumulator și de atunci n-am mai experimentat acesta eroare. Deci într-adevãr eroarea este la încãrcare slaba + acumulator pe ducã.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
'' Deci într-adevãr eroarea este la încãrcare slaba + acumulator pe ducã. ''... Vrajeala...,ai comunicat valoarea tensiunii masurata la bornele bateriei...,ti-a fost jena sa masori la iesire din alternator si sa comunici o valoarea reala si corecta.Vorbim de ce trebuia sa faci cu un an in urma...!
Skip ads

  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Și la mine încãrcarea este la limita de jos ,13.8 v dar am înțeles cã așa e la tipul acesta de motor. De când am luat mașina din 2007, de noua , încãrcarea a fost la fel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In viata poti intelege gresit unele lucruri...! Masurarea incarcarii se face obligatoriu la iesire din alternator.Diletantii si amatorii o fac la bornele bateriei din comoditate.Viata nu-i corecta,nu-i dreapta...,e reala!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ionapostol a scris:Și la mine încãrcarea este la limita de jos ,13.8 v dar am înțeles cã așa e la tipul acesta de motor. De când am luat mașina din 2007, de noua , încãrcarea a fost la fel.

La masina sotiei Astra G 1.7cdti 2004 nu este asa. Aseara am verificat cu motorul cald, farurile pornite, ventilatorul din habitaclu pe pozitia 1 si cu casetofonul pornit aveam 14.2 volti incarcare in mers la 1.800rpm si 14,1 volti incarcare in stationare la 825rpm. Si asta nu cu punte + releu Hitachi originale, ci cu ceva aftermarket schimbate prin Germania, nu stiu exact ce ca seriile erau sterse de pe piese. Am fost cu alternatorul la reconditionat pentru ca era plin de ulei, am intrebat ce componente au gasit in el si mi-au spus ca nu se poate stabili exact ca seriile sunt sterse. Dar ca nu sunt cele originale Hitachi, au fost schimbate. 231.000km in bord acum, nu duce un alternator original Hitachi atatia km ci moare mai repede, de obicei dupa primii 150.000km in bord. Ca un ultim fapt, bateria e cumparata de noua Septembrie 2018, cu data fabricatiei Noiembrie 2017 (Varta Silver Dynamic 74Ah/750A).
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Big.electro, arata-mi o singura persoana care sta sã îți desfacã mașinã atunci când îți schimbã bateria sau chiar la service doar sa îți mãsoare încãrcarea!
Oricum important este si cât ajunge la baterie...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca cineva poate remedia o problema de incarcare redusa la bornele bateriei,pana ce nu masoara tensiunea de iesire din alternator,functie de care se stabileste calea de urmat: remediere alternator sau remediere instalatie forta intre alternator si baterie. La modelele mai noi de alternator,trebuie vazut cu testerul valoarea procentuala(PWM) a cerintei ECM de la alternator in momentul masuratorii,deoarece daca cerinta este de 10%,valoarea tensiunii de incarcare va fi redusa, daca cerinta va fi de 100%,tensiunea de incarcare va fi ridicata(spre 15v). Ar trebui sa se inteleaga ca masurarea la bornele bateriei este relativa si depinde de multi factori,aleatori ca valoare in timp...! Persoana ca iti schimba bateria ar trebui sa aiba minime cunostinte despre managementul energetic al masinilor care e implementat pe masini de mai bine de 10 ani,dar e mai bine sa ma opresc...,am depasit niste limite!
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
De acord cu tine, teoria e una, practica alta...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionapostol a scris:Big.electro, arata-mi o singura persoana care sta sã îți desfacã mașinã atunci când îți schimbã bateria sau chiar la service doar sa îți mãsoare încãrcarea!
Oricum important este si cât ajunge la baterie...
Vai de cel ce practica,fara sa stie teorie...!
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:'' Deci într-adevãr eroarea este la încãrcare slaba + acumulator pe ducã. ''... Vrajeala...,ai comunicat valoarea tensiunii masurata la bornele bateriei...,ti-a fost jena sa masori la iesire din alternator si sa comunici o valoarea reala si corecta.Vorbim de ce trebuia sa faci cu un an in urma...!


Mãsurãtorile le-am fãcut cu opcom, nu sunt electrician, nu am scule pt asa ceva și nici nu am pretenția ca as ști sa masor corect aceste valori.
Eroarea îmi apãrea în general vara când mergeam cu mulți consumatori porniti (faruri, ac, etc.) și destul de aleatoriu, de aceea am neglijat. Cam la un an s-a dus puntea de diode, acumulatorul avea aproape 8 ani. Dupã înlocuire nu mi-a mai apãrut acea eroare pana în ziua de azi. De aici concluzia de mai sus.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sa ne inchipuim ca exista o problema de contact slab,oxidat,etc. pe instalatia dintre baterie si alternator..., efectele vor fi de cadere de tensiune(mai mare sau mai mica,functie de valoarea consumului(amperaj),deci o tensiune va fi la alternator si alta la baterie.Testerul si calculatoarele(vor fi pacalite) vor vedea tensiunea cu valoare mai mica(baterie) si nu cea reala,furnizata de alternator.Cand tensiunea funizata de alternator este egala cu cea din baterie si avem si confirmarea din tester ca acea comanda data de ECM catre alternator(PWM%), corespunde cu valoarea tensiunii furnizate de alternator la baterie,tot sistemul e OK.Atata timp cat sunt service-uri,care lucreaza "dupa ureche", colegilor nu le cerem mare lucru,dar informatia trebuie sa fie corecta,stiut fiind ca doar cei ce vor sa invete,vor invata...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Doar de curiozitate, as vrea sa stiu cat a tinut alternatorul HITACHI de Astra G (cel original al masinii) cu componentele lui (punte HITACHI si releu HITACHI made in JAPAN)... la concret dupa cati km s-a defectat si ce anume a cedat la el ?

L.E:
Vreau sa ma pregatesc din timp pentru cand va cadea cel de pe masina sotiei, dar nu vreau sa merg pe releu CARGO si punte CARGO/Mobiletron, defapt as vrea sa-mi iau macar un releu HELLA/METZGER/BOSCH... ceva mai de Doamne-ajuta de pe eBay.de si nu chinezariile astea de 2 bani de prin RO... Cu puntea mai vedem...

Caut de ceva vreme... cine stie... chiar nu exclud sa prind la ocazie pe eBay un alternator original HITACHI la un pret decent, sau poate chiar unul HITACHI reconditionat complet de catre BOSCH.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La mine a picat puntea cam pe la vreo 190k.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Decent, as spune.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR