Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Bine k nu ai shi GPL k faceai tzurtzuri in mashina.Dak era inchis inseamna ca nu e vina lui.Era o treaba sa vezi la ce temperatura deschide.Ma gandesc sa nu deschida prea devreme.Ai putea sa incalzeshti motorul pe loc shi sa stai cu ochiul pe furtunul prin care trece apa de la termostat la radiator shi sa vezi la ce temperatura deschide(stai cu mana pe el shi vezi knd se intareshte de la presiune shi cand devine cald)
Inainte sa torni solutzii de desfundat radiatoare(un amic de-al meu a turnat intr-un passat shi s-a simtzit o idee mai multa caldura)scoate cele 2 furtune de alimentare ale radiatorului de climatizare,shi conecteaza un furtun de la rezteaua de apa sa vezi daca iese mizerie sau sa vezi dak are debit.
Acelashi lucru il potzi face cu motorul mergand.Scoate prima oara turul shi vezi daca apa care vine de la motor e calda shi are debit.Dak e ok pune-l la loc shi scoate returul shi vezi cum e debitul.Dak ai acelashi debit shi apa este calda inseamna ca ai ceva clapete inchise.

E posibil(dak ai servotronic)sa fie defect shi sa creada ca ai viteza mare ingreunand efortul depus asupra volanului.Cureaua care duce la pompa de servo e intinsa?

ABS-e posibil sa ai un fir care nu face contact bine.La mine dak scot sigurantza de la ABS se aprinde pe bord becul.Acelashi lucru s-ar intampla shi la tine cu ea arsa.

Da jos clacxonul ia un fir shi pune-l direct la baterie sa vezi daca nu cumva e de vina el.E posibil sa fie de vina shi contactul din volan.Merge doar cu contactul pus clacxonul.

Capacul de la sigurantze trebuie rotit numai shtiu in ce pozitzie.Imposibil sa ai mai multe sigurantze decat pe capac ar insemna sa fie full options cel putzin.Orienteaza-te dupa releele de la faruri ca sa fii sigur ca te uitzi bine la capac fatza de sigurantze.

Luni sunt in buzau.Manualul pe care l-ai gasit pe net (haynes banuiesc) e foarte bun,mai bun decat Opel Tis care-l am eu da e prea scump.Daca shtii sa cautzi pe situri ruseshti shi ai net bun shi rabdare il gaseshti mok.Cu asta al meu te mai descurci.Eu itzi propun ca dupa ce ajung eu acasa sa vii pe la mine cu mashina.

Manuale moca pe net de la romani e mai greu sa gaseshti k totzi vor sa se imbogatzeasca.Spre deosebire de posesorii de autoturisme,motociclishtii sunt baietzi de treaba din punctul asta de vedere.
Cu service lasa-te pagubash sunt mai varza decat credeai.Baza e netul.Eu am fost la recomandarea prietenilor la service sa-mi rezolve pb cu alarma shi tot eu i-am dat de cap dupa ce am gasit schema pe net.

Apropos de becuri din bord.Ai grija sa nu cumperi romaneshti ca sunt "semipreparate" si uneori mai scumpe decat alea de firma.Eu am gasit varta parca cu 10-15000.
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Omega A fabricatie 1989...nu ai noroc ... daca era din perioada 91-93 beneficiai de inlocuirea lui la orice reprezentanta Opel ... GRATIS Mr. Green (calorifer + manopera). Manevra se face in cadrul unei campanii de inlocuire a caloriferelor cu o varianta imbunatatita , campanie initiata de Opel pentru toate modelele Omega A / Senator B cu 6 cilindri si instalatie de climatizare fabricate intre 1991 si 1993.

Daca vrei sa desfunzi caloriferul ar fi bine sa uiti solutiile minune. Am avut in urma cu cativa ani o astfel de problema si am incercat mai multe asfel de substante .In final am circulat 10 luni cu o asfel de substanta in lichidul de racire , ba mai mult cantitatea folosita era dubla fata de recomandari.Rezultat ZERO.
Singura metoda care da rezultate in cazul in care caloriferul este infundat e folosirea unui pistol de boschetat conectat la presiune de aer si la reteaua de apa.Trebuie suflate ambele conducte insistent pana cand apa care iese e perfect limpede.Eventual se pot folosi diverse substante de desfundat instalatii de scurgere (atentie la posibilele efectele corozive asupra altor elemente din compartimentul motor!) sau geluri detartrante care se lasa sa actioneze in calorifer o ora.
Dupa efectuarea acestor operatiuni e recomandata conectarea celor doua furtune invers pentru urmatorii 200-300 de km pentru mobilizarea mizeriei restante.
Daca ai debit si apa e calda pe retur nu inseamna neaparat ca e ok , daca 1/2 din celulele radiatorului sunt infundate sau au lumenul ingustat nu vei avea caldura.

Termostatul care ramane deschis nu afecteaza performantele sistemului de incalzire al habitaclului atunci cand motorul este cald , doar temperatura de lucru e atinsa mai greu. E un motor mare care produce o cantitate considerabila de caldura si in timpul functionarii termostatul e mai tot timpul deschis. Problema trebuie cautata in alta parte...bineinteles asta daca termostatul e potrivit ca si constructie.

Sa nu astepti minuni de la manualele de reparatii , nu trateaza problemele tipice , se refera la inlocuiri de piese cu unele noi si sunt pline de greseli. Sunt scrise pe banda rulanta si la modul general , iti dai seama ca nu ar fi prea rentabil sa studieze problemele cu care se confrunta fiecare model in parte.
TIS-ul e de asemenea nu foarte complet , din acest punct de vedere cea mai buna varianta ar fi manualul de reparatii oficial care e destinat insa exclusiv reprezentantelor. Oricum sunt slabe sansele sa-l aiba una din reprezentantele din Romania.

anvas75 a scris: Nu stiu care este diferenta dintre servo normal si servotronic si cum pot depista de care sistem am.

Raspunsul Wink :
Senator a scris:... trebuie vazut daca masina are Servotronic , in caseta ar trebui sa intre o mufa identica cu cea de la injectoare sau sonda de temperatura.

Daca directia e Servotronic si sistemul functioneaza volanul ar trebui sa mearga foarte usor in timpul stationarii , cu degetul la propriu.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am mai pus cateva poze in garaj, in legatura cu problemele mele. Cu servodirectia nu am facut mare lucru, decat am mai pus lichid in borcan si am aerisit circuitul prin miscarea rotilor stanga-dreapta. La fel de greu merge. Nu imi dau seama daca cureaua ( scuzati cacofonia ) este slabita ( banuiesc ca este nr 2 - vezi poza ). La Vectra in manual scrie ca trebuie sa se lase 5-10 mm la apasare. Cert este ca nu ajung sa strang surubul, fiind prea jos.Imi va trebui o cheie lunga, pe care de obicei mecanicii o au. Apropo de curele este bine sa le schimb pe toate ? Si cam la ce interval se schimba?
Am pus poze si cu furtunele de la calorifer. Daca ala e turul, cum banuiesc eu, ar trebui sa fie la fel de fierbinte ca si furtunul care duce de la termostat la radiator. Si nu prea este. O sa-l desfac sa vad ce trece prin el. Cu se scoate termostatul din lacas, ca eu nu am reusit? am incercat sa trag cu patentul de capatul lui dar ma gandeam ca il stric. Vine frigul acuma si eu tot nu am rezolvat-o. Imi vine sa duc masina la service, sa se chinuie aia cu ea !
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am uitat ceva. Cum ajung la caloriferul din masina ? se poate baga mana pe undeva sa vad daca e cald??Sau doar demontand bordul?
Skip ads

  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Eu am reushit sa intind cureaua la mine shi nu am cine shtie ce chei speciale.De schimbat eu le schimb cand se rup sau cand sunt pe cale sa se rupa nu e pericol doar ca ramai cu ea in drum.
La mine a ieshit ushor temostatul.Ai grija poate e lipit cu silicon.
Am vazut in poza ca ai manusha de la filtrul de aer fisurata si lipita cu scoci.Si asta poate creste consumul.Eu nu am gasit originala shi am construit una dintr-un cot la 90 de grade din plastic shi 2 tuburi de cauciuc cu coliere shi e ok acum.

Clacxoanele sunt originale e posibil sa fie pline de rugina din cauza apei care intrat in ele daca au fost orientate inspre fatza mashinii.Nu ai shanse sa le repari.Daca pui altfel de goarne,tzi-am mai zis,tablitza aia de prindere trebuie sa fie dintr-un material neconductor de curent ptr ca nu trebuie sa-shi ia masa prin caroserie.

Incearca sa bagi mana prin dreapta consolei ca sa ajungi la radiator.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Azi mi-am adus aminte de un vecin care are opel rekord ( 2 buc ) si repare toate neamurile de masini si cred ca o sa-l abordez maine, poate stie omul ce-i de facut. Voi reveni cu amanunte. Daca schimb claxonul, inseamna ca trebuie sa aduc si un plus la volan ?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Turul instalatiei de incalzire este cel care pleaca din pompa de apa , in apropierea termostatului , cel care intra in blocul motor fiind returul.

Termostatul ar trebui sa poata fi scos din carcasa destul de usor trebuie insistat si va iesi. Daca se deformeaza nu e chiar asa grav gasesti incepand cu 30 de RON , ai nevoie de unul care deschide la 87 de grade.
In mod normal sub termostat exista o garnitura de hartie care se livreaza cu termostatul si care impiedica blocarea care apare prin formarea de oxid intre termostat si carcasa carcasa.
Daca tot esti cu lucrari in zona verifica daca functioneaza preincalzirea galeriei de admisie , furtunul de apa care intra in galerie sub cel de aer de la regulatorul de ralanti ar trebui (ca si cel care iese in jos) sa fie fierbinte atunci cand mtorul este cald.

Nu stiu cat de usor e de ajuns cu mana la fagurele caloriferului la modelul cu A/C , ceea ce stiu insa e ca instructiunile de inlocuire care se distribuie reprezentantelor cuprind 22 de pagini... Confused

Cureaua care antreneaza pompa de servo ar face un zgomot infernal daca ar fi slabita , cauza trebuie sa fie alta.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Deci furtunul prezentat de mine in poza este returul de la calorifer. Nu eram sigur dar am banuit, pentru ca celalalt furtun era mai cald decat asta. Am sa incerc maine sa schimb termostatul ( am luat de 92 , nu avea alt model Shocked ) si am cumparat si o solutie de desfundat radiatoare ( flush liquid de la 2+2 ), chiar daca am primit asigurari de la voi ca nu functioneaza, am zis sa incerc, decat sa ma apuc sa dau jos bordul. Incercarea moarte nu are si mai rau de atata nu cred ca se poate. Voi reveni cu desfasuratorul operatiunii ! Smile
Skip ads

  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Victorie!!! Am caldura in masina. Nu, nu i-am dat foc cum ar crede unii, ci in mod normal, prin caloriferul din dotare. In sfarsit i-am dat de cap. Problema era caloriferul, care era infundat. Am desfacut returul si am verificat debitul de lichid - aproape de zero la orice turatie. Asa incat am demontat si turul ( cu chinuri si zgarieturi pe maini, pentru ca are o pozitie cu spatiu mic de manevra si a trebuit sa apelez la un levier ca sa dau jos furtunul de pe teava ! ) si i-am facut cateva "clisme" pe tur si pe retur cu apa , pana cand si-a dat drumul. Cu rahatul de lichid de desfundat nu am reusit - m-am incapatanat sa vad daca are efect - nu are, asa incat sfatuiesc si eu din experienta sa nu dea nimeni bani pe el, pentru ca nu merita. Termostatul nu l-am schimbat, asa incat am unul de rezerva.
Cu servodirectia inca nu am rezolvat, nici nu am reusit sa dau joc masca de plastic de pe stalpul stanga fata sa vad daca gasesc calc. de servo pe acolo - nu stiu cum e prins si nu am vrut sa il fortez. Am fost si la service si mi-au spus ca pompa de servo nu este foarte fixa pe suport si are joc, care trebuie rezolvat inainte de a strange intinzatorul curelei ( are niste suruburi de fixare cu contra, dar nu a putut umbla la ele din cauza mizeriei din zona. Sa sterg eu uleiul imbacsit cu praf si apoi ei strang suruburile - mishto, nu??!! Meseriasi de lux.
Maine vreu sa verific si senzorii de la ABS, sa nu aiba firele intrerupte. Au tensiune numai cand e motorul pornit ?
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am o nedumerire - am doua radiatoare si doua ventilatoare , unul spre motor, de racire a motorului, impreuna cu vent. pe curea si un al doilea spre exterior, cu un ventilator cu termocupla. La ce foloseste al doilea ventilator? La AC sau la ulei?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In mod normal ar trebui sa ai 3 radiatoare : apa , ulei si condensatorul instalatiei de AC.

Ventilatorul electric montat pe condensatorul instalatiei de AC are doua functii , cand e pornit AC ajuta la un schimb mai bun de caldura iar in rest se cupleaza doar daca temperatura motorului creste peste nivelul obisnuit. Partea de comanda a ventilatorului ia informatii de la senzorii instalatiei de AC si de la termocupla din radiator.

E posibil ca in zilele foarte reci sa ai surpriza ca aerul nu e suficient de cald.Daca vrei mai multa caldura va trebui sa apelezi la un compresor. Twisted Evil
Nu era nevoie sa te chinui sa scoti furtunele chiar din calorifer , puteai sa intri cu presiunea de apa pe tur chiar langa termostat si sa faci pe acolo toata operatiunea.

Solutiile respective nu sunt facute pentru desfundat instalatii de racire ci doar pentru spalat in vederea inlocuirii periodice a lichidului de racire.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu m-am lamurit cu firele de la senzorii de ABS - au tensiune numai cand e pornit motorul? Mai am o nelamurire - AC merge si pe rece si pe cald? Adica pot sa dau drumul la AC sa faca cald? Nu am mai avut AC pe masina si din acest motiv intreb. Cum se procedeaza?
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cu motorul pornit ar trebui sa ai la firele de la senzori o tensiune in jurul valorii de 5V.
Senzorii se pot masura comparativ , ar trebui sa aiba aproximativ aceeasi rezistenta.

AC nu face cald , de asta se ocupa caloriferul. Daca temperatura exterioara coboara sub o anumita valoare exista un senzor care decupleaza compresorul si AC nu mai functioneaza.
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Scuze ca nu am mai intrat dar m-am luat cu agitatzia de sarbatori shi nu am mai avut timp.
Mi-am luat un senator B din 89 ptr piese,in sfarshit am faruri ok shi proiectoare.
Pb e k nu are motor 30 NE ci din ala cu 24 de valve cu dual ram.Calculatorul de la cutie banuiesc k nu se potriveshte,debitmetrul la fel?

Sarbatori fericitzi!
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Banuiesti bine , nu se potriveste nici una nici alta.

Ceea ce se potriveste e ansamblul motor-transmisie complet Mr. Green , e o miscare pe care nu o vei regreta.
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Sper sa nu deranjez cu senatorul,daca e nevoie fac al topic.
Dupa ce am montat farurile cu stergatoare shi bara m-a lovit unu fix in farul stanga pe care il cautam de 1 an.Nu e pb bine ca avea asigurare.
Motorul c30se ar chiuloasa demontata ptr ca a avut o patina de la lantzul de distributzie rupta shi au fost rupte toate supapele.
Ar fi o treba sa-i pun cutia pe a mea dar momentan am lasat calculatorul la reparat shi sper sa-l faca meshterul.
Am bord electronic dar in instalatzia de la 30ne lipseshte o mufa.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Aha , am inteles , poti sa-ti iei gandul de la repararea chiulasei intrucat costurile sunt URIASE.

S-ar putea ca cei de la asigurari sa incerce sa refuze sa-ti cumpere un far nou intrucat nu exista decat original si e foarte scump , asta ca sa stii la ce sa te astepti.

Cred ca ideea unui nou topic la Alte modele e binevenita Wink
  • ahoe

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2006

  • Mesaj Privat
sal . Sunt nou pe forum si de asemeanea posesor de omega A masina de care sunt f multumit . O am de la inceputut lui Noiembrie , am facut vreo 12.000 de km si nu am schimbat decat tobele si placutele de frana . Mai nou sunt in cautare de un far dreapta pt ca s-a suparat un papuc pe mine . Motorul este c20ne care sa speram ca isi va inmulti cat de curand caii cu un chip . Am schimbat singur luminile in bord asa ca dak cineva are nevoie de un sfat il pot ajuta cu placere. POze cu omega se pot gasi in garajul meu .
  • Rudi

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Senator 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Salut !Bine ai venit pe forum!
Am piese rezultate din dezmebrarea unui opel senator din `89.Se mai potrivesc shi la omega.Un bord cu cristale lichide ca cel din garajul meu.
Mai am shi opel Tis si Autodata CD2 2004.
  • ahoe

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2006

  • Mesaj Privat
interesant bordul . cam ce modificari sunt necesare pt a fi montat si cam ce ai vrea pe el . Computerul de bord se potriveste la omega c20ne?
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR