Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • votizazu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Am un zgomot ciudat, ritmic, aspirativ, la relanti la o insignia din 2014 turbo benzina, care se pare ca se aude la nivelul tobelor de esapamant.
As vrea daca poate sa ma ajute cineva cu un raspuns la intrebarea daca este normal zgomotul, daca l-a mai auzit cineva.
Multumesc mult!
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Pune o filmare ceva, poate vreun coleg mai 'citit' iti poate da vreo idee. Bafta.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu aud asa ceva desi le am ruginite dar inca intregi. Nu-mi dau seama ce intelegi prin aspirativ. Daca ar fi sparte alea din mijloc ar mirosi cind stai cu usa deschisa. Ori te referi la cele 2 din spate? Urc-o sus la un service si inspecteaza.
  • VLAD

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Verifica racordul flexibil,sa nu se fi dezlipit "plasa de pe teava" sa zic asa si aia atarnand vibreaza si o auzi la relantiu.
Skip ads

  • votizazu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Zgomotul ( ritmic parca are un debit mai mare de gaze?) se pare ca se aude doar cand se incalzeste motorul si am auzit ceva asemanator, bineinteles la intensitati mari, la autobuze de exemplu. De aceea ma gandesc ca este ceva functional, poate chiar normal. Imi cer scuze anticipat pentru infantilitatea intrebarii, dar masina este in garantie si as vrea sa sa depistez orice anomalie.
O zi frumoasa !
  • Sorin_im

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia OPC 2009 A28NER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2015

  • Mesaj Privat
eu nu sesizez nimic infantil la intrebarea ta ! Inregistreaza sunetul si hai sa-l ascultam. Ti se pare ca e un sunet nou ? L-ai mai auzit ? Se aude permanent ?
  • guliver

  • Mesaje scrise: 554
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca e in garantie masina, trage o fuga la reprezentanta si vezi despre ce e vb.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cind pornesc de la rece turatia motorului e foarte instabila oscilind intre 1000 si 1500 ture, ca si cum s-ar ineca, apoi dupa cca 1 minut totul revine la normal , 750-800 ture constant. Mi s-a intimplat doar de 2 ori si doar de cind e rece. Masina merge ok, trage bine, nu consuma mai mult ca de obicei. Poate e legat de faptul ca imi apare in bord martorul galben check engine, iar la citire a iesit P0027 Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Range/Perf. B1, care dupa demontare/curatare si stergere alarma, n-a mai aparut vreo 3 zile. Am schimbat si uleiul ,ca ala se mai blocheaza de la ulei murdar (doar 8000 km de la schimb cu GM Dexos 2, acum am Motul Dexos2). As schimba actuatorul ala, dar sitele lui pareau curate.
Skip ads

  • yerd

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2014

  • Mesaj Privat
lbanias a scris:Cind pornesc de la rece turatia motorului e foarte instabila oscilind intre 1000 si 1500 ture, ca si cum s-ar ineca, apoi dupa cca 1 minut totul revine la normal , 750-800 ture constant. Mi s-a intimplat doar de 2 ori si doar de cind e rece. Masina merge ok, trage bine, nu consuma mai mult ca de obicei. Poate e legat de faptul ca imi apare in bord martorul galben check engine, iar la citire a iesit P0027 Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Range/Perf. B1, care dupa demontare/curatare si stergere alarma, n-a mai aparut vreo 3 zile. Am schimbat si uleiul ,ca ala se mai blocheaza de la ulei murdar (doar 8000 km de la schimb cu GM Dexos 2, acum am Motul Dexos2). As schimba actuatorul ala, dar sitele lui pareau curate.


Similar cu Ibanias cu pornirea la motorul complet rece; am inteles ca asa e facut din fabrica pentru a proteja motorul in primele secunde dupa pornire; porneste turata mai mult din computer primele 40-60secunde. Din ce am vazut pe YT si super-cars (gen Lambourghini) fac asa (a nu se intelege vreo comparatie cu acele masini) Smile Probabil tehnica e similara.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
E de inteles turatia mai mare la start(incalzeste kat, turbina, quickheat), dar iarna trecuta n-a urcat mai mult de 1000-1200, iar acum chiar si la temp cu plus urca initial si la 1700. Ori nu mai tin eu bine minte. Insa oscilațiile nu existau, statea la o valoare apoi scadea la 800 dupa 1 minut. Macar martorul de evacuare a disparut de la sine, semn ca uleiul nou a inceput sa ii placa. Ar mai fi o cauza, am pus benzina de 100 si cicã ii trebuie putin sa se autoregleze, mai aveam 10 litri 95. Alte simpt8me nu am, stau linistit deocamdatã.
  • Sorin_im

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia OPC 2009 A28NER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Va amintiti vremurile cand trageam socul ? Smile))....si cand il uitam tras si nu stiam de ce dracu merge prost ?.
Daca oscileaza turatia, e o bubita undeva si trebuie gasita!
Sigur nu are nicio treaba benzina de 100, parerea mea! In plus, nu cred ca e necesar sa folosesti benzina cu cifra octanica mare, motorul nu tuseste cu cea de 95 si nici performantele nu sunt sesizabile la o exploatare normala.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am incercat intii investigare simpla, fara sa desfac motorul, cum au sugerat altii ca ba-i exhaust camshafts, ba-s senzori. Am bagat 100 nu sa cresc performantele ci ca sa previn detonarea (ce aduce ca simptom cu ezitarea descrisa la start) si avind in vedere ca masina merge mai des subturata datorata cutiei de viteze automata. Desi nu musai cutia are legatura, ca dupa ce pornesc motorul merge lin.
Skip ads

  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Al dreacu' google , mai tare te confuzeaza! Ori mai bine s-o las moarta-n papusoi daca mere ok. Dupa ce disparuse martorul check engine si raman cu 10 litri din benzina aia de 100 care initial mi-a stins martorul, bag iar vreo 25 litri de 100 OMV. Se aprinde iar martorul, aceeasi eroare de actuator valva de evacuare si sta asa vreo 2 zile, max 100km rulati. Cu gindul ca poate nu mai tin minte de unde am bagat anterior, ma duc la MOL si bag de aia de 98 pina la full 70 litri. La pornire de la pompa inca raminea aprins martorul, insa la a 2-a pornire s-a stins si asa a ramas inca 10 porniri de atunci. Acu' va explic de ce ma confuzeaza Google. Citesc despre cum functioneaza acel actuator, respectiv varaiable valve timing. Adica ECU comanda actuatorul ala care variaza prin flux de ulei axul cu came, care asta variaza valva de evacuare ca timp, pozitie, deschidere. Adica cumva el comanda valava si nu invers. In teorie uleiul prost/murdar blocheaza/lipeste valva. Aparent nu are legatura cu benzina. Ok, in cilindru la un moment dat pistonul impinge amestecul benzina/aer ars spre valva asta care tre sa se deschida ca sa elimine ce trebe afara. E oare posibil daca arderea e altfel decit vrea electronica pistonul sa forteze valva de evacuare si ca atare sa fie fortat si actuatorul asta de-mi da mie eroarea aia. Ca numai asa s-ar explica de ce cu 98 nu guita dar cu 100 da. Toate astea au aparut de cind am schimbat uleiul cu GM DEXOS 2 inainte de un drum lung de 2500 km unde am zis sa-i dau benzina de 100 daca tot merg mult in sarcina, desi pina atunci mergea OK cu 95. Dupa ce reprezentanta Opel a curatat de 2 ori actuatorul ala si a zis ca sitele actuatorului par curate (cica nu merita schimbat decit daca am lipsa putere) , a reaparut eroarea si am hotarit sa schimb uleiul cu Motul Dexos2. Asta pare sa-i placa dar acum pare ca nu-i place benzina de 100. N-am mai incercat cu 95, dar daca MOL 98 ii place si nu mai beculeste, asta e... nu mai sap pina nu am simptome clare.

Sorry pentru cearsaful de vorbe, dar fiind inginer sint curios cu functioneaza asta. Si nu cred ca la 75000 km oi fi asa ghinionist ca sa incept sa desfac ax came, valve... Un actuator e ieftin, dar ma gindesc ca mai bine investighez eu decit sa dau masina pe mina unor ''profesionsti'' neprofesionisti. Ca de aia fara ghilimele cam ducem lipsa in TM.
  • Sorin_im

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia OPC 2009 A28NER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2015

  • Mesaj Privat
poate ca ar fi trebuit sa-i dai talpa ieri Smile))....cat mai adanc Wink
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pai nah, io am intrebat daca are careva detector de radar, dar ... nimic! Da' nu te teme, ca i-am dat la intoarcere.

Dar ieri a disparut beculetul inainte de plecare, cind am alimentat. Acu' juma de ora de mers prin oras a beculit din nou. Actuator nou si gata!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR