Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
urcam cu Insignia 2.0 160 4x4 pe Transfagarasan. Intr-o urcare am fortat-o putin (acceleratie maxima) dupa care am tras pe dreapta pt peisaj. Am auzit cum curge ceva sub masina si am observat imediat ca e antigel pe care il arunca la supapa de refulare a vasului de expansiune (asta cred ca e canalul care duce spre parbriz). Am constat ca nu era bine strans capacul vasului. Fiind in varful muntelui, am completat cu apa ca sa pot ajunge sa iau niste antigel, dar 100m mai sus, mi-a urcat temperatura la maxim si mi-a semnalizat asta si in bord. Acum am tras pe dreapta, apa din vas bolborosea iar cand s-a racit putin, a disparut din vas complet. De ata asta nu a mai curs, dar probabil s-a dus pe instalatie.
E ceva ce pot sa fac sau chem platforma?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cheama platforma, distrugi motorul daca mergi fara apa sau e temperatura prea mare. Poate a ramas termostatul pe inchis, sau cine stie.

L.E: Apa a ineput sa bolboroseasca iar dupa ce s-a racit s-a golit vasul pentru ca a fost prea putin lichid pe instalatie. Mai poti face ceva; lasa sa se raceasca, completeaza, aeriseste circuitul (cu motorul pornit scoti capacul de la vas si lasi asa vreo 15 minute) si poti sa vezi daca poti ajunge acasa sau nu. Bafta.


Ultima modificare facuta de borsy la Sam 04 Jul, 2015 6:46 pm
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Lasa motorul in relanti si completeaza cu apa, in timpul asta urmareste temperatura motorului. Poate ti-a curs mai mult antigel decat ai completat tu cu apa si d-aia nu mai ai, probabil mai trebuie.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sunt de aceias parere cu @borsy Cheama platforma.
Dute cu masina la service in Zarnesti la Adam va fi pe maini bune. - ups... am uitat ca este weekend.
Verifica uleiul poate sa dus in ulei sau pe toba - garnitura de chiuloasa... termostat blocat.... furtune sparte... pompa apa defecta etc...
Fum alb nu scotea in spate...

Sper sa ajungi cu bine acasa.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 04 Jul, 2015 7:08 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
florin_rtl a scris:Am constat ca nu era bine strans capacul vasului.

Pe unde credeti ca s-a dus apa/antigelul?
In mers nu a aparut mesajul, a aparut pe loc in momentul in care masina fiind incinsa, fara sa o lase sa se raceasca in relanti si cu busonul nestrans... apa a fiert si a curs. Acum, sper sa nu mai fi mers mult cu apa lipsa ca sa nu mai provoace si alte daune...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci spui ca nu a avut timp sa se raceasca dupa ce a oprit-o dintr-o data, (nu a mai avut racire pe instalatie.) si motorul era incins, dupa oprire cine sa il mai raceasca (daca pompa de apa si ventilatoarele erau oprite.)

E posibil si unde sa dus apa | poate incerca sa bage apa si sa vada cum se comporta poate nu este grava situatia.
Trebuie urmarit permanet nivelul de antigel.

florin_rtl a scris:apa din vas bolborosea iar cand s-a racit putin, a disparut din vas complet. De ata asta nu a mai curs, dar probabil s-a dus pe instalatie.

De ce anume bolborosea si unde a disparut apa | Completat cu antigel la nivel si gasita cauza daca exista.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 04 Jul, 2015 7:36 pm, modificat de 5 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Unde-i apa? A curs pe la capacul vasului care nu era strans. Iar daca nu a completat cu apa suficient (chair si cu 1 litru lipsa), va aparea din nou mesajul in bord. Primul lucru in cazul asta, completezi cu apa (cu motorul in relanti) pana cand nivelul se stabilizeaza, apoi urmaresti nivelul apei si al temperaturii, inclusiv temperatura furtunelor spre si de la radiator pentru a nu fi problema cu termostatul (ceea ce nu prea cred), pentru ca altfel i-ar fi fiert in urcare.
  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut. La prima oprire nu am avut nicio eroare, sau semnal de la masina. M-am oprit voluntar si e adevarat, tocmai o incinsesem bine...cand am ridicat capota am vazut cum arunca apa pe la vasul de expansiune pe canalul acela de refulare. Apa am pus doar un litru si de aceea nu a putut sa raceasca si imediat ce s-a racit acel litru, a disparut din vas. Am verificat toba, nivel ulei, totul pare in regula, deci sper ca litrul e pe instalatie.

Acum o las sa se raceasca pana imi aduce cineva niste antigel, dupa care o voi aerisi la relanti cum m-ati invatat, avand grija sa completez si sa verific temperatura si nivel la fiecare cativa km. Daca mai da orice semn anormal, chem platforma.

Multumesc pentru sfaturi.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Problema ta este ca nu ai avut busonul strans si ca masina fiind incinsa nu ai lasat-o sa isi revina 1-2 min in relanti, fapt benefic si pentru turbina. Acum poti completa si cu apa, nu neaparat antigel, urmand ca atunci cand vei ajunge acasa sa refaci concentratia antigelului. Acum, masina stand de ceva timp s-a mai racit, cand completezi lichidul de racire sa te asiguri ca termostatul e deschis ca sa isi faca circuitul, altfel dupa ce se va deschide va mai cere ceva apa!
  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Cum ma asigur ca termostatul e deschis?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca ti mana pe furtunul gros care iese din termostat vei stii, se va incinge foarte tare pentru ca termostatul deschide circuitul mare spre radiator | daca nu se va incinge nu suna bine de loc.
Dupa ce deschide termostatul, o lasi un timp pornita sa miste apa in instalatie... eventual mai completezi cu (antigel | apa) daca este cazul.
Daca nivelul ramane stabil urmaresti nivelul de antigel mai des pe drum.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 04 Jul, 2015 7:54 pm, modificat de 2 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
E furtunul de pe partea stg a masinii (partea soferului), e intre motor si baterie si duce spre radiator. Vezi sa nu il confunzi cu cel de la intercooler Smile .
Spor la treaba, sa ne anunti ce ai facut! Bafta!
Skip ads

  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Asta?

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
nr.23 este termostatul furtunurile semnate cu rosu care ies din termostat | verifica daca deschide termostatul | si daca ventilatoarele de pe radiator pornesc cat sta masina la relanti.
Daca nu se deschide termostatul va creste temperatura in bord peste 88 cu mult peste... furtunul va ramane in permaneta caldut/sau rece daca nu deschide termostatul.
Asa ca vezi daca deschide termostatul.
http://www.partsbase.org/op...-2009--6-cooling/
http://www.partsbase.org/op...es/#p-ope-1338297

Din cate stiu, daca termostatul nu deschide - ventilatoarele vor merge in continuu fara oprire, ECU vede ca temperatura trece de 88, 92 si le tine pornite permanent.
Ai PM - in caz ca te ajuta cu ceva o parere.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 04 Jul, 2015 9:14 pm, modificat de 2 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
In poza pusa de T.ion nr 3 sau 4 (depinde de versiune) e furtunul.
Apa iese intra in radiator prin stg si iese prin dreapta masinii.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Este posibil nu stiu ce motor are.
Care furtun devine ferbinte, vine de la termostat sunt doua furtune care intra in radiator le gaseste el care vine de la termostat.
Oricum este bine de stiut... si eu imi puneam intrebari...
  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru ajutor. Din pacate, cand am incercat sa o pornesc cu lichidul completat, mi-a dat o serie de erori (lock, afl, etc, chestii care nu pareau sa aiba vreo legatura) iar dupa 2 incercari, cand pun acum contactul, nu se mai intampla nimic. Nici lumina in bord, multimedia nu mai porneste, nimic nimic. Sper sa pot decupla frana electrica atunci cand ajunge platforma. Aveti vreo idee cum sa fac asta?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
florin_rtl a scris:Asta?

E sub vasul de lichid de servo si sub cel de plastic care vine de la intercooler, e un furtun mai gros. Il poti verifica si pe cel din partea dreapta e mai accesibil.
Tu pune-i apa si lasa-l sa se incalzeasca, completezi cand mai scade pana se stabilizeaza nivelul.
LE Ti-a murit bateria Sad . Incearca sa iei curent.
  • florin_rtl

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
E normal sa moara bateria? Nu a dat semne ca ar fi pe duca....
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dupa erorile date, eu asa cred. Ai stat cu usa deschisa, radio... de cand ai oprit masina?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR