Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Aantonio a scris:Ia pune multimetrul pe ea atunci cand ai doar radioul pornit, citeste valoarea tensiunii si mai discutam atunci daca se respecta sau nu tensiunea magica de incarcare.

https://www.clubopel.com/vie...46&highlight=
Tensiunea nu scade sub 13.8 decat daca pornesc dezaburirea lunetei (si scade la 13.6 nu mai putin) si nu creste niciodata peste 14.2 chiar daca opresc tot (inclusiv radio).
Daca vrei, cand treci prin galati iti demonstrez...
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
hai ca m-ai facut sa cumpar niste jucarii din alea, ca m-am saturat sa tot intru in meniul ascuns sa vad tensiunea din retea
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca le iei de pe ebay sunt cam 1 $ bucata...
avantajul ar fi ca ai in permanenta martor de incarcare si mai ales ca vezi cat scade incarcarea la cand adaugi consumatori...
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am luat din fiecare cate doua =)))))))
ca e la oferta, ca rumanu tigai, o sa vad care le tin.
Imi place ideea nu neaparat monitorizarea incarcarii, de cand m-a pus diavolul sa-mi pun viperele pe masini is maestru in arta incarcarii bateriilor.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
La Astra J si Insignia sistemul de incarcare a bateriei este diferit fata de modelele anterioare. In "schema" asta de incarcare intra alternatorul (evident), BCM-ul, ECM-ul, si un senzor de curent al bateriei care foloseste efectul Hall.
Acum vreo 3 ierni am observat si eu ca incarcarea pe baterie era undeva spre 15V si m-am dus la reprezentanta sa le cer sa imi schimbe alternatorul (masina era in garantie), dar modul asta de incarcare e normal pe modelele astea. Mi-au demonstrat cu ceea da TIS-ul, dar am mai si citit cateceva despre lucrul asta si pana la urma mi se pare normal sa fie asa. Bateria poate sa aiba nevoie de incarcare... sau poate nu. In momentul cand "cere" curent i se da, iar in momentul cand nu are nevoie... nu i se da. Tensiunile de 15V sau chiar peste nu au de ce sa ii faca rau unei baterii atata timp cat nu sunt mentinute pe o perioada mare (mi se pare ca si in precesele de incarcare/formare ale bateriilor se folosesc tensiuni mai mari)... De ce ar trebui sa fie incarcata tot timpul o baterie 100% cu 14.2-14.4V daca n-are nevoie? Apoi am inceput sa urmaresc in CB cum variaza tensiunea de incarcare in diferite conditii si sunt momente in care ajunge spre 15V (14.7-14.8V...) pentru ca e nevoie adica acum iarna... si momente in care scade sub 13V (12.5-12.6V) pentru ca bateria e full, adica nu incarca... deci si consum mai mic. Deci, nu mai comparati ce e acum cu ce era in trecut.
La fel e si cu compresoarele de A/C... astazi se folosesc compresoare cu capacitate variabila (variable displacement)... pentru eficienta Esti OFF TOPIC
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
uite o chestie pe care te rog sa o citesti:
https://en.wikipedia.org/wik...ploding_batteries
Any lead-acid battery system, when overcharged (>14.34 V), will produce hydrogen gas (gassing voltage) by electrolysis of water
traducere pentru cei ce nu cunosc engleza:
Orice baterie plumb-acid (adica bateriile de masina) cand este supraincarcata (>14.34V) va produce hidrogen in stare gazoaza (tensiunea de gazare) prin electroliza apei.

un lucru sa va fie clar, nu incerc sa va invat eu cum e bine sau cum e rau, doar zic ca 15v nu e chiar in regula...
am cautat certificatul de garantie, e in masina cel mai probabil...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
E corect, dar supraincarcarea trebuie sa fie pe o durata mai mare de timp (ceea ce nu e in cazul de fata), iar bateria trebuie sa se supraincalzeasca ca sa "fiarba" (ceea ce, iar nu e cazul pe vremea asta cu temperaturi negative). Ceea ce vreau sa spun este ca e un fel de incarcare "inteligenta" dupa un algoritm bine stabilit (de Opel sau de altii...) care incarca sau nu cu diferite tensiuni in functie de necesitati... d-aia nu se mai aplica regula de incarcare continua si constanta cu 14V+/-0.2(0.3)V care e valabila la modelele mai vechi. De ce oare producatorii de acumulatori (in speta Varta) care echipeaza Opel le acorda garantie... oare ei nu stiu ca incarcarea poate depasi si 14.2-14.4V la modelele astea pentru anumite perioade... sau chiar sa nu incarce cateodata? Sper sa nu asistam si aici la vreun "Charging Gate" Smile
Si pentru cine are timp sa citeasca...
http://workshop-manuals.com...on_and_operation/
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai Varta si restul producatorilor au interes ca bateriile sa tina 6-7 ani ca pana de curand sau sa pice dupa 3 cand sunt iesite de mult din garantie. Eu unul cu ultimele 2 masini si incarcare "batraneasca" am mers 6, respectiv 7 ani cu bateriile de fabrica. Totul e acum pe baza de consum....nu de curent 😊
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sa zicem ca voi veniti la mine cu incarcare de 15V.
si din varii motive aceasta nu scade niciodata sub 15V (o defectiune tehnica la releul de incarcare sa zicem)
cat timp va rezista acumulatorul incarcat la 15V?
intelegeti de ce zic eu ca nu v-as acorda garantia in conditiile astea?
orice sistem e susceptibil sa crape la un moment dat (altfel nu ar mai exista piese de schimb).
sunteti de acord?
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Probabil ca ai 14.2 V la ralenti fara consumatori, dar daca o turezi sa zicem 2000-2500 rpm, care sunt niste turatii uzuale intr-un mers cotidian, ai sa vezi ca o sa creasca si spre 14.4-14.5, daca alternatorul incarca cum trebuie (fiind cam la limita cu valoarea teoretica de 14.3 V). In fine, daca ne luam dupa teoria asta, incarcarea e mare, dar in practica pentru timpi mici de incarcare se accepta pana pe la 14.8-15 V, asa cum a spus si clau70. Din ce am mai citit opel nu e singurul producator care sa foloseasca astfel tensiuni de incarcare pentru masinile mai noi, de pana la 15 V.

Daca tot suntem la subiectul asta, am si eu o problema pe care am observat-o de cand am luat masina, dar careia nu i-am dat prea mare importanta pentru ca am vazut la mai multe Astra J. Are o usoara cadere de tensiune in faruri (slaba palpaire, dupa care isi revine) atunci cand plec de pe loc cu masina si asta doar cand vreau sa inaintez usor doar din ambreiaj la stopuri de exemplu, fara sa folosesc acceleratia. Daca o turez putin, chiar si la 1000 rpm, fenomenul nu mai apare, am sa verific daca si in gol face chestia asta. M-am uitat si la indicatorul de tensiune din bord, dar in cazul de mai sus nu se observa o scadere de tensiune. A mai sesizat cineva de aici chestia asta?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:sa zicem ca voi veniti la mine cu incarcare de 15V.
si din varii motive aceasta nu scade niciodata sub 15V (o defectiune tehnica la releul de incarcare sa zicem)
cat timp va rezista acumulatorul incarcat la 15V?
intelegeti de ce zic eu ca nu v-as acorda garantia in conditiile astea?
orice sistem e susceptibil sa crape la un moment dat (altfel nu ar mai exista piese de schimb).
sunteti de acord?


Ce inseamna "din varii motive aceasta nu scade niciodata sub 15V"? Ca sa vezi ca nu scade niciodata sub 15V inseamna sa circulam tot timpul impreuna... Dar eu daca vin la tine, tu imi garantezi ca bateria e incarcata 100% (dupa niste luni de depozitare)? Asta a fost si motivul pentru care nu i s-a acordat garantie colegului Gabi.B.HD.... pentru ca alternatorul a inceput sa o incarce... sau poate temperatura estimata a bateriei era sub 0grC... sau una din conditiiile de la "charge mode" -> "When any one of these conditions is met, the system will set targeted generator output voltage to a charging voltage between 13.9-15.5 V, depending on the battery state of charge and estimated battery temperature.". Sau daca vin azi la tine si am incarcarea 14V imi dai garantie, nu?... dar maine am 15V, tu de unde mai stii ca s-a depasit tensiunea de incarcare recomandata?
Nu intelegeti gresit: bateria aia nu sta o viata la 15V incarcare, ci doar o perioada de timp pe care sistemul de incarcare o considera necesara.
Ieri seara plecat de la munca, temp ext -10grC (apa in motor ajunsese la 1-2grC pana am inceput sa filmez): https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
In seara asta cand am ajuns acasa, temp ext +1grC: https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
Ieri nu primeam garantie... azi da Wink .
Si asta e o poza de asta vara cand... nu incarca
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Azi am fost cu maºina la reprezentanþã. Au început sã râdã cu gura pânã la urechi când au auzit despre ce problemã au, mai ales cã s-au întâlnit cu ea de nenumãrate ori în ultimele zile. Concluzia a fost cã maºina nu are nici o problemã, încãrcarea mare fiind "în limitele constructive".
Existã totuºi ºi un mic semn de întrebare: modelul de baterie cumpãrat este posibil sã nu suporte prea bine încãrcarea dinamicã, doar acumulatorii vânduþi de ei fiind certificaþi cã nu au probleme. Cum nu existã o diferenþiere clarã între ce modele suportã sau nu, rãmâne sã vedem ce se va întâmpla în continuare dar urmãtoarea baterie va fi cu siguranþã una cu sigla GM.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
deci este o chestie totusi, ca nu orice acumulator merge pus pe masinile astea cu incarcare variabila...
ajungeti la concluzia mea, ca daca in certificatul de garantie scrie 13.8 - 14.2 si tu vii la cel ce verifica incarcarea cu 15V e logic sa nu-ti puns stampila la garantie...
  • cldmarinescu

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2010 A13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Partea cu 15V nu dureaza foarte mult si de obicei apare atunci cand acumulatorul a fost stors de putere si e nevoie sa fie adus pe linia de plutire. Mi se pare ok asa decat sa mearga constant pe 14.2V. Tehnologia a avansat iar majoritatea masinilor noi au alternator cu incarcare variabila. Singura problema reala pe care o vad eu, nu este la masina ci la nepriceputii care comercializeaza acumulatori auto.

Exemplu' concret cu bateria mea care era stoarsa: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=130622
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Gabi.B.HD... exact ce ti-am spus si eu pana acum, eram sigur ca o sa confirme si ei...
Gabi.B.HD si jgyprime, nu exista nici o diferenta intre acumulatorii de pe piata si acumulatorii vanduti de ei... decat sigla GM. Mai ales ca asa cum ai spus nu exista diferentiere pentru aceste baterii. Singura diferenta e ca vei cumpara bateria de la ei, dar mai scumpa (care e tot Varta) si vei primi si garantie. Du-te zilele astea cat nu mai e asa frig afara si fa-i garantia, pentru ca sunt aproape sigur ca va incarca in limitele cerute de comercianti... la temperaturi negative va ridica iar tensiunea de incarcare. Am urmarit si azi tensiunea pe baterie... am pornit cu 14.5V si a scazut pe la 13.8-13.9V, ceea ce pe frigul de zilele trecute nu se intampla, adica plecam cam cu 14.8V si scadea pe la 14.5V.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ștampila pe certificatul de garanție mi-au pus-o cei de la opel, așa cã nu va mai fi nevoie sã merg la moșulicã. Important pentru mine este cã m-am asigurat cã mașina este în regulã.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Era clar ca masina e in regula, numai ca daca bateria e cumparata de la "mosulica" cum iti stampileaza garantia cei de la Opel? Garantia ti-o acorda producatorul/importatorul prin intermediul celui care ti-a vandut-o/facturat-o. Pentru ca daca vei avea vreo problema cu bateria, "mosulica" nu o sa iti acorde garantie pentru ca nu ti-a stampilat-o el, si nici cei de la Opel... ca nu ti-au vandut-o ei Sad .
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bateria e luatã de la un magazin de piese auto și cei de la magazin m-au trimis la moșulicã. Dacã e sã trebuiascã o constatare, o sã merg tot la opel, dar m-am obișnuit deja cu gândul cã nu o sã beneficiez de garanție la bateria asta și de aceea spuneam mai sus cã urmãtoarea va fi luatã de la reprezentanțã.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Bateria se verifica la un service autorizat RAR sa execute lucrari electrice. Numai cã , daca te duci unde vrei tu, plãtești verificarea.
Daca ai probleme cu bateria, trebuie sa mergi la cei autorizați de producãtorul bateriei sa asigure garantie. Atunci se verifica încãrcarea.
Nu o sa aveti garantie daca veniti cu bateria crãpatã, "fiartã", etc.
Altfel nu sunt probleme. Cei care ofera garantii, stiu cu ce se mãnâncã un alternatorde generatie noua.


Ultima modificare facuta de Daniel la Vin 08 Jan, 2016 8:08 pm, modificat de 2 ori in total
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu vei ajunge la "mosulica" sa iti stampileze certificatul, nu o sa beneficiezi de garantie.
Iar de la Opel o sa o cumperi la pret dublu... cand vei avea nevoie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR