Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am luat de anul trecut un auto marca Opel Astra Station Wagon (Astra H) din Gemania, produs in decembrie 2009
motor de 1686cm3.
Toate bune si frumoase pana cand la un moment dat am constata ca nu aveam putere, a trebuit sa urc un deal cu panta de 40grd si abia a mers.
Am fost la un service auto si mi-au spus ca am probleme la filtrul de particule, un grad foarte mare de imbacxeala -asa a fost, am avut 130% grad de murdarire.
Am inceput de atunci sa merg mai turat, si se vede.. nu mai am probleme cu filtrul de particule si nici cu puterea motorului.
Dar acum am alta problema: Cand pornesc de pe loc mai "cu avant" sau trebuie sa turez masina intr-un interval mai scurt de timp, incepe sa consume cu aproximativ 2 litrii jumate mai mult.
Chiar si cand stau pe,loc imi afiseaza un consum instantaneu de 2,5L/H.
Daca opresc masina si scot cheia din contact cand o pornesc totul revine la normal.
Am observat ca atunci cand consuma cu peste 2,5L mai mult nu pare a fi o eroare a calculatorului de bord, acul indicator al rezervorului scazand mai repede.
Ce ma sfatuiti sa fac?
De la ce poate fi acesta problema?
Va multumesc pentru raspunsuri, oricare ar fi ele.
Cu stima,
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Nu mai opri motorul cand consumul in relanti este mare deoarece are loc regenerarea filtrului de particule.
Daca ai facut de multe ori acest lucru s-ar putea sa ai si motorina in ulei de la regenerarile esuate.
  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut Viorel_bce,
Am observat cum se comporta masina cand isi "regenereaza filtrul de particule" si nu creste consumul aproape deloc.
Se vede cum masina se tureaza putin dar la consum insesizabil.
Nu cred ca este de la "regenerarea filtrului de particule".
Mai ales ca mi se intampla acest consum de peste 2,5L si in mers cand solicit mai mult masina nu numai cand stau pe loc.
Eu cred ca problema este cumva la computerul de bord, cat carburant sa dea in motor...
Multumesc,
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu are cum sa ai consum insesizabil cand se regenereaza filtrul. Trebuie sa fie mult mai mare decat un 0,6 l/h - 0,9 l/h fara AC pornit cum ai de obicei. Cred ca e asa cum spunea Viorel. Citeste ce se intampla cand se regenereaza filtrul pe alte topicuri ca sa te lamuresti.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Manuel26 a scris:Salut Viorel_bce,
Am observat cum se comporta masina cand isi "regenereaza filtrul de particule" si nu creste consumul aproape deloc.
Se vede cum masina se tureaza putin dar la consum insesizabil.
Nu cred ca este de la "regenerarea filtrului de particule".
Mai ales ca mi se intampla acest consum de peste 2,5L si in mers cand solicit mai mult masina nu numai cand stau pe loc.
Eu cred ca problema este cumva la computerul de bord, cat carburant sa dea in motor...
Multumesc,

Inseamna ca nu ai observat cum trebuie. Cand are loc regenerarea la relanti consumul e intre 2.5-3.5L si cea mai mare greseala pe care o poti face in acele momente e sa opresti motorul.
  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
OK,
Dar pana cand sa tin motorul pornit? Cum imi dau seama ca filtrul s-a regenerat?
Ce presupune curatarea acestuia demontat de pe masina? Unde se poate face?
Multumesc,
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Tii motorul pornit pina scade consumul ...si nu se mai simte mirosul ala intepator...iar curatare dupa demontare ...nu am auzit!
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Manuel26 a scris:OK,
Dar pana cand sa tin motorul pornit? Cum imi dau seama ca filtrul s-a regenerat?
Ce presupune curatarea acestuia demontat de pe masina? Unde se poate face?
Multumesc,

In general dureaza maxim 15 minute si iti dai seama ca s-a terminat cand consumul instant scade (0.4-0.9). Despre dat jos si curatat parerile sunt impartite, majoritatea spun ca e o solutie temporara si tine vreo 6 luni pana se blocheaza din nou. Daca presiunea diferentiala e ok si isi face regenerarile nu e nevoie sa il dai jos. Dar NU il mai opri cand vezi consum marit, asa se ajunge la filtre colmatate.
Skip ads

  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,
Am luat un program de diagnosticare ce se conecteaa la OBD2 al autovehiculului.
Am gasit intr-un submeniu concentratia de imbaxire a filtrului de particule...
O sa ma conectez azi si va zic.
Cred ca si de la faptul ca pe timpul saptaanii nu folosesc masina, deci 4 zile nu se misca din loc.
Trebuie sa o pornesc in fiecare zi sa nu mai am probleme cu acel filtru de particule?
Multumesc,
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu prea are legatura cu asta, mai degraba drumurile scurte cu motorul rece duc la o incarcare rapida a filtrului.
  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Prima data cand am avut acesta problema cu filtrul de particule aveam aprins pe bord mai mereu iconita cu masina si cheia.
Am fost la un service si mi-au aratat si explicat ca aveam blocata clapeta situata in fata motorului de admisie a aerului.
Zice ca era blocata de funingine si de aceea nu putea sa traga masina.
Acesta clapeta are o parghie orientata in sus care daca nu functioneaza cand accelerezi si sta mereu inchisa nu trage motorul.
Asa a fost, acum de fiecare data cand motorul nu trage (nu se intampla foarte des) ma dau jos si presez cu o surubelnita mare pe ea pana cand se deblocheaza si gata, motorul isi intra in parametrii normali.
Mai mult ca sigur de la acesta clapeta mise infunda si filrul de particule.
Stiti cum se numeste acesta clapeta?
Si ce trebuie facut sa nu mi se mai blocheze?

Am observat ca daca merg putin mai turat si cateodata mai accelerez nu mi se mai blocheaza acesta clapeta.

PS:Ieri am pornit iar masina, aveam un consum a relanti de 0.9 - 1.1 L/h cred ca curata iar filtrul de particule, am facut o tura de 4km si cand am ajuns acasa la relanti aveam 0,4-0,5L/h.
  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Vin in seara asta si cu poze la acesta clapeta.
Skip ads

  • Manuel26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am incarcat cateva poze cu echipamentul ce pricina, cine poate sa ma lamureasca de ce se blocheza si cum pot sa il curat?











Multumesc
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
La pornire este normal consumul intre 0,9-1,1l/h,pentru-ca motorul este rece,la regenerare consumul este peste 2,5l/h si normal regenerarea nu trebuie sa porneasca cu motorul rece,dar sunt cazuri cind sunt prea multe regenerari esuate si atunci incearca sa porneasca si la citeva minute dupa pornire.
Citeste putin aici sa vezi cum sta treaba cu Dpf-ul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1517630
Referitor la clapeta care se blocheaza cred ca ai geometria variabila la turbina colmatata.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Da, e de la turbina, nu e clapeta de acceleratie.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR