Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bun, mi-a venit si mie randul sa raman interzis Smile
Am urmatoarea situatie: vineri am schimbat bujiile. In paranteza fie spus, gestul a fost foarte insporat, cred ca bujiile vechi erau cele originale, ca erau mancati electrozii, ajunsese distanta dintre ei de vreo 4 ori mai mare decat cea normala Sad
Toate bune, insa dupa ce am schimbat bujiile am observat o chestie ciudata: dupa ce se incalzeste motorul, la ralanti, periodic, masina tremura. Miscarea care o face e similara cu a unui catel care se scutura de apa (asa o simt in scaun) iar sunetul... parca ar vrea sa moara motorul, si apoi revine la rutaria normala. Periodicitatea e de aproximativ 1 minut (deci face asa cam la fiecare minut) simptomul dureaza ~1-1.5 secunde. Pe turometru nu se observa variatii de turatie (acul sta la 750 rpm fix, batut in cuie). Interesant e ca pana vineri (cand am schimbat bujiile) nu facea treburi de genul asta (as fi sesizat)
Simptomul se pastreaza si acum, dupa ce am parcurs ~250km cu bujiile noi (amicul care m-a ajutat sa le schimb mi-a zis sa ma astept ca in primii ~200 km masina sa mearga nitel mai nasol... cica pana isi "dau drumul" bujiile, sa fie legenda sau adevar, nu stiu)
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
asta nu stiu cat de adevarat poate fi...la mine dupa schimbarea bujiilor a mers totul uns...parca aici suna a altceva...stai un pic ca va interveni Dan si iti va spune ca ....
imi pare rau..altfel masina merge bine? trage? la cald?la rece? unde se manifesta?sau permanent?
ps.am mai citit odat mesajul tau...nu o sa ma crezi dar exact asa a fosat si la mine imediat dupa schimbarea bujiilor..alea care de fapt nu erau potrivite....asa ca te intreb...sigur sunt cele potrivite? (asta de la mine ca om patit!)
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bujiile sunt NGK, cod BKR 5 EK
Le-a dat magazinul dupa corespondenta de cod, le-am mai validat cu alte 2 surse, independente.
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
A patit o prietena asa, recent, si dupa 300km a disparut tremuratul. Inca ceva, intotdeauna pastreaza piesele vechi Wink
Skip ads

  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salut,
ptr. JE...
am si eu acelasi tip de motor si acelasi an de fabricatie la masina ; la fel am schimbat si eu bujiile acum 3 saptamani timp in care am facut mai mult de 200 KM dar am aceleasi probleme pe care la ai si tu.
Nu stiu care ar fi cauza dar am observat din discutiile de pe forum ca se vorbeste f. mult despre bujiile NGK cu cod : BKR 6 EK si nu BKR 5 EK cum probabil ti-ai luat si cum de fapt am cumparat si eu... Nu stiu care ar fi cauza ; am crezut ca sunt singurul care pateste asa... Nu am incercat insa sa pun bujiile vechi care sunt cele originale si exact cum ai zis si tu au distanta dintre electrozi fata de cele noi mai mare cu 3-4 mm din cauza uzurii.
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si inca ceva...
daca te uiti pe site la NGK ai sa vezi ca exista bujiile cu ambele coduri dar comparativ sunt la fel !
Asta ma face sa-mi para rau ca mi-am luat NGK...
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
daca-i dai de capat anunta-ma si pe mine !
Multumesc !
(am curaj sa pun pariu ca daca pun bujiile vechi nu mai intrerupe deloc ca tare rotund mai mergea motorul inainte de a le schimba ; km am mai mult cu vreo 10000 ca tine deci nu cred ca are importanta...)
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Off topic
@Cristian_13, foloseste butonul edit, nu fa posturi succesive, ca o sa zica lumea ca umbli dupa stelute

On topic
@ealex, o sa vad daca dispar. sambata ma duc pana la Sibiu, asa ca o sa depasesc, pana la intoarcere, 500 km Smile . Cat despre piesele vechi... debitmetrul l-am pastrat, dar bujiile chiar nu aveam nici un motiv. la cum aratau, alea nu le mai puneam inapoi pe masina sub nici o forma...

Simptomul e, intr-adevar, ciudat. Deocamdata am sa il las asa (nu e suparator, il bagi in seama doar daca esti chitibusar...Smile ) si voi monitoriza problema, sa vad ce se mai intampla (daca nu imi da intre timp cineva o explicatie clara a problemei). Eventual la urmatoarea rectificare bugetara o sa iau BKR 6 EK cu 4 electrozi de la piti, si vad daca nu se potoleste Smile
Totusi, cateva ciudatenii:
1- bujiile aratau exact la fel cu cele originale (comparatie ochiometrica) cu exceptia electrodului, care la astea noi era intreg (si bineinteles astea noi erau si curate Smile )
2- cu bujiile vechi masina mergea perfect rotund

Oricum, cand am bani mai am in plan sa schimb filtrul de benzina (incep sa cred ca si ala e tot originalul din fabrica), filtrul de polen (cu ocazia asta poate aflu si de ce masina sufla aer pe duzele de ventilatie si cand e inchisa ventilatia... nu mult, dar sufla), sondele lambda (@Cristian_13, daca le schimbi, atentie, la noi, pe seria de sasiu, s-ar putea sa descoperi ca e acelasi reper la ambele sonde, in caz ca vrei sa le schimbi si tu) si sa duc throttle body-ul (parca in romaneste ii zice corp de admisie? ) si blocul de injectie la curatat. Dar asta mai incolo. Deocamdata prioritatea e sa imi iau 2 gume de vara Smile
Skip ads

  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
jE a scris:
Oricum, cand am bani mai am in plan sa schimb filtrul de polen (cu ocazia asta poate aflu si de ce masina sufla aer pe duzele de ventilatie si cand e inchisa ventilatia... nu mult, dar sufla


Daca te referi la faptul ca iti sufla aer in mers, este perfect normal, aerul intra fortat pe la grila si n-are unde se duce decat in interior... Problema ar fi daca ti-ar sufla cu gurile de aerisire inchise...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11070
Se pun NGK cu 6 nu cu 5. Cele cu 5 sunt mai calde adica sunt pentru rece !
Nu se pun alte minuni, mai ales cu 4 electrozi. Curata throttle ca nu strica...
La mine tremura fix intre 980-1100 ture, nu tare dar sesizabil. Inainte tremura intre 1500-3500 mai ales cind era rece dar dupa ce am curatat throttle (facut bucatele) nu mai face asa. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Cu tremuratul asta intre 980 si 1100 rezolv eu cumva ca tare imi sta pe creier !!!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
BKR6EK nu sunt cu 4 electrozi ci cu 2 si oricum nu recomand folosirea unora cu 3 sau 4 pt. ca suprasolicita modulul de aprindere. Problema s-ar putea sa rezide in valoarea termica incorecta-sa observi daca nu cumva fenomenul se manifesta mai ales in regim de stationare oras (cu apa la 90 de grade). Nu de alta dar am avut eu niste BOSCH-uri cu 3 electrozi care mergeau brici iarna si atata timp cat motorul era sub 85 de grade, dar cand eram in regimul ala de stat la stopuri cu 90-92 de grade facea la fel.
Am scris in acelasi timp Dane, dar ai fost mai rapid overall Wink
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ar mai fi o chestie, referitor la distanta dintre electrozi.
La motocicleta cand mi-am luat bujii, am luat de la NGK exact pe codul din cartea de service. Pe cutia lor scria clar sa fie ajustata distanta dintre electrozi inainte de montare. Le-am masurat, si chiar nu era cea specificata in carte, desi era scris clar acelasi cod. La masini nu stiu sa fie cazul asta, dar daca ai cu ce, merita masurata distanta inainte de montare.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
problema asta mi-am pus-o si eu, dar in afara situatiei in care ai o lera semirotunda (sau suficient de flexibila) nu vad cum poti regla distanta la BKR6EK
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exista set lere tip fir.
Dar parerea mea este ca mai bine le lasi asa reglate de fabrica si le schimbi la 30,000-40,000km.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
in concluzie, ar trebui sa iau BRK 6 EK, nu 5 Sad
Dane, s-ar putea sa ai dreptate, tinand cont de faptul ca simptomatologia se manifesta doar la cald. Vad ce se intampla mai incolo (dupa ce mai fac cateva sute de km cu bujiile astea, si dupa ce curat throttle body-ul). Eventual o sa le schimb iar, cu 6...

later edit
sunt din ce in ce mai confuz
tabel de compatibilitati

semnificatia lui 5 sau 6 din cod

deci pana la urma cica totusi 5 ar trebui... nu mai stiu ce sa zic.
  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am schimbat eu filtrul de benzina saptamana trecuta dar "tremuriciul" nu a disparut...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca scria in TIS sau Haynes sau ce vreti voi ca throttle se curata, EGR se curata, se pun numai bujiile alea etc. nu va mai faceam posturi.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@jE: Desi vad ca ai schimbat bujiile acum 2 ani sunt curios cu ce ai ramas pana la urma pe masina:BRK 5 EK ? Te intreb asta fiind si eu am acelasi tip de motor cu al tau, am schimbat astazi bujiile si am pus tot NGK BKR5EK. La mine pana acum totul pare in regula.
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
si eu sunt curios ca am aceiasi motorizare
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La BRK 5 EK se face intrefier 0,9-1mm si merg perfect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR