Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Leontin88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 A1.6bdte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salut Colegii!
Incep prin a va prezenta problema;am o astra h z19dt si de ceva timp aveam o problema cu masina in timpul deplasarii,mai exact atunci cand o accelaram putin mai rapid pt o depasire sau pur si simplu schimbarea unei trepte la o turatie mai mare,imi galopa(mers intrerupt) dupa ce trecea de 2200 de ture in treapta 2-3,usor,usor uncepuse sa-mi faca in toate treptele si nici nu prea mai tragea.
Am curatat egr-ul si degeaba.
Dupa ceva timp am dat de un baiat din Craiova care e fff priceput asa mi s-a parut pt ca erau fff multi oameni seriosi si cu masini scumpe la el,in fine...el mi-a zis ca ar fi o problema comuna la motoarele astea cu egr-ul si ca cel mai bine ar fi sa mi-l anuleze si asa a si facut.anulat din soft in max 5 min.voi ce parere aveti?este ok?masina trage mult mai bine acum,nici nu se compara cu ce era inainte...
V-as ruga daca stiti si e cineva care cunoaste problema si se pricepe,sa-mi spuna si mie care ar fi dezavantajele.
AM FILTRU DE PARTICULE!ms!
Skip ads

  • marar

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2008

  • Mesaj Privat
EGR(exhaust gas recirculation) are rolul de a reduce noxele prin recircularea gazelor. egr-ul trebuie desfacut(in doua) cand se curata( eu prima oara nu l-am desfacut si am curatat doar 5-10%), iar cu el se curata si clapeta de acceleratie, senzorul MAP de pe galeria de admisie, intrarea in galeria de admisie si se verifica si furtunele de la pompa vacuum, care in timp cedeaza.
Parerea mea e ca piesele care au rolul in reducerea emisiilor trebuie inlocuite si nu anulate. Plus ca prin anularea lor nu se obtine o crestere semnificativa a performantei motorului.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
EGR-ul anulat presupune ca in admisie respectiv cilindrii nu se mai intorc o parte din gazele arse care impreuna cu vaporii de ulei antrenati de turbina sa se depuna sub forma de mazga aia neagra. Rezulta o admisie mai curata ce nu presupune curatari foarte dese.
Mai mult, in cilindrii intra doar aer proaspat si de aici un oarcare plus de putere, eficienta mai buna si arderi mai complete.
EGR-ul a fost gaselnita de a trece de la euro2 la euro3 (cel putin in cazul diesel) dar a fost gandit cam in viteza de unde si multitudinea problemelor ce le provoaca.
Cu cat protejeaza mediu mai mult un euro 3 de ex fata de un euro 2, nu stiu, mai ales ca eu am trecut un ITP (pe bune) cu EGR-ul anulat temporar.
  • marar

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Dar ar fi frumos sa incercam, pe cat se poate, sa respectam normele de poluare, daca ne consideram civilizati si vrem sa facem parte din categoria tarilor civilizate. Altfel nu suntem cu nimic diferiti de cei ce arunca gunoaie pe jos.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Aries a scris:Mai mult, in cilindrii intra doar aer proaspat si de aici un oarcare plus de putere, eficienta mai buna si arderi mai complete.

Gresit, EGR la diesel se deschide la ralanti si turatii mici, daca o calci imediat se inchide. La turatii mici amestecul nu arde complet, il mai bagi odata sa detoneze, temperatura gazelor reintroduse e mare si face poc mai usor amestecul, ai si economie de carburant. Chiar iti trebuie putere cand stai pe loc sau te misti cu 5km/h ?
  • Leontin88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 A1.6bdte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt pareri!
Chiar ma bucur ca sunte-ti asa de prompti .
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si atunci se naste intrebarea @ dancuciureanu - de ce masina mea trage mult mai bine cu EGR -ul anulat mecanic, raspunde mult mai rapid la comenzi chiar de la turatii mici (1500-1600 ture ) si accelereaza uniform ca ti mai mare dragul sa calaresti acceleratia?
Ca am o problema cu Egr- ul ? Pai n-am pt ca e spalat, suflat si perfect functional. Mai mult, cu el sau fara el, n-am fum dupa mine si dupa ce am facut experimente cu blindul pana m-am plictisit, n-am putut sa constat diferente notabile de consum.
Singura problema ce nu ma lasa sa circul fara el e P400 care ma dispera. Nu mai vorbesc de rahaturile ce-mi colmateaza admisia si mai ales senzorul MAP.( ultimele erori P1125 si P0105 le-am rezolvat cu o curatare MAP)
Deocamdata am alte prioritati dar am in vedere anularea lui din soft.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Normal ca raspunde mult mai rapid la comenzi chiar de la turatii mici (1500-1600 ture ), dar consuma mai mult si degeaba ca nu-ti trebuie forta, motorul tau trebuie exploatat dupa 2,000rpm. O fi el un Isuzu rezistent si merge frecat in traficul urban de melc codobelc dar mai trebuie si talpa sa se curete macar catalizatorul. Toata mizeria se acumuleaza datorita mersului urban, multe porniri si motor rece. Americanii au o vorba pentru asa mizerie acumulata si motorina in ulei, wife car or police car. Tu mai ai un noroc, la tine softul comanda bujiile incandescente pana pe la 60grdC si asta ajuta amestecul sa detoneze, pornire usoara, se incalzeste repede motorul. La Y20DTH de pe la cateva grade cu plus nu sunt actionate nici macar la pornire si cumulat cu dezamorsarea pe la capac sau pompa dai cheie dupa cheie de omori baterie, electromotor, sertizari cabluri, contact si butuc. Abia asta incepe sa confirme ca un diesel nu este pentru oras decat daca mergi nu joaca de 5km dimineata si alti 5km cand pleci spre casa. Cele de generatii noi sunt mai de belea pentru mers servici-casa-supermarket, crapa tot la ele : dpf, sonde, furtune, turbine, volante+ambreiaj, injectoare, supape cr, fulie alternator, catalizatoare infundate pana pocnesc la propriu, clapete swirl, clapete acceleratie etc.
Ai un motor 'uman', injectoare stii unde sunt ca mai scapa ulei la 2+3 si pe urma 1+4 dar ce costuri ai tu ? Cei cu CR sunt lichidati numai pentru o simpla reconditionare, baga mana in buzunar pana la glezna.
Fericitule Aries, pune EGR in circuit normal si lasa blind si soft, la tine este par la ceas mizeria, colmatare de 1mm, galeria este fix pix. Tu nu ai vazut galerii admisie, clapete si clapacioace, cat costa un EGR si pe unde a 'crescut', acolo munca de cosar.

Dar eu zic sa nu amestecam EGR de Z19 cu Y17.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Razbate un fel de iritare din postarea de mai sus dar cu toata sinceritatea nu am avut astfel de intentii.
Acuma nah, posibil sa raspund uneori doar din prisma unui posesor de Isuzu robust la care pica doar " complementarele", motor pe care am facut tot felul de experimente si caruia pare sa nu-i pese prea mult.
Si cum discutia nu este intradevar de un y17, cred ca ar fi bine sa ma abtin luand totusi in considerare si de bune informatiile tehnice de mai sus.
Dar ca ultima idee OFF , chiar nu folosesc opelul urban. Dus-intors la serviciu dar presupune drum liber (iesirea din oras) si in situatii aparte. Oricum anul asta aparand fenomenul de supraincalzire in oras pe trafic, incerc sa-mi planific drumurile folosind cit mai mult centura orasului. Asa ca pt oras frecam benzinarul iar pt exterior opelul. Si saracu nu vede decat turatii de 3000 si 3000+ , trag de el fara mila si cu toate astea tot mi se umple admisia cu rahat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Departe de mine iritarea, ai vazut ca imi place sa ajut pe cine merita, nu pe orice user care nu are nici macar o surubelnita dar are tableta si timp sa bata campii.

Ca sa faci numai EGR off nu merita, faci remap pentru caluti (sunt variante) si deja mai putina mizerie, mai este varianta cai+egr off si nu ai deloc mizerie in egr, in admisie vei avea ca asta e treaba cu turbina...da jos furtunul si vezi ce joc are axul...decat sa speli numai catalizator cat sta el la inmuiat te ocupi si de intercooler sa-i faci baie rapanosului dar si la interior.

La Z19 am facut EGR off dar la pachet, un egr costa nu gluma la astea, cumulat cu caluti si dpf apoi te scoti frumos.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Deci pot face eu orice cu EGR'ul pt ca turbina oricum basculeaza in admisie gaze + vapori ulei.
Sint remapat si cu EGR ON.
Azi in pauza de la serviciu am desfacut teava de la turbina si mi-am strecurat 2 degete inauntru. Ce sa zic, sint subiectiv dar am simtul milimetrilor. Elicea aia mica ce am simtit'o avea un joc de 2-3 mm. Chiar m-am mirat ca la rotirea ei cu mana nu atinge corpul turbinei. Din teava insa s-a scurs vreo 10 picaturi groase de ulei ( nu pot aprecia cantitatea)
La o invartire cu degetele, elicea s-a mai invartit vreo 2-3 rotatii din inertie - sper ca e bine.
PS - nu mai zic de cat m-am chinuit sa pun teava inapoi ! Parca nu era de acolo si colierul tot fugea aiurea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci strange bani de turbina, reconditioanarea nu prea da rezultate.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sad( Apoi acum m-ai intristat ! Si eu ziceam sa merg la dezmembrari de unde sa iau o turbina nenorocita, sa o desfac sa pricep cum functioneaza si sa incerc reconditionarea ei la lucru unde am orice scula/dispozitiv/utilaj la indemana sa vad ca poate is mai "destept" ca altii ! Smile
Sau voi avea la un moment dat 2 turbine de y terminate si masina nefunctionala.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR