Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Andrei 0000

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
salut va rog am nevoie de ajutor! Problema mea este la un opel vectra b 1.7 dt din anul 1997 cu turometru care are fluctuatii dar problema e ca se ridica si acul la vitezometru si merge ce merge si moare turometrul de tot.mentionez k vitezometru nu mai mergea deloc de ceva timp dar cand turometrul are oscilatii se ridica si el.Alternatorul schimbat de trei ori in trei saptamani verificat circuit electric incarca foarte bine merge cateva zile apar fluctuatiile de curent si moare in cele din urma turometrul ce sa aiba? Sad
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Dupa documentatia AUTODATA,vitezometrul(kilometrajul) are semnal din sistemul ABS(senzor stinga-fata),iar turometrul are semnal din calculatorul motorului ECM(senzor turatie si pozitie vilbrochen). Cauza nefunctionarii celor doua componente,poate fi in instrumentele de bord.Verificarea existentei semnalelor la cupla instrumentelor de bord,ar restringe si micsora aria de existenta a defectului...
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@big_electro61- aceeasi problema ca si colegul Andrei 0000 o am si eu, numai ca la mine a capatat un nou sens. Maine am programare cu masina la service, dar inainte nu ar strica sa am si alte pareri. Pentru inceput multumesc pentru raspunsul de la problema de la inchiderea centralizata. Aduc aminte despre asta( inchiderea centralizata) pentru ca ceva ciudat s-a intamplat. Totul pare a fi doar o coincidenta nasoala, ciudata:

1. Am rezolvat problema cu inchiderea centralizata dar a ramas urmatoarele:
a). Usa soferului se inchide numai de la cheie- am citit pe forum si am inteles ca motorasul de la usa soferului stie sa dea comanda celorlalte usi sa se incuie dar el nu stiu sa primeasca comanda(are o oarecare logica-sper sa fie asta);
b). Usa din spatele celei de la sofer nu se mai inchidea decat manual(interior-tumburuc).

2. Schimbam becul de la lampa din portbagaj, fiindca era montat de fratele meu pe culoarea verde si nu prea vedeam mare lucru acolo, moment in care atunci vad ca nu mai lumineaza desi pana atunci a mers. Ma duc, pornesc luminile atunci si vad ca am lumini in bord, dar abia mai incolo observ ceea ce se intampla. Ma obisnuiesc cu ideea ca nu mai am lumina in portbagaj si in momentul in care o incui din telecomanda, aud ca se incuie usa din spatele soferului(cea de la punctul 1.b).) din telecomanda si vad ca nu se aprind avariile--am ramas uimit. Atunci imi pica fisa si stiind ce probleme am mai avut, o descui, pun contactul, pornesc si atunci vad :
a). Bordul este luminat, dar- pe TID nu este afisat nimic, ceasurile nu functioneaza si nici partea cu inregistratul km nu functioneaza(nu se vede nimic pe nici unul din campuri, e doar luminat).
b). Nu am avarii, semnalizari.
c). Nu am lumina in portbag si masina(in interior, sus langa trapa);
d). Nu porneste casetofonul-la asta am umblat acum cateva saptamani si a fost legat corect(asa sper).
e). Nu am verificat dar in trecut nu functiona nici pozitia lasata noaptea cand opreai pe margina drumului(semnal semnalizarea-pozitie fara, stop spate aprins);

Asta seara voi verifica sigurantele, dar am mai avut ceva asemanator in trecut si in momentul in care miscam de niste sigurante isi revenea bordul(ceasurile), semnalizarile si iluminatul- acum nu s-a mai intamplat asta si nici nu pot sa imi explic de ce. Zona e cea desemnata in poza(asa cred-stiu ca e cam vag).

Multumesc pentru orice ajutor/idee primita.

O zi buna.

L.E. Am uitat sa specific ca am totusi pozitii, lumina de intalnire, faza lunga, stop pe frana, ceata si lumini marsarier.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Încearcã un alt bloc de siguranțe, eventual din dezmembrãri.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare colegi,

În încercarea mea de a nu rezolva problemele ca sa vadã electricianul mașina în starea în care era, am omis primul lucru care trebuia fãcut:verificarea siguranțelor. Problema mea de mai sus a fost cauzata de o siguranțã de 20A urmând ca astãzi sã mã uit in panou sã vãd exact care e deoarece la service au schimbat-o și nu am mai întrebat nimic de rușine ( era o siguranțã arsã și eu mã gandeam la ceasuri sau scurt prin tabloul de siguranțe). Nu reușesc sã înțeleg de ce pe o singura siguranțã sunt puse atâtea lucruri din masina: lumini interioare,semnalizãri,casetofon și ceasurile de bord!

PS: o problemã cu ceasurile tot am,turometrul rãmânând pe la 200 rpm când motorul e oprit,dar asta o voi rezolva prin demontarea acestora!

Mulțumesc pentru sugestia fãcutã!

O zi bunã!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR