Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • theo123

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara.
Am un Opel Vectra A din '92, cod motor C16NZ, cu gaz. Acum cateva zile, in timp ce conduceam s-au auzit niste sunete ciudate de la pompa de benzina, ca un scartait. Mergand pe gaz mi s-a parut ciudat sa functioneze pompa de benzina. In fine am crezut ca am ramas fara benzina in rezervor, am mers si am facut plinul. Dupa alimentare pompa nu ma scartaia mergea perfect. Pornea masina la sfert. Insa a doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca neam. Pun contactul, se aude cum cupleaza releul dar nu mai bazaie pompa...Am fost azi si am cumparat o pompa noua si un releu nou....Rezultatul este acelasi. Cupleaza releul dar nici un raspuns de la pompa. Ma poate ajuta cineva cu niste informatii?
Skip ads

  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am alimentat masina la maxim, a urmat un drum prin tara de vreo 650 km si am alimentat-o din nou (cand era pe rosu-posibil sa fi intrat ceva mizerie din rezervor..). Am facut chestia asta ca sa-i aflu consumul prin metoda plin-plin (apropo, a scos un consum 6, 2 % fara mers "cuminte"+2 pers +bagaje ..Vectra A X20XEV). Dupa faza aceasta tot la un drum in exterior am accelerat mai brusc si a avut o intrerupere de vreo 2 sec. ("datul in nas" cred ca a avut loc din cauza alimentarii cu carburant). Apoi situatia s-a agravat: la inceput pornea la rece si dupa 3-4 sec. motorul murea-la a 2-a cheie la fel- pe la a 3-a ramanea pornita. Daca o ajutam cu acceleratia ramanea pornita de la prima cheie. Acum cand pun contactul se aud releul pompei de benzina (care este in stalpul dr. zona torpedou) si pompa de benzina. In mod normal s-ar fi auzit o singura data la punerea contactului , dar face acest zgomot de 3-4 ori si poate ajunge si la 15 ori dupa care se opreste. Si porneste extrem de greu cu tandemul zgomot (la interval de 1-2 secunde) releu+pompa de benzina, chiar daca motorul e cald. De fiecare data cand incerc sa pornesc electromotorul invarte. Daca porneste si pornesc de pe loc ma lasa cand vrea ea. Daca nu plec motorul nu se opreste. Uneori in timpul tandemului zgomot releu-pompa se aude un zgomot din rezervor ca si cum ar avea benzina doar pe fundul rezervorului si ar trage ultimele picaturi (zgomot asemanator ca atunci cand termini de baut un suc cu paiul). Totusi benzina am vreo jumatate de rezervor.

Benzina iese pe la aerisitorul rampei de injectoare.

In aceasta perioada am si o problema cu alternatorul (daca pornesc consumatorii incarca sub 12 V, fara consumatori incarca 14,4 V (cu toate ca apare in bord indicatorul bateriei si dispare daca accelerez) si l-am tot demontat si remontat, evident de demonatarea si remontarea filtrului de aer si al mufelor din zona traseului admisiei de aer. Bateria are vreo 2-3 luni.

Cum ma sfatuiti sa rezolv problema, care sunt pasii ?

Va multumesc !
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
 La mufa care vine catre pompa indica o tensiune oscilanta intre 4,42V si 11,5V, in acest timp releul cupleaza si decupleaza( o succesiune de tacaneli). Dupa ce se opreste tacanitul ramane la 4,42V. La testul "agrafa" (cu contatctul pus)imi ajung la cablajul pompei tot 4,42V, in schimb pompa nu mai "zice" nimic. Daca decuplez pompa si pun contactul, releul cupleaza si decupleaza pana se opreste. La orificiile soclului, unde intra pinii 87 si 30 ai releului am vreo 11,15 V cu contactul pus si 12,01 V fara contact, in timp ce la bornele bateriei am 12,15v..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

30 este un plus permanent de forta, scaderea asta de tensiune arata un contact imperfect (fir, mufe), daca ai scadere de la 12 la 11 v aici.

daca ai scadere la 87 atunci poate fi contactul din releu defect, sau bobina lui.

scoate releul si pune o punte intre 30 si 87 si asa vezi daca e contactul lui defect.
Skip ads

  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut. Am facut straparea cu sarma intre 87 si 30 si am pus contatctul, dar pompa nu scoate nici un sunet, deoarece neavand tensiunea oscilanta ( la fel cum ar face cu releul) la firele care duc la pompa indica doar 4,2 V.
Releul care practic contine doua relee, a fost inlocuit, dar problema e aceeasi. Multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite schema de la ecu



acum vad si eu releul (prima data nu m-am uitat pe schema)
ar trebui sa faci punte intre 30 si 87b doar de proba, pompa trebuie sa porneasca si sa mearga bine

uite cum se probeaza pompa de combustibil (scrie in poza, dai click pe ea)



releu nu schimba tensiunea in circuitul pompei, trebuie sa vina 12 v la pompa.

daca pe firul care vine in 30 ai mai putin decit la baterie ai fir oxidat pe undeva, il scoti de pe releu si pui unul de proba direct de pe baterie.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut! Am facut punte intre 30 si 87b, iar pompa functioneaza fara intrerupere ( bazaie). Tot cu aceeasi strapare am pus sondele multimetrului la firele care vin la pompa si am 12,10 v identic cu cat imi indica la pornele bateriei. Probele le-am facut fara a invarti cheia in contact. Deci pompa ar fi in regula ? multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pompa e in regula dupa mine.

pare defect releul (contactele lui de forta dinauntru, adica alea care transmit plusul de pe 30 pe 87b, cred ca sint oxidate), se intimpla mai des asta.

ar trebui sa verifici daca este defect pe aceste contacte sau pe cele de comanda.

pentru asta trebuie sa vezi intre 85b si plus baterie citi volti ai cind pui contactul.

ar trebui sa ai 12v cred, astfel stii sigur ca releul e comandat "sanatos",nu anemic cu 4 sau 5 volti.

daca te convingi ca e comandat sanatos atunci poti fii sigur ca e releul dus la contactele de forta, cum am zis mai sus.

daca nu e comandat sanatos, el nu poate sa atraga lamela de la forta dintre 30 si 87b bine si atunci poti da vina pe ecu, ceea ce e grav.

vezi citi volti ai intre + baterie si 85 b cind pui contactul (nu pornesti)
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite cum se probeaza releul


  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut. Am legat un nou plus la baterie cu care am intrat in multimetru, iar firul negru de la multimetru l-am infipt in 85b. Cand pun contactul imi indica 12v timp de 2 secunde, dupa care revine la 0v. Sper ca am masurat ok, conform indicatiilor tale. Multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cred ca e bine, probabil se alimenteaza pompa pentru citeva secunde pina amorseaza circuitul apoi probabil alimenterea pompei se face dupa ce porneste motorul.

nu sint foarte sigur de asta, stiu ca sint masini la care se aude putin pompa de benzina imediat cind pui contactul, cred ca si aici e la fel.

pe schema circuitul acela alimenteaza si injectoarele cu plus din cite vad, minusurile vin pe rind din ecu.

in acest moment sint de parere ca e releul acela defect pe circuitul de forta 30-87b, poate ai de unde sa faci rost de unul de proba, cu posibilitate de returnare daca nu e de aici problema.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa inlocuiesc releul, dar problema nu s-a rezolvat.

Chestia cu zgomotul pompa-releu a aparut dupa ce am demontat si remontat alternatorul. Ma gandesc ca in momentul in care am umblat pe la toate mufele/firele din zona admisiei sa nu se fi rupt/intrerupt vreun contact. Cablajele de prin zona au izolatiile rupte, se vedeau sarmele conductoarelor, dar le-am izolat si tot nimic...

Care dintre senzori crezi ca ar avea legatura cu problema alimentarii/releul pompei?

Dar inainte de a umbla la alternator, cand porneam motorul acesta se oprea dupa cateva secunde. La a doua cheie la fel...de la a treia ramanea pornit. Daca il ajutam cu acceleratia ramanea pornit din prima.

Si tot inainte de a umbla la alternator, la drum intins, mi s-a mai taiat de vreo doua ori alimentarea ( timp de 1-2 sec), dar nu s-a oprit motorul.

P.s. scuze ptr.ca in acest post am mai repetat ceea ce am scris pe acest topic..
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
poti sa faci o diagnoza? nu am vazut sa fi zis ceva despre asta.

scuze, am citit si eu printre rinduri si nu am luat toate informatiile.

la bord ai acum martori aprinsi? dupa ce pornesti?

da si o cautare dupa "probleme x20xev"

mai verifica o data si firele pe la care ai umblat sa nu se fi rupt vreunul.

mufele la fel, mai ales cele care sint la senzorii camshaft si crankshaft (fire/mufe).
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Diagnoza am incercat sa fac, dar nu am reusit (nu citea). Mufei originale (model vechi) i s-a atasat model nou de interfata (nu stiu motivul schimbului, asa am primit masina). Voi mai incerca. Daca vreun coleg din Bucuresti ofera astfel de servicu il rog sa ma anunte.

Masina nu porneste, da doar la automat. La cat de mult am frecat-o cu incercarea de a o porni + pedale (cum se proceda la batrana dacie, cred e o metoda ineficienta la injectie, dar vechile obiceiuri persista) deja incepea sa detoneze. Initial detona doar o data si dupa reuseam sa o pornesc, iar motorul functiona rotund.
Dupa aceea detonatiile s-au intensificat fara sa mai porneasca (Nota: I-am schimbat distributia in parcare, fara strans suruburile la cuplu si pasta ptr. blocarea lor.) si am presupus ca ar fi sarita de la punct , dar cum am spus mai devreme odata pornit,
motorul functiona brici...deci se pare (adica sper !) ca nu e sarita.

Martori in bord aprinsi am doar unul si bun "check engine". Rareori se stingea pentru putin timp. Masina nu poseda catalizator (a fost anulat...tot din mostenirea fostului proprietar.

Multumesc !
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pune o poza cu mufa de diagnoza.

poate merge testul cu pedale.

ar trebui verificati cei doi senzori de care ti-am zis mai sus, sa le luam pe rind, fara sa mai incerci sa pornesti.

la senzori sa verifici starea lor, curatati de mizerie si pusi la loc (le faci semne inainte sa-i scoti),verificate firele care vin la ei de la ecu (starea firelor si rezistenta) si mufele.

apoi vedem de ceilalti, pe rind.

poate testul cu pedale (daca merge) ne da un indiciu.

sa ai doar bateria incarcata sa poti masura tensiuni daca e nevoie, dar fara sa incerci sa mai pornesti.

daca vrei si ai timp doar.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut ! Nu stiu de ce nu pot incarca imagini ( au sub 1.5MB, dar rezolutie ceva mai mare 2448x2448) Incerc si acum, dar daca nu functioneaza trimite-mi, te rog, un nr.de tel (ptr.whatsapp) sau un mail. Multumesc mult ptr.implicare !

P.S cu timpul liber nu stau asa bine, dar am nevoie si de masina (se opropie un bebe Smile )
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ti-am trimis mesaj privat
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
foto mufa de diagnoza de la vectra A X20XEV a colegului alix_0_2



la modelul asta de mufa procedura de aflare a codului de eroare este asa



citire coduri eroare




la mufa ta trebuie sa vezi daca ai un piciorus metalic in a treia gaura de la dreapta la stinga in rindul de sus (parca se vede ceva acolo).

bagi un fir acolo, il legi la masa, pui contactul (ATENTIE!, NUINCERCI SA DAI LA AUTOMAT SUB NICI O FORMA CACI DEFECTEZI ECU!), si citesti de cite ori se aprinde martorul masina cu cheita (MIL) - citeste procedura in poza.

apoi postezi codurile.


codurile se sterg asa


  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut ! In mufa adaptata intra doar 4 fire, dar nici unul in spatele orificiului 3, despre care ai zis ca sa-l leg la masa. Trei dintre fire intra in randul de sus, de la dreapta la stanga, in a 2-a, a 4-a si a 5-a gaura, iar pe randul de jos in prima gaura, tot de la dreapta la stanga.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salut ! In mufa adaptata intra doar 4 fire, dar nici unul in spatele orificiului 3, despre care ai zis ca sa-l leg la masa. Trei dintre fire intra in randul de sus, de la dreapta la stanga, in a 2-a, a 4-a si a 5-a gaura, iar pe randul de jos in prima gaura, tot de la dreapta la stanga.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR