Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Salut !
Avand o problema cu turbina, care scoate un fluierat ciudat (de astazi este deja groaznic), si auzind tot felul de ipoteze ca ar fi posibil sa fie si din alta situatie acel fluierat (furtun intercooler, egr, etanseitate slaba la una din garniturile de la evacuare in special intre evacuare si EGR, etc), gandindu-ma ca ar putea fi si pe undeva in zona EGR si cautand pe net, am aflat ca este oricum recomandat sa fie curatat cam odata la 50.000-60.000Km (masina mea are 109.000Km), asa ca am zis sa ma apuc sa demontez si sa curat ! Am facut aceasta operatiune si am sa atasez cateva poze si pentru altii care au nevoie, ca eu am cautat pentru Astra H informatii despre montat si demontat subansamble motor (in special Turbina, EGR, Evacuare, etc) si stiu cat de putin se gaseste si cat de relativ! M-au ajutat f mult informatiile oferite de catre dancuciureanu in acest topic, si tin sa-i multumesc mult! Asa ca sper sa ajute pe cineva si informatiile mele.
- In primul rand trebuie sa aveti la indemana chiei de 13 de diferite modele (pentru demontarea bateriei si sistemului EGR) si de 7 (pentru desfacerea colierelor care fixeaza teva de admisie si furtunul de la Intercooler), si cred ca mai erau vreo 2 marimi de suruburi !
- Ca sa aveti mai mult acces desfaceti bateria + tavita pe care sta.
- Desfaceti furtunul care vine din intercooler
- Scoateti teava care vine de la filtrul de aer
- Desfaceti suruburile de la teava care vine din evacuarea (aceea lucioasa, de inox)
- Scoateti furtunul care vine din vasul de expansiune (antigel) si recomand montarea unui surub in el.. pentru a nu da voie antigelului sa iasa in momentul in care scoateti sistemul de la EGR.
- Demontati teava neagra care pleaca catre admisie
- Incepeti sa desurubati suruburile care fixeaza sistemul EGR
- Scoateti EGR

Eu am scos aprox 2 pumni de calamina (funingine / negreala) de pe toata aceasta instalatie, dupa aceea este adevarat ca parca "respina" mai bine motorul, in concluzie toata operatia a avut sens si a meritat, o recomand oricui are o masina cu peste 50.000Km la bord si nu a efectuat niciodata aceasta operatiune.
Curatarea am facut-o cu decarbusolv si spray din acela decapant care se da si pe suruburi pt a le desface mai usor, care stiu ca se mai sufla si in carburatoare pentru a le curata.

Dar problema de la care am plecat tot nu am rezolvat-o, masina "fluierand" in continuare, de azi (cum am zis mai sus) a inceput sa faca chiar fff rau acel fluierat, de mi-e si frica sa o mai scot din parcare., in concluzie, oricat de mult am sperat eu sa nu fie turbina, ea a fost de vina de la bun inceput si n-am scapat de belea.
Asa ca va rog daca imi poate spune si mie cineva cum se DEMONTEAZA turbina la un Astra H sau macar sa posteze niste poze cu motorul Z17DTH/DTL vazut din fatza (pe partea turbinei) sa vad si eu exact cam pe unde sunt suruburile care ar trebui sa le desfac, cate sunt, etc.. ca sa stiu de unde sa incep si ce/cum trebuie sa scot ca sa-mi fac loc.
Deoarece am cautat pe net de mi-a crescut par alb si n-am gasit nimic concret, cel putin poze cu motorul sunt cateva si toate: ori cu el montat pe masina ori cu el intr-o parte, de se vede doar scutul termic al turbinei.
Si daca imi poate recomanda cineva un reconditionator de turbine mai bun si cam la ce pret ar fi aceasta operatie, sau de unde pot sa cumpar si eu o turbina reconditionata in stare f buna la un pret mai rezonabil, noua m-am interesat si este 1100 E (4500 - 5000 RON)
Multumesc mult, si sper sa fie de folos ce am aberat eu pe aici !














Skip ads

  • opelms

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Se poate inchide EGR de tot?
  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In principiu stiu ca da! se poate astupa cu o garnitura metalica, legatura intre evacuare si EGR.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Pe corsa z12xe sunt modele cu si fara egr , eu am modelul fara si e un fel de tabla care se prinde in suruburile unde ar veni egr-ul dar din cate stiu sunt si alte softuri ale calculatorului sau chiar alt calculator.Deci nu e chiar asa usor!
Skip ads

  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Din ce am auzit (ar fi bine sa poata confirma cineva) - la motorul z17dtl (foarte posibil si la altele) softul pentru turcia nu are egr, adica nu il foloseste.
  • koko69

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu am mers cred ca juma de an soft-ul de Turcia si masina mergea bine. Nici nu am stiut ca am acel soft (care era pus la GTT) pana nu mi-a spus Maiandrei.Atunci am schimbat soft-ul cu cel original. AM inteles ca ar consuma mai mult cu cel de Turcia ,dar eu nu am sesizat o asa mare diferenta ,probabil ca mai conteaza si stilul de condus.
  • diavolothekid

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 xI6xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cu respect de unde sa incep imi dadea ulei pe la garnitura de culbutori am desfacut capacul am verificat garnitura (garnitura era buna dar cred ca era umblata la ea si nu era bine strans capacul) si am obesservat ca era putin ulei pe la bujia nr 3 am curatat si am pus tot-u la locul lui . Problema care este dupa ce am montat tot am lasat-o cam 2 ore si apoi ma dat o pornire si spre uimirea mea porneste foarte usor dar parca ar fi inecata parca ar porni in 3 pistoane si sta aprins martorul check engin ceva de genu . SI inca o problema la drum intins daca nu o turez mai mult da in cap parca se ineaca parca isi taie alimentare dintr-o data. Va rog sa imi dati si mie un raspuns . motorul este ecotec de 1,6 16valve .
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
andrey_00, respectele mele. ma apuc si eu sa desfac si sa curat EGR (a mea are 180.000 km si nu cred sa fi umblat cineva s-o curete Sad ). "aberatiile" tale sunt de un real folos, bineinteles cu sfaturile lui dancuciureanu
sper ca ai rezolvat si problema cu turbina.
diavolothekid, nu cred ca ai postat bine, vezi in alt topic de pe forum poate gasesti rezolvare.
Skip ads

  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Cu placere cj79raa, mult succes in derularea procedurii de curatare. Cu turbina am rezolvat pana la urma, am gasit una noua la un baiat in Suceava, la un pret f bun (450E), am montat-o si merge excelent!
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dupa ce ai curatat EGR, s-a simtit o schimbare notabila a puterii motorului ( adica a tras mai bine?) ?
mufa aceea care se vede deasupra ansamblului in care e inclus si EGR nu afecteaza cu nimic daca o scoatem?
in a 5-a poza de sus in jos, pusa de tine, EGR e deja scos nu ?!?!
  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sincer, s-a simtit ca respira mai bine masina, parca i-se "desfunda-se nasu", eu zic ca a meritat munca. Mufa aceea nu afecteaza cu nimic daca o scoti, doar sa nu uiti sa o bagi si la loc.
Da, in a 5-a poza este deja scos EGR. (si in a 6-a si a 7-a la fel, am uitat sa mai fac poza si dupa ce l-am pus!)
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
fratilor tineti-mi pumnii ca am desfacut EGR-ul Smile si-s curios daca mai porneste Shocked .
maine ma apuc sa-l montez la loc. deocamdata l-am lasat in decarburol. pana dimineata. are ceva?
toata familia ( nevasta, copii, parinti) se distreaza pe seama mea, ca n-am avut de lucru, si ca nu mai porneste masina.
incep sa ma stresez si eu.
vad dimineata. sper sa ies triumfator.
Skip ads

  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
finalizare curatare EGR. imi pare rau, dar n-am facut poze. pozele facute de andrey_00 sunt relevante.
cu putine emotii masina a pornit Very Happy chiar daca a trebuit sa tin cam 10 sec. contactul pana a luat-o. oare de ce? cei care ati curatat, cum a pornit la prima cheie dupa?
mai dificil a fost la demontat decat la montat. recunosc: nu eu am mesterit ci un vecin care are scule. eu doar am zis ce sa desfaca Embarassed .
ca sfat ce pot sa dau pentru cei care se mai apuca: sa cumpere cel putin 3L de decarburol. eu cu 1L m-am cam chinuit.
teava neagra care vine de la motor am reusit s-o curat cu un prosop mare, aspru, care l-am tras cu o sarma prin ea. am tot purtat teava pe prosopul intins. bineinteles dupa ce in prealabil a stat in solutie toata noaptea.
in partea din motor, de unde iese teava neagra, era si acolo funingine. am sters eu ce am sters cu o carpa pe un deget ( ca numa atat permite gaura), dar apoi am luat aspiratorul si am tras si de acolo cat a venit.
sunt nerabdator sa ies la un drum mai lung sa vad cum se prezinta.
multumesc tuturor care au venit cu sfaturi utile, si doresc succes si altora care vor sa se apuce de treaba.
  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari, pentru reusita operatiei!
Despre pornitul mai greu, eu zic ca mai mult ca sigur este de la vaporii de decarbusolv, care au ramas prin instalatie, si din aceasta cauza ea nu a avut un amestec corespunzator pentru ardere, si de aceea a tr sa tii mai mult contactul pana s-a curatat instalatia de vapori!
La mine nu am avut problema asta, ca le-am lasat mai mult la uscat. In schimb cand am schimbat turbina si am curatat Intercooler + Catalizator, a pornit mai greu deoarece au ramas vapori in intercooler.
Oricum, nu este nici o problema daca a pornit mai greu!
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
andrey_00 a scris:Felicitari, pentru reusita operatiei!
Despre pornitul mai greu, eu zic ca mai mult ca sigur este de la vaporii de decarbusolv, care au ramas prin instalatie, si din aceasta cauza ea nu a avut un amestec corespunzator pentru ardere, si de aceea a tr sa tii mai mult contactul pana s-a curatat instalatia de vapori!
La mine nu am avut problema asta, ca le-am lasat mai mult la uscat. In schimb cand am schimbat turbina si am curatat Intercooler + Catalizator, a pornit mai greu deoarece au ramas vapori in intercooler.
Oricum, nu este nici o problema daca a pornit mai greu!

zici ca ai curatat intercooler si catalizator.
dar turbina se poate curata? e complicat?
poate faci un tutorial sa vedem si noi. Wink ce trebuie facut si cum.
sau poate este deja post si n-am vazut eu? Embarassed
  • andrey_00

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Turbina se poate curata, dar este recomandat sa fie facuta aceasta operatie de catre o persoana specializata, cel putin la cele cu geometrie variabila (VGT), stiu ca se face doar cu un anumit aparat. Dar turbina se poate curata si in mers: acelerat pana pe la 4000 RPM (la Diesel) la benzina cred ca pe undeva pe la 6000 - 6500 RPM, si dupa lasat sa scada turatia singura pana pe la 1000RPM, in scadere masina trebuie sa ramana in viteza, adica a nu se calca ambreiajul sau frana. Si se repeta operatia de vreo 2-3 ori, motorul sa fie incins. Am impresia ca se numeste TokyoTuning sau JapanTuning procedeul asta!

Catalizatorul si Intecoolerul se curata tot cu decarbusolv, asta se poate face de oricine crede ca se poate descurca, doar ca la Opel Astra H CDTI catalizatorul este prins direct in turbina intr-o pozitie destul de incomoda pentru a fi desfacut.
Intercoolerul se scoate prin desfacerea celor doua furtune care pleaca din el, unul spre EGR si unul spre TURBO, se scoate masca cu semnul OPEL, dedesubt, la baza spoilerului, se desfac 2 suruburi care tin Intercooler-ul fix, si am impresia ca mai este un surub si sus, pe radiator, dupa ce este mobil, se trage in sus. Trebuie curatat bine si lasat sa se usuce f bine.
Pentru cine da si catalizatorul jos, sunt 3 suruburi cu care este prins pe turbina, si inca vreo 3 spre evacuare. Cum se ajunge la ele nu stiu sa zic sigur, deoarece eu l-am scos cu tot cu turbina. Oricum, pt cine reuseste, dupa ce se curata cu decarbusolv trebuie lasat ff bine la uscat, deoarece exista riscul sa se sparga in momentul pornirii motorului, daca ramane umed.
  • bobbi

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie sa recunosc ca explicatiile si pozele postate de Andrey sunt cuprinzatoare, dar totusi la nivelul cunostintelor mele si asa imi cam prind urechile. Probabil ca daca as trece la treaba ar fi mai usor, dar totusi mi se pare multa tubulatura de scos si mi-e ca nu mai stiu sa o pun la loc.

Pana la momentul in care sa ma apuc de operatiune, s-ar recomanda efectuarea operatiunii la service? Din ce am citit pe aici, nu e chiar ceva de service, desi pe mine ma cam depaseste putin.

Stiu ca in poze s-a specificat care este EGR-ul, sa inteleg ca acesta trebuie curatat si nu electrovalva. Practic trebuie tinuta toata piesa mare indicata in imagine in solutie?
Apreciez orice sfat sau observatie. Multumesc.
  • cj79raa

  • Mesaje scrise: 1,027
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
te uiti la poza nr.2 . piesa aratata cu sageata rosie si scris electrovalva EGR aceea nu se baga in solutie. apoi aceasi poza, piesa din stanga imaginii, mai deschisa la culoare, cureti doar interiorul care se vede in poza nr.3. in rest scufunzi totul in solutie si lasi la inmuiat.
  • Dhragos

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
motorul c20ne are EGR? cineva mi-a zis k cica n-ar avea...
  • bobbi

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La mine din pacate prima tentativa a esuat, din cauza lipsei cheilor solide. Asa ca pentru cine se apuca, recomand sa aveti chei solide (in special tubulare), atat ca material cat si ca maner.
In alta ordine de idei, am inceput cu cele doua furtune groase de cauciuc din fata (de la intercooler presupun) si cand le-am scos am gasit putin ulei. De asemenea, la intrarea in throttle am vazut ca si pe acolo prin interior erau urme de ulei, este normal asa?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR