Pentru o protecþie optimã, reþineþi urmatoarele:
Numerele de înmatriculare ºi farurile sunt þintele principale ale pistolului laser.
Nu vã apropiaþi foarte mult de un vehicul prin care nu puteþi "vedea". Dacã d-voastrã nu vedeþi prin vehiculul din faþã, este probabil ca nici detectorul d-voastrã nu va "vedea".
Distanþa de la care unitatea va detecta semnalele laser nu va fi aceeaºi cu cea la care va detecta semnalele radar. Pistoalele laser sunt cel mai adesea folosite pe distanþe scurte.
Ce alte sisteme de mãsurare a vitezei mai existã?
În afara de tehnologiile radar ºi laser, mai existã ºi alte metode de mãsurare a vitezei. Atunci când sunt folosite aceste metode, nici un detector nu vã poate avertiza. Aceste tehnici includ:
Viteza de mers - O maºinã de poliþie merge în spatele d-voastrã ºi masoarã viteza cu care mergeþi.
Vascar / Aircraft - Este mãsurat timpul necesar unui vehicul sã parcurgã o distanþã cunoscutã.
Ce este laserul de urmãrire totalã (TOTAL TRACKING LASER™ - TTL™)?
Spre deosebire de semnalele radar care sunt foarte reflective, semnalele laser au caracteristici de reflectivitate foarte scãzute. Cele mai multe detectoare laser existente nu prezintã sensibilitatea ridicatã necesarã pentru a detecta laser-ul cu aceeaºi deschidere. Tehnologia pentru detectarea semnalelor laser constã în douã porturi laser ce detecteazã energia mult în afara razei principale laser, incluzând semnalele din afara acesteia ºi oferind cea mai largã deschidere unghiularã posibilã de 360 de grade. Avertizãrile recepþionate de cãtre unitate sunt aceleaºi indiferent dacã sunt recepþionate din faþa sau din spate.
Care sunt avertizãrile laser ale detectorului de radare?
Avertizãrile furnizate de cãtre aparatul d-voastrã sunt afectate atât de transmisie, unde continuue sau instantanee, cât ºi de poziþia sursei semnalului radar. Atunci când este detectat un semnal de laser, LED-urile/pictogramele de pe afiºajul detectorului se vor aprinde într-o anumitã ordine. Aceastã modalitate de avertizare va apare rapid împreunã cu o avertizare audio specificã semnalelor laser. Daca vehiculul se aflã la o distanþã mare de sursa impulsurilor laser vor fi recepþionate mai puþine impulsuri. Cu cât vehiculul este mai aproape de sursa impulsurilor laser, cu atât creºte probabilitatea de a recepþiona un ºir continuu de avertizari laser. Aceasta se întâmplã datorita faptului cã pentru a putea þinti, pistolul laser trebuie sa fie complet nemiºcat ºi acest lucru este imposibil. orice miºcare a pistolului laser determinã deplasarea razei acestuia asupra þintei. Cu cât þinta este mai departe cu atât este mai mare deplasarea razei ºi cu atât va fi mai scurt timpul cât raza ramâne fixatã pe þintã. De aceea, existã posibilitatea recepþionãrii numai a unui numar redus de impulsuri. Datoritã acestor caracteristici, toate avertizarile laser emise de unitatea d-voastra trebuie luate în serios.
Mai jos sunt descrise cinci tipuri de avertizãri corespunzatoare celor 5 tipuri de situaþii pe care le puteþi întâlni.
Radar staþionar sau în miºcare în faþã, îndreptat cãtre d-voastrã.
Deoarece semnalele radar sunt emise în linie dreaptã, aceasta situaþie vã oferã cea mai mare razã de avertizare. Dupã recepþionarea semnalului, avertizarea iniþialã constã în semnale audio ºi vizuale pentru benzile X, K ºi Ka extinsã ºi în identificarea benzii ºi puterii semnalului detectat prin aprinderea unuia sau a mai multor LED-uri / pictograme de pe afiºajul detectorului. Numãrul afiºat depinde de puterea semnalului recepþionat. Pe mãsura ce intensitatea semnalului radar recepþionat creºte, avertizarea audio devine mai rapidã ºi pe ecran se vor aprinde mai multe LED-uri / pictograme. Presupunând ca semnalul radar este neîntrerupt, avertizarile audio ºi vizuale vor indica cu siguranþa un semnal slab care devine din ce în ce mai puternic pe masurã ce va apropiaþi de sursa radarului. Reþineþi cã atunci când radarul poliþiei se deplaseazã cãtre d-voastrã, intensitatea semnalului va creºte mult mai repede decât atunci când vã apropiaþi de o sursã staþionarã de semnale radar.
Radar staþionar aflat dupa colþ.
În aceastã situaþie, timpul de reacþie este foarte redus. Deoarece semnalele radar sunt transmise perpendicular pe direcþia d-voastrã de deplasare, nu poate fi recepþionat nici un semnal pâna când nu vã aflaþi foarte aproape de sursã. Dupã ce aþi recepþionat un semnal, intensitatea acestuia va creºte foarte repede. În acest caz, timpul de avertizare este foarte redus.
Radar staþionar aflat la baza unui deal ºi îndreptat în direcþia d-voastrã.
Semnalele radar sunt emise în linie orizontalã ºi nu trec prin pãmânt. În consecinþã, radarele poliþiei îndreptate cãtre creasta unui deal abrupt nu pot fi detectate pânã când nu vã aflaþi în vârful dealului. Timpul de avertizare poate fi minim (ca în situaþia 2) deoarece semnalul puternic nu este prezent pâna în momentul în care ajungeþi aproape de vârful dealului. În momentul când urcaþi un deal, este posibil sa recepþionaþi întâi un semnal foarte slab ºi apoi imediat unul foarte puternic. Aceastã formã de avertizare solicitã o reacþie promptã.
Radar în miºcare aflat în spatele d-voastrã, în aceeaºi direcþie de mers.
Semnalele radarelor poliþiei transmise din spatele vehiculului d-voastrã pot fi recepþionate atunci când sunt reflectate de cãtre obiecte aflate în faþa d-voastrã, ca de exemplu de semne de circulaþie, poduri sau camioane. Pe mãsurã ce vã deplasaþi, dimensiunea ºi formele acestor obiecte se schimbã, inducând variaþia intensitãþii semnalului recepþionat. Un semnal puternic ºi fãrã întreruperi indicã faptul cã maºina de poliþie cu radar este foarte aproape.
Radar în impulsuri sau instantaneu
Acest tip de semnal apare brusc atunci când este "activatã" o unitate radar. Când detecteazã un astfel de semnal, unitatea va rãspunde cu o avertizare audio / vizualã.
Care sunt alarmele false tipice (pentru radar)?
În mod ideal, un detector de radar ar trebui sã emitã avertizãri numai în prezenþa unui radar de poliþie. Cu toate acestea, deoarece existã ºi alte dispozitive care folosesc banda X a poliþiei apar adesea alarme false. În general, un semnal fals produce doar o avertizare audio ºi vizualã scurtã. Din moment ce aceste semnale sunt foarte slabe, este posibil sã ieºiþi din raza lor de acþiune foarte repede ºi sã primiþi doar o singurã avertizare. Cu toate cã de multe ori sursa probabilã a semnalului fals poate fi identificatã (supermarket, bancã, clãdire cu magazine, etc) se recomandã sã fiþi precauþi pânã când sursa semnalului este confirmatã. Modelul de avertizare în banda X cauzat de o altã sursã decât poliþia este asemanator cu avertizarea iniþialã produsã de radarul poliþiei. Din acest motiv este recomandat sã acþionaþi corespunzãtor de fiecare datã când recepþionaþi o avertizare.
În ce condiþii sunt afectate avertizãrile radar?
- Dacã consideraþi cã unitatea d-voastrã nu funcþioneazã corespunzator, reþineþi cã exista multe condiþii care pot influenþa intensitatea sau durata avertizãrii:
- Poliþia utilizeazã radare instantanee / în impulsuri, caz în care nu este transmis nici un semnal pâna când nu s-a realizat contactul vizual cu vehiculul d-voastrã. Pentru detectarea unui astfel de semnal, trebuie sã vã bazaþi pe semnalele reflectate de la radarul care este direcþionat asupra vehiculelor care circula în faþa d-voastrã.
- Radarul poliþiei este poziþionat perpendicular pe ºosea, într-o curbã sau pe creasta unui deal, reducând semnificativ raza de detectare.
- Traficul de pe autostradã între vehiculul d-voastrã ºi sursa radarului poliþiei este foarte aglomerat. Acesta blocheazã / reflectã semnalele transmise.
- Prezenþa unor camioane mari între d-voastrã ºi radarul poliþiei poate reduce semnificativ recepþia semnalului.
- Ploaia sau vremea umedã poate absorbi semnalele transmise înainte ca acestea sã ajungã la vehiculul d-voastrã, reducând raza de acþiune a detectorului de radar.
- Radarul poliþiei nu este reglat corespunzator ºi transmite semnale în alte benzi decât cele aprobate, X, K ºi Ka extinsã.
Care sunt instrucþiunile de montaj?
- Montaþi aparatul cât mai jos posibil în centrul parbrizului. Nu montaþi unitatea în spatele ºtergãtoarelor, ornamentelor sau parasolarelor, etc. Acestea conþin suprafeþe metalice care pot afecta negativ detectarea semnalelor radar ºi laser ºi pot reduce timpul de avertizare. (Geamurile fumurii obiºnuite nu afecteaza recepþia.)
- Unele parbrize au un strat (Instaclear™ sau Electriclear™) care afecteaza semnalele radar. Consultaþi distribuitorul sau manualul de utilizare al vehiculului pentru a afla dacã parbrizul d-voastrã are un astfel de strat. Evitaþi montarea unitãþii în contact direct cu parbrizul.
- Pentru a reduce posibilitatea furtului, ascundeþi aparatul atunci când nu-l folosiþi.
Montarea pe parbriz
- Montaþi cele douã ventuze ºi amortizorul de cauciuc pe suport, introducându-le în gãurile acestuia.
- Apãsaþi ventuzele pe parbriz în locul ales.
- IMPORTANT! Unele vehicule mai noi au un strat de siguranþã din plastic pe partea interioarã a parbrizului. Este posibil ca ventuzele sã lase semne permanente pe astfel de parbrize. Pentru a afla dacã vehiculul d-voastra are astfel de parbriz, citiþi manualul de utilizare sau întrebaþi distribuitorul d-voastrã. Este recomandat sa nu lãsaþi suportul cu ventuze în lumina directã a soarelui.
- Dacã faceþi acest lucru, scoaterea detectorului poate duce la formarea de umflãturi pe bord.
- Împingeþi detectorul pe suport pânã când se fixeazã la locul sau.
- Dacã este necesar, unitatea poate fi înclinatã prin îndoirea suportului de pe parbriz. Apãsaþi butonul de demontare a suportului ºi scoateþi detectorul înainte de a înclina suportul.
Montarea în bord
- Asiguraþi-vã cã suprafaþa pe care aþi ales-o pentru montare este relativ dreaptã, curatã ºi uscatã. Curãþaþi cu alcool izopropilic, dacã este necesar, pentru a înlãtura cearã sau polish-ul.
- Separaþi ariciul de fixare. Înlãturaþi folia protectoare de pe fiecare bandã ºi plasaþi o bandã pe bord ºi una pe partea de jos a unitãþii, având grijã sã nu acoperiþi seria aparatului.
- Aveþi grijã sã nu lipiþi banda adezivã peste numãrul de serie al unitãþii. Dacã banda adezivã este îndepartatã, numãrul de serie poate fi smuls de pe unitate. Unitãþile fãrã numãr de serie nu beneficiazã de garanþie.
- Montare pe parasolar (accesoriu opþional)
- Introduceþi suportul pentru parasolar în fanta de fixare a aparatului.
- Fixaþi suportul pe parasolar asigurându-vã cã aparatul este orizontal ºi nu are recepþia obturatã.
Legãtura la alimentare
- Introduceþi capãtul mic al cablului de alimentare în mufa de alimentare a aparatului.
- Introduceþi capãtul mare al cablului de alimentare în locul brichetei vehiculului.
Înlocuirea siguranþei
Soclul pentru brichetã este dotat cu o siguranþã de 2 Amperi localizatã în spatele vârfului argintiu. Pentru a înlocui siguranþa, deºurubaþi cu grija capãtul suportului pentru brichetã.
IMPORTANT! Deºurubaþi încet. Vârful conþine un arc care poate sãri în timpul dezasamblãrii. Introduceþi noua siguranþã împreunã cu arcul ºi înºurubaþi-o pe vârf. Cu timpul, ºurubul se poate desface; strângeþi-l ori de câte ori este nevoie.
Metodele de întreþinere in bune conditii a detectorului
Evitaþi expunerea prelungitã la soare în timpul verii ºi scoateþi unitatea de pe bord atunci când vehiculul stã parcat perioade mari de timp. Nu daþi cu apã, soluþii de curaþare sau polish direct pe unitate. Aceste substanþe pot pãtrunde prin orificii ºi pot duce la defectarea unitãþii. Nu folosiþi substanþe de curãþare abrazive pe partea exterioarã a detectorului.
Ce este modul City?
Modul "City" / "City 1" / "City 2"
Modul "City" cu 3 faze a fost proiectat pentru a reduce posibilitatea apariþiei avertizãrilor false generate de dispozitive care funcþioneazã pe aceeaºi frecvenþã ca ºi radarele poliþiei. Aceste dispozitive folosesc în general banda X. În modul "City", semnalele slabe radar de vitezã / de siguranþã vor fi anunþate prin douã semnale sonore, dupã care unitatea va rãmâne tacutã dacã semnalul detectat nu devine foarte puternic. Dacã puterea semnalului creºte, unitatea emite încã douã semnale sonore. În modul "City 1" este redusã numai sensibilitatea la semnalele în banda X. În modul "City 2" nu sunt detectate semnalele în banda X.
ATENÞIE: Atunci când selectaþi acest mod, se poate întâmpla ca în unele oraºe mici sã fie folosite radare în banda X.
Dacã modul silenþios automat este activat în timp ce modurile "City 1" sau "City 2" sunt active ºi unitatea recepþioneazã un semnal radar puternic, aceasta îndeplineºte funcþia silenþioasã automatã. Modurile "City" nu modfificã avertizarea sonorã pentru semnalele laser ºi VG-2.
Care sunt soluþiile pentru problemele des întâlnite?
1.Problemã: Unitatea nu este alimentatã corect, afiºajul nu se aprinde, iar detectorul nu emite avertizãri sonore.
Mufa nu este inseratã. Reintroduceþi mufa ºi rotiþi-o.
Verificaþi siguranþa din mufa detectorului de radar; daca este cazul, înlocuiþi-o cu una de 2A de tipul 3AG.
Verificaþi siguranþa din soclul pentru brichetã; dacã este cazul, înlocuiþi-o.
Soclul brichetei nu este curat sau nu este conectat. Consultaþi dealer-ul d-voastrã sau un electrician auto.
2. Problemã: Unitatea emite avertizãri atunci când vehiculul intrã în gropi.
Verificaþi daca nu cumva soclul pentru brichetã s-a deºurubat; strângeþi-l ºi curãþaþi-l.
Verificaþi conexiunile la ambele capete ale cablului de alimentare. Înlocuiþi cablul pentru a determina dacã acesta este defect. Returnaþi cablul defect la fabricã.
3. Problemã: Unitatea emite avertizãri atunci când folosiþi echipamentul vehiculului (frâne, geamuri electrice, volanul, claxonul, etc) sau când acceleraþi.
Sistemul electric al vehiculului, inclusiv bateria ºi alternatorul poate avea zgomot. Instalaþi un filtru capacitiv (cu valoare de 470 mfd. 25 Volþi sau mai mare) pe spatele soclului tip brichetã.
4. Problemã: Avertizãrile audio nu sunt suficient de puternice.
Anulaþi modul silenþios automat sau modul "City".
5. Problemã: Unitatea emite avertizari laser atunci când acceleraþi.
Capacul de delcou poate fi de calitate proastã. Înlocuiþi-l cu unul de calitate buna.
6. Problemã: Raza micã de acþiune.
Antena / lentile parþial blocate. Repoziþionaþi unitatea într-un loc în care are vizibilitate asupra drumului ºi a pãrþilor laterale ale acestuia.
Semnalele radar nu pot trece prin parbriz. Aflaþi dacã vehiculul d-voastrã are un parbriz cu încãlzire sau este opac la frecvenþele radarului.
7. Problemã: Alarme false sau foarte frecvente.
Multe surse de semnale în banda X care nu aparþin poliþiei. Folosiþi modul “City” .
8 Problemã: Afiºajul apare parþial sau deloc.
Poate fi activat modul luminos sau întunecat. Dezactivaþi modul luminos sau întunecat.