Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
O sa incep prin a-mi cere scuze ca deschid o dicutie noua, dar va asigur ca fac acest lucru din "disperare". Motorul de pe VECTRA B-ul (1996) meu este un X18XE si de mai bine de doua luni(la inceput mai susor, acum s-a mai agravat), a inceput sa moara la ralanti, de fiecare data cand o scot din viteza. in mod normal turometrul ar trebui sa arate in jur de 750 de ture. Chiar si atunci cand nu moare, turatia scade(1 sau 2 secunde) sub nivelul de 750 de ture si motorul tremura destul de tare.
Si acum sa va spun ce am incercat:
- Dus la tester.... raspunsul "totul e minunat"
- Curatat debitmetrul..... rezultatul: parca s-a vazut o mica skimbare in bine (a durat doar doua zile)
- Urmeaza sa skimb bujiile....... (aveti recomandari?(ceva marca sau tip?)) .
Cam asta ar fi...
Va salut pe toti si va invit sa va dati cu parerea.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai dat degeaba bani la tester, ei nu stiu sa citeasca decit DTC, parametrii trebuie cititi si interpretati....dar asta e greu pentru capusorul lor mic.
Se curata EGR, poate nu inchide complet.
Se curata Throttle body care are si IAC, potentiometru .....
  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns. am sa te rog sa imi spui cateceva in plus despre egr si throttle poate ceva link.... (stiu ca bag mna, dar te rog nu te supara). mercy mult oricum
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da o CAUTARE pe forum ca seamana cu multe ale tale, citeste cit mai mult din tutorialele facute, asta pentru inceput.
Miine ai si poze.
Skip ads

  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
MULTUMESC DANE!!!.... U're the man!!!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai in poze cele doua. Poate faci citeva poze si un mic post... Very Happy .

  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mercy Dane! Esti om de cuvant; cu mare bucurie voi face un post daca o sa ma incumet sa fac eu singur treaba asta. Sunt foarte tentat , dar inca ma mai gandesc. Anywayz mi-ai fost de mare ajutor (de fapt cel mai mare, avand in vedere ca mecanicii astia meseriasi de la noi au avut drept cea mai buna idee, alimentarea cu benzina de la Petrom, and we all know that's bullshit)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina merge cu orice benzina la fel de bine.
Nu este greu, citeste posturile existente la EGR si Throttle Body cu atentie, incearca sa intelegi principiul de functionare si cu ce se curata. Nu se da cu solveti tari pe cauciuc/plastic de exemplu.
Succes este simplu !!!
Skip ads

  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
VESTI BUNE DE TOT! am dat jos regulatorul de ralanti, l-am curatat(a iesit multa negreala din el) l-am pus la loc si nu mai moare motorul, ba chiar e stabil la ralanti; sta la vreo 700 de ture constant fara probleme.
Imi pare rau ca nu am facut si ceva poze(nu am avut aparat), dar gasesc ceva poze pe net si o sa indic exact pasii si ce trebuie facut.... e chiar simplu tot corpul ala se da jos in 5 minute si ai de desfacut doar 4 suruburi.

Multumesc mult de tot Dane; nici nu stii cat m-a chinuit problema asta si de cand o am si nu am gasit un mecanic in stare sa se gandeasca sa curete regulatorul de ralanti (ala este EGR-ul?).
Oricum cand treci prin Alba ai o bere de la mine!!!
  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Neatza, am revenit asa cum am promis pt a incerca sa uploadez cateva poze cu piesele care trebuie curatate cand iti moare motorul la ralanti , in cazul motorului X18XE de pe vectra B

cam asta e motorul (o parte) iar sagetile indica mufele si colierele care trebuie desfacute pt a putea ajunge la motorasul si la regulatorul de ralanti.

aici se vad mai bine motorasul si mufa lui


asta e motorasul



asta e regulatorul





se curata bine, bine, bine, bine, bine, bine,bine,bine,bine........ hei vezi ca inca nu ai curatat destul de bine!!!!
mai insista!!!
dup'aia montezi totul la loc si "SURPRISE!!!!"
Bafta!!!

PS.... ii dedic acest post lui Dan Cuciureanu (tata lor, al EGR-urilor)
BAFTA!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu ai curatat IAC - idle acceleration control, sau regulatorul de ralanti, motoras de ralanti cum vrei sa-i spui
EGR - exhaust gas recirculation. EGR este de 2 tipuri electronic si electro-pneumatic.
Ai aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
  • mid17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ok. Dane oricum sunt pe drumul cel bun. Deci am curatat IAC-ul.
In poza asta te rog confirma-mi daca asta e valva EGR

si daca da.
te rog aminteste-mi inca o data pasii care trebuie facuti cand o desfac.

curge ceva likid pe acolo sa astept sa scada presiunea sau ceva de genul asta?
Oricum sa stii ca dupa ce am curatat IAC-ul pot spune ca am alt motor.

P.s. Mi-ar placea sa stam de vorba si pe mess daca nu te deranjeaza prea tare
id-ul meu este midsummer17.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exact aia, preferat garnitura noua. Daca nu original de la altii ca nu e mare lucru sa produci o garnitura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR