Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Bitza

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
salut .. am si eu o problema ... am o Astra 17 dti si am un tzacanit la motor .. am fost la un service am tinut masina vreo 3 zile pe acolo , mi`au desfacut motoru si nu au gasit nimik stricat .. de la ce poate sa fie acea acel tzacanit ? mecanici de acolo mi`au mai zis ca tzacanitu ala vine de undeva din jurul distributiei .. dar nu stiu de la ce poate sa fie ca nu au gasit nimik stricat .. plz cine a mai avut probleme de genu asta .. sfaturi ..


Ultima modificare facuta de Bitza la Vin 27 Apr, 2007 4:17 pm
Skip ads

  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
nu stiu daca te ajuta ... dar
a mea e noua 20.000km
motor 1,7 CDTI
am un tacanit in fata in dreptul distributiei
la km astia nu poate fi de la distributie-nu stiu citi km ai tu
dar poate fi UN INJECTOR infundat
tacanitul e fin dar se aude mai tare cund accelerez
tacane in ritm de turatie
eu am hotarit sa vad de problema la revisie-nu e chioar suparator
asta daca te ajuta cu ceva
  • Bitza

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2006

  • Mesaj Privat
suparator nu e chiar asa tzacanitu ala .. dar ma gandesc sa nu faca si mai rau in timp ..
masina mea are 80.000 km .. da zgomotu asta il face de vreo 200 de km ..
daca e un injector infundat chiar sa tzacane asa ? o sa ma duc la service sa intreb si poate o sa fac si o curatare a injectoarelor .. oricum ms de sfat .. si te rog sa imi spui si mie ce ti`au gasit aia la revizie .. de la ce era zgomotu Smile
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
Imi cer scuze de dubla postare, dar va rog ajutati-ma cu ceva idei, pentru ca sambata as vrea sa desfac capacul de la chiuloasa, pentru a vedea daca este ceva in neregula acolo.

Intamplarea: mers turat 3500-4000 pe o portiune de 5 km, iar la incetinire, am inceput sa aud "o bataie" la motor doar in momentul in care calcam acceleratia. Am tras pe dreapta la relanti nu se auzea nimic, motorul mergea bine, dar in momentul in care apasam acceleratia acea bataie aparea si parca tinea ritmul cu apasarea acceleratiei (cu cat apasam mai tare, cu atat si bataia era mai "deasa" - daca pot spune asa). Am verificat ulei, antigel dupa care am hotarat sa plec spre destinatie, evident cu o viteza ce nu a mai trecut de 60 km/h. Dupa vreo 10 km acea bataie a inceput sa se auda mai tare si parca era in valuri, apoi dupa cateva sute de metrii am vrut sa trag pe dreapta cand motorul a inceput sa dea semne ca ar da sa moara (mici trepidatii) si atunci l-am oprit fara sa il mai pornesc. Uleiul, filtrele au fost schimbate de 2000km, cureau de distributie nu este sarita. Sa incerc sa il pornesc?

Va rog frumos daca aveti ceva banuieli, anuntati-ma!
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Faci diagnoza la cineva sau iti faci singur pseudo-agrafa sa afli eventuala eroare. Par a fi semne de senzor turatie defect.
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns!
Nu am nici o eroare, martorul nu ramane aprins si nici la pseudo-agrafa nu am gasit nimic.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cand a fost schimbata ultima data ditributia? Eu as verfica rolele de distributie, se intampla sa se mai ciobeasca dar sa nu sara si cureaua. Asta evident e cazul fericit, ca daca sare cureaua la Y17DT, cumperi motor.
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Misca si de pinionul pompei de ulei. daca e zgomot in zona distributiei de acolo poate proveni. Si nu mai merge cu ea pe considerentu ca "poate nu se intampla nimic". Opelul e o masina exagerat de scumpa si, daca la tine e de vina pompa de ulei, o sa te coste de nu o sa iti vina sa crezi.
Asadar... Da capacul distributiei jos (suport motor dat jos) si misca de pinionul de care ti-am zis. As paria ca de acolo vine zgomotul. Daca are joc, vezi poate scapi doar cu inlocuirea lui. Daca axul nu mai e in cote, incearca sa gasesti la dezmembrari o pompa de ulei. Te va tine exact cat una noua. Practic au acelasi defect din fabrica, nu se uzeaza, doar te lasa brusc. O sa vezi care e.
BAFTA!
Skip ads

  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sal,
Acum cobor sa desfac si sa verific. Distributia a fost schimbata in urma cu 15000 km, cand au fost blocate 4 supape si a trebuit curatat motorul si schimbata distributia la Opel Timisoara. Tot atunci mi-au schimbat o rotita dintata cu diametru de aprox 15 cm (nu mai stiu exact), care m-a costat vreo 200 lei. Am sa revin dupa verificare.
Multumescx de sfaturi!
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am desfacut capacul de la distributie fara sa desfac suportul motorului. Cureaua de distributie ii acolo (nu-i sarita sau rupta) dar nu am putut observa daca mai ii la punct; am invartit motorul din volanta aproximativ doua ture (urmarite pe axul cu came, dupa ce am desfacut busonul), totul pare sa fie bine. Se aude si "pufaiala" de la actionarea supapelor, insa nu mi-am dat seama daca este vreuna blocata sau nu, dar cert ii ca motorul se invarte.
Am verificat si turbina in sensul ca am invartit de elice dar nu stiu exact cat de usor trebuie sa se invarta; oricum s-a invartit usor.
Ce altceva ar mai trebui verificat pana sa ii dau cheie?
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Misca de pinionul pompei de ulei. Se desface piulita cu care este strans si apare un joc acolo. In scurt timp se invarte pe ax si....ies proleme.
  • tantar76

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu acelasi tacanit dar numai in turatie , mai exact intre 2000 si 2500 ture daca o calc brusc (in conditii normale de acceleratie nu se aude nimic) . E un tacanit ca de tacheti la dacie ce se aude din fata de la motor . Am un astra H 2005 Z17DTH 74kv . Distributia am schimbat-o luna trecuta , pus pe tester si nu am gasit erori , merge ceas dupa spusele mecanicului . Ce am observat eu e ca al 4-lea (de la stanga la dreapta) injector e putin umezit . Ce inseamna asta ? Ca e dus , trebuie schimbat?
Skip ads

  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Off. Zgomotul pe care il auziti incepand de la 2000 de ture in sus e normal la rece. Hai sa nu mai cautam nod in papura motoarelor astora si sa nu ne panicam degeaba. Vreti sa nu se auda nimic? luati motoare electrice!
La rece, zgomotul produs de injectoare dupa 2000 de ture este mai pronuntat, de aceea se recomanda ca pana se incalzaste, motorul sa fie exploatat cu blandete. Ba mai mult daca il fortam zgomotul apare brusc la aceasta turatie (in jurul 2000) si de aceea avem impresia ca e ceva in neregula.
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
folositi motorina cu procent mic de sulf sau fara continut de sulf euro5 aditivati-o mai ales iarna si folositi uleiuri de calitate ex Castrol, British Petroleum si incercati la rece sa nu treceti de 2000 de ture pina nu se incalzeste motorul
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu ceva noutati poate aveti ceva sfaturi (va rog).
Dupa mai multe verificari (exceptie pinionul de la pompa de ulei, nu am dat capacul de la distributie jos) am pornit motorul. A pornit destul de usor (la prima cheie), dar merge ca un tractor cu zgomot(scartaieli), parca tremura mai tare, iar cand apas acceleratia apare bataia, care se pare ca ar fi la pistonul 4. Motorul va fi desfacut saptamana aceasta, insa as vrea sa ma pregatesc, deci daca aveti ceva idei, pareri va rog spuneti-le. Multumesc!

PS: Cand este sarita de la punct distributia, cum ar trebui sa mearga motorul?
  • alex_on_2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu o problema asemanatoare.
Am mers fara ulei multi km si mi-a aparut un tacanit..am schimbat pompa de ulei dat tacanitul a ramas (nu se auzea in acelasi timp cu miscarea tachetilor=> concluzia mecanicului a fost ca e un piston). Mi-a desfacut motorul si intr-adevar pistonul 2 avea joc. Mi l-a inlocui si mi-a disparut tacanitul...totusi la scurt timp a reaparut dupa 3000 de ture...am dat 23 de mil ca sa mai trebuiasca sa schimb cine stie ce...
Am fost sa intreb mecanicul despre tacanitul care se aude acum dupa 3000 de ture si spunea ca ar putea fi de la axul cu came..poate cineva sa-mi confirme sau sa dea o alta varianta?
Mie imi mergea motorul uniform cand imi batea pistonul...nu tremura, mergea perfect doar ca batea destul de tare..si la relanti si cand turam. Nu stiu daca asta e si cazul tau..sincer sper sa nu. Sper ca am fost de ajutor cat de cat..Embarassed
Off topic: Am schimbat si distributia dupa ce am inlocui pistonul...si mi-a aparut un zgomot si in zona distributiei...cica sunt rulmentii de la alternator Mad
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
Verdict: cuzinet mancat si picat, vibrochen si biela distruse. A trebuit cumparat alt vibrochen si alta biela. Toata afacerea: desfacut, vibrochen+biela+cuzineti (secondhand), curea transmisie, garnituri, disc ambreiaj, manopera mecanicului a costat 3500 RON.

Multumesc de sfaturi.
  • raduvldsv

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salutare
Am si eu o problema asemanatoare celei descrise in inceputul topicului....vibratii nejustificate, tzacanit in motor la accelerare.Am fost azi la Radacini, compresia era ok. Verdict: desfacut motor! Mi s-a spus ca costa in jur de 20-25 mil?! Sad doar desfacut motor, apoi vedem ce defectiune are=> alte costuri.Deocamdata sunt in stand by, v-as ruga sa imi spuneti ce parere aveti de costurile astea.
Nu am mai avut nicio problema cu masina, am 50.000 km, dar sunt total dezamagit de aceasta problema....nu mi se pare normal ca dupa atatia km sa se intample ceva la motor in conditiile unei utilizari cat se poate de decente...ma face sa ma reorientez catre alta marca!
Aveti alte sfaturi....sau service-uri care mi le puteti recomanda?
Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
raduvldsv nu cumva tacane la ralanti cind motorul e cald ? La taiere contact nu face clanc clanc dupa care se opreste ?
Mororul e curat ? Adica daca te uiti la busonul ulei aluminiul luceste ca nou sau are urme maro-negre ?
Admisia e curata? Vezi ca ai swirl si clapetele alea se mai blocheaza, oricum ar fi de demontat si curatat impreuna cu throttle.

CIIIIT ? 25mil numai sa desfaca ? La banii astia schimbi distributie, cureti tot, desfaci tot, schimbi ulei, filtre, antigel, cureti injectoare (rar e cazul) include piese si manopera... Uita de scumpii astia ca te vor saraci !

Citeste la Agila ca motorul Z14XEP provine din Z12XEP care la rindul lui din Z12XE (si asta din X12XE), toate sunt identice 99%.

Acum iti spun o chestie, motoarele astea cit timp sunt reci au tendinta de tacaneala care poate fi si mai pregnanta daca folosesti un ulei gros ca 5W40-10W40, dupa ce se incalzesc toate torc frumos. Uleiul recomandat e 0W40 !
  • raduvldsv

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mersi pentru raspuns.In cursul zilei de azi am fost la un alt "Radacini" de data asta printr-o cunostinta, bineinteles un alt verdict: axa cu came Mad pret de pornire:P 22 mil....partea buna este ca nu trebuie desfacut motorul.
am verificat in prealabil tot ce se putea, ulei, bujii, bobina, filtre
Nu, tzacanitul e mult mai accentuat....nu stiu cum sa iti explic....se aude ca un zgomot de cart...de motor in 2 timpi si vibreaza foarte rau chiar si la relanti.
Am cautat piesa si prin alte parti, din cate am observat exista doar originala, la pret apropiat de cel de la Radacini.
Mecanicul de acolo mi-a spus ca de cand sunt ei au mai vazut doar 3 astfel de cazuri, deci...am avut ghinion Evil or Very Mad
Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR