Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • csoreanu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Crossland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor - am niste probleme sporatice cu segmentul ventilator/radiator/racire motor (de genul oprit motorul, ventilatorul ramane mergand dar nu se mai opreste si imi gasesc masina a doua zi fara baterie). Se intampla sporadic, odata la 2 - 3 luni.

Mai nou, incep sa primesc avertismentul "coolant level" pe bord, desi lichid de racire este in tancul aferent. Am intrat in meniul test al masinii ca sa monitorizez temperatura motorului, merge constant in 80 --- 85 grade... si nu porneste niciun ventilator. Am tras de motor pana la 101 - 102 grade si abia atunci pleaca ventilatorul mare, de pe radiator. E o temperatura corecta de functionare? Evident, in intervalul acesta primesc in continuu mesajele de "coolant level"...

Multumesc anticipat pentru sugestii.
Skip ads

  • dr_agosh82

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Se mai strica senzorul din vas
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La 98 pleca pe treapta I ambele ventilatoare.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Daca mai ramane pornit ventilatorul, vezi ca ai un releu in UEC care ramane cuplat.(din cele doua din fotografie)
Skip ads

  • csoreanu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Crossland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2013

  • Mesaj Privat
L-am schimbat deja pe cel maro, verific si pe celelalat - multumesc.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Releul negru este cel cu probleme. Schimba-l cu unul nou. Totodata verifica si electroventilatorul de pe radiatorul de apa sa mearga corect in special turatia cu care se invarte.
  • csoreanu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Crossland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Problema:
- in regim normal, motorul merge ok, iar ventilatorul din fata porneste abia la 100+ grade C. Pana in acest moment, nu mi-a raspuns nimeni la intrebara "este ok asa? sau e o problema si, de fapt, trebuie sa porneasca mai devreme...?"
- de pe la 80+ grade incep sa primesc warning-ul cu "coolant level";

Update la problema:
- daca pornesc AC-ul, ventilatorul pleaca deja de la 80 - 85 de grade. Acum se incalzeste afara, merg deja cu AC-ul constant ca sa ma asigur ca racesc motorul corect (asta daca e o problema pragul de 100+).

Pana acum, am schimbat 2 relee de pe tabloul de sigurante (negru/maro), ambele asociate cu ventilatie motor. Nu s-a schimbat nimic, deduc ca e problema in alta parte. Evident, in lipsa altor sugestii, ramane sa merg la un service si sa dau pe mana lor masina, sperand ca nu schimb circuitul complet de senzori, ventilatoare, racire, etc...
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Schimbatul releelor avea legatura cu faptul ca iti ramanea cuplat ventilatorul dupa oprirea motorului.Mai ai aceasta problema?
Cand pornesti aerul conditionat porneste si ventilatorul indiferent de temperatura lichidului de racire.Verifica si cu un op com temperatura la care pleaca ventilatorul, daca termostatul deschide la 95-98 grade nu cred ca este o problema daca ventilatorul porneste la 100.Problema este cu mesajul coolant level care ar putea fi de la senzorul din vasul de expansiune.
  • csoreanu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Crossland X 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Corect - problema cu ventilatorul care ramanea cuplat s-a rezolvat. Verific si temperaturile de comportament inca o data (deocamdata, nu am acces decat la acel meniu extins al motorului care imi afiseaza diversele valori ale senzorilor din motor), iar senzorul din vasul de expansiune este ieftin/relativ usor de schimbat (si da, sper sa fie senzorul, pentru ca lichid in vas este oricum si este in limitele normale). Multumesc pentru raspuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR