Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • danielus

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Am efectuat primul schimb de placute de frana la 33000 km. Dupa un concediu mai lung prin tara, cele de pe fata au inceput sa semnalizeze acustic faptul ca s-au tocit; cele de pe spate ar mai fi mers ceva, insa le-am schimbat si pe acelea. Am pus TRW (GDB1843+GDB1844); sper sa fie cel putin la fel de bune ca cele originale.

Din discutia prealabila cu consultantul magazinului online am clarificat faptul ca pe fata avem discuri de 276 mm si pe spate de 268 mm (exista placute in functie de diametrul discului).
Skip ads

  • Bau Bau

  • Mesaje scrise: 1,106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Danielus nu e cam devreme sa schimbi plãcuțele de frânã pe spate? La 33k km?
La 49 k km când am schimbat le fata mai aveam 75-80% plãcuțele pe spate. Deci clar nu asa devreme pe spate.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
TRW au cel mai dur material de frictiune,daca intre timp nu s-au trezit ca traiesc doar din renume as recomanda in discutia cu respectivul consultant sa se ceara cel mai moale material din urmatoarele considerente,franare mai buna,protejeaza discul,degajare de caldura mai putina deoarece nu necesita aceeasi presiune sa opreasca masina,nu fac zgomot si cel mai important si mai important cand se uda nu isi schimba comportamentul ... la drum lung pe ploaie prima frana pana de curata este surprinzator de ineficienta si doamne fereste de o franare de urgenta.
Marcile se gasesc acolo, trebuie doar sa se ceara niste caracteristici si asta este material cat mai moale, daca pentru unii este important ca cele dure tin mai multi km. eu le spun doar ca sunt mai ineficiente,mananca mai repede discul si comportamentul asta ciudat....in rest fiecare face ce vrea cu banii si viata lui.
  • danielus

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Bau Bau a scris:Danielus nu e cam devreme sa schimbi plãcuțele de frânã pe spate? La 33k km?
La 49 k km când am schimbat le fata mai aveam 75-80% plãcuțele pe spate. Deci clar nu asa devreme pe spate.


Mai aveau destul de putin material cele de pe spate. Nu se pune problema de inducere in eroare din partea mecanicului, imi este prieten bun, nu avea niciun interes. Cei 33k km au fost 80% in Bucuresti. Nu am idee de ce au tinut asa putin cele de pe spate. Poate din cauza ca am frana electrica si la plecarea de pe loc nu o dezactivez din buton si las masina sa o dezactiveze automat? Chiar nu stiu...
In privinta duritatii TRW-urilor - nu stiu ce sa spun, personal nu am auzit de acest aspect; ramane sa constat cum se vor comporta in timp.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asta tine de 'fineturi' si explica de ce unii schimba placute la 80.000 si altii la 45.000 de km. ... personal folosesc si recomand materialul cel mai moale din motivele enumerate mai sus care dupa mine sunt suficient de serioase ca sa tin cont de ele. Ca sa va convingeti se cauta simplu pe goagal ... pareri material de frictiune TRW si aveti 7 din 10 review-uri in care se semnaleaza ce am spus mai sus,se reclama ca uzeaza discul prea repede ,fac zgomot ,impresia ca franeaza prea tarziu mai ales la rece sau ude .....eu personal am avut pe cateva masini si la un Renault Clio am fost nevoit sa dau sabotii jos ca harjaiau la franare ,frana ioc si tamburu deja se deformase in schimb sabotii facusera luciu si atat aratau ca noi dupa un an de la montaj.
Cand comandati placute intrebati vanzatorul despre diferentele de duritate ale materialelor de frictiune folosite de diferiti producatori,daca nu stie despre ce se face vorbire intrebati-l despre ofertele de la Ford acolo ai discuri si placute pe 3 categorii de duritate specificat clar sa stie fiecare pentru ce opteaza nu oferte dupa ureche .
  • Bau Bau

  • Mesaje scrise: 1,106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat plãcuțele originale la 49 k km. Am ales sa merg tot pe original OEM. Nu știu ce material au ca duritate dar nu scârțâie.. Și nu au uzat discurile de frânã prematur.
Eu cred ca tine mai mult de stilul de condus și de cât de mult se merge in oraș.
Eu fac 75-80% in extraurban.. Asa se explica.

Aaa și nu pun frânã 🤣🤣🤣🤣🤣
  • CManea722

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Bunã ziua , la opelul vostru ați pus scut la motor sau mergeți fãrã?
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Cred cã toți au pus scut.
Eu am pus.
Skip ads

  • CManea722

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2020

  • Mesaj Privat
E bine , e indicat sa pui scut sau mergi fãrã scut și motorul se rãcește mai bine?
  • CManea722

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salut cât a costat scutul?și de care ai pus de plastic sau de metal?mulțumesc!
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Metalic. 210 lei in 2017.
  • CManea722

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Mulțumesc mult
Skip ads

  • mosudan

  • Mesaje scrise: 646
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Sedan 2018 B14NET TURBO
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Tai-Pan a scris:Metalic. 210 lei in 2017.


Idem !
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu de multi ani ani merg fara scut si nici nu-i duc dorul; este adevarat ca nici nu am avut montat din fabrica.
Motorul se raceste vara mai bine si schimbul de ulei este mai comod.
In general nu merg pe camp (foarte rar si cu atentie marita) sau prin coclauri.
Iar drumurile patriei sunt mult mai bune in ultimii ani. Evident ca trebuie sa "casti" ochii la drum. Si nu numai la gropi.
Dar fiecare decide cum este mai bine pentru el.
  • Danielzgk

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Are fante pentru aer, deci nu cred ca este o problema cu racirea motorului, si pentru ulei are gura de vizitare speciala, deci nicio problema.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Aerul intra prin fața și iese prin spate, unde este loc destul.
Atât în mers, cât și stand pe loc, cand pornește electroventilatorul.
Aerul cald nu cobora peste aerul rece și aerul rece nu urca peste aerul cald......
Scutul protejeazã atât baia de ulei, cât și alte componente (compresor AC, alternator, racord flexibil etc.) împotriva mizeriei și a apei ce poate sari pe ele, mai ales când sunt incinse.
Și da, fiecare face cum dorește și cum știe.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Scutul are multe roluri(mai ales cel de oțel, ptr cã alea de plastic sunt mai modeste la beneficii și au multe dezavantaje), mai ales dacã ai o mașinã cu suspensie sport, dar nu numai...ptr mine cel mai important rol e cã îmi menține mie o stare de siguranțã(relativã desigur, la modul general, dar obiectivã vis-a-vis de integritatea motorului)...e mult de povestit despre asta, cu peste 30 ani pe șoselele patriei (am vãzut drumuri, de categorie superioarã, literalmente praf, mai mult în trecut, actualmente sunt mult îmbunãtãțite, dar panarame încã existã, cine nu crede îi dau exemple clare din trecutul foarte apropiat și prezent), am oareșce experiențã relevantã (negativã, cu drumurile, și pozitivã cu scutul metalic), nu reiau povești pe care le-am mai zis pe-aici...scutul e sfânt, ptr mine fãrã dubiu, ptr aprox. EUR50,00 stau eu cu sufletul liniștit cã motorul rãmâne întreg în caz de ”nãcaz la macaz”...
Iar rãcirea motorului nu e o problemã care poate fi afectatã serios de scut...doar cine nu are habar de capacitatea și performanța sistemelor de rãcire actuale(și nu numai), cu condiția sã funcționeza în parametrii proiectați,, poate sã aibã suspiciuni pe tema asta...
  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Din fabrica a venit fara scut de fel, sasiu coborat din fabrica, 205/60r16 este prea joasa pentru gropile cu drum. R17/R18 nu imi plac in romania, prefer sa raman cu plombele intregi. Ca orice roman i-am rugat pe rar-isti sa imi treaca 215/60r16 pe talon si am montat un scut metalic. Cu rotile de 215/60r16 sta putin inaltata dar nu destul incat sa nu rup bara in bordura(tipic romanesc, de ce sa montam borduri de 10cm inaltime pe locurile de parcare cand putem monta bordura de 25 si mai furam 1-2cm de asfalt). Acum stau linistit, scut metalic, niciodata nu se stie de unde sare o piatra si kaput motor.
Pentru cei ce isi fac grija de racirea motorului, stati in banca voastra. Termostatul original deschide la 103 grade iar ventilatorul porneste la 108! la 120 motorul a plecat cu sfantul petru. Mai bine ati rasfoi putin internetul si vedeti ca se poate pune termostat cu deschidere la 80 grade decat sa va faceti griji cu racirea pe sub motor, racire naturala care oricum e aproape 0 in acea zona.
260 de lei scut protection, emag/site-ul lor si inca 15-20 de lei pentru saibe late la magazinele de bricolaj, 6 la numar dar succes sa montati suruburile din mijloc asa ca raman doar 4.
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
@CManea722
Pentru montare scut motor vezi aici:
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#2057072
O zi buna
  • xxl_cm

  • Mesaje scrise: 735
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
eu am cumparat scut-ul metalic chiar inainte de a-mi sosi masina, asta ca sa vedeti cat de mult am dorit sa imi montez scut.
si tin minte cu vechea fiesta: la un moment dat m-am suit cu rotile din dreapta pe o bordura. doar ca nu am estimat bine inaltimea bordurii, asa ca am sfarsit prin a freca burta masinii de bordura. am dat inapoi si am vazut niste urme de rugina pe muchia bordurii. ulterior cand am pus masina pe rampa m-am uitat daca s-a intamplat ceva pe sub ea: doar niste zgarieturi pe scut.
daca nu aveam scut-ul lasam acolo baia de ulei, pe cand asa totul s-a terminat doar cu o sperietura.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR