Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Alex hAMMy

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Trebuiesc scoase clapetele Twinport din galeria de admisie. O porcarie aproape inutila Twinportul asta.. daca e sa ma gandesc la faptul ca inevitabil se strica, e mai mult paguba decat avantaj.
A-propos, daca tii tija sub tensiune, vei vedea ca nu mai suna. Se uzeaza tija, face joc si zornaie clapetele in admisie. Afecteaza si ralanti-ul cateodata..scoate-le si da-le la pesti!


Salut,

Am inteles ca doar la twinport se scot, la ecotec 1.2 modelul pe care il detin nu se pot dezactiva... ? Sad

Intr-adevar cand este rece 2/10 dupa pornire moare motorul scazand turatiile progresiv.

Intrebare pentru cineva mai tehnic... daca scot alimentarea de la tija respectiva, presupun ca afectez cumva motorul? Se poate detalia?

Totusi o varianta plauzibila se poate? Service sau cineva care s-a mai lovit de asa ceva?

Multumesc,
Alex
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Singura solutie pe care o vad este resoftarea ECU cu soft de Z12XE.....si blocarea tijei pe pozitia deschis
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@Alex hAMMy ai la semnatura un corsa din 2008, motor "x12xep". codul motorului l-ai scris gresit, e Z12XEP. ECOTEC e o denumire generica. Tu ai motor cu sistem twinport, cea mai buna varianta e scoaterea clapetelor pentru ca are tija joc si clapetele "flutura" in portul admisiei din cauza curentilor de aer. Se da admisia jos, se scot pinii clapetelor, se fileteaza gaurile pinilor M6 si se insurubeaza suruburi M6x8 sau 10. Daca vrei poti pune si silicon de garnituri. De la ele ai zdranganit si flux de aer perturbat. GARANTAT!
L.E. nu vreau sa cobesc, dar cred ca vei ajunge la un mecanic "istet" care-ti va schimba galeria de admisie si te va ajunge reparatia pana in 1000 de lei cu galerie second-hand.. ca noua nu cred ca-ti place pretul.

@catastefan resoftarea e inutila, problema e fizica. Am scos clapete si stiu cum e si cu ele si fara ele..si mai mult, nu cred ca Z12XE are acelasi soft cu Z12XEP. La Z12XE e Motronic 1.5.5, la Z12XEP e 7.6x cred.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Si ce se intampla cu injectia?
In momentul cand ECU actioneaza clapetele pentru a obtura un port al admisiei implicit scade si cantitatea de benzina pe cilindri... ( tine injectorul deschis mai putin timp_)
Skip ads

  • Alex hAMMy

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salut,

@ catastefan tija respectiva nu se poate bloca si fizic?

@corsa.timis: As fi in stare sa ma deplasez pana la voi pentru remediere...

Intr-adevar este Z12XEP, am corectat si pe profil (multumesc). Tu cum ai procedat pentru galeria ta, cum ai scris mai sus?
Am inteles ca exista si alte variante... precum schimbarea tijei cu una metalica. N-as vrea sa schimb admisia si peste ceva kilometri sa faca la fel.

Explica-mi te rog, atunci cand motorul este rece, admisia tine clapetele deschise sau inchise, mentionez ca doar la cald scoate sunetul respectiv.
La rece este foarte silentios. (daca deconectez clapeta poate afecta cumva viata motorului, cand e deconectata e de open/close?)

PS: am auzit de variante pentru tija respectiva prinsa cu niste arcuri, motiv pentru care statea in "tensiune" pe inchis/deschis si nu mai scoatea sunetul respectiv.

Ce parere aveti?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Ce injectie? Injectia e reglata in functie de ce spune sonda O2 catre ECU. Singurul scop al twinport-ului e de a inchide un port pentru ca aerul tras la ralanti in cilindru sa aibe o forma turbionara care amesteca mai bine benzina cu gazele, in felul asta arderea e mai "eficienta".. Twinport e activ DOAR la ralanti, nu da putere si n-are treaba cu injectia. Fara twinport e Z12XE din 2008. Am mai spus asta in cateva posturi..
Ma gandeam ca dupa ani si ani de posesie Opel si activitate pe forum stiai ce e twinportul.

Uite si grafic, poate e mai usor..



@Alex hAMMy Eu sunt din Timis, e prea departe.. n-am facut la mine am facut operatia asta altor clienti.
nu mai scriu altceva ca am de lucru..
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Twinport-ul functioneaza pe principiul ...aer mai putin....benzina mai putina....consum ( cica...) mai scazut. Cel putin asa stiu eu.
Totusi sa nu poluam topicul care precum se vede...este despre distributie si nicidecum desprea functionarea Twinport
  • Alex hAMMy

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Ok, multumesc mult @corsa.timis, a ajutat poza, in sfarsit am inteles cum functioneaza.

Totusi trag concluzia ca twinportul functioneaza doar la relanti!?
Skip ads

  • georgeand21

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua

Am schimbat si eu distributia la un motor z14xep -opel astra GTC. Citind discutiile de pe forum si vidoeclipurile postate am dedus a acel zgomot de diesel.

Kit ul a fost cel de INA pe care o parte din piese era stantate sigla de GM.Sunetul si comportamentul motorului s a schimbat in bine dupa schimbare.

Va multumesc pentru ajutorul oferit!
  • cae
  • *
  • 2 mesaje
  • din 01 Jun 2018
  • Astra 2008 Z14XEP
  • Arad
  • cae

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Buna seara ! Pentru a schimba distributia la opel astra g z14xep de ce piese am nevoie ? Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai este scris in discutia asta, codurile mai difera dar ai denumirea si ultimele coduri le gasesti pe ecat24, total piese, consumabile, materiale de curatare, ca de obicei si pompa apa pe duca, termostat gripat...cam 1500lei lejer. Vorbesc de kit pe original si inca cateva repere, restul pe producator serios.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am decis,in sfarsit sa scap de zgomotul de Diesel,deci,sa schimb distributia la Astra (Z14XEP).Are 167.000km.N-am desfacut inca,dar, mi s-a spus ca nu ar fi cazul sa schimb si pinioanele la acest kilometraj...Problema e ca nu m-am hotarat ce kit sa iau.
Am 2 variante:
1.Ruville fara pinioane si fara garnitura de capac distributie =240Lei
2.Opel original cu pinioane (fara garnitura) =480Lei...pinioanele sunt cele de tip nou (mai proaste),la care trebuie schimbat si cititorul ax came (15Lei).
De la Victor Reinz voi lua garniturile (capac distributie si capac supape) si simeringul de la vibrochen.
Ce kit ma sfatuiti sa iau? As opta pentru primul (Ruville)...e o marca buna?


Ultima modificare facuta de danpet la Mie 06 Jun, 2018 6:10 pm
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Ruville nu se mai gaseste, inlocuitor e INA, dar la motoare de 1.2 slotul patinei de suport e mai mic, trebuie marit cu burghiu de 6 sau 7, nu mai stiu..
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Chiar asa sa minta magazinul asta,care mie mi se pare foarte serios (autoa)?...Au in oferta kit Ruville...o fi expirat de mult? Smile...mi-au trimis si oferta pe email.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Nu lucrez cu auto a, dar la alte 3 magazine mari NU AU. daca sigur are, ia-l repede, e cel mai bun, are piese cu marca GM.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cumpara kit original si mai completezi pe urma
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Dan,multumesc pentru sfat,dar costa cu 255Lei mai mult (nu-i o suma mica).Are in plus pinioanele (model nou,din tabla) si trebuie schimbat si discul ax cama...Inteleg ca pinioanele mele,originale,sunt mai bune (daca nu sunt uzate la 167mii km)...
N-am inteles ce-ai vrut sa zici cu "mai completezi pe urma"?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am comandat kit-ul Ruville,la 240Lei,care contine: lant (marcat RUV),2 ghidaje lungi (laterale),unul mic (cel de sus) si intinzator hidraulic si cu arc.Doar 2 suruburi,la unul din ghidajele laterale (cel fix).Pe toate ghidajele e marcat GM (si pe plastic si pe etichete.Pe intinzator n-am gasit niciun marcaj.
In plus,am luat cele 3 garnituri (Victor Reinz) si simeringul de arbore cotit.Total = 430Lei. Pentru manopera mi-a cerut 450Lei...dar,n-a fost cazul (deocamdata).

Azi am fost la mecanic sa schimb distributia si...SURPRIZA.Dupa ce a desfacut capacul de la supape, A zis ca nu crede ca trebuie schimbata,ca lantul pare ok si ca sunetul de Diesel ar fi de la tachetii uzati si uleiul prea subtire (si uzat,trebuia schimbat-avea 12.000km).
Am tras si eu cu mana de lant si,intradevar,tragand cu putere,am reusit sa-l ridic 9.8mm (masurat cu sublerul).In lateral,am tras de lant cat am putut si nu parea sa se indoaie mai mult decat cel nou.Pinioanele de pe axele cu came arata foarte bine (nu l-am vazut pe cel de la vibrochen).Vedeti pozele. Masina are 167.000km si merge excelent,exceptand zgomotul urat de 3 secunde la pornire la rece si cel de Diesel la cald,la relanti.
Am schimbat doar uleiul si filtrul,sa vedem daca se schimba sunetul motorului.Am avut 5W30 Castrol si am pus 0W40 Mobil1
Ce ma sfatuiti sa fac in continuare,dupa descriere si poze?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Sa schimbi distributia.. aia de pe motor e uzata, si nici nu-i cea originala, a mai fost schimbata.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
1. De unde ai tras concluzia ca "nu e originala"?...Mecanicul care a demontat,a zis ca E originala.
2. Daca a mai fost schimbata,inseamna ca acum,la 167.000km nu trebuie schimbata...Nu se schimba la fiecare 120.000km (sau peste?)
Poate mai are si altcineva vreo parere...poze.Nu inteleg ce scrie pe lant.Pe o singura za (din zona vizibila in poze) am vazut inscriptia.
Pe ghidajul superior scrie "GM 55353997",iar google imi zice ca ar fi ghidajul original,dar si pe cel nou de la Ruville scrie la fel (vezi poza).

A trebuit sa trag cu putere de lant in sus,ca sa se departeze la 9,8mm de ghidaj.Stie cineva la ce distanta se departeaza unul nou...sau peste ce distanta se considera lantul uzat (intins)?
In ghidaj era un mic sant de uzura,sesizabil mai ales la capete,de ordinul zecimilor de mm.
Astept si parerea domnului Dan Cuciureanu...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR