Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ghidajul superior trebuie sa aiba culoare neagra ca si fie cel de fabrica iar pinioanele au fost si ele schimbate ca nu au dintii caliti. Nu are importanta dar distributia si mecanicul trebuie schimbati. Zgomotul urat la pornire il ai din cauza supapei unisens din corpul fitrului de ulei, din pacate trebuie schimbat tot corpul ( supapa nu vine ca reper separat )
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Mestere, patinele originale din fabrica sunt TOATE negre.. personal schimb cam o distributie de-asta pe saptamana, indiferent ca e ...xe, xep deci stiu. Iar kit Ruville ti-ai luat pentru ca l-am popularizat eu ca fiind de calitate, ca inainte sa vorbesc eu de Ruville in clipurile mele de pe YouTube majoritatea bagau FEBI.
Oricare cunoscator iti confirma ce-am zis, nu ma obosesc sa scriu doar asa sa ma aflu in treaba..
PS nu-ti cer nici tie nici altcuiva respect sau apreciere, dar atitudinea de "grand connoisseur" fara baza in tema asta te baga in grupa ignorantilor ingusti.. No offence...
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Intrebare buna ar fi daca la al 2-lea schimb de distributie schimbam sau nu si pinionul mic?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Personal nu-l schimb, e tratat bine, e dur, are destul material si ca putere transmisa nu e mare branza. La o turatie de pinion ax came ai 2 turatii vibrochen, deci e reductie pentru a transmite forta prin lant mai usor. Daca era diesel, da, la diesel sunt forte mai mari.. Si pinioanele mari sunt ok, "uzura" e doar la baza dintilor, imposibil sa uzeze varful dintilor sa sara vreo za..
La urma urmei fiecare-si stie buzunarul, si limita cunostintelor tehnice.La mine fiecare client isi face o idee proprie in urma explicatiilor tehnice pe care i le dau si cumpara ce vrea..
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Lantul nou montat nu poti sa tragi de el....cel putin asa a fost la mine....schimbat la 182 000 kit original. Acum am 301 000 si cred ca voi verifica curand
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
danpet a scris: Masina are 167.000km si merge excelent,exceptand zgomotul urat de 3 secunde la pornire
la rece si cel de Diesel la cald,la relanti.


Este posibil ca cei 167.000 km sa nu fie reali, iar zgomotul de diesel la cald indica distributia cu probleme.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
167.000km au fost cititi cu interfata,din calculator...ca pe bord arata 82.000.Stiam de cand am luat-o ca n-are cum sa aiba numai 70.000 (atat arata).Ar fi posibil ca si km din calculator sa fie modificati?

@corsa.timis
Imi pare rau ca te-ai suparat fara niciun motiv.N-a fost deloc in intentia mea sa te jignesc si sa stii ca iti respect cunostintele si apreciez sfaturile pe care le dai,dar...oameni suntem,mai gresim si noi cate-odata...ce pot sa cred cand cineva priceput,imi spune ca "nu mai exista kit Ruville",iar eu tocmai l-am cumparat si-l am in mana?...sau afirmatia:
"La o turatie de pinion ax came ai 2 turatii vibrochen, deci e reductie pentru a transmite forta prin lant mai usor"...Desi nu sunt atoatestiutor,stiu totusi ca raportul asta de transmisie de 2/1 este pentru ca fiecare supapa sa fie actionata odata la 2 ture de vibrochen.Ca un cilindru face aprindere odata la 2 ture de motor.
Inca odata,te rog sa nu te superi! Eu am vrut doar sa inteleg,pentru ca n-am mai avut experiente cu lant de distributie si n-am cum sa compar lantul meu,cu anul nou,iar forumul e pentru discutii civilizate si respect reciproc intre membri...Te rog sa recitesti postrea mea si poate vei constata ca nu e nimic jignitor acolo. Totusi,daca cineva face o afirmatie incorecta,e bine sa i se spuna si nu trebuie sa se simta jignit...Nu ma consider un "grand connaisseur" (nu connoissor)...No offence again...let's remain friends Smile
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Cu ironia ramai, atat..
Skip ads

  • RMihaela

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Un mecanic bun prin Iasi gasesc? Intentionez sa schimb distributia la un open corsa c 2002 1.2 2 portiere. Plus verificat sistemul de aer conditionat. Va multumesc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@RMihaela Gasiti chiar foarte bun, dl. Dan Cuciureanu de pe acest forum
(nu cunosc daca se ocupa si de aerul conditionat).

@corsa.timis Pinionul de la vibrochen are o viata mult mai grea decat
pinioanele axelor cu came, in primul rand freaca lantul de 2 ori mai mult
decat cel de la came, in al doilea rand presiunea exercitata de lant pe
un dinte este mult mai mare decat incarcarea pe un dinte de la pinionul
unei axe cu came (are dinti mai putini si "cara" dupa el forta rezistenta a
doua axe), intr-adevar il salveaza calitatea materialului din care e confectionat.

@danpet Din ce am citit si din pacate se pot "manari" km fara probleme.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@PL500 "Pinionul de la vibrochen are o viata mult mai grea decat pinioanele axelor cu came"
Poate ca si din acest motiv,pinionul de vibrochen sa gaseste de cumparat separat,dar cele de la axe,nu.(doar la set).

"Din ce am citit si din pacate se pot "manari" km fara probleme."
Ma gandesc: ce rost ar avea sa modifice cineva km si la bord si in calculatorul masinii,cu valori diferite?...daca ar fi posibil,ar insemna ca n-ar mai avea niciun rost memorarea (si citirea) "kilometrilor reali"...dar mai stii?!...in lumea in care traim,orice e posibil.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Deci partea cu frecatu' de doua ori si viata mai grea a pinionului vibrochen e simplu aberanta. In primul rand frecarea nu e mai mare ca la un pinion vibrochen de la distributie pe curea,cu toate ca lantul are bineinteles alta duritate, in al doilea rand lantul are role tocmai pentru reducerea frecarii, in al trei-lea e in permanenta lubrefiat. Deci ipoteza voastra cu uzura prin frecare e trantita rau. Se vede ca n-ati tinut in mana pinioane cu km multi.
Singura problema ar putea fi rezistenta structurala a pinionului care dupa multe ore si cicluri de incalzire/racire sa-l faca sa cedeze (sa crape). Asta raspundeam colegului scanx si asta explicam cand ma gandeam ca de la vibrochen la pinioane axe came e demultiplicare a turatiei, deci transmiterea fortei (care oricum nu e mare, ca nu e putere transmisa la roti) de la pinion vibrochen la pinion axe came se face mai usor . Dar cum danpet nu prea intelege (vad eu) si extrage din context interpretand ce vrea, toata explicatia s-a dus drq si-a ramas praful. Asa se intampla peste tot, nu esti singur..
Deci, concluzii:
1 singura grija e rezistenta structurala, care e ok tocmai pentru ca pinionul nu e fortat cine stie ce.
2 uzura prin frecare e insignifianta,
3 @PL500 ma doare capul cand citesc de presiune pe dinte si alte cele..
Cred ca si pinionul de viteza a 5-a e mult mai uzat ca celelalte nu? Ca se invarte mai mult.. Very Happy

hai sa vorbim de pisici, poate stiti mai bine. Eu am 16..
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
1. la o tura pinion axe cu came pinionul vibrochen face 2 ture, daca ar fi fost confectionat din acelasi material
uzura acestuia prin frecarea cu rolele lantului ar fi fost dubla (nu comparam lantul cu cureaua ca nu are rost,
de asemenea nu are nici cea mai mica legatura raportul de demultiplicare );
2. referitor la "pinionul viteza a 5-a", teoria angrenajului cu roti dintate fata de transmisia prin lant gall
e putin diferita, si da, pinionul cu mai putin dinti se va uza mai repede;
3. Faptul ca cineva are 50 de pisici nu garanteaza faptul ca e mai "connoissor" decat cel cu una;
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Very Happy Very HappyVery Happy ataaaaat.. l-ai pus la punct! Very Happy
  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
buna ziua.
am probleme cu sonda de ulei, este a 5 scimbata in 7-8 ani. am masurat ieri presiunea de ulei , înlocuind sonda cu un manometru, in relantiu manometru arata 3,5 bari iar turat 5-5,5 bari. este normal? mecanicul spunea ca poate fi infundat ceva si se creaza presiune.
dimineata caraie cateva secunde pana se „unge„.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Presiunea este buna ....dar nu ar trebui sa creasca asa mult. La ce temperatura a motorului ai luat presiunea? Ar trebui la 90 de grade
  • cristea_

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
undeva intre 70 si 90, oricum la 10 minute dupa un drum de 7km
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@cristea_:
Cândva am spart și eu sonda de ulei din ignoranțã pt. cã am folosit în motor ulei 10W40 în loc de 0w40. Probabil sã fie și la tine aceeași cauzã. Pune una de firmã consacratã dacã o schimbi.Oricum,posteazã la rubrica referitoare la sonda de ulei.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
scanx a scris:Ghidajul superior trebuie sa aiba culoare neagra ca si fie cel de fabrica iar pinioanele au fost si ele schimbate ca nu au dintii caliti. Nu are importanta dar distributia si mecanicul trebuie schimbati. Zgomotul urat la pornire il ai din cauza supapei unisens din corpul fitrului de ulei, din pacate trebuie schimbat tot corpul ( supapa nu vine ca reper separat )

Multumesc mult pentru lamuriri! Ma gandesc la un posibil scenariu: masina a avut mai multi proprietari,inainte de a ajunge la mine.Daca ce spune @PL500 e adevarat (ca se pot modifica km si in calculatoarele masinii),ar fi posibil ca unul din fostii proprietari sa fi resetat toate contoarele,iar ultimul (samsarul de la care am luat-o) sa-l fi resetat doar pe cel de afisaj?
Pe afisaj arata acum 82.000km.In calculator,sunt +85.000 (167.000)...poate are mai multi si a mai fost schimbata odata distributia (e o posibilitate/varianta logica).
Eu am facut 12.000km intr-un an jumate),fosta proprietara (doctorita),a folosit masina aprox 4 ani (nu cred ca a mers mai mult ca mine,pe an).Prima inmatriculare in 2006,in Bucuresti,de la reprezentanta Opel...Cat sa fi mers masina in prmii 6 ani,cand s-a mutat la Sibiu (2012)?
Daca sunetul acela urat de 2-3 secunde de la pornire e de la supapa filtrului de ulei,aceasta nu se poate repara? Defectul ei strica ceva in motor,sau pot s-o las asa,fara probleme?
Am studiat cum e cu distributia pe lant si am ajuns la concluzia ca...poate as putea sa mi-o schimb singur,cu putin curaj si eventual cu ajutorul unui amic care a mai facut asa ceva si...sa procur o cheie dinamometrica...La Corsa B mi-am schimbat-o singur in 2011 si merge perfect si acum (am facut 50.000km de atunci)...dar,pe curea,e mai simpla.Am vazut pe youtube cum se schimba una pe lant,...fara cale de blocare! deci se poate si asa.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca te hotarasti sa o schimbi foloseste trusa de cale, poate o poti imprumuta
sau achizitiona (vad ca e in jurul sumei de 100 lei).

Eu am facut prostia sa o schimb fara cale folosind tot felul de improvizatii, am lucrat atent dar tot am
avut eroare P0340, solutia a fost un drum destul de lung la un coleg de forum pt. calarea corecta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR